Blog - Strona 1381 z 1393 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1381

Ruszyły zapisy na Regaty Ubezpieczeniowe

0

W tym roku organizator imprezy, firma Sailing Event, postanowił rozszerzyć aspekt integracyjny Regat. Dlatego do udziału w nich zaproszono brokerów i agentów. W efekcie nastąpiła zmiana nazwy wydarzenia: Regaty Towarzystw Ubezpieczeniowych zastąpiły Regaty Ubezpieczeniowe, czyli Żeglarskie Mistrzostwa Polski Branży Ubezpieczeniowej 2020. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

W tym roku uczestnicy imprezy żeglarskiej będą rywalizować  w następujących kategoriach:

  • VII Mistrzostwa Polski Towarzystw Ubezpieczeniowych
  • I Mistrzostwa Polski Brokerów Ubezpieczeniowych
  • I Mistrzostwa Polski Agentów Ubezpieczeniowych

Regaty odbędą się w dniach 4–6 czerwca tego roku. Ich uczestników będzie gościć Klub Mila Kamień nad jeziorem Bełdany.

Zawodnicy będą rywalizować na następujących jachtach:

  • Regaty Ubezpieczeniowe Antila 24.4
  • Puchar Prezesów T.U.  Maxus 33.1 rs

Wstępne zgłoszenia przyjmowane są do 31 stycznia. Podpisanie umowy uczestnictwa do 28 lutego. Zgłoszenia przyjmowane są drogą mailową:

regatyubezpieczeniowe@sailingevent.pl 

lub telefonicznie: 882 069 309

Strona organizatora:

Patronem medialnym Regat jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

(am)

PZU i Pekao wspólnie zorganizują Dom Polski w Davos

0

Po raz drugi podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos powstanie Dom Polski – przestrzeń dla rodzimego biznesu, efekt działań PZU oraz banku Pekao. Dom Polski zostanie oficjalnie udostępniony dla gości 21 stycznia.

50. Światowe Forum Ekonomiczne w szwajcarskim Davos odbędzie się w terminie 21–24 stycznia 2020 r. Wydarzenie jest jednym z najważniejszych spotkań liderów światowego biznesu. Każdego roku Forum gromadzi kluczowe postaci ze świata polityki, nauki i biznesu, w tym przedstawicieli rządów oraz prezesów największych firm i korporacji

Forum Ekonomiczne w Davos to przede wszystkim wielki światowy biznes. Jest ono miejscem dla tych, którzy chcą przyciągnąć inwestorów, poznać partnerów handlowych czy nawiązać relacje biznesowe, które mogą zaprocentować w przyszłości. To powody, dla których również Polska od lat dba o jak najlepszą reprezentację podczas Forum. Ukoronowaniem tych starań jest zainaugurowany przez Prezydenta RP Andrzeja Dudę Dom Polski (Polish House), który 21 stycznia ponownie otworzy swoje drzwi dla wszystkich gości wydarzenia.

Dom Polski, który po raz drugi będzie gościć w Davos, jest wspólną inicjatywą PZU oraz Pekao. Polish House ma stanowić przede wszystkim miejsce promocji gospodarki Polski i regionu Trójmorza oraz być przestrzenią do prezentacji przedsiębiorczości i innowacyjności polskich firm. Dzięki licznym debatom, konferencjom i spotkaniom z polskimi czempionami, globalni decydenci będą mieli okazję na zapoznanie się z możliwościami drzemiącymi w firmach z Polski i regionu.

– Posiadając jeden z największych potencjałów wzrostu w całej Europie, Polska i kraje zwane już popularnie Trójmorzem zasługują na to, aby zwrócić uwagę światowych inwestorów. Łączą one w sobie wzrost typowy dla regionów wschodzących ze stabilnością i transparentnością Unii Europejskiej, co chcemy pokazać właśnie w Davos – mówi prezes PZU SA Paweł Surówka. – Dlatego jako największa grupa finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej i lider w sektorze ubezpieczeń, bankowości i opieki zdrowotnej, już kolejny raz podejmujemy się organizacji Domu Polskiego, a naszą aktywność będziemy promować pod hasłem #GrowingEurope – dodaje.

– Współczesna Polska z całym jej dynamizmem i optymizmem nie przypomina już tej sprzed 30 lat. Cieszy nas, że dzięki stałej obecności na Forum Ekonomicznym w Davos świat biznesu widzi w nas pełnoprawnego i wiarygodnego partnera w dziedzinie innowacji i inwestycji w regionie Trójmorza. Bez wątpienia jubileuszowa 50. edycja Davos będzie świetną okazją, aby zainteresować globalnych graczy ulokowaniem swoich środków w Polsce – mówi Marek Lusztyn, prezes Pekao.

Istotą wydarzeń organizowanych w Domu Polskim jest wysłanie komunikatu do świata biznesu, że Polska, która z dużym optymizmem patrzy w przyszłość, jest pewnym i atrakcyjnym miejscem do inwestowania. Dom Polski zostanie otwarty dla gości 21 stycznia. Odbywać się w nim będą liczne prezentacje, konferencje oraz debaty dotyczące globalnej i polskiej gospodarki z udziałem szerokiego grona ekspertów, jak również przedstawicieli polityki oraz biznesu.

(AM, źródło: PZU)

Marka Howden Donoria zastąpiła Donorię

0

Od 20 stycznia firma brokerska Donoria działa pod nową nazwą – Howden Donoria. Nowa marka z jednej strony ma podkreślić przynależność do międzynarodowej Grupy Howden, a z drugiej – przywiązanie do wartości i tradycji.

– We wrześniu 2014 r. dołączyliśmy do rodziny Howden Broking Group, przez co staliśmy się częścią międzynarodowej grupy ubezpieczeniowej Hyperion. Grupa stale rośnie, dołączają do niej kolejne spółki na całym świecie. Zmiana brandu to dla nas naturalny proces, podobnie jak dla kolejnych członków grupy. Nasze wartości pozostają te same: zaufanie, komunikacja, odpowiedzialność. Dlatego będziemy posługiwać się połączonymi nazwami Howden i Donoria – powiedział Dariusz Zajączkowski, prezes Howden Donoria.

Zmianie szyldu towarzyszyły decyzje personalne. Nowym wiceprezesem Howden Donoria został Hubert Kowalewski, który do tej pory pełnił funkcję członka zarządu spółki. Z kolei Barbara Szulak objęła stanowisko dyrektora zarządzającego.

– Wprowadzenie nazwy akcjonariusza do logo podkreśla jakość i coraz szerszy wachlarz naszych usług. Dzięki nowej roli Barbary Szulak nastąpi wzmocnienie w obszarze specjalizacji procesowej i merytorycznej, a także narzędzi w postaci technologii wspierającej obsługę klienta – zaznaczył Hubert Kowalewski.

Howden Donoria jest obecna na rynku brokerskim od 2002 r. Obecnie plasuje się w pierwszej dziesiątce największych polskich brokerów ubezpieczeniowych. Zatrudnia ponad 100 osób w 12 placówkach na terenie Polski. Od 2014 r. spółka jest częścią Howden Broking Group, tworzącej sieć brokerów i firm stowarzyszonych w blisko 100 krajach.

(AM, źródło: Howden Donoria)

Branża odszkodowawcza na celowniku UOKiK

0

Dotychczas ubezpieczeniowe interwencje Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczyły głównie ubezpieczycieli lub podmiotów z innych segmentów sektora finansowego sprzedających produkty ochronne. Teraz zaś na celowniku UOKiK znalazł się sektor firm odszkodowawczych.

Kary dla odszkodowawców

Pokłosiem analiz przeprowadzonych przez Urząd były kary dla trzech firm odszkodowawczych. A że instytucja prowadzi postępowania w sprawie kolejnych trzech takich przedsiębiorstw i stawia im poważnie brzmiące zarzuty, więc z dużym prawdopodobieństwem można założyć, iż następne sankcje są już tylko kwestią czasu. Co ciekawe, przyczyną nałożenia kar były nieprawidłowości, których występowanie pojawiało się często w toku procesu legislacyjnego ustawy regulującej rynek odszkodowawczy jako argument zwolenników regulacji. Istnieje też spore prawdopodobieństwo, że decyzje dotyczące trzech podmiotów, których praktyki analizuje UOKiK, będą sygnowane nazwiskiem nowego prezesa. Kilka dni temu zakończył się bowiem proces rekrutacji następcy Marka Niechciała, który z początkiem lutego zasiądzie w zarządzie Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Nowym szefem Urzędu zostanie jego dotychczasowy wiceprezes, Tomasz Chróstny.

Kolejna nowinka PZU Zdrowie

Wśród pozostałych ciekawostek minionego tygodnia na uwagę zasługiwało uruchomienie Wirtualnej Przychodni przez PZU Zdrowie. Najnowsza inicjatywa firmy świadczy o tym, że laureat wyróżnienia „Gazety Ubezpieczeniowej” dla towarzystwa ubezpieczeń 2019 roku nie zamierza osiąść na laurach i kontynuuje swoją ofensywę w obszarze e-zdrowia. Cel i zasady działania nowego narzędzia prezentują się zachęcająco, ale z okazywaniem entuzjazmu należy się powstrzymać do chwili, kiedy będą znane pierwsze opinie użytkowników, którzy w praktyce zweryfikują przydatność i skuteczność Wirtualnej Przychodni.

Cały artykuł ukazał się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 4 z datą wydawniczą 27 stycznia.

Artur Makowiecki

news@gu.home.pl

PZU Zdrowie wspiera polskie start-upy medyczne

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Powstał pierwszy w Polsce przegląd innowacyjnych start-upów medycznych. Autorami raportu „Top Disruptors in Healthcare” są Polska Federacja Szpitali oraz Młodzi Menedżerowie Medycyny. PZU Zdrowie zostało partnerem głównym publikacji.

Raport stanowi wynik ponad półrocznych prac zespołu ekspertów, którzy zebrali i ustrukturyzowali wiedzę na temat 74 start-upów medycznych w Polsce. Wśród opisanych inicjatyw znalazły się m.in. firmy oferujące urządzenia do zdalnego monitorowania rehabilitacji, chorób płuc, takich jak astma czy POChP, telemedyczny stetoskop, algorytmy do oceny badań obrazowych  wspierające jakość i efektywność pracy lekarzy radiologów.

PZU Zdrowie jako partner główny publikacji współpracuje ze start-upami przy opracowywaniu rozwiązań obsługowych i medycznych dla swoich pacjentów, takich jak na przykład symptom checker do weryfikacji objawów i jak najlepszego dopasowania specjalizacji lekarskiej.

– Wizją PZU Zdrowie jest wyznaczanie standardów opieki zdrowotnej. Chcemy, aby nasze usługi odpowiadały na potrzeby pacjentów, dlatego cały czas śledzimy innowacyjne rozwiązania. Z najbardziej zaawansowanymi start-upami prowadzimy pilotaże lub wdrażamy ich pomysły. Moją ambicją jest nawiązać współpracę z licznymi przedsiębiorstwami i wspólnie odmieniać rynek opieki zdrowotnej w Polsce – komentuje Julita Czyżewska, prezes zarządu PZU Zdrowie.

Raport został zaprezentowany w trakcie konferencji „Priorytety w Ochronie Zdrowia 2020” zorganizowanej przez portal Termedia na Zamku Królewskim. W trakcie panelu „Dane medyczne, AI i startupy w zdrowiu” specjaliści z obszaru innowacji medycznych dyskutowali m.in. na temat wspólnej strategii dotyczącej sztucznej inteligencji, współpracy między start-upami a podmiotami leczniczymi i dostępu do danych medycznych w celu rozwoju AI.

Więcej na temat konferencji na stronie internetowej „Gazety Ubezpieczeniowej”:

(AM, źródło: PZU Zdrowie)

Saltus Ubezpieczenia: Smog jest poważnym zagrożeniem dla zdrowia

0

Mimo że problem smogu istnieje od lat, większość Polaków ignoruje jego wpływ na zdrowie. Z danych Saltus Ubezpieczenia wynika, że konsultacje pulmonologiczne to zaledwie 0,3% wykonywanych świadczeń

– Z naszych obserwacji wynika, że wizyty u pulmonologów to jedynie 1,5% wszystkich konsultacji specjalistycznych. Oznacza to, że lekarze ci są dopiero na 14. miejscu na liście najczęściej odwiedzanych specjalistów. Co więcej, porady pulmonologiczne stanowią tylko 0,3% ze wszystkich wykonywanych świadczeń medycznych – zauważa Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia.

Szkodliwe substancje wiszące w powietrzu w okresie zimowym mogą być przyczyną wielu przewlekłych chorób. Większość z nich stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia i życia. Są to m.in.: astma, choroby układu krążenia, nowotwór płuc, przewlekła obturacyjna choroba płuc, przewlekłe zapalenie oskrzeli. Obecność smogu jest także bardzo niebezpieczna dla kobiet w ciąży – w skrajnych przypadkach może się przyczynić do poronienia.

W związku z tym wszyscy mieszkańcy terenów szczególnie narażonych na podwyższone stężenie substancji szkodliwych w powietrzu powinni regularnie sprawdzać swój stan zdrowia. Dwoma badaniami profilaktycznymi, które powinno się wykonywać przynajmniej raz w roku, są RTG klatki piersiowej oraz spirometria. Są one podstawą diagnostyki wszystkich schorzeń powodowanych przez smog.

– Obydwa badania nie są skomplikowane, są bezbolesne i nie wymagają praktycznie żadnych przygotowań. Jednak podobnie jak w przypadku konsultacji lekarskich Polacy niechętnie wykonują także podstawowe badania diagnostyczne układu oddechowego. RTG klatki piersiowej stanowi tylko 4% diagnostyki obrazowej. W przypadku spirometrii sytuacja wygląda jeszcze gorzej – to tylko 0,9% badań obrazowych – dodaje Xenia Kruszewska.

W odniesieniu do ogółu wykonywanych świadczeń medycznych RTG klatki piersiowej i spirometria stanowią z kolei odpowiednio 0,5% i 0,09% z nich.

(AM, źródło: Brandscope)

New York Life: Przejęcie o wysokiej wartości

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W grudniu 2019 r. ogłoszono zawarcie umowy o nabyciu biznesu życiowego i ubezpieczeń niepełnosprawności grupy Cigna Corporation przez New York Life Insurance Company.

– Nabycie od Cigna za 6,3 mld dol. ubezpieczeń na życie i niepełnosprawności przez New York Life, czołowe towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych na życie w USA jest największą z transakcji fuzji i przejęć w branży ubezpieczeniowej w 2019 r. – zauważa Aurojyoti Bose, analityk z Global Data.

Jest to również największa jak dotąd transakcja M&A przeprowadzona przez New York Life i stanowi część jego strategii wzmacniania swojej obecności i udziału w rynku ubezpieczeń na życie, wypadkowych i niepełnosprawności. Z kolei Cigna będzie mogła skupić się na biznesie zdrowotnym, obniżyć poziom zadłużenia i inwestować w swój model biznesowy oparty na wartościach.

Po nabyciu w 2018 r. Express Scripts Holding Company za 67 mld dol. Cigna wyraziła chęć pozbycia się ze swojego portfela grupowych ubezpieczeń na życie i ubezpieczeń niepełnosprawności oraz gotowość skupienia się na zdrowotnych.

Co więcej, Cigna znalazła się pod presją na zredukowanie zadłużenia, które narosło w wyniku nabycia Express Scripts. Na koniec III kwartału 2019 r. całkowite zadłużenie Cigna wynosiło 38,8 mld dol.

– Niemal dekadę temu Cigna zaczęła zmieniać swój model biznesowy z opartego na wolumenie, tradycyjnego modelu „opłata za usługę” na oparty na wartości system dostarczania opieki zdrowotnej, który płaci dostawcom opieki zdrowotnej na podstawie jakości usług. Wymaga to znacznych inwestycji kapitałowych – podsumował Aurojyoti Bose.

AC

Pro Global: Nowy dyrektor powołany

0

Globalna specjalistyczna firma outsourcingowa i konsultacyjna z sektora ubezpieczeniowego, Pro Global Holding Ltd, ogłosiła, że z dniem 1 lutego 2020 r. powołuje na stanowisko dyrektora generalnego Steve’a Lewisa.

Dowiódł on swojego doświadczenia i silnych związków z globalnym sektorem ubezpieczeń i reasekuracji, ostatnio przez 4 lata na stanowisku dyrektora generalnego działu brytyjskiego i międzynarodowego RSA, skąd odszedł w lutym 2019 r. Wcześniej przez 25 lat pracował na wyższych stanowiskach finansowych i operacyjnych w Zurich. Do Pro przychodzi na miejsce Artura Niemczewskiego, który ustąpił ze stanowiska w grudniu 2019 r. Andrew Donnelly, pełniący obowiązki dyrektora Pro po jego odejściu, wróci do funkcji dyrektora finansowego.

Firma Pro Global, założona w 1993 r. i zatrudniająca ponad 500 pracowników na całym świecie, specjalizuje się w dostarczaniu elastycznych rozwiązań outsourcingowych dla ubezpieczycieli na życie i obsługujących książki zamknięte oraz konsultacji operacyjnych i usług audytu dla globalnej branży ubezpieczeń i reasekuracji. Pro ma ok. 160 klientów, do których zaliczają się ubezpieczyciele, reasekuratorzy, brokerzy, firmy prawnicze i inwestorzy korporacyjni.

(AC, źródło: Pro Global)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 3/2020

0

Wydarzenie, relacja, Peter Grudniak, ERGO Pro: Gala Człowiek Roku Ubezpieczeń 2019 – str. 2

Artur Makowiecki, Podsumowanie tygodnia: Powrót do przerwanych prac legislacyjnych – str.  4

Aleksandra E. Wysocka, Inspiracje: A Ty, co wybierasz? – str.  4

Piotr Zadrożny, TUZ Ubezpieczenia, rozmowa: Bądź uczciwy jak TUZ – str.  5

Finanstilsynet, UKNF, ubezpieczenia komunikacyjne: Interesy klientów i beneficjentów Gefion są zagrożone – str.  6

UOKiK: Kara dla Volkswagen Group Polska – str.  7

Sąd Apelacyjny, wyrok: Biegły zapłaci odszkodowanie za wadliwą opinię – str.  8

Coface, raport: Ponad tysiąc upadłości i restrukturyzacji w 2019 r. – str.  9

Sławomir Dąblewski, polskie ubezpieczenia, statystyka, raport GUS: Wciąż mało składki na tle Europy – str.  11

Świat, BlackRock, inwestycje, klimat: Krytyka grubego portfela – str.  12

Rzecznik Finansowy, prawo, stanowisko: Trzeba szybko usunąć rozbieżności w kwestii zadośćuczynień – str.  14

Projekt nowelizacji, ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych: Sprawcy wypadków zwrócą NFZ koszty leczenia? – str.  15

Legislacja: Rząd wznawia prace nad nowelizacją ustaw ubezpieczeniowych – str.  15

Badanie PKO TFI: Dla pracowników telewizja jest głównym źródłem informacji o PPK – str.  17

Rankomat, raport, ubezpieczenia komunikacyjne: Wzrost cen OC na koniec roku – str.  18

Hays, raport, płace: Czy nadchodzi koniec rynku pracownika? – str.  19

Ubezpieczenia komunikacyjne, Compensa: Ubezpieczenie aut elektrycznych dużym wyzwaniem dla zakładów – str.  20

Adam Kubicki, sprzedaż, zarządzanie: Jak przygotować się do spotkania z klientem – str.  22

Gefion: Decyzja Finanstilsynet bez wpływu na naszą bieżącą działalność

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W opublikowanym na stronie internetowej komunikacie Gefion Insurance A/S (Gefion) poinformował, że decyzja duńskiego organu nadzoru finansowego (Finanstilsynet) zakazująca zakładowi rozszerzania rzeczowego i terytorialnego zakresu działalności nie będzie miała żadnego wpływu na jego bieżącą działalność. Firma może bowiem nadal oferować ubezpieczenia komunikacyjne oraz polisy z innych linii biznesowych we wszystkich krajach, w których jest obecna. Gefion spodziewa się też, że spełni wymagania postawione mu przez Finanstilsynet w zakresie aktywów płynnościowych.

Decyzja duńskiego nadzoru z 14 stycznia była spowodowana wysokością współczynnika wypłacalności zakładu (SCR), który plasował się na poziomie poniżej 100%, a także wcześniejszym poleceniem z 11 grudnia 2019 r., w którym Finanstilsynet nakazał firmie podjęcie niezbędnych środków w celu posiadania płynnych aktywów o wartości co najmniej 5 mln euro.

Według ubezpieczyciela spadek SCR był między innymi efektem nałożenia przez nadzór tymczasowego narzutu kapitałowego wynoszącego około 39,2 mln koron duńskich (równowartość 5,2 mln euro), który ma obowiązywać do momentu pełnego rozwiązania problemów związanych z zarządzaniem. Narzut nie wpłynął na minimalny wymóg kapitałowy towarzystwa (MCR). Innym czynnikiem był spadek wolumenu składek, znacznie większy, niż spodziewał się zakład.

Gefion przekazał, że podjął prace nad kilkoma rozwiązaniami, które w krótkim okresie poprawią jego sytuację płynnościową. Zapewnił, że w efekcie jego działań udało mu się spełnić polecenie z 11 grudnia. Według stanu na dzień 31 grudnia 2019 r. ubezpieczyciel oczekuje, że będzie mógł zapewnić zgodność z nakazem płynności w nakazanym terminie, to jest do końca lutego. Zakład prowadzi też rozmowy z potencjalnymi dostawcami kapitału (akcjonariusze i inwestorzy zewnętrzni) w celu zabezpieczenia wystarczających funduszy własnych na pokrycie kapitałowego wymogu wypłacalności i przywrócenia jego poziomu powyżej progu 100%. Rozmowy mają zakończyć się na początku obecnego roku.

Gefion oczekuje, że jego sytuacja ulegnie normalizacji. Spółka przewiduje też znaczną poprawę wynikającą z rozwiązania portfeli przynoszących straty, a także nowych inicjatyw w zakresie ubezpieczeń i likwidacji szkód. Te czynniki mają zrekompensować spadek wolumenów składek.

AM, news@gu.home.pl

(źródło: Gefion, gu.com.pl)

18,148FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie