Zestawienie dotyczące ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych ze sprawozdania Rzecznika Finansowego za 2021 rok ponownie dały Warcie pierwsze miejsce pod względem jakości posprzedażowej obsługi klienta na polskim rynku. To już kolejny rok, w którym pozycja zakładu jako lidera w tej kategorii znajduje potwierdzenie w danych RzF.
Coroczne sprawozdania Rzecznika pokazują m.in. skalę sytuacji, w których u poszczególnych ubezpieczycieli występują sporne kwestie między klientem a firmą. Dane te przedstawiają liczbę spraw kierowanych do Biura RzF na tle udziału danego ubezpieczyciela w rynku, które następnie wyrażane są w postaci procentowej. Im ten wynik jest niższy, tym lepiej świadczy to o firmie, pokazując, że jej klienci zgłaszają relatywnie najmniej zastrzeżeń, a ewentualne problemy rozwiązywane są na najwyższym poziomie.
W segmencie ubezpieczeń majątkowych Warta uplasowała się na pierwszym miejscu w Polsce, uzyskując wskaźnik na poziomie 61%. Dla porównania: kolejni ubezpieczyciele uzyskali w tym rankingu wyniki 77 i 83%. Na 14 dużych towarzystw ubezpieczeniowych tylko cztery osiągnęły wskaźnik poniżej 100%.
Najwyższą pozycję Warta zajęła także w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych. W 2021 roku odnotowała wynik na poziomie 52%, wyraźnie dystansując resztę stawki. Kolejne dwie firmy w zestawieniu Rzecznika odnotowały wskaźniki wynoszące odpowiednio 69 i 80%. W tym przypadku 5 na 14 największych ubezpieczycieli zdołało zmieścić się poniżej progu 100%.
Warta była numerem jeden pod względem jakości obsługi klienta w ubezpieczeniach majątkowych i komunikacyjnych także w sprawozdaniach Rzecznika za lata 2018, 2019 i 2020.
– Te wyniki cieszą podwójnie, bo nie tylko oznaczają, że jako firma ponownie zajmujemy pierwsze miejsce na rynku, ale mówią też wprost o zadowoleniu naszych klientów. Nawet jeśli wynikną sytuacje kontrowersyjne, mogą oni spodziewać się szybko i skutecznie załatwionej sprawy, co daje im spokój i poczucie bezpieczeństwa, a o to przecież chodzi w ubezpieczeniach. Pozycja lidera, jaką zajmuje Warta, to również zasługa naszych pracowników i agentów, którzy dbając o długofalowe relacje z klientem, przyczyniają się do niwelowania wszelkich nieporozumień. Stale udoskonalamy procedury rozpatrywania wniosków, a także pracujemy nad kolejnymi wdrożeniami, które usprawnią i przyspieszą obsługę spraw naszych klientów – mówi Rafał Stankiewicz, wiceprezes zarządu Warty, odpowiedzialny za likwidację szkód i operacje.
(AM, źródło: Warta)