Polski oddział Toyota Insurance Management zbuduje market ubezpieczeniowy

0
850

Polski oddział Toyota Insurance Management (TIM), ubezpieczeniowego biznesu koncernu motoryzacyjnego, chce rozbudować swoją ofertę. Oprócz stworzenia produktów dostosowanych do globalnych inicjatyw Toyoty, takich jak np. projekt Mobility, TIM ma w planach zaoferowanie m.in. ubezpieczeń ochrony prawnej czy polis życiowych. Firma chce też uruchomić market ubezpieczeniowy.

Udział biznesu ubezpieczeniowego w PKB całego kraju to niespełna 3%, mniej niż średnia europejska, dlatego uważam, że branża ta jest nadal niezwykle chłonna i przyszłościowa. Jest jeszcze sporo miejsca, które można zapełnić różnego rodzaju nowymi produktami. Na tym właśnie chcemy się skupić w 2020 roku – mówi Adam Wandachowicz, General Manager Toyota Insurance Management.

Produkty dostosowane do globalnych inicjatyw…

Wyzwaniem, jakie stawia przed sobą TIM, jest dostosowanie oferty do przedsięwzięć w ramach transformacji biznesu Toyota Financial Services, takich jak projekt Mobility. Przewiduje on, że grupa Toyoty będzie marką zapewniającą swoim klientom szeroko rozumianą mobilność. Z tego powodu TIM będzie musiał zbudować ofertę ochronną adekwatną do różnego rodzaju innowacyjnych rozwiązań przygotowywanych przez koncern.

Plany TIM przewidują również uruchomienie europejskiego programu przedłużonej gwarancji na samochody nowe i używane Toyoty i Lexusa. Zarządzenie naprawą będzie odbywało się w centralnym systemie gwarancyjnym Toyota Motor Europe, dzięki czemu klienci otrzymają gwarancję naprawy awarii niezależnie od tego, kiedy i gdzie ona wystąpiła.

oraz lokalne przedsięwzięcia

Firma postawi też na rozwój produktów dodatkowych, m.in. na dostarczenie ubezpieczeń ochrony prawnej, zabezpieczenia pojazdów w przypadku szkód całkowitych, ubezpieczenia na wypadek bankructwa oraz rozbudowaniu ubezpieczeń na życie.

Na przestrzeni najbliższych lat chcemy zaoferować również dodatkowe ubezpieczenia na życie dołączane np. do finansowania samochodu. Dzięki takiemu rozwiązaniu klienci będą mieli możliwość rozliczenia składki w ramach jednej raty, stanowiącej koszt prowadzenia działalności. Ponadto otrzymają od nas gwarancję wypłacalności – mówi Adam Wandachowicz.

W polskich planach TIM znajduje się też uruchomienie marketu ubezpieczeniowego, rozszerzającego ofertę bankowości elektronicznej Toyota Bank Polska.

Branża ubezpieczeniowa przez wiele miesięcy skupiona była na dostosowaniu modeli operacyjnych oraz wdrażaniu nowego porządku regulacyjnego, tymczasem już od teraz rynek ubezpieczeń czeka wiele nowych wyzwań produktowych. Jednym z nich będzie zbudowanie optymalnej oferty ubezpieczeniowej związanej z cyberryzykiem, czyli z coraz popularniejszym zjawiskiem naszych czasów. Przykładowo, już teraz każdy z naszych dealerów stanowi dużą, niezależną organizację i tak samo jak większe przedsiębiorstwa jest na takie ryzyko realnie narażony. W tym przypadku do zbudowania jest cały portfel produktowy. Najtrudniejszą kwestią jest jednak kwotacja takiego ryzyka, ponieważ mało kto wie, jakie szkody będą zgłaszane w przyszłości, jak oszacować ich skalę, z jaką ilością ataków będziemy mieli do czynienia, czy sytuacje te będą generowały straty, które będzie można udowodnić itd. Jest wiele trudnych pytań i z pewnością odpowiedź na nie będzie ciekawym wyzwaniem, przed jakim stoi teraz cała branża ubezpieczeniowa – dodaje Adam Wandachowicz.

Rok dwucyfrowych wzrostów

W ubiegłym roku polski oddział Toyota Insurance Management (TIM) zebrał o 16% więcej składek niż w 2018 r. O jedną dziesiątą wzrosła też liczba polis sprzedanych przez firmę.

Na polskim rynku Toyota Insurance Management działa stosunkowo od niedawna. Nasze produkty sprzedajemy od niespełna czterech lat. Pomimo szeregu prac, jakie musieliśmy wykonać w związku z wejściem w życie unijnej dyrektywy IDD, jak również zmian prawnych w modelu dystrybucji, które zobowiązani zostaliśmy wdrożyć, nasza dotychczasowa realizacja sprzedaży oraz wskaźnik penetracji w sieci Toyoty i Lexusa w Polsce są na wysokim poziomie – mówi Adam Wandachowicz. – Staramy się, aby nie tylko przypis oraz liczba polis osiągały satysfakcjonujący poziom, ale również walczymy o to, żeby wynik techniczny był pozytywny. Jest to niezwykle istotne, po części dlatego, że reasekurujemy portfele sprzedanych produktów ubezpieczeniowych i wspólnie z partnerami lokalnymi znajdujemy najlepsze rozwiązania dla klientów i dealerów sieci sprzedaży – dodaje.

Adam Wandachowicz podkreśla też, że klienci, którzy skorzystali z wypłaty odszkodowań z ubezpieczeń oferowanych przez TIM, w 70% częściej podejmują decyzję o ponownym zakupie nowego samochodu marki Toyota. Obecnie już wszyscy dealerzy Toyoty i Lexusa w Polsce współpracują z ubezpieczycielem.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl