Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny ogłosił rozpoczęcie procedury rozeznania rynku (ang. Request for Information, RFI) dotyczącego kampanii informacyjno-promocyjnej Systemu Obsługi Szkód i Regresów. SOSiR ma zapewnić kompleksową realizację zadań UFG związanych z wypłatą odszkodowań i innych świadczeń oraz z dochodzeniem, przede wszystkim od sprawców szkód i podmiotów, które nie spełniły ustawowego obowiązku ubezpieczenia, zwrotu świadczeń wypłaconych przez Fundusz.
Kampania będzie skierowana przede wszystkim do osób fizycznych będących uczestnikami ruchu drogowego w Polsce i będzie informować je o przypadkach, w których za wypłatę poszkodowanym odszkodowań i świadczeń odpowiada UFG. Celem akcji będzie również poinformowanie opinii publicznej o konsekwencjach, z jakimi muszą liczyć się sprawcy takich zdarzeń. Kampania będzie ponadto promować e-usługi udostępnione w ramach SOSiR. UFG zakłada, że dzięki akcji promocyjnej uda się osiągnąć wymagane w projekcie wskaźniki rezultatu, tj. odpowiednią liczbą spraw zrealizowanych z wykorzystaniem wspomnianych e-usług.
SOSiR ma zapewnić kompleksową realizację zadań UFG związanych z wypłatą odszkodowań i innych świadczeń oraz z dochodzeniem, przede wszystkim od sprawców szkód i podmiotów, które nie spełniły ustawowego obowiązku ubezpieczenia, zwrotu świadczeń wypłaconych przez Fundusz.
System ma umożliwić kompleksową obsługę online wszystkich spraw związanych z wypłatą odszkodowań i świadczeń w zakresie realizowanym przez UFG, m.in. z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, jeżeli jego posiadacz był nieubezpieczony lub nie ustalono jego tożsamości.
Więcej na temat SOSiR w artykule na portalu GU.
(AM, źródło: UFG, gu.com.pl)