Blog - Strona 1361 z 1416 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1361

Konsultacje w sprawie rozporządzenia dotyczącego OC doradców restrukturyzacyjnych

0

14 listopada do konsultacji społecznych trafił projekt rozporządzenia Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej osoby posiadającej licencję doradcy restrukturyzacyjnego oraz spółki handlowej pełniących funkcję w postępowaniu restrukturyzacyjnym, upadłościowym lub egzekucyjnym.

Zgodnie z oceną skutków regulacji (OSR), zasadność wydania nowego rozporządzenia wynika z uchwalenia nowelizacji ustawy o licencji doradcy restrukturyzacyjnego oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 912). Ustawa ta wprowadziła zmiany do ustawy z dnia 15 czerwca 2007 r. o licencji doradcy restrukturyzacyjnego (Dz. U. z 2016 r. poz. 883, z późn. zm.). Po zmianie przepis wskazuje wprost, że obowiązkiem ubezpieczenia są objęte także w/w spółki handlowe. W związku z nowymi regulacjami wprowadzonymi do w/w ustawy konieczne jest wydanie nowego rozporządzenia, które obejmie obowiązkiem OC za szkody wyrządzone w związku z pełnieniem funkcji w postępowaniu restrukturyzacyjnym, upadłościowym lub egzekucyjnym także spółki handlowe działające jako syndyk, zarządca lub nadzorca.

Jak wskazano w uzasadnieniu do projektu, co do zasady utrzymuje on obecne rozwiązania. W §2 określono zakres obowiązkowego OC osoby posiadającej licencję doradcy restrukturyzacyjnego oraz spółki handlowej, będących syndykiem, zarządcą albo nadzorcą. Ubezpieczeniem będzie objęta odpowiedzialność cywilna osoby posiadającej licencję doradcy restrukturyzacyjnego oraz spółki handlowej, będących syndykiem, zarządcą albo nadzorcą za szkody wyrządzone działaniem lub zaniechaniem ubezpieczonego, w związku z pełnieniem danej funkcji w okresie trwania ochrony ubezpieczeniowej (§2 ust. 1).

Z zakresu ubezpieczenia wyłączono odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń za szkody enumeratywnie określone w rozporządzeniu oraz za kary umowne (§2 ust. 2 i 3). Mając na uwadze główny cel ubezpieczenia, w §2 ust. 4 wskazano, iż OC będzie obejmowało wszystkie szkody w zakresie, o którym mowa w ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, bez możliwości umownego ograniczenia przez zakład ubezpieczeń wysokości odszkodowania. 

Termin powstania obowiązku ubezpieczenia będzie analogiczny z obecnie obowiązującym (§3 projektu). Obowiązek powstanie nie później niż w dniu poprzedzającym dzień podjęcia pierwszej czynności przed sądem lub sędzią-komisarzem w pierwszym postępowaniu.

Wysokości minimalnych sum gwarancyjnych zostały utrzymane na obecnym poziomie. Nie wprowadzono różnicowania ich wysokości ze względu na formę prawną ubezpieczonego (§4 projektu), ponieważ OC zarówno w przypadku osoby fizycznej, jak i spółki handlowej dotyczy szkód powstałych w związku z pełnieniem (tej samej) funkcji w postępowaniu restrukturyzacyjnym, upadłościowym lub egzekucyjnym (syndyk, zarządca, nadzorca). Resort finansów nie otrzymał sygnałów, iż obowiązujące minimalne sumy gwarancyjne zostały wyznaczone na zbyt niskim poziomie.

W §5 projektu został wprowadzony przepis przejściowy, zgodnie z którym przepisy rozporządzenia będą miały zastosowanie do umów ubezpieczenia zawartych od dnia wejścia w życie rozporządzenia.

Projekt zakłada, że rozporządzenie wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2020 r., tj. z dniem wejścia w życie przepisów w/w noweli.

(AM, źródło: rcl.gov.pl)

Ubea: Październik dla You Can Drive, Link4 i Benefii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

You Can Drive, Link4 i Benefia – te marki zwyciężyły w październikowej odsłonie rankingu cen ubezpieczeń komunikacyjnych Ubea.pl, opartego na kalkulacjach sporządzonych przez użytkowników porównywarki.

W swojej analizie Ubea.pl wzięła pod uwagę cztery kategorie rankingowe (polisy OC, pakiety OC+NNW, pakiety OC+AC i pakiety OC+AC+NNW). Wszystkie klasyfikowane towarzystwa z odpowiednio dużą liczbą kalkulacji miesięcznie oceniano w skali od 0 do 5 punktów.

Po podliczeniu indywidualnych kalkulacji, jakie od 1 do 31 października wykonali użytkownicy porównywarki, okazało się, że w rankingu OC oraz OC+NNW pierwsze miejsce zajęło You Can Drive, uzyskując odpowiednio 4,17 i 4,08 pkt.

– Warto podkreślić, że w pierwszym przypadku You Can Drive zdetronizowało na pozycji lidera inną markę Ergo Hestii, czyli MTU24. Jeżeli natomiast chodzi o ranking pakietów OC+NNW, to awans You Can Drive dokonał się kosztem Link4 – zwraca uwagę Andrzej Prajsnar, ekspert Ubea.pl.

– Warto pamiętać, że oferta You Can Drive jest przeznaczona dla osób poniżej 30. roku życia. Właśnie dlatego starsi czytelnicy w przypadku rankingów polis OC i OC+NNW powinni patrzeć na drugie oraz trzecie miejsce (w obu przypadkach odpowiednio: MTU24 i Link4 – AM) – podkreśla Paweł Kuczyński, prezes Ubea.pl.

W kategorii OC+AC liderem był Link4 z wynikiem na poziomie 4,18 pkt., natomiast w zestawieniu pakietów OC+AC+NNW tryumfowała Benefia, zdobywając 4,08 pkt.

Analitycy Ubea.pl sprawdzili też, jak w ujęciu miesięcznym (w stosunku do września)  zmieniły się średnie składki polis OC. Zmiany z października prezentowały się następująco:

Aviva: spadek średniej składki o 4,4% względem września 2019 r., Benefia: +2,1%, Generali: -5,6%, Link4: +5,4%, MTU24: +4,4%, Proama: +1%, UNIQA: -2,3%, You Can Drive: -1,4% i Wiener: -1,3%.

W ocenie ekspertów porównywarki, z punktu widzenia kierowców dość niepokojący wydaje się miesięczny wzrost średniej składki OC oferowanej przez Link4 oraz MTU24, czyli dwóch liderów cenowych.

– Warto również podkreślić, że najwięcej staniały obowiązkowe polisy Generali, które mimo to nadal są stosunkowo drogie – podsumowuje Andrzej Prajsnar.

(AM, źródło: Ubea.pl)

UE: Koniec prania na zielono

0

Ministrowie finansów Unii Europejskiej są gotowi przyjąć nowe zasady wymagające od zarządzających aktywami, ubezpieczycieli i funduszy emerytalnych ujawniania środowiskowych i społecznych ryzyk w ich inwestycjach. Zasady odpowiedzialnego inwestowania będą obowiązywać od 2021 r.

Oczekuje się, że zmiany nadadzą większą przejrzystość łagodnie regulowanemu sektorowi odpowiedzialnego inwestowania – podaje agencja Reuters i zauważa, że mogą one ustanowić globalny standard dla rozwijającej się branży proekologicznego i społecznie świadomego kredytowania, wartej w 2019 r. niemal 100 mld dol.

Europejscy legislatorzy osiągnęli wstępne porozumienie co do reformy już w marcu, ale data implementacji zależała od ostatecznej akceptacji tekstu nowych przepisów.

Nowe prawo ustala jednolite zasady co do tego, jak firmy finansowe powinny informować inwestorów o ryzykach środowiskowych, społecznych i w obszarze zarządzania (ESG) oraz o możliwościach związanych z inwestycjami.

Firmy finansowe, które twierdzą, że realizują proekologiczną lub prospołeczną strategię inwestycyjną, będą musiały szczegółowo określić oddziaływanie swoich inwestycji, ujawniając zagrożenie np. zanieczyszczeniem wody, zniszczeniem bioróżnorodności lub przymusowym urlopowaniem pracowników.

Oznacza to ograniczenie tzw. greenwashing, polegającego na tym, że zarządzający aktywami i fundusze próbują wabić inwestorów świadomych konieczności ochrony klimatu ekoreferencjami, na które nie zasługują.

Nowe przepisy zaczną obowiązywać 15 miesięcy po publikacji w dzienniku UE, najwcześniej od lutego 2021 r.

Globalna wartość kredytów na inwestycje zielone i ESG na koniec III kw. 2019 r. sięgnęła 71,3 mld dol., była wiec ponad dwukrotnie większa od odnotowanej w tym samym okresie ub.r. (32 mld dol.). Legislatorzy UE negocjują również przyjęcie nowych standardów dla zielonych obligacji. Przewiduje się, że ekspansja tego rynku w br. sięgnie 250 mld dol.

Toczą się również rozmowy nad decyzją, czy projekty wykorzystania energii nuklearnej mogą być uznane za zielone, za czym opowiada się Francja i inne kraje, których zaopatrzenie w energię elektryczną opiera się na energetyce atomowej. Przeciwnych jest wiele innych państw i Parlament Europejski.

AC

PKO TFI i TFI PZU na prowadzeniu po pierwszym etapie PPK

0

PKO TFI i TFI PZU są liderami po pierwszej turze Pracowniczych Planów Kapitałowych. Część oferentów szykuje się na etap, w którym do PPK będą przystępować małe i średnie firmy – informuje „Rzeczpospolita”.

Ze wstępnego podsumowania pierwszego etapu Planów, który objął firmy zatrudniające co najmniej 250 osób, wynika, że najwięcej umów o prowadzenie PPK zawarło PKO TFI. Towarzystwo pozyskało 1582 klientów. Izabela Pieńkowska, rzeczniczka firmy, przyznała, że nie ma jeszcze informacji dotyczących liczby pracowników, którzy przystąpili do PPK. Z kolei TFI PZU podpisało ponad tysiąc umów. Nationale-Nederlanden PTE pozyskało 549 firm, Aviva Investors TFI zawarło 393 umowy. Jak zdradza Bohdan Białorucki, rzecznik prasowy Avivy, mocną reprezentację wśród pozyskanych firm mają podmioty z pasa obejmującego Polskę zachodnią i południową. AXA skusiła 217 klientów, NN Investment Partners TF. – 177, TFI Allianz Polska – 124, Investors TFI – 117, a Esaliens TFI – 109. Natomiast Aegon i Skarbiec TFI szykują swoje siły na drugi etap, w którym uczestniczyć będzie ok. 16 tys. firm zatrudniających od 50 do 249 pracowników.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 14 listopada, „One prowadzą w podziale tortu PPK po pierwszej rundzie”:

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

Wyznania bałaganiarza-recydywisty

0

Odkąd gruntownie przebudowałam moje gabinety – w redakcji i w domu, pracuje mi się bez porównania lepiej. Mogę się skupić, jestem też znacznie bardziej twórcza. Tylko dlaczego czekałam z tym aż tyle lat?

Przestrzeń ma ogromny wpływ na to, jak się czujemy i jak funkcjonujemy. Wiedzieli to od starożytności Chińczycy, tworząc sztukę feng shui (chiń. „wiatr i woda”). Tradycyjnie była to dziedzina zajmująca się planowaniem miast, wsi i domostw zgodnie ze środowiskiem naturalnym.

Odpowiednio zaprojektowana i urządzona przestrzeń może wspierać twoje cele lub też nie. Nie musisz tego robić po chińsku. Jeśli masz biuro wyglądające jak więzienna cela, to nie ma co się dziwić, że czujesz się jak w więzieniu. Jeśli masz biuro jak skład złomu, to nie ma co się dziwić, że czujesz się jak w składzie złomu. W moim przypadku występował ten drugi problem – permanentne zagracenie.

Od kilku miesięcy zaczęłam bardziej świadomie kształtować przestrzeń wokół siebie. Chciałam stworzyć miejsce, gdzie będę się czuła dobrze i „u siebie”, ale które równocześnie będzie sprzyjać skupieniu i wyciszeniu. Które będzie miejscem spotkań i rozmów z ciekawymi ludźmi, a także z własnymi myślami. Zaczęło się głównie od wyrzucania. Mam wrażenie, że wyrzuciłam parę ton resztek swojej przeszłości!

Sprawdź, jak się czujesz w swojej przestrzeni pracy. Nie zawsze jest tak, że mamy możliwość kształtować ją w 100% tak, jak chcemy. Jednak zawsze można posprzątać i dodać drobne akcenty przypominające, co dla nas ważne. Można też całkiem sporo wyrzucić.

Bałaganiarze lubią przekonywać, że świetnie się czują w swoich bałaganach (wiem to dobrze, bo sama tak twierdziłam latami). Prawda jest zazwyczaj taka, że czują się dobrze POMIMO swoich bałaganów. Dlatego spróbuj każdego dnia zrobić choć jedną małą rzecz dla przestrzeni wokół siebie. Coś wyrzuć, coś ułóż inaczej. To może być drobiazg, ale niech będzie wykonany z intencją porządkowania obszaru, który jest dla Ciebie istotny. Nawet jeśli jesteś bałaganiarzem-recydywistą (jak ja), przeznacz 1 minutę dziennie na porządki. I sprawdź, jak ci z tym jest.

Aleksandra E. Wysocka

Grupa PZU: Blisko 2 mld zł z działalności w trudnym otoczeniu

0

17,5 miliarda złotych – takim wynikiem sprzedażowym za 3 kwartały obecnego roku legitymowała się Grupa PZU. To najwyższy taki rezultat w jej historii. Ubezpieczyciel pochwalił się też najlepszym od pięciu lat wynikiem netto z działalności ubezpieczeniowej oraz bardzo wysoką rentownością na kapitale. 

– Wyniki za trzeci kwartał 2019 roku są dowodem znakomitej kondycji finansowej Grupy PZU i dynamicznego rozwoju w najważniejszych strategicznie obszarach. Osiągamy to, co założyliśmy, i to mimo trudnego rynku, presji cenowej czy obciążeń regulacyjnych. Wysokość składki, którą zebraliśmy w ciągu trzech kwartałów tego roku, a która jest najwyższa w naszej historii, dowodzi zaufania ze strony klientów. Z kolei potwierdzeniem efektywności naszego działania jest poziom zwrotu na kapitale, który wyniósł 23,7% – powiedział prezes PZU SA, Paweł Surówka.

Historyczny poziom sprzedaży

Przypis składki Grupy PZU za 3 kwartały 2019 r. osiągnął poziom 17 501 mln zł (wg MSR). Był to rezultat o 1,41% lepszy od odnotowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku (17 258 mln zł). Ze skonsolidowanego raportu grupy wynika, że przypis składki PZU SA osiągnął poziom 11 065 mln zł. To o 0,58% więcej niż na koniec września 2018 r. (11 001 mln zł). Z kolei PZU Życie zebrało 6436 mln zł – o 1,03% więcej niż rok wcześniej (6247 mln zł). Zakład podkreśla, że w porównaniu do I połowy 2019 r. w III kwartale przyspieszyła dynamika wzrostu składki przypisanej i zarobionej mimo niekorzystnych warunków rynkowych np. dla UFK. Składki z ubezpieczeń pozakomunikacyjnych przyniosły wzrost o 21% r/r, a składki z indywidualnych ubezpieczeń na życie – o 32% r/r. Z OC komunikacyjnych (działalność bezpośrednia) ubezpieczyciel zebrał 4297 mln zł (4451 mln zł rok wcześniej), a z AC – 2893 mln zł (2849 mln zł). Marża operacyjna w ubezpieczeniach grupowych i indywidualnie kontynuowanych wyniosła 21,3% (23,9% w samym III kw.)

– Trzeci kwartał 2019 roku był dobrym kwartałem dla PZU w obszarze ubezpieczeń na życie. Przy prawie 40% udziałów w tym rynku wypracowaliśmy ponad 50% jego wyniku technicznego. Sprzedaż ubezpieczeń indywidualnych wzrosła o ponad 32%. Osiągnęliśmy również wzrost w segmencie ubezpieczeń grupowych (z 3661 do 3697 mln zł – AM) – powiedział Roman Pałac, prezes PZU Życie.  – Poprawiliśmy nasz udział w rynku o ponad 2 p.p. przy zachowaniu rentowności na poziomie powyżej ambicji strategicznych. Szczególnie cieszy dynamiczny rozwój indywidualnych ubezpieczeń ochronnych, gdzie rok do roku osiągamy niemal 40% wzrostu – dodał.

– Wynik osiągnięty w ciągu trzech kwartałów 2019 roku w segmencie pozabankowym to najlepszy wynik od pięciu lat. Pomimo dużej presji cenowej na rynku ubezpieczeń majątkowych utrzymaliśmy wysoką rentowność techniczną głównych linii biznesowych podpartą wysoką dyscypliną kosztową. Wskaźnik mieszany w ubezpieczeniach majątkowych w Polsce wyniósł 89,6% (90,2% w III kw.), marża w ubezpieczeniach grupowych 23,9%, a zwrot na inwestycjach w trzecim kwartale wyniósł aż 230 punktów bazowych powyżej stopy wolnej od ryzyka. W rezultacie wynik w tych obszarach znalazł się na poziomach powyżej naszych ambicji strategicznych – podkreślił Tomasz Kulik, członek zarządu PZU SA i dyrektor finansowy.

Szybki rozwój PZU Zdrowie

Z kolei kontrybucja działalności bankowej do kwartalnych wyników skonsolidowanych Grupy PZU wyniosła 179 mln zł. Sprzedaż ubezpieczeń na życie w kanale bankowym wzrosła 2,5-krotnie.  Grupa stała się też jednym z liderów rynku Pracowniczych Planów Kapitałowych. Umowy o zarządzanie PPK zawarło z nią ponad tysiąc największych pracodawców w Polsce, zatrudniających łącznie ponad pół miliona pracowników.

W szybkim tempie rozwija się też PZU Zdrowie. Spółka zanotowała 38% wzrost składki w porównaniu do trzech kwartałów ub.r.

Z olbrzymią dynamiką rozwijają się w Grupie PZU ubezpieczenia zdrowotne, z których korzysta już ponad dwa i pół miliona klientów. W pierwszym półroczu prawie trzy czwarte wzrostu rynku prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce było zasługą PZU. Spodziewamy się coraz lepszych rezultatów w związku z bardzo szybkim rozwojem sieci PZU Zdrowie, będącej już dziś jednym z trzech największych dostawców prywatnej opieki medycznej w Polsce – podkreślił Roman Pałac.

– W dalszym ciągu chcemy się rozwijać. Nasze ambicje, by otaczać opieką zdrowotną coraz więcej Polaków, zaowocowały przejęciem ogólnopolskiej sieci placówek diagnostycznych Tomma. Dzięki transakcji liczba placówek PZU Zdrowie zwiększyła się do ponad 130, a więc o jedną trzecią. Daje to naszym klientom dostęp do nowoczesnych badań diagnostycznych, co doskonale wpisuje się w strategię #10latdluzej. Po przejęciu Falck to kolejny sukces zespołu PZU Zdrowia – dodał Paweł Surówka. – Zapewnimy pacjentom jeszcze łatwiejszy dostęp do badań profilaktycznych na najlepszym sprzęcie. Chcemy w ten sposób przyczyniać się do wcześniejszego wykrywania chorób, wyznaczając najwyższe standardy opieki zdrowotnej w Polsce – zaznaczył.

Zysk netto w dół

Wynik netto grupy z działalności ubezpieczeniowej za 3 kwartały uplasował się na poziomie 1,99 mld zł. To najlepszy rezultat od pięciu lat. Z kolei zysk netto jednostki dominującej wyniósł 2360 mln zł. Rok wcześniej było to 2427 mln zł. Wynik netto całej grupy uplasował się na poziomie 3684 mln zł – o 5,22% niższym od ubiegłorocznego (3887 mln zł).

– Wynik netto grupy dla jednostki dominującej po 9 miesiącach 2019 roku wyniósł 2,36 mld zł. Był to wynik porównywalny do bardzo dobrego roku 2018, pomimo zwiększonych obciążeń regulacyjnych, takich jak dodatkowy odpis na BFG oraz rezerwy wynikające z wyroku TSUE dotyczącego potencjalnych zwrotów prowizji. Koszt związany z dodatkowymi obciążeniami przypisany jednostce dominującej wyniósł 164 mln zł, tj. o 89 mln zł więcej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Możemy zatem powiedzieć, że na bazie znormalizowanej, to znaczy z wyłączeniem wzrostu obciążeń regulacyjnych w bankach, jest to najlepszy wynik naszej grupy od pięciu lat – podkreślił Tomasz Kulik.

Wysoki poziom bezpieczeństwa kapitałowego

Przychody netto z inwestycji osiągnęły poziom 9599 mln zł. Był to wynik o 18,99% lepszy od ubiegłorocznego, który wyniósł 8067 mln zł. Przez 9 miesięcy tego roku grupa wypłaciła 11 920 mln zł odszkodowań i świadczeń netto – o 8,52% więcej niż rok wcześniej (10 984 mln zł). Koszty administracyjne, akwizycji i likwidacji szkód uplasowały się na poziomie 8091 mln zł – o 2,62% wyższym niż przed rokiem (7912 mln zł). Grupa zapłaciła też 852 mln zł podatku bankowego (816 mln zł na koniec września ub.r.). Adekwatność kapitałowa Grupy PZU utrzymała się na stabilnym poziomie. Pomimo wzrostu skali działalności wskaźnik Solvency II na koniec drugiego kwartału tego roku wyniósł 222%. Dzięki spłacie obligacji w nominale 850 mln euro w trakcie minionego kwartału spadł udział długu w strukturze finansowania PZU. Natomiast dzięki zmianie strategii zarządzania portfelem inwestycyjnym z krótkoterminowej na długoterminową osiągnął on bardziej konserwatywną strukturę, z większym udziałem obligacji skarbowych, większą dywersyfikacją ekspozycji korporacyjnych i mniejszym udziałem instrumentów MTM.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

Prudential: Migracja do chmury

0

Prudential wdrożył chmurowy system ERP Oracle Financials Cloud. Projekt zrealizowano równocześnie w Polsce oraz w Irlandii w ciągu 10 miesięcy. To jedno z pierwszych wdrożeń chmurowych systemu ERP Oracle w branży finansowej w Polsce i w regionie.

– System ERP, z którego korzystaliśmy, spełniał wprawdzie nasze oczekiwania w zakresie rachunkowości finansowej, jednak zależało nam na znacznie szerszej digitalizacji, standaryzacji i uproszczeniu procesów w obszarze Finansów oraz IT – tłumaczy Marcin Sagała, CIO i członek Executive Committee Prudential. – Zdecydowaliśmy o wdrożeniu jednego, centralnego systemu dla spółek w Polsce i w Irlandii – dodaje.

Prudential zdecydował o wyborze Oracle Financials Cloud, zintegrowanego systemu ERP wspierającego zarządzanie finansami, pozwalającego m.in. na zautomatyzowanie przetwarzania wydatków czy raportowanie kluczowych wskaźników wydajności.

– Braliśmy pod uwagę kilka rozwiązań, w tym zarówno te dostępne w modelu SaaS, jak i oprogramowanie instalowane na własnej infrastrukturze. Biorąc jednak pod uwagę wszystkie ważne dla nas aspekty, zarówno te biznesowe, jak i techniczne, wybraliśmy system Oracle – mówi Marcin Sagała. 

– Cieszę się, że Prudential zdecydował się na system ERP od Oracle. Liczę na to, że realizacja tego projektu, zakończona sukcesem, ułatwi branży finansowej podejmowanie decyzji o inwestycji w chmurę – mówi Piotr Ferszka, dyrektor sprzedaży aplikacji Oracle Polska.

Centralny system ERP wdrożono zarówno dla polskiego oddziału, jak i centrali Prudential w Dublinie, a cały projekt zrealizowano w rekordowym czasie 10 miesięcy. We wdrożeniu istotną rolę odgrywało wsparcie 10-osobowego działu konsultingu Oracle, który odpowiadał za parametryzację rozwiązania pod potrzeby Prudential oraz przygotowanie wszystkich niezbędnych rozszerzeń.

– Z jednej strony wykorzystaliśmy nasze najlepsze praktyki do standaryzacji procesów biznesowych i minimalizacji dostosowań systemu. Dostarczyliśmy m.in. predefiniowane szablony analityczne przy zachowaniu możliwości dostosowania procesów do specyficznych potrzeb Prudential. Z drugiej strony, zastosowanie metodyki Oracle – TCM (True Cloud Method), w połączeniu z metodyką zwinną stosowaną w projektach realizowanych w Prudential, pozwoliło na uzyskanie szybkich efektów wdrożeniowych – tłumaczy Monika Adamska, dyrektor konsultingu w Oracle Polska, Krajach Bałtyckich i na Ukrainie. Prudential wykorzystał też własny zespół programistyczny, co zdecydowało o braku konieczności korzystania z usług integratora.

System funkcjonuje produkcyjnie od 1 stycznia 2019 r. Wśród korzyści wynikających z wdrożenia chmurowego ERP, przedstawiciele Prudentiala zauważają m.in. wzrost produktywności pracowników, poprawę efektywności analiz finansowych, skrócenie czasu zamknięcia okresu fiskalnego, a także poprawę audytowalności danych i procesów.

– Oracle przekonał nas do modelu cloud. Mamy jeden globalny system z możliwością lokalnego dostosowania, jeden plan kont pozwalający obsługiwać różne rodzaje biznesu i wiele ksiąg pozwalających raportować w różnych standardach księgowych. Ujednoliciliśmy procesy księgowe między spółkami i mamy możliwość rozbudowy systemu o inne moduły i integracji z innymi rozwiązaniami – tłumaczy Marcin Sagała. – Moim zdaniem rozwiązania chmurowe sprawdzają się doskonale w obszarach, które nie budują przewagi konkurencyjnej danej organizacji. W naszym przypadku główny system produktowy tudzież systemy sprzedażowe na pewno na długi czas pozostaną poza modelem SaaS, co nie znaczy, że nie skorzystamy za jakiś czas z modeli IaaS czy PaaS – dodaje.

Prudential w Polsce od dawna inwestuje w nowe technologie. Uruchomił m.in. aplikację sprzedażową dla agentów na iPadach oraz rozbudowaną aplikację sprzedażową w wersji webowej. W przyszłym roku Prudential planuje m.in. wprowadzenie zmian w portalach agenta oraz klienta i optymalizację rozwiązań backoffice.

(AM, źródło: Oracle)

PZU: Nowa kampania marki pracodawcy

0

Ruszyła kampania „Taka praca ma sens” prowadzona przez PZU. Bohaterami kampanii są pracownicy zakładu, którzy zwracają uwagę na możliwości rozwoju zawodowego i wartości wyznawane przez firmę.

„Czy Twoja praca ma sens?” – takie pytanie pojawiło się w połowie października na billboardach w wielu miejscach w Warszawie. Pytanie było zwiastunem kampanii marki  PZU jako pracodawcy, prowadzonej pod hasłem: „Taka praca ma sens”. W zamyśle twórców akcji miało ono zachęcić do poszukiwania głębszego sensu wykonywanej pracy. 

Na pytanie postawione w kampanii odpowiadali również pracownicy PZU – od specjalisty do członka zarządu. Podczas rozmów zastanawiali się nad wspólnym mianownikiem działań pracowników i firmy. Okazało się, że jest to pomoc – pracując w PZU, pomagają innym.

– Pracownicy są naszym najcenniejszym zasobem, dlatego oddaliśmy im głos. Jesteśmy dumni, że wspólnym sensem pracy – bez względu na pełnioną w firmie funkcję – okazała się dla nich pomoc innym – mówi Anna Wardecka, dyrektor Biura Zarzadzania Kadrami PZU. – Niemal wszystkie wypowiedzi potwierdziły, że pracownicy PZU widzą sens i wartość w tym, co robią. Nasze działania mają służyć budowie poczucia bezpieczeństwa u naszych klientów i wsparciu tych, którzy potrzebują naszej pomocy – dodaje.

Start kampanii poprzedziło przygotowanie trzech filmów. Powstała również specjalna strona internetowa www.pzu.pl/takapracamasens oraz materiały do kampanii online i offline.

Kampania potrwa do połowy grudnia i obejmie zarówno działania online, jak i reklamy i publikacje w prasie lokalnej i branżowej.

Spot kampanijny:

https://youtu.be/HOYgZ0t29dY

(AM, źródło: PZU)

Nationale-Nederlanden: Konferencja Perspektywy Women In Tech Summit

0

13 listopada w Warszawie rozpoczęła się międzynarodowa konferencja Perspektywy Women In Tech Summit poświęcona kobietom w nowych technologiach. Wydarzenie skupia wielu ekspertów, m.in. przedstawicieli Nationale-Nederlanden. Ubezpieczyciel jest partnerem tegorocznej edycji konferencji.

Podczas wydarzenia odbędzie się ponad 100 wykładów i warsztatów, nie tylko dotyczących branży, ale również umiejętności miękkich, które wspierają rozwój kariery zawodowej. Wśród tematów poruszanych przez ekspertki i ekspertów znajdzie się projektowanie i wdrażanie architektury IT, praca w branży czy cyberbezpieczeństwo.

– Wierzymy w siłę kobiet i chcemy znieść bariery, które blokują im dostęp do świata IT. Chcemy pokazać, jak ważna jest dla nas świadomość kobiet, że mogą rozwijać się na rynku nowych technologii, a tegoroczne prelegentki są tego najlepszym przykładem – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Nationale-Nederlanden. – Jesteśmy dumni, że 2/3 zespołu Nationale-Nederlanden to kobiety. W samym zarządzie mamy dwie przedstawicielki, a stanowiska managerskie zajmuje aż 56 kobiet. Chcemy wspólnie z nimi inspirować polski rynek do stwarzania równych szans – dodaje.

Tegoroczne hasło wydarzenia wpisuje się w działania Nationale-Nederlanden. Jesienią firma ruszyła z kampanią pod hasłem „Twoja historia ma z nami przyszłość”, która zakłada strategiczne zmiany w zakresie nowych technologii m.in. poprzez rozbudowę działu IT.

– Aktywnie angażujemy się w rozwój kompetencji cyfrowych pracowników. Partnerstwo podczas konferencji Women In Tech to konsekwencja działań prowadzonych aktualnie w firmie. Wśród naszych planów na przyszłość duża rolę odgrywa digitalizacja oraz wzmocnienie zespołu IT – podkreśla Marta Pokutycka-Mądrala.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Aviva: Jaka polisa dla rodziny patchworkowej

0

Coraz więcej Polaków żyje w tzw. rodzinach patchworkowych. Ta sytuacja ma znaczenie dla ubezpieczeń i dziedziczenia – zauważa Aviva.

Decyzja o założeniu nowej rodziny, zwłaszcza gdy posiada się dzieci z poprzednich związków, dużo zmienia, także w kontekście ubezpieczeń na życie i zdrowie. Warto więc sprawdzić zakres posiadanych polis i zastanowić się nad potrzebami ubezpieczeniowymi w nowej sytuacji.

– Często nie wiemy, co zawierają nasze polisy. Co gorsza, czasem mamy polisy, ale de facto nie jesteśmy ubezpieczeni, bo suma ubezpieczenia jest zbyt niska, a ochrona nieadekwatna. Trzeba je zweryfikować i zastanowić się nad zmianą uposażonych czy nowym zakresem. Warto rozważyć ubezpieczenie na życie i zdrowie, które można dostosowywać do zmieniającej się sytuacji osobistej i rodzinnej, także do potrzeb rodziny patchworkowej – radzi Edyta Dziankowska, agentka ubezpieczeniowa Avivy.

Ubezpieczyciel podpowiada rodzinom patchworkowym, które chcą uporządkować kwestię ubezpieczeń, aby otwarcie opisały swoją sytuację podczas spotkania z agentem i powiedziały o swoich celach. Dla jednych najważniejsze będzie zapewnienie nowej rodzinie polisy na życie i zdrowie, inni skupią się na zabezpieczeniu przyszłości dziecka z poprzedniego związku. Warto też zmierzyć się z trudnym pytaniem o zabezpieczenie najbliższych na wypadek swojej śmierci – wiąże się z tym dziedziczenie majątku.

– Każdy z nas ma testament – albo ustawowy, albo napisany samodzielnie, dopasowany do sytuacji rodzinnej. Polisa na życie jest bardzo często jego niezbędnym uzupełnieniem. Choć to trudny temat, warto dobrze zabezpieczyć swoich najbliższych, w tym dzieci z poprzednich związków, na wypadek swojej śmierci – zaznacza Edyta Dziankowska.

Uporządkowanie sytuacji majątkowej i kwestii ubezpieczeniowych, z uwzględnieniem interesów każdej ze stron, daje poczucie bezpieczeństwa i minimalizuje ryzyko konfliktu w przyszłości. Przemyślane wskazanie uposażonych w polisie na życie może uchronić przed bataliami w sądzie, a środki z polisy zagwarantują wsparcie finansowe w trudnych chwilach.

– Jeśli wskażemy uposażonych, pieniądze z polisy na życie nie wchodzą do masy spadkowej i nie należy ich wykazywać w zeznaniu podatkowym PIT. Uposażeni otrzymują te pieniądze bezpośrednio po stracie osoby bliskiej, przez co mają środki na utrzymanie, a także na spłatę kredytów i innych zobowiązań finansowych – wyjaśnia Edyta Dziankowska

(AM, źródło: Aviva)

18,041FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie