Profilaktyka jest dziś odmieniana przez wszystkie przypadki – to ona jest kluczem do zdrowego życia. Robert Tomaszewski, dyrektor Biura Ubezpieczeń Detalicznych i Programów Partnerskich ERGO Hestii, opowiada, jak kwestia prewencji zrewolucjonizowała popularne ERGO 4.
Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – ERGO 4 zostało rozbudowane o program prewencyjny MyHealth przygotowany przez GenePlanet. Dlaczego zdecydowaliście się na takie wdrożenie?
Robert Tomaszewski: – GenePlanet to europejski lider testów genetycznych. Program prewencyjny MyHealth dostarcza spersonalizowane dane zdrowotne klientom, a w rezultacie pomaga wcześnie wykrywać ryzyka. To doskonałe uzupełnienie naszej misji – chcemy, by klienci nie tylko otrzymywali ochronę, ale także realne wsparcie w działaniach prozdrowotnych.
Na czym polega MyHealth w kontekście ERGO 4?
– Klient, po roku trwania polisy ze składką roczną min. 2000 zł, otrzymuje program prewencyjny – test DNA i dostęp do aplikacji. Wyniki w formie usystematyzowanych raportów otrzymuje wyłącznie klient. A więc nie wpływają one na składki czy wypłaty roszczeń. Warto również zaznaczyć, że test wskazuje ryzyko i nie jest diagnozą.
Ale mówimy tu głównie o elemencie profilaktycznym. Jak to się rzeczywiście przełoży na zdrowie klientów?
– Po pierwsze – uzyskają informacje o własnych predyspozycjach i ewentualnym zwiększonym ryzyku zachorowania na konkretne choroby. Dotyczy to m.in. nowotworów, zaburzeń metabolicznych czy odporności. Takich specjalistycznych analiz jest ponad 20.
Po drugie aplikacja, a dokładniej platforma Health Intelligence, pomaga w zmianie stylu życia. Dzięki badaniu predyspozycji do konkretnych zachorowań pozwala na indywidualne dopasowanie diety czy aktywności fizycznej, co z kolei umożliwia zminimalizowanie wykrytego ryzyka. To podejście „działania przez wiedzę”.
Czy ERGO Hestia ma dostęp do danych genetycznych?
– Absolutnie nie. Dane są szyfrowane i chronione ustawowo. ERGO Hestia nie widzi wyników ani nie analizuje ich pod kątem ryzyka ubezpieczeniowego lub wypłaty roszczeń.
Jak klienci mogą aktywować program?
– Po 12 miesiącach od zakupu polisy ERGO 4 klient dostaje na adres wskazany w koncie klienta paczkę, wykonuje test DNA według instrukcji i odsyła go do GenePlanet.
Możemy się spodziewać, że znaczenie profilaktyki i świadomości będzie rosło?
– Tendencja jest jasna – jako ubezpieczyciele powinniśmy iść w stronę zdrowia proaktywnego. Wprowadzenie programu prewencyjnego MyHealth jest naturalnym krokiem ku ubezpieczeniom wartościowym, nie tylko finansowo. Wierzymy, że profilaktyka to klucz do zwiększenia poczucia bezpieczeństwa.
