PZU został triumfatorem rankingu „Instytucja Roku” w konkursie organizowanym przez portal MojeBankowanie.pl. Zakład zdobył sześć statuetek. Objął prowadzenie w kategoriach: najlepszy ubezpieczyciel, najlepsza jakość obsługi w placówkach i w kanałach zdalnych, najlepszy projekt CSR oraz najlepsze biuro prasowe. Natomiast Osobowością Roku została dyrektor zarządzająca marketingiem i relacjami z klientem Anna Janiczek (obecnie p.o. prezesa PZU Zdrowie).
– PZU to nie tylko ubezpieczenia. To przede wszystkim ludzie, nasi klienci i pracownicy. Cieszy nas, że wysiłek i zaangażowanie całego zespołu PZU doceniają ci, którym służymy, a więc właśnie klienci. Największym wyróżnieniem są ich dobre opinie. Zostały potwierdzone przez ekspertów badaniami metodą „tajemniczego klienta”, które przyczyniły się do sukcesu PZU w rankingu – mówi prezes PZU SA Beata Kozłowska-Chyła.
Prezes PZU Życie Aleksandra Agatowska przypomina, że po tym, jak jesienią ub.r. liczba biur agentów wyłącznych PZU przekroczyła 1500 punktów zakład ma już – razem z oddziałami – prawie dwa tysiące placówek. Rozwojowi sieci stacjonarnej towarzyszy rozwój w obszarze cyfrowym. Dzięki serwisowi mojePZU.pl klienci mogą zgłosić szkodę, umówić się z lekarzem, kupić polisę czy inwestować swoje oszczędności.
Za wkład w rozwój usprawnień i innowacji związanych z obsługą klienta nagrodą „Osobowość Roku” została doceniona dyrektor zarządzająca marketingiem i relacjami z klientem Anna Janiczek. – Warunkiem budowania długotrwałych relacji z klientami jest łatwość i dostępność naszych usług. Na to stawiamy i to podejście się sprawdza, co widać w kryzysowych sytuacjach, jak obecny stan epidemii. Jesteśmy w stanie zapewnić klientom skuteczną pomoc i wysoką jakość usług mimo ograniczeń, które zmuszają ich do pozostawania w domu – mówi Anna Janiczek.
Z kolei nagrodę dla Najlepszego Projektu CSR otrzymała akcja „Pomoc To Moc”. Służy ona wspieraniu lokalnych inicjatyw, publicznemu zdrowiu i bezpieczeństwu. Jedną z bardziej spektakularnych zeszłorocznych akcji było sfinansowanie sprzętu ratowniczego dla jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej.
– Strażacy ochotnicy są często pierwsi na miejscu tragedii: pożarów, wypadków na drodze, klęsk żywiołowych. Dlatego ofiarowaliśmy im sprzęt, dzięki któremu mogą jeszcze sprawniej ratować ludzi dotkniętych nieszczęściem. Zorganizowaliśmy też społeczną kampanię na rzecz bezpieczeństwa na drogach „Prowadzisz? Odłóż telefon”, a żeby chronić pieszych, rozdaliśmy im kilkaset tysięcy światełek odblaskowych – przypomina członek zarządu PZU Życie Dorota Macieja.
Jak podkreśla, wyrazem społecznego zaangażowania PZU jest też ostatnia pomoc dla szpitali, służb medycznych, policji i Straży Granicznej, które walczą z epidemią koronawirusa. Sięgnęła już prawie 10 mln zł.
W kryzysowych sytuacjach ważną rolę odgrywa też szybka informacja. – PZU nie tylko spieszy z pomocą, ale i z przekazywaną za pośrednictwem mediów informacją dla klientów, jak i gdzie uzyskać wsparcie – mówi dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Piotr Bugajski. Biuro zostało uhonorowane tytułem Najlepszego Biura Prasowego za szybkie przekazywanie rzetelnych informacji, ich wysoki merytoryczny poziom i kompetentny zespół.
(AM, źródło: PZU)