AOK wdrożył innowacyjne rozwiązanie Signius

0
620

Signius nawiązał współpracę w zakresie dostarczania rozwiązań do elektronicznego pieczętowania dokumentów z ITSCare, spółką zależną największego niemieckiego podmiotu oferującego ubezpieczenia zdrowotne – AOK. Rozwiązanie  polskiej firmy zostało wdrożone dla zabezpieczenia poufnych danych ponad 27 milionów klientów niemieckiego ubezpieczyciela.

Dotychczasowe rozwiązania AOK do kwalifikowanego elektronicznego pieczętowania niektórych rodzajów dokumentów były oparte na kartach pieczętujących i czytnikach kart wydawanych przez kwalifikowane centra zaufania. Rozwiązanie dostarczone przez Signius umożliwia ubezpieczycielowi efektywniejsze zarządzanie dokumentami klientów. Szacuje się, że za pośrednictwem technologii polskiej firmy pieczętowanych może być nawet ponad milion dokumentów miesięcznie.

– Jesteśmy przekonani, że kwalifikowana pieczęć elektroniczna zgodna z eIDAS i dostarczana na kwalifikowanym urządzeniu typu QSCD (Qualified Seal Creation Device / HSM) będzie kolejnym krokiem w procesie cyfryzacji dla wielu ubezpieczycieli. Nasze rozwiązanie przynosi wymierne korzyści już od pierwszego dnia. Potwierdził to nieskomplikowany i szybki proces wdrożenia w AOK, który potrwał zaledwie kilka dni. Celem jest dalsze wdrażanie pieczęci osadzonej na QSCD (HSM) jeszcze w tym roku, a tym samym zwiększenie rocznego wolumenu automatycznie pieczętowanych dokumentów – mówi Jack Piekarski, współzałożyciel i VP Sales Signius.

Wdrożone narzędzie zastępuje karty i czytniki kart sprzętowym modułem bezpieczeństwa (HSM), który może być obsługiwany we własnym centrum danych firmy i jest certyfikowany jako kwalifikowane urządzenie do tworzenia pieczęci (QSCD) zgodnie z rozporządzeniem Unii Europejskiej eIDAS. Technologia Signius umożliwia pieczętowanie takich dokumentów jak: zaświadczenia o niezdolności do pracy, wnioski o dodatkowe zwroty kosztów, faktury za refundowane terapie czy też zabiegi. Dodatkowo są one konwertowane z plików Office, PDF lub obrazów do formatu PDF/A-2b, a następnie opieczętowane obowiązkową pieczęcią kwalifikowaną w celu długoterminowego przechowywania. Rozwiązanie pozwala na wykonywanie do 30 mln operacji pieczętowania na godzinę.

– Przez długi czas byliśmy ograniczeni ograniczoną liczbą czytników kart inteligentnych podłączonych fizycznie do sprzętu, wrażliwą łącznością, wymagającym monitorowaniem urządzeń i długim czasem wdrażania rozwiązania opartego na kartach. Teraz nie tylko eliminujemy regularne wdrożenia na miejscu. Oszczędzamy również czas dzięki możliwości prostego i łatwego, a jednocześnie bezpiecznego pieczętowania dokumentów w systemach, które znamy. Cały proces wdrożenia zajął znacznie mniej czasu, niż planowano i przebiegł sprawnie – mówi Heiko Klenk z ITSCare.

(AM, źródło: InnerValue)