Blog - Strona 1285 z 1417 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1285

Unum i Santander chcą pomóc dzieciom z chorobą nowotworową

0

6 marca w zlokalizowanym w warszawskim budynku Atrium I Centrum Relacyjnym odbędzie się kiermasz dodatków organizowany przez fundacje Unum oraz Santander. Środki pozyskane podczas imprezy posłużą wsparciu dzieci z chorobą nowotworową.

Zgodnie z zapowiedziami organizatorów, na kiermaszu będzie można nabyć damskie i męskie dodatki zebrane w ramach akcji charytatywnej, spotkać się z dziennikarką Mają Popielarską, wziąć udział w warsztatach z autoprezentacji i profesjonalnego wizerunku oraz odbyć konsultacje z wizażystkami.

Dochód ze sprzedaży zasili konto Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową.

(am)

Ping An of China Asset Management partnerem obligacji klimatycznych

0

Ping An of China Asset Management (Hong Kong) Company Limited (PAAMC HK) dołączyło do programu partnerów obligacji klimatycznych. PAAMC HK, oddział zarządzania majątkiem zagranicznym Ping An Insurance (Group) Company of China, to pierwsza chińska firma tego typu i pierwszy inwestor instytucjonalny z Azji rozpoczynający współpracę jako partner obligacji klimatycznych.

Zmiana klimatu to największe wyzwanie, przed którym stoi ludzkość. Jej wpływ i konsekwencje są oczywiste. Ping An z zaangażowaniem promuje ekologiczne inwestycje i zrównoważony rozwój. Historyczna współpraca z Climate Bonds Initiative pozwoli na dostosowanie naszych działań w zakresie inwestycji ekologicznych do międzynarodowych najlepszych praktyk. Czas najwyższy, żebyśmy wszyscy zaczęli działać i mobilizować kapitał na finanse ekologiczne. Spróbujmy zmienić świat na lepsze dla naszych dzieci – powiedział Chi Kit Chai, główny dyrektor ds. inwestycji i dyrektor rynków kapitałowych PAAMC HK.

Witamy Ping An of China Asset Management (Hong Kong) w programie partnerów obligacji klimatycznych i z radością odnotowujemy zastosowanie przez firmę taksonomii obligacji klimatycznych przy wyborze obligacji ekologicznych. Dostosowanie działań do międzynarodowych najlepszych praktyk, które podkreślają jednoznaczne definicje ekologiczności, a także kładą nacisk na transparencję w zakresie wykorzystania zysków da pewność inwestorom w obligacje ekologiczne i ułatwi mobilizację kapitału w przejściu na gospodarkę opierającą się na małym zużyciu węgla – powiedziałSean Kidney, główny dyrektor wykonawczy Climate Bonds Initiative

Dodał, że rygor standardów obligacji klimatycznych i taksonomia obligacji klimatycznych bardzo dobrze sprawdza się w tych działaniach. – Wyglądamy ścisłej współpracy z Ping An of China Asset Management (Hong Kong) w zakresie wykorzystania potencjału głębokich i płynnych rynków kapitałowych w Hongkongu i kierowania zasobów finansowych w kierunku ogromnych niedoborów w zakresie inwestycji ekologicznych i klimatycznych w Azji i wzdłuż Inicjatywy Pasa i Drogi – powiedział Sean Kidney.

(AM, źródło: Centrum Prasowe PAP)

AIG: Hancock z Lloyd’s dyrektorem międzynarodowym

0

American International Group Inc. ogłosiła, że Jon Hancock został powołany na stanowisko dyrektora generalnego działu International General Insurance. Na tym stanowisku będzie kierował operacjami międzynarodowymi AIG w zakresie ubezpieczeń ogólnych, podlegając Peterowi Zaffino, prezesowi i globalnemu dyrektorowi generalnemu AIG.

Od września 2016 r. Hancock był dyrektorem zarządzania wynikami w Lloyd’s. Odpowiadał za nadzór nad zarządzaniem wynikami i ryzykiem globalnie, na całym rynku Lloyd’s. Wcześniej przez 26 lat Hancock pracował w brytyjskiej grupie RSA na stanowiskach o coraz większym zakresie odpowiedzialności.

(AC, źródło: Insurance Journal)

Odc. 104 – Broker i życie – Czy warto wejść w niszę?

0

Wiesław Mróz przez wiele lat kierował dużymi sieciami agencyjnymi, ale zdecydował się zostać brokerem (Q Broker). Jaki jest bilans tej decyzji po 2 latach? Z tego odcinka podcastu ubezpieczeniowego #RozmowyBezAsekuracji dowiecie się:

  • czy życie i zdrowie to mogą być sensowne biznesy dla brokera?
  • jakie są największe bariery w rozwoju kancelarii brokerskiej?
  • czy warto stawiać na specjalizację i podział zadań, czy lepiej, gdy w firmie każdy robi wszystko?
  • czy warto zostać brokerem?
  • jak się przygotować do egzaminu brokerskiego?
  • jakie są zalety pracy w korporacji, a jakie „na swoim”

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Czego nas uczy koronawirus?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Miała być to tylko sensacja medialna, ale okazuje się, że koronawirus to całkiem konkretny problem. Jak wyliczył Euler Hermes (specjalizujący się w ubezpieczeniach należności), straty finansowe spowodowane przez chińską epidemię osiągnęły w styczniu 2020 r. wartość 26 mld dol. tygodniowo (tak!).

Nie są to tylko straty linii lotniczych i biur podróży, ale bardzo wielu gałęzi gospodarki, powiązanych z komponentami produkowanymi w Chinach albo wręcz od nich uzależnionych. Motoryzacja, przemysł, branża odzieżowa, farmaceutyczna, kosmetyczna… Niby było wiadomo, że w dzisiejszym świecie wszystko lub prawie wszystko jest produkowane w Chinach, ale teraz przekonaliśmy się o tym aż nazbyt brutalnie. A na pewno przekonali się przedsiębiorcy, którym produkcja lub sprzedaż stanęła z dnia na dzień z powodu braku części.

Optymiści przewidują, że sytuacja powoli się stabilizuje i wszystko wróci do normy w ciągu 3–4 miesięcy. Tak usłyszałam na śniadaniu prasowym zorganizowanym przez firmę Marsh Polska. Należy się jednak liczyć z czarniejszymi scenariuszami.

Jaką lekcję daje nam koronawirus? Taką, że jedną z podstawowych umiejętności we współczesnym świecie jest szybkie tworzenie i wdrażanie alternatywnych scenariuszy działania. Zmiany technologiczne, klimatyczne, społeczne to codzienność. Już nie wyjątek, ale reguła. A dla firm i ich pracowników to test na refleks. Kto zareaguje najszybciej i najsensowniej, wygra z tymi, którzy będą udawali, że żadne zmiany nie zachodzą, i kurczowo trzymali się metod z poprzednich epok. Czyli np. sprzed roku czy dwóch… nie wspominając o tych, którzy by chcieli działać w rzeczywistości lat 90. XX w.

Zaczynając każde nowe przedsięwzięcie, warto mieć w głowie realną opcję, że coś nie wyjdzie albo okoliczności zmienią się z dnia na dzień i trzeba będzie projekt całkowicie zmienić lub zrealizować zupełnie inaczej. Warto także wypracować otwartość mentalną na inne opcje.

Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Chociaż ludzkość to też najwięksi innowatorzy, to na jednego Edisona przypadnie tysiąc (albo i 10 tysięcy…) Smithów, którzy najchętniej zawsze wszystko robiliby tak samo. W świecie sprzed kilkuset tysięcy lat, kiedy kształtowały się mózgi homo sapiens, to miało sens. Jeśli jakaś strategia działała, a my żyliśmy, to najsensowniej było ją realizować bez najmniejszych modyfikacji. Co jakiś czas modyfikacje były wymuszane przez czynniki zewnętrzne albo przez jakiegoś starożytnego Edisona. Dzięki temu do dziś nie mieszkamy w jaskiniach i nie ubieramy się w resztki skór.

Zdecydowana większość naszych przodków rodziła się w mniej więcej takim samym świecie, w jakim umierała. Syn szewca zostawał szewcem, syn piekarza piekarzem. Ten świat zaczął się kończyć w XIX w., w czasie pierwszej rewolucji przemysłowej, w XX w. podczas drugiej i trzeciej rewolucji przemysłowej dogorywał, a w XXI w. już nie ma po nim zbyt wielu śladów.

Jaki z tego płynie wniosek? Podstawowymi kompetencjami w XXI w. są elastyczność myślenia oraz szybkość uczenia się. Trzecią kluczową umiejętnością jest budowa trwałych, wartościowych relacji. I nie dodaję tego na pocieszenie. W świecie nieustannej zmienności znaczenia nabierają właśnie relacje oparte na zaufaniu i lojalności. Paradoksalnie, im więcej technologii wokół, tym większe znaczenie biznesu realizowanego w modelu H2H (z angielskiego human to human, człowiek do człowieka). Dlatego nigdy nie ulegajmy pokusie i nie działajmy zgodnie z modelem Ch2Ch. Rozwinięcie tego ostatniego skrótu pozostawiam w domyśle.

Aleksandra E. Wysocka

Wydarzenia Miesiąca – Luty 2020

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Luty był miesiącem obfitującym w niespodzianki. I to naprawdę dużego kalibru, tak jak w przypadku kwestii nowego właściciela polskich aktywów AXA, prezesa PZU Życie czy też strategii rozwoju na rynku życiowym oraz zdrowotnym.

WYDARZENIE MIESIĄCAPrzejęcie aktywów AXA w Polsce, Czechach i na Słowacji przez UNIQA – za zaskakujące rozstrzygnięcie w kwestii nurtującej branżę ubezpieczeniową od kilku miesięcy, sukces negocjacyjny UNIQA, bardzo istotne wzmocnienie lokalnej i regionalnej pozycji grupy, a co za tym idzie, istotną zmianę układu sił na polskim rynku ubezpieczeń.

TEMAT MIESIĄCAEfekty prac zespołu ekspertów powołanego przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych w celu rozprawienia się z negatywnymi zjawiskami w sektorze brokerskim – za ogromne poruszenie w środowisku brokerskim, jakie wywołało upublicznienie proponowanych rozwiązań problemów zdiagnozowanych w toku prac ekspertów.

UBEZPIECZYCIELE MIESIĄCAAegon i Signal Iduna – za interesującą i rzadko spotykaną formę współpracy w postaci koasekuracji, a także odważną próbę wspólnej ekspansji na rynku życiowych oraz zdrowotnych ubezpieczeń grupowych w szczególnie trudnych warunkach (oba sektory będą kluczowymi obszarami działań zaplanowanych na najbliższe lata przez potentatów naszego rynku).

PRODUKT MIESIĄCAPlatforma Carrot opracowana przez firmę Wrecking Ball, wdrożona przez Wartę i ERGO Hestię – za wprowadzenie nowego modelu likwidacji szkód całkowitych i umożliwienie ograniczeniajednego z problemów najczęściej podnoszonych w skargach do Rzecznika Finansowego, na praktyki w obszarze ubezpieczeń komunikacyjnych.

CZŁOWIEK MIESIĄCA – Aleksandra Agatowska, nowa prezes PZU Życie – za awans do grona najważniejszych menedżerów polskiego rynku ubezpieczeń.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

Ochrona prawna w InterRisk – warto się ubezpieczyć

0

Brokerzy i multiagenci z całej Polski pogłębili wiedzę dotyczącą ochrony prawnej dzięki konferencjom zorganizowanym przez InterRisk w styczniu i lutym tego roku. Spotkania odbyły się w Warszawie, Krakowie, Gdyni i Poznaniu. Cieszyły się dużym zainteresowaniem, co pokazała frekwencja – łącznie uczestniczyło w nich ok. 500 osób. Partnerem merytorycznym była firma KS Auxilia, jeden z liderów wśród dostawców ubezpieczeń ochrony prawnej na rynku niemieckim.

Pośredników witali Piotr Narloch, prezes InterRisk, i Daniel Kaliszuk, członek zarządu. Rynek ubezpieczeń ochrony prawnej ma w Polsce ogromny potencjał. Uważamy, że każdy Polak powinien mieć pełny dostęp do profesjonalnych porad prawnych, wymiaru sprawiedliwości i być w stanie dochodzić swoich racji przed sądem. Niestety, bardzo wiele osób rezygnuje z dochodzenia sprawiedliwości z powodu obawy przed poniesieniem ogromnych kosztów sporów sądowych. Ubezpieczenie ochrony prawnej z jednej strony pozwala na błyskawiczną konsultację z prawnikiem, a z drugiej pokrywa koszty sporu sądowego – wyjaśniał prezes Kaliszuk.

O tym, jak skutecznie sprzedawać ubezpieczenia ochrony prawnej, mówił Rainer Huber, prezes zarządu KS Auxilia. Podkreślał, że sprzedaż tego produktu wymaga inicjatywy ze strony pośrednika i aktywnego oferowania go klientom. Jedną z zalet tych ubezpieczeń, zdaniem prezesa Hubera, jest możliwość skorzystania z nich wkrótce po zawarciu, nawet bez wystąpienia szkody.

Małgorzata Trybuchowicz, kierownik ds. ubezpieczeń ochrony prawnej, zaprezentowała nowy produkt typu stand alone.Do tej pory InterRisk oferował okrojoną ochronę prawną jako dodatek do innych produktów. – Pracując nad ochroną prawną, staraliśmy się stworzyć rozwiązanie maksymalnie przyjazne i użyteczne dla klienta. Włączyliśmy też do zakresu to, co nasi konkurenci często wyłączają, chociażby ewentualne spory klientów z samym ubezpieczycielem. Przeanalizowaliśmy setki szkód oraz przeprowadziliśmy wiele rozmów z klientami i pośrednikami. Następnie staraliśmy się precyzyjnie określić, jakie są ich oczekiwania i rzeczywiste potrzeby. Każdy produkt ubezpieczeniowy to zawsze rodzaj kompromisu między szerokością zakresu a możliwościami finansowymi klienta – tłumaczyła Małgorzata Trybuchowicz.

– Bardzo dziękuję za zaproszenie na Konferencję Ubezpieczeń Ochrony Prawnej. Dla mnie był to dobrze wykorzystany czas. Konferencja stała na wysokim poziomie merytorycznym. Zagadnienia poruszane przez prelegentów – profesjonalistów dziedzin, które zostały przedstawione w sposób przystępny i bardzo interesujący. Cieszę się, że dosyć niszowy do tej pory rynek ubezpieczeń ochrony prawnej zostaje wzbogacony o Państwa ofertę – przekazała swoją opinię o konferencji Alicja Marciniak, broker ubezpieczeniowy.

Uczestnicy konferencji poznali także wybrane historie klientów InterRisk, którzy skorzystali z ubezpieczenia ochrony prawnej dołączonego do innych produktów. Przykłady dotyczyły szkód komunikacyjnych, umów konsumenckich, zakupu pojazdów, podróży zagranicznych i konfliktów pracodawca – pracownik. Co można było wywnioskować, problem o charakterze prawnym może się przydarzyć każdemu (i coraz częściej się przydarza). Ponadto, koszty sporu są dużym wydatkiem, niejednokrotnie przekraczającym możliwości finansowe typowego Kowalskiego. Tymczasem roczna składka na ubezpieczenie ochrony prawnej to koszt równy jednej konsultacji z prawnikiem w dużym mieście lub dwóch w mniejszym.

Dużą uwagę pośredników przykuło wystąpienie mecenasa Kamila Markiewicza, który na konkretnych przypadkach pokazał, ile może kosztować spór sądowy. Przekonywał także, że nawet w sprawach, które mogłyby wydawać się oczywiste, profesjonalny pełnomocnik w sądzie jest niezbędny ze względu na coraz bardziej sformalizowane prawo procesowe.

– Konferencja Ubezpieczeń Ochrony Prawnej, w której mieliśmy przyjemność brać udział, stanowi dla nas inspirację do jeszcze pełniejszego zabezpieczenia interesów naszych klientów. Przedstawione zagadnienia prawne, przykłady rzeczywistych szkód oraz zakresu ubezpieczenia ochrony prawnej pozwolą nam na oferowanie szerszej ochrony zarówno klientom indywidualnym, jak i w ramach dedykowanych projektów grupowych – podsumował konferencję Stanisław Mikołajczyk, dyrektor ds. sprzedaży Centrum Polis sp. z o.o.

Pośrednicy poznali również techniczne aspekty wystawiania polisy w systemie sprzedażowym iPortal. Ambasadorzy nowego ubezpieczenia InterRisk odpowiadają na wszystkie pytania pośredników i edukują ich w temacie ochrony prawnej.

Małgorzata Trybuchowicz zapowiedziała prace nad kolejnymi ubezpieczeniami ochrony prawnej, skierowanymi do wybranych grup klientów, takich jak przedsiębiorcy czy rolnicy.

 – Zaczęliśmy od produktu, który wesprze klienta w problemach prawnych występujących w życiu prywatnym. Z rozmów z pośrednikami wiemy, że istnieje też zapotrzebowanie na bardziej specjalistyczną ochronę dla małych i średnich firm oraz dla rolników. To nas dopinguje, aby poszerzać ofertę ochrony prawnej – podsumowała Małgorzata Trybuchowicz.

Aleksandra E. Wysocka

Daniel Kaliszuk, członek zarządu InterRisk

Rainer Huber, prezes zarządu KSAuxilia

Małgorzata Trybuchowicz, kierownik ds. Ubezpieczeń Ochrony Prawnej w InterRisk

Monika Kondratowicz, zastępca dyrektora Biura Zarządu w InterRisk

Kamila Mickiewicz, dyrektor Oddziału Olsztyn w InterRisk

Dariusz Gintowt, dyrektor Oddziału Gdańsk w InterRisk

Izabela Leciak, dyrektor Przedstawicielstwa Generalnego Toruń w InterRisk

Jan Grzela, dyrektor Oddziału Bydgoszcz w InterRisk

Dariusz Łojko, dyrektor Departamentu Sprzedaży Detalicznej w InterRisk

Bez rozwiązań IT nie ma nowoczesnej dystrybucji ubezpieczeń

0
Jacek Byliński

Trzy pytania do Jacka Bylińskiego, prezesa CUK Ubezpieczenia

Aleksandra E. Wysocka: – Jak ocenia Pan sytuację na rynku multiagencyjnym w Polsce?

Jacek Byliński: – Jest to rynek bardzo dynamiczny i niezwykle szybko się profesjonalizuje. Następuje jego sukcesywna konsolidacja oraz szybka rozbudowa sieci działających pod szyldem poszczególnych dystrybutorów. Multiagencje przejmują coraz więcej zadań należących do tej pory do towarzystw ubezpieczeniowych, jak choćby rekrutacja agentów, ich egzaminowanie, szkolenia czy bieżące wsparcie merytoryczne. To samo dotyczy konsumentów, dla których multiagencja staje się miejscem, gdzie mogą kompleksowo i profesjonalnie zrealizować niemal każdą potrzebę związaną z ubezpieczeniem.

Kolejnym trendem są próby promowania przez poszczególne multiagencje własnego brandu oraz ujednolicanie swojej sieci sprzedaży. My robimy to od lat i dzisiaj CUK Ubezpieczenia jest najbardziej rozpoznawalną w Polsce marką, z największą liczbą wystandaryzowanych placówek.

Jakie są najważniejsze cele biznesowe CUK w roku 2020?

– Chcemy się wyróżnić na rynku, rozbudować sieci sprzedaży oraz pozyskać nowych klientów. Mamy bardzo dużo do zaoferowania zarówno naszym pośrednikom, jak i konsumentom. Przez lata inwestowaliśmy dużo środków i energii w budowę narzędzi IT. Dzięki kompleksowemu systemowi do ofertowania, sprzedaży polis i obsługi klientów nasi agenci mogą obsłużyć ich znacznie szybciej niż z użyciem narzędzi oferowanych przez ubezpieczycieli. Nie trwonią również czasu na natłok prac posprzedażowych, jak wgrywanie dokumentów polisowych, zdjęć pojazdów czy rozliczanie sprzedaży. Takie sprawy załatwia za naszych doradców aplikacja SmartCUK, czyli elektroniczny asystent agenta.

W 2020 r. zależy nam na zwiększeniu rozpoznawalności marki CUK Ubezpieczenia oraz podkreśleniu pozycji lidera jakościowego i technologicznego w branży. Chcemy wyróżniać się w natłoku reklam porównywarek skupiających się tylko na najniższej cenie OC.

Dlatego właśnie zaczęliśmy emitować nowe kampanie wizerunkowe, wprowadzając brand hero marki – SuperCUK. W komunikacji chcemy podkreślić naszą dostępność we wszystkich kanałach: placówkach, przez www, przez contact center. Zależy nam na zaakcentowaniu dbałości o zapewnienie klientowi kompleksowej i pełnej ochrony ubezpieczeniowej, pokazaniu innowacyjności i podążania za najnowszymi trendami na rynku. Bez rozwiązań IT nie ma nowoczesnej dystrybucji ubezpieczeń. My to wiemy. Dajemy od lat naszym klientom, partnerom, agentom i pracownikom dostęp do innowacyjnych rozwiązań.

SuperCUK uosabia wszystkie nasze cechy. Jest #SuperWiedząca, #SuperSprytna, #SuperNowoczesna! Przede wszystkim pomaga polskim konsumentom odnaleźć się w trudnym świecie ubezpieczeń i kreuje prawdziwy obraz CUK Ubezpieczenia.

Jako firma poszukujemy możliwości crossmarketingowych. Przykładem takiej współpracy jest na pewno kolejny rok z punktami PAYBACK i nasza mocna obecność w tym programie lojalnościowym. Co ważne, będziemy dalej kładli nacisk na rozwój sieci franczyzowej i partnerskiej. To nasza najmocniejsza strona w biznesie. To ludzie, z którymi pracujemy. Dzięki nim wspólnie osiągamy kolejne sukcesy w branży. Nasza oferta dla franczyzobiorców i partnerów jest bardzo atrakcyjna. Jestem przekonany, że na koniec 2020 r. nasze grono powiększy się o kolejne osoby.

Od lat mocno stawiacie na najnowsze technologie. Z jakich narzędzi jesteście szczególnie dumni i jakie nowe wdrożenia planujecie?

– Wdrażanie nowych technologii ma wieloaspektowy wpływ na biznes ubezpieczeniowy – by potwierdzić naszą czołową pozycję w branży, musimy być na bieżąco i wytyczać trendy. Klienci chcą innowacji technologicznych i narzędzi, które sprawią, że wybór ubezpieczenia będzie dla nich jeszcze łatwiejszy. Z tego względu nieustannie rozwijamy porównywarkę ubezpieczeń, system sprzedażowy oraz CRM. Wprowadziliśmy również doskonale przyjętą przez klientów aplikację mobilną. Dzięki niej klient ma dostęp do swojego portfela polis bezpośrednio w swoim telefonie wraz z całym kompletem informacji o ubezpieczeniu. Bezpośrednio z aplikacji może również zgłaszać szkodę, wzywać assistance czy kontaktować się z doradcą. Jednocześnie agent może przez aplikacje zaproponować zdalne wznowienie polisy, co bardzo skraca czas obsługi.

Z drugiej strony, nasi franczyzobiorcy oraz partnerzy  – tak obecni jak i przyszli – widzą, jak nowoczesną firmą jesteśmy, z pełnym spektrum rozwiązań wspierających efektywne prowadzenie biznesu. Tutaj na wyróżnienie zasługuje choćby SmartCUK, aplikacja mobilna, dzięki której agent może dokonać kalkulacji polisy w dowolnym miejscu i czasie, skanując tylko kod z dowodu rejestracyjnego. Praktycznie zero wypełniania dokumentów i formularzy. Wszystko szybko i przyjemnie. To tylko niektóre nasze rozwiązania, ale zapewniam, że nie ostatnie. 

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

OVB Polska odwołuje kongres z powodu zagrożenia koronawirusem

0

Zarząd OVB Polska, wspólnie z zarządem holdingu podjął decyzję o odwołaniu wtorkowego Kongresu i Targów Partnerów OVB.

Firma poinformowała, że decyzja o odwołaniu wydarzenia podyktowana jest troską o bezpieczeństwo i zdrowie uczestników kongresu. „Zebranie 1000 osób w jednej sali w obecnej chwili wydaje się nam naznaczone zbyt dużym ryzykiem. (…) Nie zawsze biznes jest na pierwszym miejscu. Ludzie ważniejsi” – przekazało „Gazecie Ubezpieczeniowej” OVB Polska.

OVB Polska

(AM, źródło: OVB Polska)

TSUE: Pisma do zagranicznego ubezpieczyciela po polsku

0

W odpowiedzi na pytanie prejudycjalne zadane przez Sąd Okręgowy (SO) w Poznaniu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) orzekł, że nawet w przypadku, gdy szkodę likwiduje zagraniczny zakład ubezpieczeń, sądowej dokumentacji nie trzeba tłumaczyć – informuje „Dziennik Gazeta Prawna”.

W sprawie będącej przedmiotem rozstrzygnięcia TSUE brały udział firmy: Corporis, duński Gefion i reprezentujący go w Polsce Crawford. Pierwsza z nich została zobligowana przez poznański sąd do zapłaty zaliczki z tytułu pokrycia kosztów tłumaczenia dla drugiej z firm. Pozywająca Corporis zaskarżyła postanowienie, a SO, mając wątpliwości, czy art. 152 dyrektywy Wypłacalność przewiduje, iż reprezentacja zagranicznego zakładu ubezpieczeń (ZU) obejmuje także odbiór dokumentu wszczynającego postępowanie sądowe, wystąpił do TSUE z pytaniem prejudycjalnym. Ten zaś orzekł, iż dokumentację w języku polskim można przekazać krajowemu reprezentantowi ZU, do którego należeć będzie ewentualne tłumaczenie według zasad ustalonych z reprezentowanym ubezpieczycielem. Trybunał zaznaczył, że do zadań przedstawiciela należy ułatwianie kroków prawnych podejmowanych przez ofiary roszczeń, a w szczególności umożliwianie im wnoszenia roszczeń w ich własnym języku (wyrok TSUE z 27 lutego w sprawie C-298/19).

Więcej:

 „Dziennik Gazeta Prawna” z 2 marca, Patryk Słowik „Do ubezpieczyciela po polsku”:

https://edgp.gazetaprawna.pl/…

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

18,045FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie