Agenci chętnie wybierają UNIQA

0
769

W tegorocznym wewnętrznym badaniu UNIQA po raz pierwszy znalazła się na 2. miejscu wśród towarzystw, które agenci wskazują jako preferowane we współpracy. Spośród wszystkich badanych obszarów agenci najlepiej oceniają ofertę produktową firmy, a największy wzrost satysfakcji w skali roku dotyczy jakości pracy infolinii oraz innowatorskiej obsługi agentów poprzez wirtualny makroregion.

– Jednym z naszych strategicznych celów było znalezienie się w czołowej trójce wyboru agentów i ten cel właśnie zrealizowaliśmy. To efekt długiej i konsekwentnej pracy nad wzmacnianiem wielu obszarów współpracy agencyjnej, którą bardzo precyzyjnie monitorowaliśmy w ostatnich dwóch latach. W tym czasie wzmacnialiśmy ofertę produktową, która dziś jest w pełni komplementarna, rozwijaliśmy narzędzia takie jak portal i infolinia, a jest to praca, która wciąż się toczy, czy usprawnialiśmy proces likwidacji szkód. Przez ostatnie miesiące z dużą atencją przyjmowaliśmy wszystkie uwagi i komentarze od naszych partnerów, starając się je przekładać na konkretne rozwiązania w niektórych procesach i to przyniosło rezultaty – wyjaśnia Anna Szewczyk, dyrektorka Departamentu Sprzedaży Sieci  Agencyjnej i Franczyzowej UNIQA Polska.

Ubezpieczyciel odnotował wzrosty we wszystkich badanych obszarach współpracy agencyjnej. Najlepiej oceniana jest oferta produktowa i współpraca z menedżerem. Z kolei na przestrzeni całego 2023 r. największy wzrost odnotowano w przypadku infolinii agencyjnej, co było jednym z priorytetów ubiegłego roku.

– Dziękujemy agentom za uczestnictwo w badaniu. Wyniki ankiety dają nam dużo motywacji oraz wiedzy do dalszego wzmacniania współpracy z naszymi partnerami biznesowymi. Mamy pełną świadomość, że przed nami jeszcze wiele pracy do wykonania. Dzięki cyklicznemu badaniu wiemy, w jakim kierunku powinniśmy konsekwentnie podążać. Nasz profesjonalny zespół buduje wiarygodność na konkretnych rozwiązaniach, dlatego nadal będziemy mocno wsłuchiwać się w głosy naszych partnerów – wyjaśnia Bartłomiej Biały, dyrektor zarządzający Pionu Sprzedaży Sieci Franczyzowej i Sieci Partnerskich UNIQA Polska.

Zakład intensywnie rozwija współpracę agencyjną. W 2023 r. firma zorganizowała cykl spotkań w ramach programu UNIQA Bliżej Agentów, podczas których kadra zarządzająca wysokiego szczebla spotykała się z agentami w regionach i prezentowała kierunki rozwoju firmy. Jedną z istotnych zmian było wdrożenie obsługi OFWCA przez indywidualnych doradców działających w ramach Wirtualnego Makroregionu. UNIQA usprawniła także infolinię, znacząco skracając średni czas oczekiwania na połączenie. W najbliższych miesiącach UNIQA zamierza kontynuować strategię bycia blisko agentów oraz wykorzystanie skali działalności i kompleksowej oferty produktowej do dalszego rozwoju współpracy z partnerami.

Czwarta już edycja badania wśród agentów została przeprowadzona w pierwszym kwartale 2024 roku. Swoimi opiniami podzieliło się ponad tysiąc pośredników. Celem ankiety jest cykliczne badanie poziomu zadowolenia partnerów ze współpracy z firmą.

(AM, źródło: UNIQA)