Blog - Strona 946 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 946

PZU ruszył z ofertą dotowanych polis dla rolników

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

17 lutego PZU SA rozpoczął wiosenny sezon ubezpieczenia upraw z dopłatą do składki z budżetu państwa. Na pierwszy ogień pójdą plantatorzy drzew i krzewów owocowych oraz truskawek, którzy do 15 marca mogą ubezpieczyć w zakładzie swoje owoce od ryzyka przymrozków wiosennych. Następnie, gdy rozpocznie się wiosenna wegetacja roślin, PZU SA zaoferuje rolnikom ubezpieczenia wszystkich upraw na wypadek niekorzystnych zjawisk pogodowych, które mogą wystąpić w okresie wiosenno-letnim, w tym także suszy.

Sadownicy i rolnicy mogą otrzymać dofinansowanie do wysokości 65% składki ubezpieczeniowej, dzięki rekordowo dużym środkom przyznanym na ten cel w 2022 r. przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. – W budżecie na rok 2022 mamy zapisane 1,5 mld zł, aby dopłata do składek mogła być w maksymalnej wysokości 65%. W rezerwie budżetowej mamy również zabezpieczone 3 mld złotych. Te środki zapewniają ubezpieczenie w pełnym zakresie – deklarował 21 grudnia ubiegłego roku wicepremier, minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk.

– Sezon dotowanych ubezpieczeń rolnych rozpoczynamy od ofert dla właścicieli sadów i plantacji owocowych, które będziemy chronić przed przymrozkami powstałymi od 15 kwietnia. Ale już w marcu, gdy na dobre ruszy wegetacja, rozpoczniemy  sprzedaż ubezpieczeń chroniących uprawy zbóż oraz innych roślin jarych i ozimych. Atrakcyjny poziom dopłat sprawia, że klient sam zapłaci mniejszą część składki i będzie mógł ubezpieczyć uprawę zbóż w PZU na przykład od ryzyka gradu w cenie już od 8 zł za hektar – wskazał Paweł Ochmański, dyrektor Biura Produktów Detalicznych i MSP PZU.

Pakietowo alby spersonalizowanie

W ramach oferty PZU Uprawy rolnicy sami mogą wybierać ryzyka do objęcia ochroną. Oprócz ubezpieczenia pojedynczych ryzyk, np. przymrozków wiosennych czy gradu, zakład proponuje także polisy pakietowe „Wiosna” oraz „5 Ryzyk”. Pierwsza z nich zabezpiecza uprawy przed szkodami spowodowanymi przez grad i przymrozki wiosenne, a druga chroni je przed skutkami deszczu nawalnego, huraganu, uderzenia pioruna, lawiny lub obsunięcia się ziemi.

Ochrona obejmie także suszę

Do końca kwietnia rolnicy będą mogli rozszerzyć zakres ochrony także o ryzyko suszy. Z państwowej dotacji do 65% wysokości składki skorzystać można zarówno w przypadku ubezpieczenia obowiązkowego i dobrowolnego dotowanego (rolnicy lub firmy otrzymujące dopłaty bezpośrednie muszą je posiadać dla co najmniej połowy powierzchni dotowanych upraw), np. upraw zbóż, kukurydzy, rzepaku, rzepiku, ziemniaków, buraków cukrowych, warzyw gruntowych lub roślin strączkowych, drzew i krzewów owocowych, plantacji truskawek, chmielu, tytoniu.

– W ubiegłym roku wypłacaliśmy odszkodowania w wysokości kilkuset tysięcy złotych klientom, którym grad czy nawalny deszcz w jeden dzień potrafił uszkodzić 170 ha uprawy fasoli szparagowej, blisko 130 ha pszenicy, 60 ha rzepaku czy 4 ha uprawy buraka ćwikłowego. Pomimo obsługi wielu tak dużych spraw, średni czas likwidacji szkody rolnej w PZU SA ograniczyliśmy do 14 dni – powiedział Paweł Ochmański.

Zakład podkreśla, że jego ofertę wybiera około 50% rolników, firm ubezpieczających uprawy. PZU SA chroni łącznie blisko 1,5 mln ha różnych upraw.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

SPBUiR zaprasza na szkolenie na temat prowizji brokerskiej w orzecznictwie sądowym

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

23 lutego odbędzie się szkolenie online „Problematyka prowizji brokerskiej w orzecznictwie sądowym”. Wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych poprowadzi prof. dr hab. Magdalena Habdas, profesor na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, MSC wyceny i zarządzania nieruchomościami (Sheffield Hallam University).

Podczas szkolenia zostaną omówione następujące zagadnienia:

  1. Prawo do kurtażu – podstawy prawne, bezstronność brokera (sprawa Marsh&McClellan), składniki kurtażu.
  2. Kurtaż w ustawie o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej oraz porozumienie kurtażowe (charakter prawny) – zlecenie, agencja.
  3. Orzecznictwo: kurtaż a agencja i zlecenie, agent a broker – kurtaż; broker a nowy broker – kurtaż; broker a treść porozumienia kurtażowego.
  4. Orzecznictwo: broker a klient – kurtaż; kurtaż a potrącenie, kurtaż a ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, varia.

Rozpoczęcie szkolenia jest zaplanowane na godz. 11.00, a jego zakończenie na 15.00.

Link do rejestracji:

Po zakończeniu szkolenia dostępny będzie test sprawdzający przyswojoną wiedzę. Link do testu znajduje się pod oknem wideo, ale aktywny będzie dopiero po zakończeniu szkolenia. Test będzie dostępny w ciągu godziny po zakończeniu szkolenia i składa się z 5 losowo wybranych pytań z opcją zaznaczenia „tak” lub „nie”. Test zaliczają 3 poprawne odpowiedzi (60%). Czas wypełniania testu: do 30 minut.

Certyfikaty zaświadczające o ukończeniu szkolenia zostaną przekazane uczestnikom drogą elektroniczną – będą dostępne po zalogowaniu się na stronę szkolenia. Informacja o możliwości pobrania certyfikatu zostanie podana na stronie polbrokers.pl.

(AM, źródło: SPBUiR)

Jak popsuta pralka może nakręcić sprzedaż?

0
Katarzyna Barszcz-Mrozicka

Okazuje się, że bardzo często nasz klient nie boi się niczego, nawet utraty swojego majątku wartego kilkaset tysięcy złotych. Natomiast wizja ręcznego mycia naczyń wydaje się być przerażająca, a popsuta pralka każdemu rodzicowi jawi się jako najgorszy możliwy koszmar.

Około roku temu w mojej multiagencji wprowadziłam pewną zmianę. Przestaliśmy naszym klientom opowiadać o zaletach ubezpieczenia nieruchomości od ognia i innych zdarzeń losowych i ubezpieczeniu od kradzieży – przecież wiadomo, klient żyje w głębokim przekonaniu, że te rzeczy przydarzają się innym, nie jemu. Jego majątek na pewno się nie spali, nikłe prawdopodobieństwo wybuchu i co prawda statystyki temu przeczą, ale jednak w przekonaniu tego klienta problem go nie dotyczy.

Ubezpieczenie od kradzieży tak, ale tylko wybiórczo

Nieco większym zainteresowaniem cieszy się ubezpieczenie od kradzieży, ale zazwyczaj klientowi chodzi o pojedyncze składniki mienia, np. kosiarka samojezdna w ogrodzie albo telefon, który dziecko nosi do szkoły, ewentualnie elektryczny rower postawiony pod sklepem. Do tematu roweru zresztą jeszcze wrócę.

Tymczasem w bogatej ofercie pakietów mieszkaniowych pojawiają się coraz bardziej rozbudowane usługi assistance. To ta część ubezpieczenia, o istnieniu której klient nigdy nie pamięta. Albo nie została omówiona na spotkaniu z agentem, albo nazwana jest enigmatycznie, jako „assistance dla domu w pakiecie”, o którym klient zapomina tak szybko, jak szybko wyszedł z polisą ze spotkania.

Zmywarka może się popsuć każdemu

Po wprowadzeniu wspomnianej na początku zmiany, zamiast istotnych zalet ubezpieczania nieruchomości od zdarzeń losowych zaczęliśmy poruszać z klientem tematykę popsutego AGD czy usterek technicznych, które w domu zdarzają się bardzo często. Dobrym wyjściem do rozmowy jest również omówienie cen ubezpieczenia „przedłużonej gwarancji”, które klient może nabyć w marketach wraz z nowym AGD i RTV.

Prawie każdy dzieli się z nami opinią, że cena tych ubezpieczeń jest stosunkowo wysoka w relacji do ceny samego sprzętu. I właśnie tutaj otwiera się pole do dalszej aktywnej współpracy. Przedstawienie szerokiej oferty usług assistance, która jest dzisiaj dostępna w wielu produktach mieszkaniowych – od naprawy AGD przez transport medyczny dla babci po korepetycje dla chorego dziecka – wyraźnie budzi zainteresowanie klienta. Bardziej niż ryzyka, które uważa on za abstrakcyjne.

Gdy klient nie pierze, to jeździ na rowerze

Rower, a w zasadzie assistance rowerowe, jest drugim, bardzo często budzącym zainteresowanie klienta tematem. Nawet jeśli sam na rowerze nie jeździ, to często ma dzieci, które rower traktują jako podstawowy środek komunikacji. Nie ma tutaj znaczenia, czy sprzedajemy na obszarze miejskim, czy raczej podmiejskim – rower dzisiaj jest bardzo popularny, a koszty serwisu sprzętu są wysokie.

Dawniej usługi dodatkowe dosprzedawało się przy okazji ubezpieczenia nieruchomości, jednak podejście do tematu od końca okazało się być w naszym przypadku bardzo skutecznym rozwiązaniem. Można powiedzieć, że teraz to ubezpieczenie nieruchomości jest u nas produktem dodatkowym do szerokiej bazy darmowych usług, jaką jest oferta assistance.

Na Facebooku też pralki są na topie

Temat usług assistance poruszam bardzo często na swoim firmowym fanpage’u. Okazuje się, że posty o pralkach są najczęściej udostępnianie i komentowane w sieci. Sporo naszych internetowych leadów trafia do mnie właśnie po poruszeniu tej tematyki. Co ciekawe, wiele z tych zapytań wcale nie dotyczy sprzętu AGD. Klienci jako przyczynę kontaktu podają: „widzę, że ma pani w ofercie nietypowe ubezpieczenia, a moja sprawa jest nietypowa”. Oczywiście większość tych pytań dotyczy jak najbardziej typowych produktów, ale miałam też pytanie o możliwość ubezpieczenia awionetki.

Poruszanie tematyki assistance dla domu w moich rozmowach z klientami podniosło sprzedaż ubezpieczeń typu home aż o 30% w stosunku do czasów, gdy rozmawialiśmy o zaletach ubezpieczeń nieruchomości, skupiając się na klasycznych ryzykach.

Katarzyna Barszcz-Mrozicka
agentka ubezpieczeniowa
KBM Ubezpieczenia

Inwestorzy wierzą w ubezpieczenia parametryczne

0
Tadeusz Prochwicz

Produkty parametryczne mogą rozwiązać problemy wielu branż, zarówno w sektorze prywatnym, jak i państwowym. Dostrzegli to inwestorzy, którzy coraz chętniej przyglądają się światowym insurtechom.

Pod koniec zeszłego roku branżę ubezpieczeniową obiegła wieść o restrukturyzacji długu publicznego Belize. Karaibski kraj, przy współpracy z organizacją The Nature Conservancy, ma zamiar odbudować, a następnie zabezpieczyć blisko 1000-kilometrowy system raf koralowych. Jako że kluczowym zagrożeniem dla tego ekosystemu są huragany, w ramach umowy brytyjski broker Willis Towers Watson zaprojektował dla Belize pierwsze na świecie ubezpieczenie parametryczne zabezpieczające spłatę obligacji w przypadku wystąpienia tego ekstremalnego zjawiska pogodowego.

Warto zwrócić tutaj uwagę na nowatorskie zastosowanie ubezpieczeń parametrycznych. Technologia coraz mocniej wdziera się do naszej branży, a modele parametryczne przestają być domeną jedynie dużych reasekuratorów, takich jak Munich Re czy Swiss Re. Pojawia się coraz więcej wyspecjalizowanych spółek, które oferują takie produkty zarówno instytucjom państwowym, jak i prywatnym przedsiębiorcom.

2021 rokiem inwestycji insurtechowych

Produkty parametryczne coraz częściej pojawiają się na radach globalnych funduszy VC. W 2021 r. obserwowaliśmy prawdziwy wysyp inwestycji w oferujące je spółki insurtechowe. Jedną z najgłośniejszych transakcji było zamknięcie rundy A opiewającej na 25 mln dol. przez firmę Kettle. Amerykański startup tworzy platformę reasekuracyjną chroniącą ubezpieczycieli przed skutkami pożarów w Kalifornii. Już teraz w tym najludniejszym stanie USA wybucha ich ok. 10 tys. rocznie, a liczba ta rośnie z powodu zmian klimatu.

Kolejną ciekawą inwestycją z zeszłego roku, tym razem spoza branży klimatycznej, było ubezpieczenie stworzone przez Parametrix Insurance, które zabezpiecza przedsiębiorstwa na wypadek niedostępności aplikacji chmurowych. Izraelski startup zebrał 17,5 mln dol. na stworzenie systemu, który będzie wypłacał odszkodowania w przypadku niedostępności aplikacji i usług hostowanych w chmurze obliczeniowej. To odpowiedź na coraz większe zapotrzebowanie na bazy danych, platformy e-commerce czy systemy ERP uruchamiane w chmurze.

Inną dużą inwestycją w insurtechy była 7-milionowa runda zebrana przez londyńską Nimblę. Startup, reasekurowany przez Accelerant, wypłaca firmom odszkodowania w przypadku, gdy ich klienci zalegają z opłaceniem faktur. Dzięki temu przedsiębiorcy zachowują płynność finansową i niwelują ryzyko problemów operacyjnych związanych z nieopłaconymi należnościami.

Ubezpieczenia parametryczne na polskim podwórku

W Polsce rynek ubezpieczeń parametrycznych dopiero się kształtuje. Climatica jest pierwszą firmą w naszym kraju, która odeszła od tradycyjnego modelu, aby w pełni zautomatyzować proces likwidacji szkody. Nasza technologia pozwala ubezpieczycielom tworzyć produkty dla firm, których działalność zależy od warunków pogodowych, jak w przypadku turystyki, OZE czy rolnictwa. Odszkodowania są wypłacane automatycznie tuż po wystąpieniu niekorzystnych warunków pogodowych. Warto pamiętać, że zmiany klimatyczne to nie tylko wyższe temperatury, ale przede wszystkim więcej ekstremalnych zjawisk pogodowych, a te dotykają coraz więcej branż.

Kto będzie następny na naszym rynku? Przykłady ze świata pokazują, że potencjał ubezpieczeń parametrycznych jest ogromny. Zaawansowana analiza danych pozwala precyzyjnie szacować ryzyko tam, gdzie wydaje się to niemożliwe. Przykład? Modele machine learningowe Climatica nie tylko wskazywały na możliwość wystąpienia opadów śniegu w pierwszym tygodniu stycznia tego roku w Egipcie – tak jak w Hurghadzie – ale dodatkowo potwierdzają, że przez globalne ocieplenie prawdopodobieństwo takich zdarzeń wzrasta.

Jedno jest pewne: insurtechowy trend z pewnością dotrze do Polski, a ja będę z ciekawością obserwował, w jakich branżach polscy przedsiębiorcy zastosują technologię parametryczną.

Tadeusz Prochwicz
założyciel i CEO insurtechu Climatica

Punkty za skuteczne polecenie ubezpieczenia w programie rekomendacji Cachet

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Insurtech Cachet stworzył program rekomendacji, w ramach którego klienci mogą polecać jego ubezpieczenia znajomym, członkom rodziny lub partnerom biznesowym. W zamian polecający otrzymują premię, którą można wykorzystać do płatności za różne usługi na platformie Cachet.me. Nowi klienci również otrzymują nagrodę powitalną w postaci Cachet Cash.

Aby otrzymać środki Cachet Cash jako osoba polecająca, należy wysłać zainteresowanym internetowe zaproszenie poprzez Cachet.me. Po utworzeniu konta na platformie znajomy otrzyma premię powitalną – pięć punktów Cachet Cash – prosto na swój cyfrowy portfel. Polecający również otrzyma 5 punktów, gdy polecany dokona zakupu na Cachet.me. Do udziału w programie można zaprosić nieograniczoną liczbę nowych użytkowników.

Cachet Cash to waluta wirtualna używana do zakupu ubezpieczenia i innych usług na Cachet.me. 1 pkt. ma wartość 1 zł lub analogicznej kwoty w miejscowej walucie. 

Waluty można też używać do otrzymywania zniżek na usługi Cachet na platformie i wnoszenia opłat w przypadku płatności z góry. Jest ona przypisana do użytkownika i nie można jej przekazać innym.

Cachet to pochodząca z Estonii międzynarodowa platforma ubezpieczeniowa dla pracowników cyfrowych aplikacji. Prowadzi dystrybucję polis za pośrednictwem aplikacji mobilnej oraz serwisu internetowego. Ubezpieczenia są dostosowane do sposobu wykorzystywania pojazdu.

Cachet rozpoczął działalność na polskim rynku 4 lutego 2021 roku, kiedy to we współpracy z Bolt i Allianz uruchomił sprzedaż ubezpieczeń OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. W październiku firma nawiązała współpracę z PZU SA. W jej ramach firmy opracują ubezpieczenia bazujące na zaawansowanych profilach ryzyka odzwierciedlających indywidualne plany pracy

(AM, źródło: CacheT)

PIDiPO za niższymi kosztami sądowymi dla ofiar wypadków

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polska Izba Doradców i Pośredników Odszkodowawczych poparła senacki projekt zmian dotyczący m.in. obniżenia kosztów sądowych dla poszkodowanych. Zdaniem organizacji proponowana regulacja wymaga jednak pewnego doprecyzowania.

Na obecnym posiedzeniu Senatu RP ma odbyć się drugie czytanie senackiego projektu nowelizacji ustaw o PIT, o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK oraz ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych. Regulacja przygotowana przez izbę wyższą parlamentu przewiduje trzy istotne zmiany dla osób poszkodowanych w wyniku zdarzeń komunikacyjnych:

  • poszerzenie katalogu świadczeń zwolnionych z opodatkowania o takie, które są przyznawane poszkodowanym na podstawie wyroku lub ugody, a nie zostały dotychczas objęte wyłączeniem;
  • zmianę aktualnego brzmienia art. 14 ust. 2 zdanie pierwsze ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK poprzez usunięcie możliwości wstrzymywania wypłaty odszkodowania ze względu na trwające postępowanie karne lub cywilne;
  • zmianę w wysokości opłat sądowych dla poszkodowanych – przyjęcie opłaty stałej w wysokości 1 tys. zł, jeżeli wartość przedmiotu sporu przekracza 20 tys. zł.

Izba pozytywnie odniosła się do procedowanych zmian. Jednocześnie jednak wniosła o uwzględnienie takiej redakcji proponowanych zmian do ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych, która pozwoli na pełną realizację praw osób poszkodowanych – zarówno co do roszczeń, z którymi występują, jak i w zakresie korzystania z przysługujących im uprawnień w praktyce.

(AM, źródło: PIDiPO)

NN Life & Pensions przejmie życiowy biznes ABN AMRO Verzekeringen

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

NN Group, ABN AMRO Bank i ich spółka joint venture ABN AMRO Verzekeringen (AAV) poinformowały o osiągnięciu porozumienia w sprawie sprzedaży biznesu życiowego tej ostatniej. Jej nabywcą będzie Nationale-Nederlanden Levensverzekering Maatschappij NV (NN Life&Pensions).

AAV to wspólne przedsięwzięcie NN Group (51%) i ABN AMRO Bank (49%), które dostarcza produkty i usługi ubezpieczeniowe ponad milionowi klientów detalicznych i korporacyjnych. NN Life&Pensions nabędzie 100% ABN AMRO Levensverzekering NV (AAL) od AAV za łączną kwotę 253 mln euro. Transakcja zostanie sfinansowana z własnych zasobów pieniężnych towarzystwa.

AAL zostanie zintegrowana z NN Life&Pensions. Ten ostatni oraz ABN AMRO Bank zamierzają kontynuować sprzedaż terminowych produktów na życie za pośrednictwem kanałów banku.

Po transakcji AAV skoncentruje się na działalności majątkowej i brokerskiej. NN Group i ABN AMRO Bank zgodziły się poczynić dodatkowe inwestycje w nadchodzących latach w celu wzmocnienia cyfrowych możliwości AAV i dalszego rozwoju portfela ubezpieczeń majątkowych.

Transakcja podlega zatwierdzeniu przez organy regulacyjne i ma zostać sfinalizowana w drugiej połowie 2022 roku.

(AM, źródło: NN Group)

Prezes Assicurazioni Generali odejdzie w kwietniu

0
Gabriele Galateri di Genola

Gabriele Galateri di Genola, przewodniczący Assicurazioni Generali, zamierza ustąpić ze stanowiska po 11 latach pracy. Jego planowane na kwiecień 2022 roku odejście przypada w delikatnym momencie dla Generali, gdy niektórzy wpływowi inwestorzy sprzeciwiają się pozostaniu Philippe’a Donneta na stanowisku dyrektora generalnego na kolejną kadencję, chociaż popiera go główny akcjonariusz.

Gabriele Galateri di Genola przekazał zarządowi, że będzie pełnił swoją funkcję tylko do zgromadzenia akcjonariuszy, na którym inwestorzy wybiorą nowy zarząd. „Opuszczę zarząd w pełnej harmonii”, napisał 75-letni przewodniczący Generali i były dyrektor generalny Fiata w liście, do którego dotarł Reuters. Wskazał, że nadszedł czas, aby po tak długim okresie pełnienia tej funkcji stanowisko objął bardziej niezależny przewodniczący. „Zrobiłem obliczenia i to prawie niesamowite, że jestem prezesem od 11 lat” – dodał w liście, zauważając, że wcześniej przez siedem lat był wiceprzewodniczącym.

Swojego odejścia nie wiązał bezpośrednio z naciskami na reformy w Generali ze strony inwestorów: Francesco Gaetano Caltagirone i włoskiego miliardera Leonardo Del Vecchio. Sprzeciwiają się oni planom zarządu Generali, przewidującym dalsze pełnienie funkcji CEO przez Philippe’a Donneta (popieranego przez Mediobanca, wiodącego akcjonariusza firmy), który sprawuje tę funkcję od 2016 roku. Wyraził jednak „żal z powodu ostatnich napięć w bazie akcjonariuszy, na które Generali z pewnością nie zasługuje”.

Ubezpieczyciel poinformował w środę w komunikacie, że jego zarząd docenił decyzję Galateriego, co jest zgodne z planami wyboru przyszłego prezesa, który spełnia kryteria niezależności. Zgodnie z włoskimi zasadami ładu korporacyjnego członek zarządu nie może być dłużej uważany za niezależnego po trzech mandatach.

Nie jest jasne, kto zastąpi Galateriego. Jako potencjalną kandydatkę wymienia się niezależną dyrektor Generali Divę Moriani.

Zarząd ubezpieczyciela pracuje nad listą kandydatów do nowego składu organu, którzy zostaną poddani pod głosowanie akcjonariuszy w kwietniu. Po omówieniu wstępnej listy ponad 25 nazwisk komisja w środę przeanalizowała krótką listę liczącą od 15 do 20 kandydatów.

(AM, źródło: Reuters)

Dołącz do najefektywniejszego zespołu i poznaj najwyższe standardy obsługi brokerskiej

0

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY BROKERÓW UBEZPIECZENIOWYCH

oraz ASYSTENTÓW i ASYSTENTKI BROKERA

Lokalizacja: wszystkie województwa

ZADANIA

• pozyskiwanie lub obsługa klienta w zakresie czynności brokerskich
• przeprowadzanie analizy potrzeb klienta
• nadzór nad obsługą klienta
• budowanie i utrzymywanie długoterminowych relacji z klientami
• współpraca z towarzystwami ubezpieczeniowymi
• raportowanie podejmowanych działań oraz osiągniętych wyników

WYMAGANIA

• wykształcenie wyższe
• znajomość obsługi pakietu MS Office (Word, Excel, Power Point)
• umiejętności analityczne, interpersonalne, negocjacyjne
• bardzo dobra znajomość rynku ubezpieczeniowego
• czynne prawo jazdy kat. B

PONADTO OD KANDYDATA OCZEKUJEMY

• efektywnego zarzadzania czasem pracy
• odpowiedzialności za powierzone zadania
• bieżącego pogłębiania wiedzy z zakresu ubezpieczeń

OFERUJEMY

• samochód służbowy, komputer, telefon
• atrakcyjne wynagrodzenie i system premiowy
• zatrudnienie na umowę o pracę
• szkolenia z najefektywniejszych standardów obsługi brokerskiej
• pracę w najefektywniejszym zespole brokerów
• benefity pracownicze (karta multisport, ubezpieczenie zdrowotne, ubezpieczenie na życie)

WYŚLIJ SWOJE CV NA ADRES rekrutacja@suprabrokers.pl
Więcej informacji na stronie www.suprabrokers.pl/kariera

Prosimy o zamieszczenie w CV treści poniższej klauzuli:

KLAUZULA ZGODY NA PRZETWARZANIE DANYCH DO CELÓW REKRUTACJI

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zamieszczonych w przesłanym przeze mnie CV przez Supra Brokers S.A z siedzibą Aleja Śląska 1, 54-118 Wrocław w celu prowadzenia rekrutacji na stanowisko broker ubezpieczeniowy.

UFG: Ubezpieczyciele komunikacyjni przekazują dane coraz wyższej jakości

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny opublikował wyniki jedenastej edycji rankingu jakości danych przekazywanych przez zakłady ubezpieczeń do jego Ośrodka Informacji. Według przedstawicieli UFG widoczny jest stały postęp w jakości informacji przesyłanych.

Na koniec ubiegłego roku w bazie Ośrodka Informacji UFG znajdowały się informacje o aktywnych umowach ubezpieczenia  OC posiadaczy pojazdów mechanicznych dla niemal 27 mln pojazdów (nieco ponad 26 mln rok wcześniej) oraz o czynnych umowach AC dla 6,7 mln (blisko 6,3 mln w poprzednim roku). W 2021 r. zakłady ubezpieczeń zadały do bazy UFG łącznie ponad 1,1 mld zapytań. Z tej liczby 607 mln zapytań dotyczyło historii ubezpieczenia kierowców i posiadaczy pojazdów, a nieco ponad 529 mln pytań – historii szkód.

Jak podkreślają przedstawiciele Funduszu, w minionym roku można było zauważyć, że towarzystwa stale poprawiają jakość danych w bazie OI UFG.

– Gratuluję wyróżnionym i cieszę się, że proces poprawy i budowania wysokiej jakości danych przekazywanych Funduszowi  ma charakter ciągły. Po raz kolejny okazało się, że na jakości danych zależy zarówno nowym graczom na rynku, jak i największym, od lat działającym ubezpieczycielom. Zwłaszcza tym ostatnim, ze względu na skalę działalności i wysiłek organizacyjny i analityczny w zarządzaniu olbrzymimi wolumenami danych, należą się słowa uznania. Na uwagę zasługuje również fakt, że tak duża liczba ubezpieczycieli osiągnęła satysfakcjonujący poziom jakości przekazywanych danych – skomentowała Małgorzata Ślepowrońska, prezes zarządu UFG. 

Fundusz zwraca uwagę, że duże i średnie zakłady ubezpieczeń utrzymały wysokie pozycje w rankingu. UFG dodaje, że kryterium pozycjonowania zakładów w rankingu stanowi wskaźnik końcowy; obejmuje on aż osiem wskaźników składowych.

Wyniki rankingu za rok 2021/pierwsze trzy pozycje w każdej z kategorii

Zakłady raportujące do bazy UFG wysoki wolumen rekordów, duży udział w rynku (25% zakładów, z których każdy przekazał powyżej 2 200 tys. rekordów)

MiejsceNazwa zakładuWskaźnik końcowy
1PZU92,41%
2Warta92,24%
3Compensa91,15%

Zakłady raportujące do bazy UFG średni wolumen rekordów, średni udział w rynku (50% zakładów, z których każdy przekazał od 360 tys. do 2 200 tys. rekordów)

MiejsceNazwa zakładuWskaźnik końcowy
1TUW92,90%
2Euroins91,96%
3InterRisk91,37%

Zakład raportujące do bazy UFG niski wolumen rekordów, mały udział w rynku (25% zakładów, z których każdy przekazał poniżej 360 tys. rekordów)

MiejsceNazwa zakładuWskaźnik końcowy
1Euro Insurances91,48%
2Pocztowe TUW87,99%
3Balcia87,60%

UFG dodaje, że na koniec ubiegłego roku 17 zakładów osiągnęło wskaźnik końcowy na poziomie powyżej 80%, tzn. poziom satysfakcjonujący.

Celem rankingu jakości danych jest promocja wysokiej jakości danych przesyłanych do Funduszu przez ubezpieczycieli komunikacyjnych oraz procesów związanych z zasilaniem ogólnopolskiej bazy OI UFG. Drugi rok z rzędu podsumowanie wyników przygotowano w sposób uwzględniający skalę działalności i pozycję rynkową ubezpieczycieli. W zestawieniu wzięto pod uwagę firmy, których udział w rynku ubezpieczeń komunikacyjnych przekracza jeden promil, czyli dziewiętnaście towarzystw ubezpieczeń. Od 2021 r. ranking powstaje w oparciu o podział ubezpieczycieli na trzy grupy zakładów, zróżnicowane pod względem liczby danych przekazywanych do bazy OI UFG, a tym samym zróżnicowane pod względem udziału w rynku. Dlatego wyniki podano według wysokiego, średniego i niskiego wolumenu przekazanych rekordów.

***

Udział w rynku ustalany jest na podstawie liczby aktywnych umów krajowego OC oraz AC na koniec badanego okresu. OI UFG gromadzi dane o OC i AC oraz o odszkodowaniach wypłaconych z tych polis. UFG jest administratorem bazy danych. Pełny katalog gromadzonych informacji określony jest w art. 102 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie