Trudno już było. Nadszedł czas wygody

0
949

Innowacja nie musi oznaczać wymyślania koła na nowo. Czasem wystarczy zebrać dotychczasowe osiągnięcia i skumulować ich potencjał w jednym miejscu. Taka idea przyświecała twórcom nowoczesnych urządzeń mobilnych. W końcu smartfon to nic innego jak połączenie komputera, telefonu, aparatu fotograficznego, kalkulatora i wielu innych urządzeń. Zastąpienie takiej ilości sprzętu jednym kompleksowym rozwiązaniem znacznie ułatwia życie.

Smartfon to bezcenne źródło inspiracji. Okazuje się, że multiagencje ubezpieczeniowe również mogą skorzystać na świeżym podejściu do wykorzystania technologii. Przekonaj się, jak można wykrzesać pełen potencjał nowoczesnych rozwiązań.

Z czym boryka się OFWCA?

Jednym z podstawowych narzędzi pracy OFWCA jest porównywarka polis. W idealnych warunkach powinna ona gwarantować kompleksową obsługę klienta, od określenia potrzeb do finalizacji zakupu.

Doświadczeni agenci doskonale zdają sobie sprawę z niedoskonałości pracy na kilku narzędziach jednocześnie. System CRM, program do APK, porównywarka, kalkulator na portalu towarzystwa ubezpieczeniowego… To wszystko pochłania jednak czas. A czas to pieniądz, który można zainwestować gdzieś indziej.

Z drugiej strony agenci nie mogą narzekać na brak potencjalnych rozwiązań. Do dyspozycji mają szeroką gamę narzędzi, technik i kursów, za którymi stoi obietnica usprawnienia codziennej pracy. Proponowane środki koncentrują się jednak na zarządzaniu skutkami chaosu, zamiast uporządkować mechanizm od podstaw. Posługując się wspomnianą na początku analogią – agent dostaje telefon, aparat i kalkulator osobno, podczas gdy jego potrzebą jest tak naprawdę smartfon.

Jak pomaga ecom?

Przede wszystkim zawróciliśmy z drogi wiodącej do niepotrzebnych komplikacji. Naszym celem jest upraszczanie życia użytkowników produktów, które tworzymy. Bo wiemy, że absolutny niezbędnik każdej osoby sprzedającej ubezpieczenia to wygodna prostota.

– Proces tworzenia oprogramowania zaczyna się od określenia potrzeb naszego klienta, np. multiagencji, która chciałaby zwiększyć generowany przypis, a także wartość swojej firmy poprzez posiadanie własnego systemu do sprzedaży polis i porównania ofert.

Podczas warsztatów z klientami nie pozwalamy jednak zapomnieć o potrzebach użytkownika końcowego, czyli osoby, która będzie na co dzień tego systemu używać i sprzedawać w nim polisy – mówi Patryk Jarmuż, User & Customer Experience Lead.

– Potrzeba to fundament, na którym budujemy kolejne elementy, jak nowe funkcje, atrakcyjny wygląd, czy też intuicyjne ścieżki użytkownika.

Najmłodszym dzieckiem ecomu jest AgentBox. To kompleksowy zestaw narzędzi agenta zamkniętych w jednym programie. Możliwość kalkulacji, porównywania ofert i polisowania bezpośrednio w systemie to zaledwie początek długiej listy zalet.

Oprogramowanie umożliwia wiele rozwiązań do zdalnej obsługi klienta, takie jak indywidualne linki direct czy moduł sprzedaży zdalnej, gdzie klient otrzymuje gotowy produkt skonfigurowany przez agenta i finalizuje zakup z dowolnego miejsca, w którym się znajduje. Nie bez znaczenia jest również generowanie APK zintegrowane z procesem sprzedaży.

Warto wspomnieć również o mobilności. Wygodna aplikacja na telefon to świetne uzupełnienie codziennej pracy w postaci skanera kodów AZTEC do błyskawicznej kalkulacji czy wygodnych oględzin przy sprzedaży AC. AgentBox sprawia, że złożone czynności stają się znacznie prostsze.

Dla nas, twórców, AgentBox nie jest jednak pojedynczym systemem, ale raczej zestawem narzędzi zamkniętych wokół jednego środowiska pracy. To rozwiązanie kompleksowe, które w zależności od potrzeb multiagencji można dowolnie rozszerzać o kolejne funkcje.

Doskonałym przykładem są skrzynki e-mailowe dla agentów, całkowicie zgodne z zaleceniami UFG.

Innym pomysłem, znacząco wpływającym na wysoką jakość obsługi klientów, z pewnością jest obsługa zdalna poprzez kanał wideo. Platforma do konsultacji online z łatwością może zostać zintegrowana z komunikatorem Microsoft Teams oraz udostępniona jako strona internetowa, na której klienci mogą dokonywać rezerwacji rozmów z agentem. To klasyczny schemat rezerwacji i odbywania wizyt online z branży medycznej przeniesiony na rynek ubezpieczeń. Potencjał rozwojowy jest ogromny.

Czym wyróżniają się nasze usługi?

Wizja kompleksowości pozwala na zaspokojenie oczekiwań zarówno klienta, jak i jego odbiorców, którzy będą na co dzień obcować ze stworzonym oprogramowaniem. W tym celu firma ecom może dostarczyć jeden program, taki jak AgentBox, albo zestaw spersonalizowanych narzędzi, takich jak AgentBox poszerzony o platformę do konsultacji wideo.

Firma jest w stanie wdrażać produkty pojedynczo albo realizować kilka projektów równolegle, budując bardziej zaawansowane, nowoczesne środowisko pracy – tzw. Modern Workplace.

– Ilu odbiorców, tyle potrzeb. Jedni klienci oczekują gotowych rozwiązań, podczas gdy innym zależy na elastyczności – zaznacza Michał Jackowiak, prezes ecom. – Pokaźny bagaż doświadczeń nauczył nas, w jaki sposób łączyć interesy obu tych grup. Mieliśmy okazję współpracować z multiagencjami, towarzystwami, ale również firmami spoza branży ubezpieczeń.

W toku tych realizacji poszerzyliśmy świadomość potrzeb rynku. Zdajemy sobie sprawę ze znaczenia elastycznego i kompleksowego podejścia do sprzedaży polis. W konsekwencji wielokanałowy charakter stanowi elementarną część DNA naszych produktów.

Podstawą zwinnego podejścia do tworzenia oprogramowania jest usystematyzowana metodyka pracy. Działanie zgodnie z ideą agile, utrzymywanie stałego kontaktu z klientem i płynny przepływ informacji w ramach pętli feedbacku to fundament zdrowej relacji biznesowej. Dzięki temu możliwe jest monitorowanie rezultatów w czasie rzeczywistym, bieżące przekazywanie uwag i niezwłoczne wprowadzanie usprawnień. Na każdym etapie prac klient ma bezpośredni wpływ na to, jak będzie wyglądał jego nowy system.

Metodyka pracy to nie wszystko. Ważny jest też aspekt komunikacji wewnętrznej w organizacji klienta. Zmiana często spotyka się z oporem. Dlatego istotne jest wiedzieć, jak zmianą zarządzać.

Wdrożenie nowego narzędzia do kalkulacji i sprzedaży polis w całej multiagencji to nie lada wyzwanie. Dlatego gdy zbliża się termin wdrożenia nowego systemu, ecom nie zostawia klientów samych – sięga po metodykę AKDAR, która służy do zarządzania zmianą. W ten sposób ecom gwarantuje też wsparcie komunikacyjne podczas przygotowania agentów do nowego narzędzia pracy. To też wieloetapowy proces.

Przed startem ważne jest zakomunikowanie zmiany i ułożenia planu działania. W toku czynności związanych z premierą należy pamiętać o spójności komunikatu i konsekwencji. Z kolei po wdrożeniu należy nieustannie zbierać opinie od użytkowników, a często też prowadzić szkolenia.

Przepis na sukces? Z ecom wygodna prostota jest na wyciągnięcie ręki.

Nie musisz mieć wizji sprecyzowanej w całości. Jako zaufany doradca ecom przyjmuje proaktywną postawę i wychodzi z inicjatywą. Gdy potrzebujesz odpowiedzi na nurtujące pytania, potrzebujesz oprzeć się na doświadczeniach innych z branży.

Szukasz usprawnień technologicznych w swojej firmie? A może chcesz wdrożyć AgentBoxa w swojej multiagencji? Potrzebujesz porady? Napisz do nas na office@ecom.software, z pewnością pomożemy!