Ubezpieczeniowe ambicje Muska

0
535

Tesla Insurance – ubezpieczyciel komunikacyjny, który wypączkował z Tesla Inc. – może zostać jednym z największych ubezpieczycieli samochodów w Ameryce, jeśli wierzyć ocenie dyrektora generalnego firmy, Elona Muska. Podczas ostatniego omówienia wyników kwartalnych Musk zasugerował, że Tesla Insurance będzie równa znacznej części biznesu samochodowego firmy.

– Oczywiście ubezpieczenia są istotne. Zatem prawdę mówiąc, ubezpieczenia mogą spokojnie stanowić jakieś 30–40% wartości biznesu samochodowego – powiedział Musk cytowany przez portal Insurtechinsights za „Insurance Business Magazine”. Może się wydawać, że 30% to niezbyt dużo, ale raport na portalu Clean Technica, publikującym informacje dotyczące czystej technologii, ukazuje tę liczbę w odpowiedniej perspektywie.

W lipcu pod względem wartości Tesla przerosła niemal każdą firmę z indeksu S&P 500 – jej kapitalizacja rynkowa wynosi obecnie 391,95 mld dol. Gdyby Tesla Insurance stanowiła 30% obecnej kapitalizacji rynkowej firmy Tesla, bez trudu odebrałaby pierwszeństwo State Farm, której kapitalizacja rynkowa wynosi 42 mld dol.

Elon Musk

Musk wyjaśnił, że Tesla ma dobrą pozycję wyjściową do konkurowania w segmencie ubezpieczeniowym, ponieważ ma „dużo lepszą pętlę informacji zwrotnej”, zamiast opierać się na takich statystykach, jak inni ubezpieczyciele.

– Rzecz jasna, nikt nie musi wybierać naszego ubezpieczenia. Myślę jednak, że wiele osób to zrobi. Będzie tańsze i lepsze, więc czemu nie? – skomentował dyrektor Tesli.  

Dzięki Tesla Insurance, Tesla Inc. jako całość zyskuje wgląd w koszty napraw swoich samochodów – to jest właśnie ta pętla informacji zwrotnej, o której wspomniał Musk. Pozyskane informacje pozwalają następnie Tesli na dokonywanie zmian w procesach, a nawet w konstrukcji samochodów, aby były tańsze i łatwiejsze w naprawie, co na dłuższą metę skutkuje oszczędnościami dla klientów Tesli.

Tesla ma również przewagę w pełnym wykorzystaniu telematyki wbudowanej w jej samochody.

– Ubezpieczenie jest dobrym przykładem produktu opracowanego od podstaw przez nasz wewnętrzny zespół ds. aplikacji – mówi Musk. – Zrobiliśmy produkt ubezpieczeniowy i podłączyliśmy go do samochodu, obserwujemy dane, kalkulujemy ryzyko. Wszystko to wewnętrznie – oprogramowanie do użytku wewnętrznego.

AC