Blog - Strona 1379 z 1393 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1379

Santander Aviva: KNF zatwierdziła Wiolettę Macnar na stanowisku prezesa

0
Wioletta Macnar

21 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Wioletty Macnar na stanowisko prezesa zarządu obu towarzystw ubezpieczeń Santander Aviva.

Wioletta Macnar pracuje w Avivie od blisko 20 lat. W latach 2009–2013 była dyrektorem Departamentu Aktuarialnego, a od 2013 roku jest głównym aktuariuszem Avivy w Polsce. Od 2017 roku była członkiem rady nadzorczej Avivy na Litwie. Przed sierpniową nominacją na stanowisko prezesa towarzystw Santander Aviva zajmowała stanowisko głównego aktuariusza Avivy.

Wioletta Macnar jest absolwentką matematyki na Uniwersytecie Wrocławskim i podyplomowych studiów ubezpieczeniowych na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Uczestniczyła też w globalnym programie rozwojowym dla liderek w Avivie.

(AM, źródło: KNF, gu.com.pl)

FSUSR: Pocztowe TUW ubezpieczy dzieci rolników

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zarząd Funduszu Składkowego Ubezpieczenia Społecznego Rolników (FSUSR) zawarł z Pocztowym TUW umowę grupowego ubezpieczenia NNW i chorób dzieci osób objętych społecznym ubezpieczeniem rolników w pełnym zakresie.

Umowa obowiązuje od 1 stycznia do 31 grudnia 2020 r. i jest finansowana przez Fundusz. NNW obejmuje dzieci rolników do ukończenia 16. roku życia pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym z rodzicami lub opiekunami prawnymi, z których przynajmniej jedno podlega ubezpieczeniu społecznemu rolników w pełnym zakresie.

Potwierdzeniem ubezpieczenia jest zaświadczenie wystawione przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS), informujące, że rodzic lub opiekun prawny dziecka jest objęty ubezpieczeniem społecznym rolników w pełnym zakresie (ubezpieczeniem emerytalno-rentowym oraz ubezpieczeniem wypadkowym, chorobowym i macierzyńskim) w KRUS lub był objęty tym ubezpieczeniem w okresie polisowym.

(AM, źródło: FSUSR)

Generali nagrodzone za zwinną transformację biznesu w Polsce

0
Źródło zdjęcia: Generali

Podczas konferencji „Innovation in Insurance”, zorganizowanej przez Sollers Consulting, Generali otrzymało specjalne wyróżnienie za zastosowanie rozwiązań agile i zwinną transformację biznesu w Polsce. Nagroda została przyznana za sprawne przekształcenie procesów obsługi oraz sprzedaży tradycyjnej i online w Proama oraz Generali.

Grzegorz Podleśny, partner Sollers Consulting, podkreślił, że w obu przypadkach zwinne podejście oraz nastawienie na realizowanie w pierwszej kolejność elementów o najwyższej wartości pozwoliły Generali osiągnąć właściwe korzyści biznesowe. Po przeprowadzeniu transformacji firma nadal pozostaje przy zwinnych zasadach prowadzenia inicjatyw i projektów.

Nagrodę z rąk partnerów firmy Sollers Consulting: Michała Trochimczuka, Marcina PlutyGrzegorza Podleśnego w imieniu Generali odebrał Piotr Bułka, członek zarządu odpowiedzialny za IT.

Więcej na temat konferencji:

(AM, źródło: Generali)

Inter Polska partnerem kalendarza „ŚILne kobiety 2020”

0
Źródło zdjęcia: Inter Polska

12 lekarek ze Śląskiej Izby Lekarskiej wzięło udział w sesji fotograficznej, której efektem jest kalendarz „ŚILne kobiety 2020”. Partnerem tej inicjatywy został Inter Polska.

– Akcje takie, jak kalendarz „ŚILne kobiety 2020”, mają uświadamiać Polkom i Polakom, że mają realne szanse w walce z chorobą nowotworową – mówi Beata Rosiak, dyrektor Biura Ubezpieczeń Zdrowotnych Inter Polska. – Zaangażowaliśmy się w tę akcję z kilku powodów. Po pierwsze, co roku wzrasta liczba zachorowań na nowotwór złośliwy piersi w Polsce. Wierzymy, że mówienie o profilaktyce i zachęcanie do badań przynosi efekty. Po drugie, popularyzacja ubezpieczeń zdrowotnych oferowanych przez pracodawcę może przyczynić się do lepszej dostępności do badań profilaktycznych oraz świadczeń medycznych. Tym samym, wczesne wykrycie choroby u pracownika pozwoli na pełne wyleczenie i szybki powrót do pracy – dodaje.

Do zdjęć w kalendarzu pozowały lekarki, które zaangażowały się w akcję charytatywną skierowaną do kobiet.

(AM, źródło: Inter Polska)

MetLife prowadzi rekrutację

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Firma On Board Think Kong prowadzi kampanię rekrutacyjną dla MetLife w mediach społecznościowych.

– Social media to klucz do nowoczesnego employer brandingu i rekrutacji. Np. Facebook daje możliwości skutecznego, szybkiego dotarcia do milionów kandydatów z treściami budującymi wizerunek firmy. Mamy też bogate możliwości segmentacji i przygotowywania komunikatów np. dla grup reprezentujących różne postawy. Z kolei własny blog to możliwość poszerzenia opowieści o firmie, odpowiedzi na zadawane pytania – wyjaśnia Norbert Kilen, Strategy Director i partner On Board Think Kong.

On Board Think Kong obecnie wspiera w prowadzeniu kampanii rekrutacyjnej MetLife. Działania rozpoczęły się w październiku. Kampania jest realizowana w mediach społecznościowych, portalach rekrutacyjnych i kanałach własnych MetLife Polska, w tym między innymi na blogu metlife.pl. On Board Think Kong odpowiada za nadzór strategiczny oraz prowadzenie działań social media i content marketingowych, w tym za: przygotowanie kreacji i emisję reklam na Facebooku oraz Instagramie, przygotowanie i publikację tekstów na blog metlife.pl.

Kampania została podzielona na dwie fazy: budowania świadomości i aktywnego pozyskiwania leadów. W fazie budowania świadomości zostały wyemitowane wideo reklamy z doradcami MetLife, opowiadającymi o zaletach współpracy z firmą. Łączny zasięg tej części wyniósł ponad 2,2 mln użytkowników Facebooka i Instagrama. W kolejnej fazie kampanii emitowane są statyczne kreacje prezentujące najważniejsze korzyści współpracy z MetLife, zachęcające do wypełnienia internetowego formularza rekrutacyjnego. On Board Think Kong twierdzi, że kampania cieszy się dużą popularnością, co przekłada się na wyniki, w tym liczbę nadesłanych aplikacji.

(AM, źródło: On Board Think Kong)

Ubezpieczenie „Inwest Klimat” Credit Agricole

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Bank Credit Agricole rozpoczął subskrypcję nowego ubezpieczenia na życie z opcją inwestycyjną. „Inwest Klimat” pozwala inwestować w firmy z sektora zielonej gospodarki, zapewniając jednocześnie 100% ochrony kapitału wpłaconego przez klienta.

– Inwest Klimat to indywidualne ubezpieczenie na życie i dożycie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Z jednej strony daje ochronę ubezpieczeniową na życie, a z drugiej możliwość zysku na wzroście indeksu, który gromadzi spółki rozwijające technologie przyjazne środowisku – wyjaśnia Tomasz Wyłuda, dyrektor Biura Doradztwa Inwestycyjnego Credit Agricole.

Wyniki Inwest Klimat zależą od notowań indeksu giełdowego iSTOXX® Global Low Carbon ex-Controversial Activities Select, złożonego ze specjalnie wyselekcjonowanych firm z różnych sektorów gospodarki o zasięgu ogólnoświatowym.

Inwest Klimat to kolejny produkt w portfolio Credit Agricole, który umożliwia wspieranie rozwoju tzw. zielonej gospodarki i ochronę środowiska naturalnego.

– W Credit Agricole przykładamy ogromną wagę do ochrony środowiska – jest to część naszej biznesowej strategii. Dlatego wprowadzamy na rynek kolejny produkt finansowy wspierający rozwój czystych i nowoczesnych technologii. Dzięki tej atrakcyjnej ofercie inwestorzy mogą nie tylko liczyć na zyski, ale również troszczyć się o naturę – przekonuje Tomasz Wyłuda.

Subskrypcja potrwa do 28 lutego. Minimalna kwota wpłaty wynosi 3 tys. zł, maksymalna 2 mln zł. Okres inwestycji to 4 lata i 16 dni. Produkt został opracowany we współpracy z CALI Europe.

(AM, źródło: prnews.pl)

Ubea podsumowała rankingi za 2019 rok

0

Wyniki rocznego podsumowania miesięcznych rankingów Ubea.pl stworzonych na podstawie kalkulacji przeprowadzonych przez użytkowników porównywarki w 2019 r. pokazały, że klasyfikacja „najtańszych” zakładów ubezpieczeń jest nieco inna niż przed rokiem.

Zestawienie objęło cztery kategorie rankingowe: OC, OC+NNW, OC+AC, OC+AC+NNW. W każdej sklasyfikowano dziewięciu ubezpieczycieli. Podsumowanie rezultatów pokazało, że w poszczególnych pozycjach najtańszymi zakładami okazały się kolejno: You Can Drive (w dwóch pierwszych kategoriach), Link4 i Aviva.

– Jeżeli porównamy powyższe informacje z danymi dotyczącymi całego 2018 roku, to okaże się, że zmiany lidera dotyczyły dwóch pierwszych kategorii rankingowych (OC oraz OC+NNW). Marka You Can Drive na pozycji lidera zastąpiła Benefię, czyli zwycięzcę z 2018 roku – komentuje Paweł Kuczyński, prezes Ubea.pl.

Dla kierowców w wieku powyżej 30 lat, rankingowym zwycięzcą był Link4. Ubezpieczenia komunikacyjne You Can Drive są bowiem sprzedawane jedynie młodszym osobom.

– Na korzyść Link4 przemawia również fakt, że ta firma po zsumowaniu wyników z czterech kategorii zdobyła więcej punktów (193,85) niż pozostali ubezpieczyciele – między innymi Benefia (185,89), Aviva (183,92) oraz You Can Drive (161,57) – podsumowuje Paweł Kuczyński.

(AM, źródło: Ubea)

Polisa dla seniora

0

Na rynku ubezpieczeń można znaleźć produkty dopasowane do potrzeb seniorów. Zazwyczaj są one dostępne jedynie w polisach grupowych. Do tego typu otwartej grupy, prowadzonej przez ubezpieczyciela, można dołączyć samodzielnie. Polisa zapewnia m.in. wypłatę świadczenia za pobyt w szpitalu lub uszczerbek na zdrowiu oraz assistance obejmujący wizyty pielęgniarki, zrobienie zakupów czy opiekę nad zwierzętami.

Przy ubezpieczeniach indywidualnych seniorzy nie mają zbyt wielkiego wyboru. Inaczej wygląda oferta skierowana do grup.

– W przypadku ubezpieczeń grupowych senior ma możliwość skorzystania ze znacznie szerszej pomocy. Towarzystwa ubezpieczeniowe oferują m.in. świadczenia za pobyt w szpitalu czy uszczerbek na zdrowiu, związany np. ze złamaniem kończyny. Dodatkowo mamy do dyspozycji assistance dedykowany specjalnie osobom starszym. Ten produkt zapewnia wizyty lekarzy i pielęgniarek, pomoc rehabilitanta, dostarczenie zakupów czy nawet opiekę nad pupilami, gdy np. senior przebywa w szpitalu lub sanatorium. Assistance jest zwykle bezpłatnym dodatkiem do polisy grupowej, której koszt wynosi od 50 do 100 zł miesięcznie – mówi Tomasz Bartczak z ANG Spółdzielni.

Przystąpienie do ubezpieczenia grupowego nie wymaga zatrudnienia w żadnym zakładzie pracy lub zebrania kilku osób. Tego typu otwartą grupę prowadzi towarzystwo ubezpieczeń i można do niej dołączyć w pojedynkę.

ANG Spółdzielnia radzi, aby przed podjęciem decyzji o zakupie polisy sprawdzić, czy oferta pochodzi od przedsiębiorstwa nadzorowanego przez KNF i podlegającego polskim przepisom prawa. Ponadto należy dokładnie zapoznać się ze wszystkimi postanowieniami umowy. Istotne są także wszelkie oświadczenia, które podpisuje klient, np. na temat przewlekłych chorób, ponieważ mogą stanowić podstawę do odmowy wypłaty świadczenia. – Taka sytuacja może nastąpić, np. gdy nie poinformujemy towarzystwa ubezpieczeniowego o swoich problemach zdrowotnych. Bezwzględnie zawsze trzeba również sprawdzić zakres polisy, jaką kupujemy – zwłaszcza jeśli robimy to przez telefon i nie mamy dokumentów przed sobą. Jeśli senior do końca nie rozumie zapisów umowy, to nigdy nie powinien jej podpisywać. W takiej sytuacji warto zwrócić się o pomoc do dzieci czy wnuków lub skorzystać z usług eksperta – dodaje Tomasz Bartczak.

(AM, źródło: Brandscope)

Tajlandia: Rynek non-life z wyższą składką

0

Szacuje się, że prawdopodobnie rynek ubezpieczeń non-life osiągnął cel 5% wzrostu wyznaczony na 2019 r. – podaje Tajskie Stowarzyszenie Ubezpieczeń Ogólnych (TGIA).

Za 11 miesięcy 2019 r. sektor non-life odnotował wzrost całkowitej składki zebranej o 4,7%. Prezes TGIA, Anon Vangvasu, podał, że składka za cały rok wynosi szacunkowo 243 mld bahtów tajskich (8 mld dol.), jest więc to wzrost o 5% w stosunku do 232 mld bahtów za 2018 r.  Biznes ubezpieczeniowy non-life wykazał obiecujący wzrost w I poł. ub.r., ale w II poł. tempo zaczęło zwalniać wraz ze spadkiem sprzedaży samochodów. Z ubezpieczeń komunikacyjnych pochodzi ok. 60% składki z ubezpieczeń non-life. Inne problemy segmentu non-life to zaciekła konkurencja i wojna cenowa. W I poł. 2020 r. spodziewany jest dalszy spadek składek z ubezpieczeń komunikacyjnych.

(AC, źródło: Asia Insurance Review)

Polins wstrzymuje sprzedaż nowych umów Gefion

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Spółka Polins, główny przedstawiciel Gefion Insurance A/S (Gefion) w Polsce, poinformowała, że w związku ze styczniowymi komunikatami duńskiego organu nadzoru (Finanstilsynet), jej zarząd podjął decyzję o wstrzymaniu od 17 stycznia dystrybucji nowych umów Gefion do czasu złożenia przez niego oficjalnych wyjaśnień dotyczących jego sytuacji finansowej.

„Jesteśmy odpowiedzialni za naszych klientów, współpracujące z nami multiagencje ubezpieczeniowe, jak też OFWCA prowadzące bezpośrednią dystrybucję produktów ubezpieczeniowych ubezpieczyciela Gefion Insurance A/S. (…) Pragniemy utrzymać i zachować pozycję wiarygodnego partnera ubezpieczyciela Gefion Insurance A/S na polskim rynku ubezpieczeniowym i sumiennie kontynuujemy proces wznowieniowy umów ubezpieczeniowych zgodnie z ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, jak też prowadzimy obsługę już zawartych umów” – napisano w komunikacie.

Spółka wyraziła przekonanie, że szybka reakcja i podjęte odpowiednie kroki ze strony Gefion „w najbliższym czasie pozytywnie rozwiążą zaistniałą sytuację”.

14 stycznia Finanstilsynet podał w oficjalnym komunikacie, że w jego ocenie Gefion nie spełnia kapitałowego wymogu wypłacalności i ma poważne problemy z płynnością. Dlatego urząd uważa, że interesy ubezpieczających i uprawnionych z umów ubezpieczenia zawartych z zakładem są zagrożone. Organ zakazał Gefion rozszerzania zakresu działalności. Oznacza to, że ubezpieczyciel nie może działać na innych rynkach niż te, na których obecnie funkcjonuje, oraz nie wolno mu oferować produktów ubezpieczeniowych innych niż obecnie posiadane w portfelu.

Dzień później ukazał się komunikat Gefion, w którym zakład poinformował, że decyzja Finanstilsynet nie będzie miała żadnego wpływu na jego bieżącą działalność. Gefion zadeklarował też, że oczekuje, iż uda mu się spełnić wymagania postawione mu przez Finanstilsynet w zakresie aktywów płynnościowych.

Komentarz

Jak się okazuje, decyzja Finanstilsynet miała jednak wpływ na bieżącą działalność Gefion. Otwarte pozostaje pytanie, czy wstrzymanie sprzedaży nowych polis nie okaże się pierwszym krokiem do wycofania się ubezpieczyciela z polskiego rynku, co jak twierdzą źródła informacji „Pulsu Biznesu”, jest już przesądzone.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

18,148FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie