Ubezpieczenia od nowa

0
734

Rozmowa z Michałem Jabłońskim, nowym inwestorem i prezesem zarządu, oraz Tomaszem Suchankiem, CTO i wiceprezesem zarządu w Multipolisa.pl SA

Aleksandra E. Wysocka: – Ja już to wiem, a nasi czytelnicy dowiedzą się właśnie teraz, że Multipolisa.pl to dobrze znana wśród agentów multiagencja Open Brokers SA po zmianie nazwy. I nie tylko nazwy. Jaki był cel tej zmiany oraz samej inwestycji?

Michał Jabłoński: – Ubezpieczenia od dawna są w kręgu moich biznesowych zainteresowań. Każda z firm, które prowadzę, gromadzi tysiące klientów, którzy potrzebują ubezpieczeń i często o nie pytają.

Zawsze stawiam na biznesy długofalowe i przyszłościowe, dlatego gdy pojawiła się oferta zakupu multiagencji Open Brokers, nie wahałem się. Z kolei zmiana nazwy była dla nas naturalną konsekwencją nowego otwarcia i zakończenia dawnych powiązań kapitałowych.

Jakie zmiany poza nową nazwą czekają Multipolisę.pl? Czy planujecie odtworzyć strukturę i zespół w dawnym kształcie?

M.J.: – Oczywiście. Zapraszamy wszystkich naszych partnerów i doradców do odnowienia współpracy. Mamy świetne warunki, nowe rozwiązania, zdecydowanie warto do nas wrócić. Unikalny program dla agentów to coś zupełnie nowego na rynku. Wszystko, czego potrzebuje agent, znajdzie w jednym miejscu – w Multipolisa.pl.

Nasz zespół to zgrana grupa profesjonalistów z pasją do pracy w tej branży. Spółka otrzymała też duży zastrzyk finansowy, a to pozwoli na szybki rozwój i zapewni stabilizację. Myślę, że najlepszą wizytówką nowego otwarcia jest kilkudziesięciu partnerów, którzy już odnowili współpracę z nami.

Unikalny program dla agentów brzmi interesująco. Czy poznamy więcej szczegółów?

M.J.: – Analizujemy rynek (nie tylko ubezpieczeniowy) i szczerze rozmawiamy z partnerami. Z tych obserwacji wynika jasno, czego potrzebują agenci i w jakim kierunku powinniśmy zmierzać.

Na bazie tych doświadczeń powstał nasz program dla agentów. W skrócie oznacza to: leady, rozwiązania online, multiofertę, nowoczesny system, jasny system prowizyjny, bezpieczeństwo prawne, pełne wsparcie i bezpośredni kontakt z centralą. Na tych fundamentach chcemy budować nie tylko naszą multiagencję, ale i kreować zmiany na rynku ubezpieczeń.

Szczególnie interesują mnie leady i zmiany na rynku ubezpieczeń. Co zamierzacie w tym zakresie?

M.J.: – Leady to nasza kluczowa propozycja dla partnerów. Działamy tutaj dwukierunkowo. Z jednej strony partner może przekazać nam do obsługi polisę, za którą nadal otrzyma bardzo atrakcyjną prowizję. Cały proces odbywa się online i jest w pełni zabezpieczony – prawnie i podatkowo.

Z drugiej strony, to my już niedługo dostarczymy wybranym partnerom dostęp do leadów z naszych kampanii marketingowych i biznesów komplementarnych. Partner zarabia, a jednocześnie nie musi martwić się o klientów i swój czas.

Tomasz Suchanek: – Kreowanie zmian na rynku to temat na nasze kolejne spotkanie. Mogę zdradzić jedynie, że już za chwilę wdrożymy ubezpieczeniowy projekt dla klientów i agentów w skali, jakiej jeszcze nie było na rynku.

Większość naszych nowych pomysłów opieramy na potrzebach klientów w obszarze ubezpieczeń, edukacji i podnoszeniu standardu ich ochrony.

Dobrze pamiętam, że mocną stroną Waszej multiagencji był system informatyczny. Jakie plany macie w tym obszarze?

T.S.: – Można śmiało powiedzieć, że nie ma dziś sprzedaży ubezpieczeń bez nowoczesnego systemu CRM. Innowacyjny oraz intuicyjny – taki będzie nowy system w Multipolisa.pl. Pracujemy nad udoskonaleniami, nad poszerzeniem oferty kalkulatorów składek do 20 ubezpieczycieli.

To, co dla nas ważne, to bezpieczeństwo agentów – jesteśmy w 100% zgodni z rekomendacjami KNF w zakresie IDD oraz APK. Wszystkie ważne procesy związane z obsługą klienta realizujemy w pełni online. To duża wygoda dla partnerów i oszczędność czasu klientów.

Byliście znani z szerokiej oferty ubezpieczycieli. A szczególnie z połączenia ubezpieczeń na życie z polisami majątkowymi. Czy Multipolisa.pl utrzyma ten model?

T.S.: – Zdecydowanie tak. Pełna oferta ubezpieczeń u jednego agenta to klucz do komfortu klientów. Dla partnera z kolei oznacza to większe zyski i regularnie powracającą sprzedaż. W Multipolisa.pl skupiamy najważniejsze i najbardziej popularne towarzystwa ubezpieczeń. Dzięki temu każda potrzeba ubezpieczeniowa może być zaspokojona w jednym miejscu.

Mamy doświadczenie w szkoleniu partnerów ze specjalizacji majątkowej do ubezpieczeń na życie. Każdy partner może szybko włączyć „życiówki” do swojej oferty i być dla swoich klientów prawdziwym multiagentem. Jednocześnie zapewniamy wsparcie na każdym etapie sprzedaży polis aż do pełnej samodzielności.

Ostatnie pytanie, aby podsumować naszą rozmowę. Dla jakich agentów jest Multipolisa.pl?

M.J.: – Przede wszystkim dla nowoczesnych przedsiębiorców, którzy chcą działać w ubezpieczeniach dla dobra klientów. Jesteśmy właściwym wyborem zarówno dla mniejszych, samodzielnych agentów, jak i dużych agencji z wieloletnim doświadczeniem. Mamy rozwiązania, które zrealizują potrzeby biznesowe każdego agenta.

Jesteśmy elastyczni, stawiamy na otwartą współpracę i stabilny zespół, który pracuje w tym samym składzie przez lata. Właśnie tę, tak potrzebną dziś stabilizację chcemy zagwarantować naszym partnerom.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka