Portal cashless.pl zwraca uwagę, że pandemia spopularyzowała ubezpieczeniowe rozwiązania bazujące na nowoczesnych technologiach, które dotychczas były traktowane bardziej jako ciekawostka, a nie narzędzie przydatne w codziennej działalności.
Lockdown, który spowodował ograniczenie kontaktów interpersonalnych, sprawił, że projekty wspomagające cyfryzację procesów firmowych i relacji z klientami stały się jednym z branżowych priorytetów. Stąd też błyskawiczny wzrost znaczenia takich rozwiązań jak mobilne polisy, zdalne oględziny czy aplikacje do samodzielnej likwidacji szkód, którym sprzyjała zmiana podejścia agentów i klientów do nowych form kontaktu. Wśród największych wyzwań znalazło się m.in. wprowadzenie zdalnej weryfikacji tożsamości, które wprowadziły np. PZU, Open Life, PKO Ubezpieczenia czy Nationale-Nederlanden.
Więcej:
cashless.pl z 30 grudnia, Ida Krzemińska-Albrycht „Ubezpieczenia na selfie? Polisa w telefonie? Jak ubezpieczyciele uzdalniali sprzedaż w 2020 r.”:
https://www.cashless.pl/9164-zdalne-ubezpieczenia-podsumowanie-2020
(AM, źródło: cashless.pl)