Już 100% roszczeń samochodowych w ogólnopolskiej sieci warsztatów Warty jest rozpatrywanych przy użyciu sztucznej inteligencji Tractable. Wdrożona w Warcie z początkiem 2020 r., umożliwia weryfikację wszystkich roszczeń w czasie rzeczywistym, skracając czas trwania przeglądu i usprawniając przeprowadzanie napraw.
Dotychczas Warta mogła wybrać jedynie część swoich roszczeń do przeglądu wizualnego. Teraz już wszystkie są sprawdzane w ten sposób przez sztuczną inteligencję, co pozwala na natychmiastowe zatwierdzenie przypadków bez nieprawidłowości, z korzyścią dla warsztatów naprawczych. Zgłoszenia obarczone nieprawidłowościami są zgłaszane inżynierom wraz ze wszystkimi informacjami i zdjęciami niezbędnymi do ich rozwiązania, co pozwala dokonać przeglądu każdego zgłoszenia nawet trzykrotnie szybciej.
– Wcześniej Warta nie mogła dokonać wizualnej weryfikacji każdego roszczenia z naszej sieci. Korzystając jednak ze sztucznej inteligencji firmy Tractable, możemy zagwarantować, że każde roszczenie zostanie naprawione właściwie dla uszkodzeń i zgodnie z technologią zapewnioną przez producenta samochodu. W wyniku tego mamy znacznie większy nadzór nad każdym aspektem naszej sieci naprawczej, zapewniając naszym klientom jak najlepszą obsługę – mówi Jakub Polnik, kierownik projektu Warty.
Według Tractable wdrożenie tego rozwiązania przez ubezpieczyciela oznacza, że Polska jest jednym z wiodących krajów w Europie i na świecie pod względem wykorzystania sztucznej inteligencji do wizualnego rozpatrywania i przyspieszania rozwiązywania roszczeń motoryzacyjnych.
– To najnowocześniejsza technologia. Sztuczna inteligencja oferuje konkretne rozwiązania rzeczywistych problemów, usprawniając proces dla ubezpieczyciela, warsztatu i kierowcy. Wykorzystując ją w Polsce do rozpatrywania roszczeń w czasie rzeczywistym, Warta zdobywa wiodącą pozycję w Europie – uważa Adrien Cohen, współzałożyciel i prezes Tractable.
Sztuczna inteligencja Tractable uczy się na milionach zdjęć i ludzkich decyzjach obejmujących miliony historycznych napraw, co umożliwia stosowanie tej technologii na całym świecie, do każdego pojazdu osobowego. SI pozwala ubezpieczycielom oszacować uszkodzenia pojazdu, przesyła zalecane metody naprawy oraz kieruje procesem zarządzania roszczeniami, co zapewnia możliwie najszybsze rozpatrzenie i rozstrzygnięcie każdego roszczenia. System musi być i jest nieustannie udoskonalany, ponieważ z tego rozwiązania korzysta coraz więcej ubezpieczycieli i warsztatów.
Z pomocą Tractable do tej pory przetworzono roszczenia samochodowe o wartości ponad 1 mld USD dla największych ubezpieczycieli na świecie, w tym Ageas UK, Covéa (największy ubezpieczyciel samochodowy na rynku francuskim) oraz Tokio Marine i MS&AD (najwięksi ubezpieczyciele samochodowi w Japonii).
(AM, źródło: Warta)