Pośrednicy zdalnie poznają SIGnet

0
796

Kilkuset pośredników z całego kraju wzięło udział w wirtualnych szkoleniach zorganizowanych w ostatnich dniach przez SIGNAL IDUNA w programie Zoom. Szkolenia cały czas trwają i są dowodem na to, że branża szybko uczy się funkcjonować w zmienionych warunkach.

Tematem tego cyklu szkoleń jest nowy system informatyczny SIGnet, który pozwala m.in. w szybki sposób wystawić ubezpieczenie na życie.

Ostatnie dni to był dla nas prawdziwy cyfrowy maraton – mówi Adam Malinowski, wiceprezes  zarządu SIGNAL IDUNA. Rekordowe pod względem frekwencji szkolenie zorganizował Ireneusz Tomczyk, dyrektor krajowy OVB Allfinanz Polska. Wzięło w nim udział 91 osób, w tym Juergen Reimann, prezes SIGNAL IDUNA.

OVB Allfinanz Polska wdrożyło narzędzia do wideokonferencji na początku roku. – Teraz jest to dla nas główna metoda szkoleń, sprzedaży, a nawet rekrutacji – wyjaśnia Jacek Żuraw, dyrektor okręgu OVB Allfinanz Polska z Wrocławia. – Mam już kilku nowych zrekrutowanych współpracowników, których jeszcze nie widziałem osobiście… Zdalne szkolenia są bardzo efektywne, ponieważ oszczędzamy wiele czasu na dojazd i możemy zwyczajnie zrobić więcej. Jeśli chodzi o SIGnet, to sprawia wrażenie systemu prostego w obsłudze, intuicyjnego. Podoba mi się też dynamiczna ankieta medyczna, gdzie kolejne pytania wynikają z poprzednich. Dobrze, że wniosek można wystawić w kilka minut, bo klienci teraz tego oczekują – ocenia Jacek Żuraw.

To dobrze, że szkolenie SIGNAL IDUNA odbyło się w systemie Zoom, który pozwala na dwustronną interakcję. Dzięki temu szkolenie przybiera bardziej formę dialogu niż prezentacji i można na bieżąco uzyskiwać odpowiedzi na pojawiające się pytania – dodaje Michał Golczewski, kierownik okręgu OVB Allfinanz Polska, jeden z uczestników szkolenia. – Zarówno moi współpracownicy, jak i klienci w większości przystosowali się już do komunikacji zdalnej. Staram się zachęcać, pokazywać nowe narzędzia, inspirować do działania i przystosowywania się do zmieniających się warunków.

Zwłaszcza młodsi klienci chętnie przechodzą na narzędzia zdalne. Zauważyłem też zwiększone zainteresowanie ubezpieczeniami ochronnymi. Dostaję nawet zapytania na Facebooku o tego rodzaju produkty, wcześniej było to rzadkością – uzupełnia Jacek Żuraw.

System SIGnet powstał z myślą o multiagentach. – Postawiliśmy na maksymalną prostotę, żeby ubezpieczenie na życie dało się wystawić w taki sposób jak polisę majątkową. Nie trzeba też zapamiętywać skomplikowanych nazw użytkownika i kolejnych haseł, co jest zmorą multiagentów posługujących się równolegle systemami wielu ubezpieczycieli – wyjaśnia Michał Cabaj, dyrektor Biura Sprzedaży Ubezpieczeń SIGNAL IDUNA.

Można się spodziewać, że zdalne szkolenia zagoszczą już na stałe w kalendarzach ubezpieczeniowców. – To forma bardzo wygodna, a w dodatku wcale nie anonimowa – przekonuje Adam Malinowski. – Jestem pod wrażeniem tego, jak szybko struktury OVB dostosowały się do zmian i jak świetnie sobie teraz radzą. My również nie zwalniamy tempa. Przed nami kolejne szkolenia i kolejne nowości w ofercie. Jako niewielki gracz możemy działać elastycznie i szybko podejmować decyzje, które konkurencji zajmują znacznie więcej czasu. Chcemy też, żeby multiagenci wiedzieli, że mogą na nas liczyć w każdej sytuacji – dodaje.

Aleksandra E. Wysocka