Prezes Link4 o wykorzystaniu nowoczesnych technologii w działalności zakładu

0
342

Agnieszka Wrońska, prezes zarządu Link, w wywiadzie dla Spider’s Web wskazuje, że nowoczesne technologie wykorzystywane przez jej firmę wspierają zakład w realizacji jego idei, według której ubezpieczenia powinny być proste i zrozumiałe dla klienta, nawet jeżeli nie posiada on szczegółowej wiedzy na ich temat.

Jako przykład takiego rozwiązania wskazuje usługę samoinspekcji, dzięki której klient ubezpieczający auto w ramach AC może samodzielnie, ze wsparciem zakładu, wykonać zdjęcia, co przyspiesza procedurę zawarcia umowy lub ułatwia likwidację szkód. Rozwiązanie wykorzystuje sztuczną inteligencję do rozpoznawania zdjęć. Agnieszka Wrońska podkreśla, że 85% klientów directowych korzystających z tego rozwiązania nie wraca już do tradycyjnej inspekcji. Innym narzędziem jest z kolei technologia analizy głosu, wykorzystywana w komunikacji między klientami a konsultantami. W obu narzędziach jest też wykorzystywane uczenie maszynowe. Prezes zdradza, że znajdzie ono również zastosowanie w rozwijanym właśnie autorskim narzędziu służącym do inteligentnego rozdzielania obiegu dokumentów na podstawie poczty przychodzącej, obejmującej setki tysięcy materiałów, np. z akt szkodowych, reklamacji czy wypowiedzeń umów. Link4 szacuje, że dzięki algorytmowi uczenia maszynowego będzie w stanie w 95% przypadków poprawnie zidentyfikować treść pisma.

Kolejną innowacją jest analityczny silnik segmentacji szkód programujący ścieżkę obsługi szkód przez klienta. Jego zadaniem jest pomoc w ustaleniu najefektywniejszej i adekwatnej ścieżki likwidacji w danej sytuacji oraz wskazanie optymalnego trybu postępowania. Wszystko to, by cały proces był dla klienta łatwy i zrozumiały. Link4 wykorzystuje też wsparcie robotów, które obecnie realizują dwa miliony zadań. W sumie ubezpieczyciel zautomatyzował już 95 procesów.

Zapytana o zmianę technologiczną, która na przestrzeni tych sześciu lat była najważniejsza jakościowo dla klienta, Agnieszka Wrońska podkreśliła znaczenie transformacji biznesowej w stronę firmy data-driven, szukającej wartości w big data, bez której nie byłaby w stanie wdrażać nowych rozwiązań. To zapewniło fundament, który umożliwił obecne wykorzystanie wspomnianych wcześniej technologii.

Więcej:

spidersweb.pl z 17 maja, „Odszkodowanie w Link4 proste jak odebranie przesyłki. Ubezpieczyciel wykorzystuje do tego potężne technologie”

(AM, źródło: cashless.pl)