TUZ i jego nowy szybki Sobol

0
4467

Teraz wystawianie polis TUZ Ubezpieczenia jest łatwe, szybkie i przyjemne – mówią agenci, którzy zaczęli korzystać z nowej wersji Sobola, czyli TUZ-owego systemu do wystawiania polis.

Nowy Sobol dosłownie z dnia na dzień stał się jednym z najważniejszych narzędzi TUZ Ubezpieczenia. Towarzystwo, mimo sytuacji spowodowanej koronawirusem, nadal realizuje swoje plany finansowe na ten rok, a nawet je przekracza. Po włączeniu nowego Sobola dynamika sprzedaży w porównaniu rok do roku osiągnęła w przypadku TUZ Ubezpieczenia aż 150%.

To jest obecnie najnowocześniejszy i najszybszy system do wystawiania polis na rynku. Kwotacja odbywa się błyskawicznie – mówi Dawid Piasecki, członek zarządu TUZ odpowiedzialny za pion sprzedaży. – Dane są pobierane automatycznie z bazy Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców i z Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, dzięki czemu agent oszczędza dużo czasu, bo nie musi tych danych wpisywać sam. Natomiast klient jest zadowolony, bo wszystko odbywa się bardzo szybko i automatycznie. Dzięki takiemu systemowi nie ma mowy o żadnej pomyłce.

System skonfigurowano z licznymi funkcjonalnościami, które mają na celu usprawnić pracę agentów i uczynić ją znacznie bardziej przyjazną. Interfejs nowego programu jest intuicyjny i prosty w obsłudze. Agent uzyskuje w nim dostęp do statystyk sprzedażowych, dzięki którym może dokonać analizy przypisu i dynamiki sprzedaży. Udoskonalony został również mechanizm udostępniania i zarządzania taryfami dla OFWCA.

Nowy Sobol jest przez agentów chwalony, bo pozwala pracować łatwiej i szybciej zarówno bardzo doświadczonym agentom w starszym wieku, jak i młodym lub początkującym.

Nowe ścieżki sprzedażowe

Największymi zmianami w nowej wersji naszego systemu są nowe ścieżki sprzedażowe dla ubezpieczeń komunikacyjnych oraz ubezpieczeń domów i mieszkań – mówi Paweł Niski, analityk biznesowy IT w TUZ Ubezpieczenia pełniący funkcję menedżera projektu „Nowy Sobol”.

Od początku prac naszym głównym założeniem było, aby agenci korzystający z tych rozwiązań mogli poznać cenę ubezpieczenia w szybki sposób po wprowadzeniu jak najmniejszej liczby danych. Teraz wyliczenie składki dla domyślnie skonfigurowanych pakietów jest możliwe po podaniu zaledwie kilku podstawowych parametrów, a dopasowanie pakietu do potrzeb klienta jest przejrzyste i intuicyjne. Umożliwiliśmy również opłacenie składki kartą płatniczą i blikiem, za pośrednictwem PayU i Tuba Pay, co gwarantuje natychmiastowe opłacenie polisy – podkreśla Paweł Niski.

Nie szata zdobi Sobola

Dużą zaletą systemu jest jego nowa szata graficzna, ale niezwykle istotne znaczenie mają inne nowe rozwiązania, na przykład nowe kalkulatory.

W nowym kalkulatorze dla ubezpieczeń komunikacyjnych wystarczy wprowadzić cztery dane: numer rejestracyjny, PESEL albo REGON właściciela, datę pierwszej rejestracji i kod pocztowy z dowodu rejestracyjnego. To pozwala na automatyczne pobranie danych pojazdu i właściciela, co przyspiesza wypełnianie formularza i poznanie ceny dla trzech domyślnie skonfigurowanych pakietów ubezpieczenia.

Z kolei w nowym kalkulatorze dla ubezpieczeń domów i mieszkań też trzeba wprowadzić tylko cztery dane. Wystarczy wybrać rodzaj nieruchomości, podać metraż, wartość i zabezpieczenia przeciwkradzieżowe. Dzięki temu można natychmiast przeliczyć składki dla czterech domyślnie skonfigurowanych pakietów.

TUZ ułatwia pracę agentów

To jednak nie wszystko, co TUZ Ubezpieczenia zmienił lub wkrótce zmieni z myślą o komforcie pracy agentów.

Jesteśmy świadomi, że te zmiany znacznie uprzyjemniają pracę agentów, ale to dopiero początek naszych działań w tym obszarze – zapewnia Paweł Niski. – Prowadzimy prace nad rozwojem już istniejących rozwiązań oraz mamy wiele pomysłów, co zrobić, aby nasze narzędzia były jeszcze bardziej przyjazne dla użytkowników. Mamy nadzieję i wierzymy, że już wkrótce dostarczymy agentom kolejnych powodów do zadowolenia.

Staramy się, żeby agentom pracowało się jak najwygodniej, a klienci mogli się ubezpieczać, nie ruszając się z domu. Zresztą klienci już są pod wrażeniem, że nasi agenci mogą pracować tak szybko i sprawnie. Jestem przekonany, że im szybciej kolejni agenci zaczną korzystać z nowego Sobola, tym szybciej zaczną oszczędzać swój czas i poprawią wyniki finansowe. To jest dla nas oczywiste, wystarczy sprawdzić nowego Sobola, a wtedy trudno wrócić do starego. Ludzie łatwo przyzwyczajają się do komfortu, agenci na szczęście też – mówi z uśmiechem Dawid Piasecki z zarządu TUZ Ubezpieczenia.


AGENCI O NOWYM SYSTEMIE TUZ UBEZPIECZENIA

Anna Szuty

Po wpisaniu podstawowych danych wszystko samo się zaczytuje. Jest czytelny, wręcz przejrzysty. Jedna z moich pracownic ma ponad 60 lat i ona też nie ma najmniejszych problemów z obsługiwaniem nowego Sobola. Chwali go sobie i pracuje z nim bardzo sprawnie.

To z pewnością jeden z najprostszych programów do wystawiania polis, nie zawiesza się jak niektóre inne programy, a na dodatek kalkulacja jest bardzo szybka i jest możliwość przyznawania zniżek. Współpracujemy ze wszystkimi towarzystwami ubezpieczeniowymi, więc mamy porównanie różnych systemów. O nowej wersji Sobola nie mogę powiedzieć nic złego.

Anna Szuty
Usługi Finansowe i Ubezpieczeniowe, Łódź


Dionizy Malcherek

Wszyscy, z którymi rozmawiałem o nowym Sobolu, są zgodni, że wystawianie polis w TUZ-ie jest przyjemne, łatwe, proste i szybkie, wręcz błyskawiczne. To przejrzysty system, można z niego korzystać intuicyjnie. To jedna z jego największych zalet.

Bardzo ważne, że nowy Sobol umożliwia przygotowanie dla klientów ubezpieczeń w ratach. To teraz szczególnie ważne, gdyż ludzie potrzebują gotówki bardziej niż przed koronawirusem. Dużym udogodnieniem jest też możliwość płatności przez TubaPay i porównywarka cen.

Dionizy Malcherek
MD Partner, Ostrów Wielkopolski


Mirosława Wilk

Obsługa nowej wersji systemu Sobol jest tak łatwa i prosta, że nie trzeba przechodzić żadnego specjalnego szkolenia, aby ten system sprawnie obsługiwać. Trudno wyobrazić sobie bardziej intuicyjny program do wystawiania polis. Bez kłopotów obsługują go zarówno starsi i bardziej doświadczeni, jak i młodsi, którzy w ubezpieczeniach pracują krócej.

Mirosława Wilk
JTV Asekuracja, Malbork