Specjalistyczna ścieżka likwidacji elektryków w Warcie

0
582

Warta jako pierwsza w Polsce stworzyła proces obsługi szkód w pojazdach elektrycznych. Ich likwidacją zajmuje się specjalna grupa rzeczoznawców, którzy odbyli szereg szkoleń różnych producentów pojazdów elektrycznych i hybrydowych oraz zdobyli uprawnienia SEP do 1 kV.

Zakład podjął decyzję o wdrożeniu i zautomatyzowaniu procesu obsługi szkód w pojazdach elektrycznych oraz wyodrębnieniu grupy 25 ekspertów wyspecjalizowanych w ich likwidacji. Dzieli się ona na dwa segmenty ekspertów:

  1. rzeczoznawców zdalnych, którzy wykonują oględziny prostych szkód za pomocą video,
  2. rzeczoznawców mobilnych oraz stacjonarnych, wykonujących zlecenia eksperckie (odwołania, opinie, etc.).

Ubezpieczyciel podkreśla, że wszyscy rzeczoznawcy przeszli specjalny, roczny program szkoleniowy składający się ze szkoleń zorganizowanych przez 10 różnych marek samochodowych (m.in. Tesla, Toyota, Ford, Mercedes, Nissan, Skoda, Volvo). W ich trakcie zgłębili tajniki pojazdu elektrycznego, w pełni monitorowanego i aktualizowanego online. Poznali też jego rozwiązania techniczne – budowę, specyfikę i systemy ładowania. Mieli również możliwość uczestniczenia w procesie demontażu modułów baterii, czyli serca elektryków.

Warta zwraca uwagę, że wraz ze wzrostem liczby pojazdów elektrycznych rośnie liczba szkód w tym segmencie. W 2022 roku ubezpieczyciel zlikwidował 337 szkód dotyczących elektryków oraz ponad 5 tys. szkód dotyczących samochodów hybrydowych.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl