Dla kogo jest prywatne ubezpieczenie szpitalne?

0
2387

Rozmowa z Małgorzatą Popławską-Wieczorek, dyrektor sprzedaży brokerskiej w Grupie LUX MED

Aleksandra E. Wysocka: – Wszyscy przedsiębiorcy odczuwają wzrost składek na ubezpieczenie zdrowotne, a Wy namawiacie ich, żeby kupowali dodatkowo prywatne ubezpieczenie szpitalne. Dlaczego warto?

Małgorzata Popławska-Wieczorek: – To trudny moment dla wszystkich – wysoka inflacja, dynamicznie rosnące koszty, a to wszystko na rynku niedoborów kadry medycznej: lekarzy, pielęgniarek, ratowników medycznych. Taka sytuacja powoduje, że rynek szybko weryfikuje ceny usług medycznych i dotyczy to zarówno tych „spakietowanych” w abonament czy ubezpieczenie, jak i tych, za które pojedynczo płacimy w formule fee-for-service. W pandemii dodatkowo urósł dług zdrowotny. Obserwujemy większą potrzebę hospitalizacji z powodu chorób innych niż Covid-19, które wymagają szybkiego terminu przyjęcia.

Ubezpieczenie Szpitalne LUX MED Pełna Opieka, które oferuje Grupa LUX MED, pozwala za przystępną kwotę mieć szybki dostęp do leczenia w szpitalu w bardzo szerokim zakresie. Ubezpieczony może skorzystać z zabiegów medycznych, płacąc miesięczną składkę w wysokości ok. 200–250 zł. Niektóre z nich, poza polisą, mogą kosztować kilkanaście, a czasem kilkadziesiąt tysięcy złotych.

Z drugiej strony rynek pracy wciąż jest rynkiem pracownika i pracodawcom potrzebne są benefity, które wpisują się w holistyczny i zintegrowany trend zarządzania pracownikami. Menedżerowie HR poszukują nowych możliwości, aby móc zapewnić rozwiązania uwzględniające indywidualne preferencje i jednocześnie wyróżnić się na rynku, aby przyciągać talenty i osoby z najwyższymi kwalifikacjami.

Ubezpieczenie szpitalne Pełna Opieka jest takim benefitem. Pracownikom zależy na kompleksowym leczeniu, które zapewni im odpowiedni standard usług medycznych, także w sytuacjach nagłych, jednocześnie zdejmując z nich odpowiedzialność za zorganizowanie leczenia.

Skoro mówimy o budowaniu świadomości, to proszę o przypomnienie, jak dokładnie Wasz produkt Pełna Opieka jest skonstruowany.

– Ubezpieczony w ramach produktu Pełna Opieka może skorzystać z leczenia szpitalnego w sytuacjach nagłych. Może także zrealizować leczenie planowe, nie martwiąc się o jego finalny koszt, ponieważ nie ma sum ubezpieczenia. Organizujemy też poród i opiekę okołoporodową.

Jeśli ubezpieczony w ciągu dwóch lat nie ma potrzeby skorzystać z leczenia szpitalnego, to wtedy może przejść badania profilaktyczne w ramach szpitalnego przeglądu zdrowia.

Trzeba podkreślić, że jedną z kluczowych korzyści w ramach Pełnej Opieki jest koordynator opieki szpitalnej, który organizuje cały proces leczenia. Dzięki temu ubezpieczony zawsze wie, na jakim etapie leczenia się znajduje, jakie są kolejne kroki, może też wyjaśniać na bieżąco wszystkie wątpliwości u jednej konkretnej osoby. Osoby, które już dziś korzystają z polisy, bardzo to doceniają, ponieważ dotychczas brakowało im wsparcia w zakresie leczenia w szpitalu. U nas otrzymują pełne wsparcie medyczne i organizacyjne.

Zorganizowaliście już dziesiątki spotkań z brokerami i firmami. Co jest największym wyzwaniem w dystrybucji Pełnej Opieki?

– Największym wyzwaniem jest budowanie świadomości, że w ogóle istnieje takie ubezpieczenie szpitalne na rynku polskim, w ramach którego ktoś przejmuje całą organizację leczenia, doradza, przedstawia możliwości i koordynuje cały proces. Do tej pory w Polsce osoby korzystające z ubezpieczeń nie miały takich doświadczeń.

Ta sytuacja przypomina w pewnym stopniu tę sprzed 25 lat, gdy pojawiły się na rynku pierwsze abonamenty medyczne, ale niewiele osób czuło potrzebę ich posiadania. Obecnie nasze społeczeństwo jest coraz bardziej świadome konieczności dbania o własne zdrowie, a pakiety medyczne w większości firm są praktycznie stałym benefitem pozapłacowym.

Grupa LUX MED zainwestowała duże środki w budowę własnej sieci szpitali, widzimy w ubezpieczeniach szpitalnych ogromny potencjał.

Byliście jako LUX MED Ubezpieczenia aktywnym uczestnikiem Kongresu Brokerów. Jak brokerzy przyjęli Pełną Opiekę?

– Brokerzy są żywo zainteresowani tym produktem. Niektórzy od razu zdecydowali się na zakup polisy szpitalnej dla własnych pracowników, również po to, by mogli dzielić się z klientami własnymi doświadczeniami. Bardzo wspieramy taką inicjatywę i mamy dla brokerów, jako naszych partnerów w biznesie, specjalną ofertę.

Zarówno podczas Kongresu, jak i teraz zgłaszają nam potrzebę pogłębiania wiedzy o produkcie, dlatego organizujemy dla nich spotkania i szkolenia; zarówno wspólne, jak i przeznaczone dla konkretnych firm brokerskich.

Ponieważ każdej ze stron zależy na budowaniu wiedzy eksperckiej, będziemy organizować specjalistyczne warsztaty. Wszystko po to, by ułatwić im pracę.

Jakiego typu firmy są najbardziej zainteresowane ubezpieczeniem szpitalnym dla swoich pracowników? Czy widać już jakieś trendy?

– W pierwszej kolejności są to firmy, dla których zdrowie pracownika jest ważne i chcą na ten cel przeznaczyć dodatkowy budżet. Coraz częściej opłacają nie tylko benefit medyczny pracownikowi, ale także jego rodzinie.

Jest również grupa firm, która na etapie rekrutacji chce się wyróżnić i wzbudzić zainteresowanie kandydatów. Są to klienci m.in. z branży informatycznej, finansowej, consultingowej oraz wysoko wyspecjalizowane firmy z branży produkcyjnej i usługowej.

Spore zainteresowanie widzimy wśród dużych międzynarodowych korporacji. Dla nich Pełna Opieka to bardzo atrakcyjny benefit, szczególnie biorąc pod uwagę szeroki zakres i formułę all risk, czyli leczenie bez listy procedur, tylko bazujące na otwartym katalogu z jasnymi wykluczeniami. W wielu firmach właśnie teraz trwa czas budżetowania 2023 r. i to jest dobry moment na rozmowy o benefitach. Dlatego zachęcamy brokerów, żeby nie odkładać spotkań na jesień, bo to już może być zwyczajnie za późno.

Gdzie można więcej dowiedzieć się o produkcie Pełna Opieka?

– W Grupie LUX MED mamy kilkunastoosobowy zespół przeznaczony do współpracy brokerskiej, jesteśmy znani wielu brokerom, zapraszamy do kontaktu. Na pewno są też brokerzy, którzy jeszcze z nami nie współpracują, wówczas zachęcamy do wysłania krótkiej informacji na adres: ubezpieczgrupe@luxmed.pl

Informacje o produkcie są także dostępne na www.opiekaszpitalna.luxmed.pl.

Dodatkowo w wakacje, co czwartek o 11.30 organizujemy dla brokerów webinary w ramach Wakacyjnej Akademii Brokera, w których regularnie uczestniczy wielu brokerów. Jeśli ktoś jest zainteresowany udziałem w tych wakacyjnych spotkaniach, to może do nas napisać z prośbą o dołączenie pod ww. adres. Zapraszam również do kontaktu ze mną na LinkedIn.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka