Assistance w nowej rzeczywistości postpandemicznej

0
522

„Klient w nowej rzeczywistości – trendy, ryzyka, oferta i tworzenie wartości” – pod takim hasłem 6 września po dwóch latach przerwy odbyło się Forum Assistance. Prawie stu ekspertów z branży ubezpieczeniowej, bankowej i leasingowej wzięło udział w czternastej już edycji spotkania. Partnerem medialnym Forum organizowanego przez Europ Assistance Polska oraz Związek Banków Polskich była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Tegoroczne Forum było poświęcone zmianom rynkowym i społecznym, jakie zaszły w przeciągu dwóch ostatnich lat. Eksperci mieli okazję omawiać i analizować temat funkcjonowania biznesu w „nowej rzeczywistości” na różnych płaszczyznach.

Trendy i ryzyka wpływające na biznes

Wydarzenia dwóch ostatnich lat ukazały nowe, do tej pory nieznane ryzyka i unaoczniły już istniejące, jak np. cyberzagrożenia. Jarosław Biegański, doradca zarządu Związku Banków Polskich, przybliżył uczestnikom, przed jakimi aktualnie wyzwaniami stoi sektor bankowy w kontekście cyberbezpieczeństwa. Zaprezentował również działania podejmujowane przez ZBP w tym zakresie.

Kolejną prezentację poprowadziła Ilona Łopuska, Product Strategy Manager BNP Paribas Cardiff, która mówiła o trendach zmieniających biznes. Pandemia znacznie przyspieszyła rozwój różnych trendów społecznych czy konsumenckich i spowodowała pojawienie się nowych. Podczas prezentacji Ilona Łopuska zwracała uwagę na to, jak firmy powinny wykorzystać tę wiedzę.

Rafał Domański, Associate Partner McKinsey & Company Poland, pokazał, jakie trendy w niedługim czasie mogą pojawić się w branży ubezpieczeniowej. Temat omawiał również w oparciu o przykłady ze światowego rynku ubezpieczeń.

Z kolei Marcin Zieliński i Robert Jeske z Europ Assistance Polska zaprezentowali, jak usługi assistance dostosowują się do nowych potrzeb i tempa życia klientów. Podczas wystąpienia pokazywali, że assistance to realne wsparcie w niepewnych czasach.

– Ostatnie miesiące przyniosły dużo zmian, które niewątpliwie wprowadziły niepewność i zmniejszyły poczucie bezpieczeństwa. Usługi assistance i tworzone na ich podstawie programy zaspokajają drugą co do znaczenia w piramidzie Maslowa ludzką potrzebę – bezpieczeństwo. Dlatego postanowiliśmy jeszcze bardziej kompleksowo świadczyć naszym klientom pomoc i podchodzić do ich problemów w sposób holistyczny – powiedział Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży Europ Assistance Polska.

Zagadnienia poruszone podczas XIV Forum Assistance stanowiły podstawę do dyskusji na temat trendów, ryzyka i możliwości rozwoju branży w najbliższych latach. Uczestnicy debaty odpowiadali m.in. na pytania związane z cyfryzacją procesów i wdrażaniem innowacji, zmianą modelów dystrybucji, tworzeniem nowej oferty produktowej czy podążaniem za trendami. Moderatorem dyskusji był Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance Polska. Uczestnicy panelu dyskusyjnego to: Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający Santander Leasing, Richard Paret, Chief Executive Officer Credit Agricole TU, Grzegorz Kulik, General Manager Colonnade Insurance, Wojciech Adamczyk, szef Pionu Zarządzania Produktami Detalicznymi, Segmentami i Siecią Oddziałów Citi Handlowy, i Norbert Jeziolowicz, dyrektor Związku Banków Polskich.

– Forum Assistance organizujemy już po raz czternasty. Bardzo cieszę się, że wróciliśmy do organizacji Forum stacjonarnie i że wzięło w nim udział tak wielu naszych partnerów. To pokazuje, jak bardzo takie spotkania są potrzebne. Tegoroczne Forum było dobrą okazją do omówienia tego, jak dwa minione lata zmieniły naszą rzeczywistość. Analizowaliśmy trendy i ryzyka, a także szukaliśmy odpowiedzi na to, w jaki sposób oferować klientom wartościowe dla nich produkty – powiedział Ryszard Grzelak.

Forum Assistance organizowane jest od 2007 roku i gromadzi ponad 100 ekspertów branży ubezpieczeniowej, bankowej i leasingowej. Konferencja koncentruje się wokół aktualnych trendów rynkowych.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: Europ Assistance Polska)