Segment ubezpieczeń turystycznych powyżej poziomów sprzed pandemii

0
456

Katarzyn Szepczyńska, dyrektorka Działu Ubezpieczeń Turystycznych UNIQA w wywiadzie dla waszaturystyka.pl przyznała,. że ubiegły sezon był udany dla zakładów oferujących ubezpieczenia turystyczne. Jej firma przekroczyła poziom sprzedaży w tym segmencie odnotowany w rekordowym 2019 roku.

Katarzyn Szepczyńska wskazała, że w trakcie lata, kiedy narastały perturbacje na lotniskach, klienci, którzy do tej pory organizowali podróże samodzielnie, zwracali się do biur podróży, które dla UNIQA są największym kanałem sprzedaży turystki. Również pod względem szkodowości był to udany rok, zarówno dla jej firmy, jak i dla całego rynku. Zapytana o produkty cieszące się powodzeniem wśród turystów wymieniła ubezpieczenia rezygnacji z wyjazdu. Według ekspertki klienci zwracają też uwagę na wyższe sumy ubezpieczeń, na aktywności sportowe, na ochronę związaną z ryzykiem pandemii oraz kluczowe kwestie związane z problemami branży lotniczej. Przyznała również, że ze względu na niską świadomość klientów dotyczącą tego, co oferują polisy turystyczne, UNIQA musi zwrócić jeszcze większą uwagę na komunikację z nimi i wyjaśnianie zakresu ochrony. Zapewniła, że jej firma ma opracowany program wspierania klientów w tym zadaniu. Katarzyn Szepczyńska podkreśliła, że na rynku gwarancji dla firm turystycznych widoczny jest powrót ich sum gwarancyjnych do poziomu sprzed pandemii, tak że obecnie są one realne w zakresie faktycznej aktywności i wysokości przychodów. Zadeklarowała również, że branża ubezpieczeniowa zawsze będzie wspierać i inicjować konieczne zmiany legislacyjne, aby minimalizować ryzyko finansowe w sektorze turystycznym. Będzie popierać też wszelkie inicjatywy związane z porządkowaniem rynku, szczególnie te zmierzające do wyeliminowania działalności turystycznej poza systemem regulowanym.

Więcej:

waszaturystyka.pl z 19 października, Weronika Szabelewska „Ubezpieczyciele murem za branżą turystyczną”:

(AM, źródło: waszaturystyka.pl)