Bez rozwiązań IT nie ma nowoczesnej dystrybucji ubezpieczeń

0
1217

Trzy pytania do Jacka Bylińskiego, prezesa CUK Ubezpieczenia

Aleksandra E. Wysocka: – Jak ocenia Pan sytuację na rynku multiagencyjnym w Polsce?

Jacek Byliński: – Jest to rynek bardzo dynamiczny i niezwykle szybko się profesjonalizuje. Następuje jego sukcesywna konsolidacja oraz szybka rozbudowa sieci działających pod szyldem poszczególnych dystrybutorów. Multiagencje przejmują coraz więcej zadań należących do tej pory do towarzystw ubezpieczeniowych, jak choćby rekrutacja agentów, ich egzaminowanie, szkolenia czy bieżące wsparcie merytoryczne. To samo dotyczy konsumentów, dla których multiagencja staje się miejscem, gdzie mogą kompleksowo i profesjonalnie zrealizować niemal każdą potrzebę związaną z ubezpieczeniem.

Kolejnym trendem są próby promowania przez poszczególne multiagencje własnego brandu oraz ujednolicanie swojej sieci sprzedaży. My robimy to od lat i dzisiaj CUK Ubezpieczenia jest najbardziej rozpoznawalną w Polsce marką, z największą liczbą wystandaryzowanych placówek.

Jakie są najważniejsze cele biznesowe CUK w roku 2020?

– Chcemy się wyróżnić na rynku, rozbudować sieci sprzedaży oraz pozyskać nowych klientów. Mamy bardzo dużo do zaoferowania zarówno naszym pośrednikom, jak i konsumentom. Przez lata inwestowaliśmy dużo środków i energii w budowę narzędzi IT. Dzięki kompleksowemu systemowi do ofertowania, sprzedaży polis i obsługi klientów nasi agenci mogą obsłużyć ich znacznie szybciej niż z użyciem narzędzi oferowanych przez ubezpieczycieli. Nie trwonią również czasu na natłok prac posprzedażowych, jak wgrywanie dokumentów polisowych, zdjęć pojazdów czy rozliczanie sprzedaży. Takie sprawy załatwia za naszych doradców aplikacja SmartCUK, czyli elektroniczny asystent agenta.

W 2020 r. zależy nam na zwiększeniu rozpoznawalności marki CUK Ubezpieczenia oraz podkreśleniu pozycji lidera jakościowego i technologicznego w branży. Chcemy wyróżniać się w natłoku reklam porównywarek skupiających się tylko na najniższej cenie OC.

Dlatego właśnie zaczęliśmy emitować nowe kampanie wizerunkowe, wprowadzając brand hero marki – SuperCUK. W komunikacji chcemy podkreślić naszą dostępność we wszystkich kanałach: placówkach, przez www, przez contact center. Zależy nam na zaakcentowaniu dbałości o zapewnienie klientowi kompleksowej i pełnej ochrony ubezpieczeniowej, pokazaniu innowacyjności i podążania za najnowszymi trendami na rynku. Bez rozwiązań IT nie ma nowoczesnej dystrybucji ubezpieczeń. My to wiemy. Dajemy od lat naszym klientom, partnerom, agentom i pracownikom dostęp do innowacyjnych rozwiązań.

SuperCUK uosabia wszystkie nasze cechy. Jest #SuperWiedząca, #SuperSprytna, #SuperNowoczesna! Przede wszystkim pomaga polskim konsumentom odnaleźć się w trudnym świecie ubezpieczeń i kreuje prawdziwy obraz CUK Ubezpieczenia.

Jako firma poszukujemy możliwości crossmarketingowych. Przykładem takiej współpracy jest na pewno kolejny rok z punktami PAYBACK i nasza mocna obecność w tym programie lojalnościowym. Co ważne, będziemy dalej kładli nacisk na rozwój sieci franczyzowej i partnerskiej. To nasza najmocniejsza strona w biznesie. To ludzie, z którymi pracujemy. Dzięki nim wspólnie osiągamy kolejne sukcesy w branży. Nasza oferta dla franczyzobiorców i partnerów jest bardzo atrakcyjna. Jestem przekonany, że na koniec 2020 r. nasze grono powiększy się o kolejne osoby.

Od lat mocno stawiacie na najnowsze technologie. Z jakich narzędzi jesteście szczególnie dumni i jakie nowe wdrożenia planujecie?

– Wdrażanie nowych technologii ma wieloaspektowy wpływ na biznes ubezpieczeniowy – by potwierdzić naszą czołową pozycję w branży, musimy być na bieżąco i wytyczać trendy. Klienci chcą innowacji technologicznych i narzędzi, które sprawią, że wybór ubezpieczenia będzie dla nich jeszcze łatwiejszy. Z tego względu nieustannie rozwijamy porównywarkę ubezpieczeń, system sprzedażowy oraz CRM. Wprowadziliśmy również doskonale przyjętą przez klientów aplikację mobilną. Dzięki niej klient ma dostęp do swojego portfela polis bezpośrednio w swoim telefonie wraz z całym kompletem informacji o ubezpieczeniu. Bezpośrednio z aplikacji może również zgłaszać szkodę, wzywać assistance czy kontaktować się z doradcą. Jednocześnie agent może przez aplikacje zaproponować zdalne wznowienie polisy, co bardzo skraca czas obsługi.

Z drugiej strony, nasi franczyzobiorcy oraz partnerzy  – tak obecni jak i przyszli – widzą, jak nowoczesną firmą jesteśmy, z pełnym spektrum rozwiązań wspierających efektywne prowadzenie biznesu. Tutaj na wyróżnienie zasługuje choćby SmartCUK, aplikacja mobilna, dzięki której agent może dokonać kalkulacji polisy w dowolnym miejscu i czasie, skanując tylko kod z dowodu rejestracyjnego. Praktycznie zero wypełniania dokumentów i formularzy. Wszystko szybko i przyjemnie. To tylko niektóre nasze rozwiązania, ale zapewniam, że nie ostatnie. 

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka