Tysiące agencji w całym kraju sprzedają produkty InterRisk. Począwszy od niewielkich rodzinnych firm, przez regionalne, kończąc na tych największych. W zależności od skali i profilu działalności, pośrednicy oczekują różnego rodzaju wsparcia od ubezpieczyciela.
Mówi Piotr Narloch, prezes InterRisk: – Uważamy, że niezwykle ważne jest, aby osoby, z którymi współpracujemy, czuły, że mają w nas oparcie. Po pierwsze, dobrze rozumiemy kluczowe interesy naszych partnerów – pośredników – i uwzględniamy je w codziennej współpracy oraz przy podejmowaniu decyzji. Po drugie, pomagamy naszym klientom, gdy dojdzie do nieszczęśliwych i nieprzewidywalnych zdarzeń. Po trzecie, wspieramy naszych pracowników w rozwoju zawodowym, realizacji celów i działaniu na rzecz dobra wspólnego, co znajduje wyraz w licznych aktywnościach z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu – podsumowuje prezes.
Jakiej pomocy potrzebują pośrednicy? Coraz większą rolę odgrywają narzędzia technologiczne, które przyśpieszają procesy sprzedażowe, obsługowe i rozliczeniowe. – Nasz iPortal, za pomocą którego agenci sprzedają produkty InterRisk, rozwijamy cały czas. Zatrudniamy ekspertów, którzy dbają o regularną wymianę informacji między agentami a działem IT. Tworzymy narzędzie, które rzeczywiście pomaga podczas sprzedaży, dlatego zmiany wprowadzamy w porozumieniu z agentami po uwzględnieniu ich propozycji – tłumaczy Mariusz Krzyszczak, dyrektor Departamentu Rozwoju Sprzedaży i Nowych Technologii.
Wciąż jednak najistotniejsze jest zrozumienie i zaufanie między ludźmi. – Agenci cenią sobie naszą obecność w terenie i możliwość omówienia pojawiających się wyzwań podczas spotkań – dodaje Mariusz Krzyszczak. – Zdajemy sobie sprawę, że nie ma rozwiązań, które zadowolą wszystkich, dlatego niezbędne jest indywidualne podejście. Dzięki temu powstają pomysły produktowe czy wdrożeniowe, które realizujemy razem z wybranymi multiagencjami – wyjaśnia.
Agenci rywalizują w konkursach o zasięgu lokalnym, regionalnym lub ogólnopolskim. – W organizacji lokalnych konkursów zostawiamy dużą swobodę naszym dyrektorom, którzy najlepiej znają miejscową specyfikę i potrzeby agentów. W Oddziałach regularnie odbywają się szkolenia edukacyjno-integracyjne. Z jednej strony pozwalają na odświeżenie wiedzy produktowej, a z drugiej, na osobisty kontakt i wzmocnienie relacji. Oprócz tradycyjnych szkoleń i konferencji są też organizowane wycieczki, spływy kajakowe, eventy sportowe czy wspólne działania na rzecz celu społecznego. Spotykamy się też online podczas telekonferencji – mówi Mariusz Krzyszczak.
Ambasadorzy produktów, czyli menedżerowie specjalizujący się w konkretnej grupie produktowej, pomagają podnosić poziom wiedzy dotyczącej produktów. Organizują szkolenia i wspierają agentów w sprzedaży. – Agenci wolą zwracać się do konkretnej, znanej z imienia i nazwiska osoby, a nie rozmawiać z anonimowym głosem na infolinii. W InterRisk ludzki wymiar ubezpieczeń ma priorytetowe znaczenie – podkreśla Mariusz Krzyszczak.
ZDANIEM AGENTÓW
Na wsparcie opiekuna i centrali InterRisk mogę liczyć w każdym przypadku.
Paweł Chrobak
Assiduus
Wsparcie InterRisk daje mi w codziennej pracy spokój i pewność w działaniu.
Izabela Hinc
Pośrednictwo Finansowo-Ubezpieczeniowe Marek i Izabela Hinc