UNIQA: Klienci wolą zdalne wsparcie agenta od zdalnego zakupu polisy

0
989

Niemal 40% uczestników badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska zadeklarowało, że kupuje ubezpieczenia online. Najczęściej wybieranym produktem ochronnym nabywanym drogą internetową są polisy komunikacyjne. Natomiast ponad połowa respondentów oczekuje zdalnej pomocy agenta przy zakupie lub wznowieniu ubezpieczenia trakcie pandemii.

Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że 61% z nich preferuje tradycyjną formę zakupu ubezpieczeń. Pozostałe 39% nabywa polisy online. Najchętniej wybieranym produktem ochronnym w tej grupie respondentów (66% wskazań) jest ubezpieczenie komunikacyjne, które dość wyraźnie dystansuje nr 2 w klasyfikacji, jakim jest ubezpieczenie mieszkania lub domu (35%).

– Od lat wszelkie badania, także te prowadzone przez nas, pokazują, że preferowanym sposobem zakupu ubezpieczeń przez Polaków jest bezpośredni kontakt z agentem. Z kalkulatorów na stronach www ubezpieczycieli korzystają osoby zainteresowane przede wszystkim ubezpieczeniem turystycznym oraz komunikacyjnym – mówi Adam Łoziak, wiceprezes ds. klienta UNIQA Polska.

Badanie wskazało również, że trwająca pandemia i zakaz wychodzenia z domów nie skłania do zakupu lub odnowienia polisy przez internet. Taką chęć deklaruje zaledwie co czwarty pytany, a 30% nie ma zdania na ten temat. Osoby, które planują zakup lub odnowienie ubezpieczenia, wskazują ponownie przede wszystkim ubezpieczenie komunikacyjne oraz domu lub mieszkania (odpowiednio 70 i 36%).

– Polacy nie są przyzwyczajeni do kupowania polis przez Internet. Najczęściej na taki sposób zakupu decydują się młodsze osoby. Być może właśnie obecny trudny czas i niemożliwość kupienia lub odnowienia polisy bezpośrednio u agenta skłoni niektórych do zmiany tego podejścia. Jednak nie spodziewam się istotnej zmiany naszych nawyków i lawinowego wzrostu sprzedaży ubezpieczeń online. Gdy czas pandemii się skończy, Polacy chętnie wrócą do dawnych przyzwyczajeń – mówi Adam Łoziak.

Odpowiedzi respondentów pozwalają jednak zauważyć, że choć badani nie są specjalnie skłonni do internetowego nabywania lub wznawiania umów ubezpieczenia, to 51% z nich oczekuje zdalnej pomocy agenta przy zakupie lub odnowieniu ubezpieczenia w czasie trwającej epidemii COVID-19. Takiego wsparcia nie chce 32%, a 17% nie ma zdania. Ankietowani najbardziej oczekują zdalnego wsparcia agenta przy zakupie lub wznowieniu ubezpieczenia auta (70% wskazań) oraz mieszkania lub domu (36%). Spory odsetek (31%) wskazuje także na ubezpieczenia na życie.

Agent podpowie, jakie są dzisiaj możliwości załatwienia spraw z ubezpieczycielem, jakie ułatwienia wprowadził. Wyjaśni, czy wprowadzenie stanu epidemicznego wpływa na zakres posiadanego ubezpieczenia albo odpowiedzialność towarzystwa – mówi Adam Łoziak. – Klienci ufają agentom i jest to bardzo dobra wiadomość. Są oni ambasadorami towarzystw i przewodnikami w ubezpieczeniach. Rozmawiając dziś z naszymi agentami czy dyrektorami regionalnymi, obserwujemy, ile pracy wkładają w relacje z klientami i jak zwłaszcza w tym obecnym czasie wspierają ich. Zgodnie z naszą strategią chcemy patrzeć oczami klientów i dziś jak nigdy takie podejście procentuje – dodaje.

O badaniu:

Badanie ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska. Badanie Omnibus CAWI zrealizowane na próbie reprezentatywnej: N=1009. Próba reprezentatywna pod względem: płci, wieku, wielkości miejscowości, wykształcenia oraz regionu GUS. Zostało zrealizowane w dniach 1–6 kwietnia 2020 r. 

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl