Sprzedaż Avivy na ścieżce wzrostu

0
784

Poważne obostrzenia pandemiczne, jakie funkcjonowały w I kwartale 2021 r., nie przeszkodziły Avivie w Polsce w uzyskaniu dobrych rezultatów sprzedażowych. I to w obu sektorach działalności ubezpieczeniowej.

Sztandarowym osiągnięciem ubezpieczyciela był 43% wzrost sprzedaży za pośrednictwem agentów ubezpieczeniowych w sieci własnej.

– Ten spektakularny wzrost zawdzięczamy większej sprzedaży zarówno indywidualnych ubezpieczeń na życie, jak i grupówek. W szczególności polisa indywidualna Twoje Życie oraz ubezpieczenie dla małych grup Zespół cieszą się zainteresowaniem klientów, bo odpowiadają na ich oczekiwania solidnej ochrony w zakresie życia i zdrowia. Nasi agenci znakomicie odnaleźli się w okolicznościach pandemii, wykorzystując nowe możliwości zdalnego zawierania umów z klientami. Pomaga w tym nasza ePolisa, czyli rozwiązanie, w którym agent współdziała z klientem poprzez swój system sprzedażowy i MojąAvivę – zaznaczył Adam Uszpolewicz, prezes Avivy w Polsce.

Lepszy rezultat od osiągniętego w I kwartale 2020 r. zanotowała również sprzedaż poprzez kanały zdalne. Wynik z dystrybucji telefonicznej (direct) wzrósł o 7% r/r. Tu wyróżniał się szczególnie 60% wzrost składki z ubezpieczeń domów i mieszkań.

Z kolei serwis MojaAviva i sprzedaż całkowicie online (kanał digital) zwiększył łączną sprzedaż o 21%, m.in. dzięki wzrostom w ubezpieczeniach komunikacyjnych i mieszkaniowych. Z MojejAvivy korzysta już ponad 500 tysięcy klientów, a liczba logowań w I kwartale była wyższa o 37% niż przed rokiem.

– Rozwijamy MojąAvivę, bo znakomicie odpowiada ona na rosnącą gotowość klientów do kupowania i samoobsługi polis online. Dodajemy nowe funkcjonalności, takie jak możliwość płacenia Blikiem, także w formie automatycznych płatności cyklicznych, zdalnej weryfikacji tożsamości przez mojeID, zgłaszania kolejnych roszczeń i szkód, jak również ofertę usług dodatkowych, takich jak na telemedycyna. Naszą ambicją – bliską spełnienia – jest mistrzostwo w zakresie platform obsługowych online w ubezpieczeniach – dodaje Adam Uszpolewicz.

Udany kwartał miał również kanał bancassurance – wolumen sprzedaży ubezpieczeń Avivy w ING Banku był o 16% wyższy niż w analogicznym okresie 2020 r.

Łączny wynik sprzedażowy spółek ubezpieczeniowych Avivy na koniec marca 2021 r. wyniósł 665,8 mln zł. Aviva TUnŻ zebrało 516,3 mln zł składki brutto – o 7% więcej niż przed rokiem. Z kolei Aviva TUO zwiększyło składkę brutto aż o 22%, do poziomu 149,5 mln zł. Do tak dużej dynamiki przyczyniły się szczególnie ubezpieczenia gospodarcze (dla firm) oraz mieszkaniowe dla klientów indywidualnych.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl