Ubezpieczeniowa ankieta konsumencka przeprowadzona przez Global Data w Wielkiej Brytanii ujawniła, że brytyjski rynek ubezpieczeń komunikacyjnych jest zdominowany przez 4 internetowe porównywarki cen, których używa 96,7% konsumentów.
Na tę czwórkę składają się: Compare the Market (51,6%), GoCompare (16,2%), MoneySuperMarket (15,8%) oraz Confused.com (13%). Niezwykle trudno jest nowej porównywarce wejść na taki rynek, co zmusiło do wycofania się obiecujący startup Honcho. Model biznesowy tej firmy, polegający na łączeniu klientów z najbardziej pasującymi do nich polisami ubezpieczenia komunikacyjnego, zamiast porównywania wyłącznie pod względem cen, był prawdopodobnym powodem niepowodzenia Honcho.
Dla brytyjskich konsumentów, borykających się z kryzysem kosztów życia, cena jest nadal najbardziej atrakcyjnym elementem polisy ubezpieczenia komunikacyjnego. Kryzys prawdopodobnie zmusza coraz większą liczbę konsumentów do szukania lepszych i tańszych możliwości ubezpieczenia samochodu, co napędza interes głównych graczy. Oferta Honcho była ograniczona pod względem rodzaju pojazdów, więc firma była zmuszona konkurować z setkami produktów oferowanych przez wielką czwórkę.
Do porażki przyczynił się także brak możliwości cross-sellingu. 64,7% respondentów ankiety stwierdziło, że nabywa ubezpieczenie komunikacyjne przez porównywarkę, przez którą zakupiło już inne produkty. Większy budżet na reklamę wiodących czterech porównywarek również utrudnia sprawę mniejszym graczom. Nieustające kampanie reklamowe w połączeniu z rozpoznawalnymi sloganami gwarantują wielkiej czwórce wygraną w walce o liczbę klientów.
(AC, źródło: Global Data)