W styczniu uruchomiona została nowa strona internetowa Compensy. Ubezpieczyciel postawił m.in. na intuicyjną nawigację, przejrzystą komunikację tekstową i wizualną, a także możliwość szybkiej realizacji najważniejszych spraw obsługowych. Pod uwagę zostały wzięte również udogodnienia dla użytkowników z ograniczeniami percepcyjnymi.
– Intuicyjność i przejrzystość były dla nas kluczowe podczas tworzenia koncepcji nowej strony internetowej. Zdajemy sobie sprawę, że jest na niej zawartych bardzo wiele wiadomości, nie tylko na temat produktów, ale też kwestii związanych z obsługą klienta. Dlatego chcieliśmy jak najbardziej uprościć nawigację, aby w razie potrzeby szybko i bezproblemowo można było odnaleźć na stronie wszystkie niezbędne informacje – komentuje Karolina Tworzydło, dyrektor Departamentu Strategii Marketingowej i Komunikacji Compensy.
Do najważniejszych „akcji” zawartych na stronie głównej należy zgłoszenie szkody przez formularz online, pomoc assistance, a także możliwość umówienia wizyty lub e-wizyty online. Strona ma także opcję pozostawienia kontaktu z prośbą o oddzwonienie oraz możliwość odnalezienia najbliższej placówki/agenta na każdej podstronie.
Z myślą o osobach niedowidzących Compensa wprowadziła szereg udogodnień, dzięki którym mogą one łatwiej poruszać się po stronie. Do tych rozwiązań należy np. możliwość zmiany kolorów/kontrastów, opcja zmiany wielkości czcionek, alternatywne opisy przy plikach zdjęciowych, a także nawigacja przy użyciu klawiatury.
Prace nad stroną poprzedziły m.in. badania jakościowe User Experience przeprowadzane z posiadaczami ubezpieczeń na polskim rynku.
(AM, źródło: Compensa)