Ty kontrolujesz, co o tobie piszą

0
773

Dziś historia z życia wzięta. Dwa mieszkania (własne i to, w którym mieszkam) kiedyś ubezpieczała moja mama u zaprzyjaźnionej agentki. Znam już na pamięć opowiadania mamy, jak to spotkania trwały ponad godzinę – na plotki i przy okazji agentka ubezpieczyła to, co było trzeba.

Wiadomo… relacje. Mistrzostwo.

Teraz, po raz pierwszy w życiu, przytrafiło mi się coś, co spowoduje, że będę musiał się skontaktować z agentem od ubezpieczenia mieszkania.

W mieszkaniu pękła szyba. Wewnętrzna. Jak to się stało… nie wiem. Czy w szale zabaw z dzieckiem sprawiłem, że pofrunęła poduszka, zabawka? Nie pamiętam. Możliwe. Tak czy inaczej – wiadomo, kto zapłaci za wymianę szyby.

Ale moment! Mam przecież ubezpieczenie mieszkania. Oczywiście nie pamiętam, czy obejmuje ono zbite szyby. Ale sprawdzić warto. Dzwonię więc do mamy. Pytam o namiary na agentkę… Mama dyktuje z pamięci imię i nazwisko, wklepuję dane w Google. Tak jak to robi 99% ludzi (założę się o Bacardi Superior 1L).

I co ukazuje się moim oczom? Na pierwszym miejscu pojawia się link do artykułu (wywiadu) z agentką, w serwisie gs24.pl. Czyli w serwisie internetowym „Głosu Szczecińskiego”. Wywiad jest sprzed kilkunastu lat.

Jaka jest z tego lekcja dla ciebie?

Dla ciebie jako agenta/multiagenta? Możesz kontrolować to, co na twój temat pojawia się w internecie. Możesz mieć wpływ na to, jak postrzegają cię przyszli klienci, współpracownicy.

Zarówno jedni, jak i drudzy na pewno sprawdzą, co jest o tobie napisane w sieci. Czy nie lepiej, żeby poznali to, co ty masz do powiedzenia, zanim dokopią się do cudzych opinii?

Jak zadbać, aby to, co chcesz, było widoczne jako pierwszy wynik wyszukiwania? To długi proces. Ale dziś nieco ci w nim pomogę.

Publikuj

Na pewno najlepiej zainwestować (to inwestycja, nie koszt) we własną stronę www i tam publikować o sobie (tak! O sobie) systematycznie.

Alternatywa – możesz poprosić lokalną prasę o możliwość wypowiedzenia się w temacie, w jakim się specjalizujesz. Zadbaj, aby wywiad był opublikowany na stronie www gazety. Na zawsze. Za darmo.

Chcesz wyjście ekspresowe i płatne? Możesz poszukać w serwisie whitepress.pl dowolnego serwisu internetowego, na którym możesz opublikować tekst (odpłatnie) opisujący ciebie jako profesjonalistę w danej dziedzinie. Wtedy osiągniesz ten sam efekt jak agentka, której szukałem.
A najlepiej wykonać wszystkie trzy ruchy. Wtedy będziesz mieć większą kontrolę nad tym, co o tobie piszą w sieci.

Marcin Kowalik
marcinkowalik.online