W Nationale-Nederlanden klient zdalnie potwierdzi tożsamość

0
498

Nationale-Nederlanden jest kolejnym ubezpieczycielem, który udostępnił swoim klientom możliwość zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem usługi mojeID zarządzanej przez Krajową Izbę Rozliczeniową (KIR).

MojeID to narzędzie służące do potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego potwierdzania danych w punkcie obsługi czy umawiania się z kurierem. Pozwala zalogować się do portalu dostawcy usługi lub urzędu w sposób, który jednoznacznie potwierdza tożsamość danej osoby.

W Nationale-Nederlanden klienci mogą weryfikować swoją tożsamość w usłudze n-serwis, wykorzystując mojeID zarówno przy rejestracji, jak i w przypadku konieczności odzyskania dostępu do konta. Tożsamość użytkownika będzie potwierdzana przez tzw. dostawcę tożsamości, czyli zaufany podmiot, który wcześniej zweryfikował dane klienta, np. bank prowadzący jego rachunek.

– Praktycznie w każdym aspekcie funkcjonowania gospodarki można zaobserwować przyspieszenie w rozwijaniu i udostępnianiu usług cyfrowych. Coraz więcej spraw chcemy i możemy załatwiać online, przy pomocy kilku kliknięć. Aby możliwe było bezpieczne i efektywne dostarczanie usług w modelu zdalnym, potrzebne jest sprawdzone narzędzie weryfikacji tożsamości użytkownika. Taką funkcję spełnia mojeID. Cieszymy się, że dzięki naszej współpracy z Nationale-Nederlanden możliwe będzie poszerzenie gamy usług cyfrowych dostępnych dla klientów firmy – podkreśla Piotr Wichowski, dyrektor linii biznesowej usługi identyfikacji KIR.

– Jednym z filarów rozwoju Nationale-Nederlanden jest inwestycja w nowoczesne technologie. Nasze działania są ukierunkowane na digitalizację procesów sprzedażowych i obsługowych, dlatego naturalnym krokiem było udostępnienie naszym klientom usługi mojeID. Jesteśmy przekonani, że użytkownicy n-serwisu docenią wygodę i komfort, a przede wszystkim bezpieczeństwo, z jakim od teraz będą mogli potwierdzać swoją tożsamość online – mówi Grzegorz Cugier, menedżer ds. Produktów i Procesów Online Nationale-Nederlanden.

Usługa mojeID została uruchomiona w czerwcu 2019 r. W styczniu tego roku możliwość korzystania z mojeID uzyskali klienci Open Life. Z kolei 19 maja taką opcję w platformie mojePZU uruchomił PZU.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden, gu.com.pl)