Blog - Strona 1388 z 1424 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 1388

Razem możemy osiągać wielkie cele

0
Źródło zdjęcia: Viviamo

Prawie 200 najlepszych agentów LGK & Viviamo świętowało ubiegłoroczne sukcesy sprzedażowe w łódzkim hotelu Ambasador Premium w sobotę, 11 stycznia 2020 r. Zaproszenie prezesa Jarosława Łonia przyjęli przedstawiciele zarządów towarzystw ubezpieczeniowych na czele z Piotrem Marią Śliwickim, prezesem ERGO Hestii; Justyną Wajs, członkiem zarządu EH; Anną Włodarczyk-Moczkowską, prezes Wiener; Agnieszką Wrońską, prezes LINK4; Anetą Podymą, prezes Unum; Jarosławem Piątkowskim, prezesem TUiR Warta; Rogerem Hodgkissem, członkiem zarządu Generali, i Piotrem Zadrożnym, prezesem TUZ Ubezpieczenia.

W swoim wystąpieniu prezes Jarosław Łoń podkreślał, że filarem sukcesu w branży ubezpieczeniowej jest partnerstwo.Pojedynczemu agentowi coraz trudniej sprostać wyzwaniom sprzedażowym, technologicznym i regulacyjnym. Razem możemy działać znacznie skuteczniej i osiągać wielkie cele – mówił prezes Łoń.

LGK, która powstała w 2001 r., i jej młodsza siostra – spółka Viviamo (2013) dały się poznać jako multiagencje prowadzone z pasją i zaangażowaniem, co przekłada się na systematyczny rozwój, zawsze zgodny z zasadami fair play. Pod rozpoznawalnym szyldem Viviamo Ubezpieczamy działa ponad 50 biur na terenie całego kraju. Podczas Kongresu ta liczba jeszcze się zwiększyła. Na pierwszą osobę, która zdecydowała się na dołączenie do Viviamo jeszcze w trakcie trwania Kongresu, czekała wyjątkowa nagroda w postaci samochodu.

Agenci prowadzący placówki Viviamo otrzymują wsparcie edukacyjne i marketingowe oraz dostęp do nowoczesnej porównywarki ofert towarzystw ubezpieczeniowych. W ofercie Viviamo znajdują się ubezpieczenia komunikacyjne, mieszkaniowe, firmowe, życiowe, zdrowotne, turystyczne oraz rolne, a także produkty dedykowane przez TU tylko Viviamo.

Podczas Kongresu wystąpiło dwóch gości specjalnych. Pierwszym z nich była dr hab. Anna Wójcicka, prezes Warsaw Genomics, zaproszona przez Unum. Mówiła o najnowszych wynikach badań dotyczących wpływu analizy ludzkiego genomu na profilaktykę chorób nowotworowych. Okazuje się, że dzięki odpowiedniemu przebadaniu próbki krwi lub śliny można w przybliżeniu określić prawdopodobieństwo zachorowania na nowotwór oraz podjąć odpowiednie działania, które pozwolą wykryć chorobę na bardzo wczesnym etapie, kiedy wyleczalność jest niezwykle prawdopodobna. Wykład spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem gości kongresowych.

Drugim gościem specjalnym był trener biznesowy Adam Kubicki. Jego dynamiczne i przepełnione humorem wystąpienie nosiło tytuł „Wzmocnij swój potencjał”. Prelegent analizował, czym różnią się ludzie odnoszący sukcesy sprzedażowe od tych, którym idzie w biznesie gorzej. Nakłaniał do tego, żeby świadomie podejmować decyzje i działać, zamiast wskazywać winnych swoich niepowodzeń gdzieś indziej i szukać usprawiedliwień dla bierności.

Najważniejszą częścią wieczoru było wręczenie nagród najlepszym agentom LGK i właścicielom placówek Viviamo. Swoje nagrody wręczyły też towarzystwa ubezpieczeniowe. Okolicznościowe upominki otrzymał również zarząd LGK & Viviamo. Potem wspólnie świętowano sukcesy.

Warto podkreślić wyjątkową wizualnie oprawę części tanecznej, ale przede wszystkim wspaniałą atmosferę całego Kongresu. Uwagę wielu przykuła też liczna reprezentacja płci pięknej po stronie zarządów zakładów ubezpieczeń w osobach Anety Podymy, Justyny Wajs, Anny Włodarczyk-Moczkowskiej i Agnieszki Wrońskiej.

Aleksandra E. Wysocka

Naszą siłą są ludzie

0
Jarosław Łoń

Rozmowa z Jarosławem Łoniem, prezesem LGK

Aleksandra E. Wysocka: – Za nami doroczny kongres LGK & Viviamo. Czy jako organizatorzy jesteście zadowoleni z tej imprezy?

Jarosław Łoń: – Gdy rozmawiamy z naszymi gośćmi i widzimy uśmiech na ich twarzach, możemy być zadowoleni, że każdy z naszych agentów czuł się wyjątkowo, był najważniejszy, jedyny, a Kongres Liderów LGK & Viviamo jest ich świętem i podziękowaniem za ich zaangażowanie, za to, że wybrali nas na swoich partnerów biznesowych.

My zaś jako organizatorzy zawsze czujemy niedosyt, dostrzegamy to, co moglibyśmy zrobić lepiej, inaczej. Uczymy się i z każdym kolejnym Kongresem poprzeczkę podnosimy coraz wyżej.

Co chcieliście przekazać swoim agentom?

– W ostatnim kwartale minionego roku odbyłem wiele spotkań, to było kilkanaście miast i kilkuset uczestników. Najczęstszymi tematami, które się pojawiały, było jak utrzymać to, co już mamy, jak się rozwijać, sprostać, poradzić sobie w świecie zmian.

Pytałem agentów, co jest ich najcenniejszym aktywem, najważniejszym kapitałem. Najczęściej odpowiadali: wiedza i klienci.

Kiedyś dwa czynniki były gwarantem naszego sukcesu – wiedza i klienci, klienci i wiedza. Teraz to za mało, to nie wystarcza.

Gdy chcę rozwijać swój biznes, najważniejsze jest, z kim będę go tworzył, kto będzie przy mnie stał, wspierał i kto we mnie zainwestuje.

Nie „jak i gdzie”, ale „z kim”, bo gdy będę wiedział z kim, to będę wiedział, jak i gdzie będę za rok, za dwa czy za 10 lat.

Do kogo trafił ostatecznie samochód nagroda?

– Na kongresie podpisaliśmy aż 2 umowy franczyzowe na Viviamo Ubezpieczamy. Dwie agentki, które współpracowały z LGK, zdecydowały się przejść na inny poziom współpracy. Jedna pani z Warszawy, a druga z Wrocławia.

Jedną z form naszego wsparcia jest auto dla franczyzobiorcy. Każdy partner Viviamo Ubezpieczamy w momencie rozpoczęcia współpracy może otrzymać samochód, wystarczy, że zawrze z nami kontrakt sprzedażowy. W przypadku niespełnienia warunków określonych w kontrakcie, koszt raty pokrywa agent.

Obie panie zdecydowały się na inną formę wsparcia, a samochód zostanie przekazany innemu partnerowi.

Jakie wyzwania widzicie przed agentami w nadchodzących miesiącach i latach?

– W świecie zachodzących zmian najważniejsze stają się technologia i wsparcie, na które agent może liczyć. Każdy z nich powinien sobie odpowiedzieć na pytanie, na ile ważne w jego biznesie są narzędzia, z których korzysta, zaangażowanie, ale nie jego własne, tylko osób, którymi się otacza, z którymi współpracuje na co dzień!

Bo czy sukces w biznesie zależy tylko od agenta? Sukces to nie tylko ja, on nigdy nie należy do jednostki – zawsze stoją za nim ludzie.

Nawet jeśli się nam wydaje, że możemy samotnie, jak Aleksander Doba przez Atlantyk … Ilu przed nim próbowało, na razie tylko on to zrobił – ale czy jego sukces byłby możliwy bez wsparcia osób trzecich, choćby bez tych, którzy to dzieło sfinansowali, pomagali mu?

Co możecie zaoferować agentom?

– Od utworzenia LGK oraz Viviamo Ubezpieczamy nieustannie udowadniamy, że jest możliwe budowanie biznesu opartego na relacjach partnerskich, z korzyścią dla wszystkich.

Viviamo Ubezpieczamy to projekt, który wznosi agenta na wyższy poziom. Tworzymy w nim grupę partnerów działających pod wspólnym szyldem, marką, według wypracowanych standardów, mających wpływ na rozwój firmy.

Zapewniamy szerokie wsparcie szkoleniowe, marketingowe, technologiczne – w postaci narzędzi sprzedażowych (tzw. porównywarka), systemu do obsługi polis, zarządzania klientami, dedykowanych produktów, programów lojalnościowych dla agentów, którzy za sprzedaż zbierają punkty i wymieniają je na nagrody (rowery, pralki, telefony czy komputery), konkursów, wyjazdów szkoleniowych.

W pierwszym kwartale tego roku ruszamy z rocznym programem szkoleniowym dla naszych partnerów – Akademią Viviamo. Jest to autorski program przygotowany na potrzeby Viviamo Ubezpieczamy przez Adama Kubickiego, wybitnego znawcę, trenera i konsultanta branży ubezpieczeniowej.

Jak rozwija się projekt placówek z marką Viviamo?

– Viviamo Ubezpieczamy to już ponad 50 placówek i biur, które wspólnie pod jedną marką działają i doradzają klientom.

Nie jest to oferta dla każdego agenta – już na pierwszym spotkaniu przedstawiamy i wyjaśniamy, co oznacza dla nas partnerstwo i zaangażowanie.

Viviamo Ubezpieczamy to nasza odpowiedź na zachodzące zmiany, potrzeby rynku i agenta ubezpieczeniowego.

W świecie zmian, nowych regulacji i konkurencji agent musi postawić na jakość i profesjonalizm, na wiedzę i ciągły rozwój swoich kompetencji, na technologie i wsparcie IT.

Viviamo Ubezpieczamy oprócz tego wszystkiego zapewnia coś więcej. Tu atutem pozostaje człowiek, naszą siłą są ludzie. Specjalnie dla naszych agentów stworzyliśmy Biuro Wsparcia Agenta (BWA), gdzie ponad 20 osób jest w stanie przejąć i obsłużyć telefonicznie agentów, a przez odpowiednie systemy IT możemy ich szkolić, doradzać im, pomagać w kalkulacji, obsłudze klientów. BWA wspiera, zachęca, motywuje, szkoli, doradza i pomaga we wszystkich sprawach na linii agent – TU.

Aby móc realizować nasze motto „Łączymy agentów”, dajemy im wykwalifikowany zespół regionalnych dyrektorów sprzedaży. To 6 osób, które działają w terenie, dojeżdżają do agenta, szkolą, wspierają i wpływają na rozwój jego biznesu. Są to wieloletni pracownicy, a niektórzy z nich pracują z nami już od 10 lat.

Jakie macie plany na 2020 r. – biznesowe, technologiczne i szkoleniowe?

– Mądre przysłowie mówi: „Wykop studnię, zanim poczujesz pragnienie” – bo może być za późno. Przyszłość widzimy w jakości, w profesjonalizmie i doradztwie, w inwestycji w agenta. Ale aby to osiągnąć, agent musi się zdecydować na współpracę z jednym partnerem. Czasy, kiedy współpracował z wieloma dostawcami – agregatorami, powinny się skończyć, one już się kończą, a ci, którzy tego nie dostrzegą i to zlekceważą, za kilka lat nie będą już naszą konkurencją. Spoglądając na inne branże, nie możemy mieć wątpliwości, czy to się stanie, ale powinniśmy pytać: kiedy.

Rok 2020 jest rokiem Viviamo Ubezpieczamy, stawiamy na silny rozwój, zarówno pod kątem nowych placówek, jak i wzrostu sprzedaży.

Na koniec apel, a może prośba: drogi Agencie, nie trać czasu na nicnierobienie, zagwarantuj sobie wyłączność, bądź pierwszy, bądź jedyny.

W biznesie jak w miłości czy raczej w miłości jak w biznesie – wiele spośród rzeczy, które możesz policzyć, się nie liczą. Wiele z tych, których policzyć nie można , naprawdę się liczy, ma największą wartość.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Ergo Hestia: Anna Ralcewicz nową szefową zespołu szkoleń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od 17 lutego Zespołem Szkoleń w Departamencie Sprzedaży Ergo Hestii zarządza Anna Ralcewicz, coach ICC i absolwentka MBA z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu i tworzeniu programów szkoleniowych oraz rozwojowych.

Anna Ralcewicz objęła stanowisko dyrektora ds. szkoleń. W dotychczasowej karierze wyraźnie stawiała na rozwój w obszarze sprzedaży, zarządzania i doradztwa.

Anna Ralcewicz

Nowa dyrektor ma kontynuować strategię zespołu szkoleniowego Ergo Hestii, którego głównym celem jest wspomaganie agenta w jego rozwoju.

Jednym z moich celów jest wniesienie do Ergo Hestii nowej jakości związanej z tzw. szkoleniami miękkimi, przy jednoczesnym zachowaniu i udoskonalaniu programów, które już działają i są uznane na rynku – podkreśla Anna Ralcewicz.

Według ubezpieczyciela zmiana pozwoli na dalszy rozwój Zespołu Szkoleń i całej sieci sprzedaży. Tylko w 2019 roku przeszkolonych zostało ponad 5 tys. agentów na terenie całej Polski. W planach Ergo Hestii na obecny rok znalazła się szeroka gama szkoleń, zarówno z zakresu ubezpieczeń majątkowych, jak i życiowych. Oferta obejmuje tak szkolenia stacjonarne, jak i webinaria, filmy instruktażowe czy tutoriale. Kolejną możliwością są „szyte na miarę” warsztaty grupowe czy specjalne programy indywidualne.

(AM, źródło: Ergo Hestia)

PZU z nową kampanią wizerunkową

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU rozpoczął nową kampanię wizerunkową, która jest kontynuacją akcji z listopada ubiegłego roku. – PZU jest wszędzie tam, gdzie nasi klienci. Jesteśmy zawsze gotowi nieść pomoc, ponieważ to człowiek jest najważniejszy. O tym właśnie jest nasza kampania – podkreśla Aleksandra Agatowska, członek zarządu PZU SA i PZU Życie.

Najnowsza odsłona kampanii wizerunkowej ubezpieczyciela rozpoczęła się 17 lutego i potrwa do 22 marca. Na jej potrzeby przygotowano dwa spoty reklamowe. PZU koncentruje się w nich na działaniach swoich pracowników, którzy niosą pomoc wszędzie tam, gdzie potrzebują ich klienci. Jednocześnie to podkreślenie obietnicy marki PZU „Możesz na nas polegać”, na którą największy polski ubezpieczyciel wielokrotnie zwracał uwagę w swojej dotychczasowej komunikacji.

Towarzyszymy naszym klientom na każdym etapie ich życia. Już w momencie zakupu naszych produktów pomagamy podejmować im odpowiedzialne decyzje, a dzięki naszym doradcom nasi klienci mogą lepiej zadbać o swoją przyszłość. Jest to dla nas duża odpowiedzialność i ogromne zobowiązanie. Staramy się wypełniać naszą rolę najlepiej jak to możliwe, myślimy jak nasi klienci i rozwijamy się po to, aby dostarczać im jak najwięcej pozytywnych doświadczeń z marką. Nasze spoty inspirowane były prawdziwymi zdarzeniami. Nasi pracownicy z zaangażowaniem nieśli profesjonalną pomoc poszkodowanym po nawałnicach czy powodziach. Poszkodowani widzieli pełną mobilizację, dużą troskę o klienta i świetną współpracę. W PZU mówimy o nich, że to prawdziwi bohaterowie, którzy poprzez swoją codzienną pracę są fundamentem naszej działalności. Nie zawsze jest łatwo, ale staramy się dowieść, że PZU to ubezpieczyciel, na którym można polegać – mówi Aleksandra Agatowska.

Spoty (15”) będą emitowane na antenach ogólnopolskich stacji telewizyjnych, będą też dostępne na kanale Grupy PZU w serwisie YouTube. Kampanii towarzyszyć będą działania PR oraz komunikacja w kanałach mediów społecznościowych Grupy PZU.

Spoty kampanijne można obejrzeć na YT ubezpieczyciela:

(AM, źródło: PZU)

MetLife: Ruszyła kampania rekrutacyjna skierowana do kobiet

0

MetLife rozpoczął kampanię rekrutacyjną we współpracy z serwisem mamopracuj.pl. Celem akcji jest wzmocnienie wizerunku firmy jako pracodawcy wśród kobiet i pozyskanie w ten sposób kandydatek do pracy w charakterze doradców ubezpieczeniowych.

Chcielibyśmy zainteresować naszą ofertą kobiety, przede wszystkim mamy wychowujące dzieci, poszukujące ciekawej i ambitnej pracy, która pomoże im połączyć rolę rodzica z rolą pracownika. Praca doradcy ubezpieczeniowego to idealna propozycja dla osób, którym zależy na elastycznym i nienormowanym czasie pracy i zarobkach zależnych wyłącznie od własnego zaangażowania – wyjaśnia Magdalena Brzozowska-Tomczyk, dyrektor Pionu Klienta Indywidualnego MetLife. – Doradca, agent ubezpieczeniowy to wolny zawód, w którym pracuje się na własny rachunek i samemu decyduje o tym, co się robi danego dnia i ile godzin poświęca na pracę. To także świetny pomysł na dodatkowe zajęcie, bo poświęcając stosunkowo niewiele czasu, można znacząco podnieść swoje comiesięczne zarobki i mieć komfort decydowania o swojej aktywności. Dużym udogodnieniem jest również wsparcie i zaplecze, jakie zapewnia MetLife swoim doradcom, w postaci materiałów i szkoleń oraz możliwości rozwoju – dodaje.

Kampania rekrutacyjna potrwa do 20 kwietnia. Działania wizerunkowe obejmują publikację ogłoszeń rekrutacyjnych, wywiadów z doradcami ubezpieczeniowymi MetLife, mailingów z aktualnymi ofertami pracy oraz szkolenie on-line, a także zaangażowanie w social mediach mamopracuj.pl i MetLife (FB, LinkedIn, Instagram i Twitter).

Od ponad 8 lat wspieramy kobiety w poszukiwaniu pracy, która pozwala na połączenie dwóch ważnych dla kobiet ról: macierzyństwa i pracy zawodowej. Prezentujemy różne rozwiązania i modele pracy, które dopasowują się do potrzeb kobiet i ich rodzin. Właśnie taką ciekawą opcją jest współpraca z firmą MetLife zapewniająca pełną elastyczność, gdzie mama sama może decydować, ile pracuje i kiedy. Autentyczne historie mam, które cieszą się taką niezależnością, są tego najlepszym przykładem. A w trakcie przygotowywanego webinaru będzie szansa na bliższe poznanie tajników pracy w ubezpieczeniach – mówi Agnieszka Czmyr-Kaczanowska, współzałożycielka Fundacji i portalu mamopracuj.pl, który powstał, aby pomóc kobietom w powrocie do pracy po urodzeniu dziecka.

(AM, źródło: MetLife)

Warta zaoferowała MŚP gwarancje środowiskowe

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W lutym Warta rozpoczęła oferowanie gwarancji środowiskowej dla podmiotów z sektora małych i średnich przedsiębiorców, które są zobowiązane do złożenia zabezpieczenia roszczeń w związku ze zbieraniem lub przetwarzaniem odpadów. To pierwsza taka propozycja dla firm z tej grupy klientów – zauważa „Puls Biznesu”.

Paweł Krak, dyrektor biura produktów klientów korporacyjnych Warty, przypomina, że przed wejściem w życie nowelizacji ustawy o odpadach (5 września 2018 r.) to urząd decydował, w przypadku której spółki obcowanie z odpadami jest na tyle niebezpieczne dla środowiska, że musi mieć ona specjalne zezwolenie albo pozwolenie, a tym samym i zabezpieczenie ewentualnych roszczeń. Obecnie muszą to być wszystkie firmy, które mają do czynienia z odpadami. „PB” wskazuje, że zabezpieczeniem roszczeń mogą być: gotówka, gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa oraz ubezpieczenie. Jednak do niedawna MŚP nie miały dostępu do ostatnich dwóch opcji. Przedsiębiorstwa mają też możliwość skorzystania z dostępnych w ramach niektórych polis rozszerzeń o klauzule szkód w środowisku, ale jak wskazuje Magdalena Nowicka, ekspert Marsh Polska, urzędy często nie akceptują zabezpieczenia w takiej formie, ponieważ wypłata odszkodowania z ubezpieczenia nie następuje natychmiast. Inaczej jest zaś w przypadku gwarancji, która jest nieodwołalna, bezwarunkowa i płatna na pierwsze żądanie. Paweł Krak wyjaśnia, że skierowanie oferty do małych i średnich firm wynika z przyjętej przez ubezpieczyciela polityki, która zakłada różnicowanie portfela w efekcie odchodzenia od obsługiwania wyłącznie dużych spółek. Gazeta wskazuje, że od maja 2019 r. gwarancje środowiskowe dla dużych firm oferuje Euler Hermes. O ich wprowadzeniu myśli PZU. Z kolei InterRisk poszerzył portfel o zabezpieczenie w postaci specjalnej polisy. Magdalena Nowicka wskazuje, że ubezpieczyciele nie są zbyt chętni do oferowania takich gwarancji. Jej zdaniem może to być efekt nadmiernej liczby szkód pożarowych, do których doszło w ostatnich latach na często nielegalnych składowiskach śmieci. Łukasz Wawrzeńczyk, prezes Profika Broker, uważa, że Warta ze swoim produktem dla MŚP może pójść w ślady Euler Hermes, który dzięki pionierskiej ofercie w dużej mierze zagospodarował segment dużych przedsiębiorstw.

Więcej:

„Puls Biznesu” z 18 lutego, Sylwia Wedziuk „Środowiskowe gwarancje także dla MŚP”:

https://www.pb.pl/srodowiskowe-gwarancje-takze-dla-msp-982650

(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

TUZ TUW realizuje zobowiązania wobec UOKiK w sprawie podwójnego OC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

TUZ TUW poinformowało, że rozpoczęło wykonanie decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczącej zakwestionowanej przez niego praktyki stosowanej przez ubezpieczyciela w zakresie realizacji zawartych umów ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm).

W toku postępowania toczącego się przed Prezesem UOKiK towarzystwo zobowiązało się, że zmieni zakwestionowaną praktykę w ten sposób, iż w zawiadomieniach kierowanych do klientów, wysyłanych nie później niż 14 dni przed upływem okresu 12 miesięcy, na który umowa została zawarta, zamieści specjalną informację na temat ubezpieczenia na kolejny okres. Informacja ta będzie określać wysokości składki w przypadku, gdy dojdzie do zawarcia następnej umowy, a także pouczenie, że wysokość składki może ulec zmianie, jeżeli po wysłaniu informacji wyjdą na jaw okoliczności mające wpływ na wysokość składki, oraz wskazanie tych okoliczności.

Ponadto TUZ TUW zobowiązało się również do zwrotu składek zapłaconych przez ubezpieczających w okresie od 1 stycznia 2016 r. do 29 czerwca 2018 r. z tytułu zawarcia umów OC ppm. z TUZ TUW w trybie art. 28 ust. 1 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych w sytuacji zawarcia przez nich umowy z innym zakładem obejmującym ten sam przedmiot i okres ochrony ubezpieczeniowej. Chodzi o sytuacje, w których doszło do posiadania przez klientów tzw. podwójnego ubezpieczenia, o ile nie doszło do realizacji świadczeń z tytułu tej umowy, w szczególności wypłaty odszkodowań przez TUZ TUW.

Towarzystwo zobowiązało się ponadto do niedochodzenia roszczeń z tytułu niezapłaconej składki wobec posiadaczy posiadających tzw. podwójne OC w w/w okresie, o ile nie doszło do realizacji świadczeń z tytułu tej umowy, w szczególności wypłaty odszkodowań przez TUZ TUW.

Konsumenci którzy w w/w okresie otrzymali pismo od TUZ TUW, w którym nie zamieszczono informacji o wysokości składki na kolejny okres ubezpieczenia, po otrzymaniu pisma zawarli umowę OC ppm. z innym ubezpieczycielem, a jednocześnie zapłacili składkę na rzecz TUZ TUW i tym samym dotknął ich problem podwójnego OC – o ile nie doszło do realizacji świadczeń z tytułu tej umowy, w szczególności wypłaty odszkodowań przez TUZ TUW – mogą w ciągu 15 miesięcy od dnia uprawomocnienia się decyzji Prezesa UOKiK zwrócić się do towarzystwa o zwrot zapłaconej składki za okres posiadania podwójnego OC. W tym celu muszą przedstawić zakładowi dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia z innym towarzystwem obejmującym ten sam przedmiot i okres ochrony ubezpieczeniowej, dokument potwierdzający, że konsument w danym okresie był objęty ochroną ubezpieczeniową taką samą jak w TUZ TUW oraz dowód opłacenia składki z tego tytułu.

Względem ubezpieczających posiadających podwójne OC, którzy nie zapłacili składki, TUZ TUW zobowiązało się nie dochodzić roszczeń, o ile nie doszło do realizacji świadczeń z tytułu umowy, a zakład zostanie poinformowany o zaistnieniu podwójnego ubezpieczenia.

Zobowiązanie TUZ TUW zostało zaakceptowane przez Prezesa UOKiK w decyzji nr DOZIK-10/2019 z 30 grudnia 2019 r.

(AM, źródło: TUZ TUW)

W ubezpieczeniu podróży służbowej tylko koszty leczenia są zwolnione z PIT

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) w interpretacji indywidualnej uznał, że składka na ubezpieczenie obejmujące niezbędne koszty leczenia pracownika za granicą nie jest przychodem, natomiast pozostałe opcje ochrony, takie jak assistance, NNW, OC w życiu prywatnym czy ubezpieczenie bagażu to przychód, od którego należy się PIT. Dlatego pracodawca ma obowiązek doliczyć wartość składek do przychodów pracownika i pobrać zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych – informuje prawo.pl.

Łukasz Boszko, ekspert w zespole doradztwa podatkowego w Grant Thornton, zwraca uwagę, że sądy i organy interpretacyjne uznają za wydatki na ubezpieczenie niestanowiące dochodu z nieodpłatnych świadczeń po stronie pracownika tylko składki na polisę minimalizującą ryzyko ponoszenia przez pracodawcę ewentualnych kosztów z tytułu leczenia za granicą pracownika, który podczas służbowej podróży zagranicznej nabawił się choroby. Grzegorz Symotiuk, doradca podatkowy w kancelarii TAX Doradztwo Podatkowe i Finansowe Symotiuk i Wspólnicy, ocenia, że wspomniana na wstępie interpretacja nie przystaje do obecnych realiów. W sytuacji gdy w wielu firmach pracownicy są wysyłani w delegacje w różne części świata i gdy bardzo trudno znaleźć dobrych pracowników, standardem jest stworzenie zatrudnionym komfortowych warunków do pracy, w tym zwłaszcza w delegacjach, na które część pracowników niechętnie przystaje.

Również Wojciech Jasiński, konsultant podatkowy w kancelarii ATA Finance, uważa interpretację za błędną w części, w której uznaje ona stanowisko wnioskodawcy za nieprawidłowe. Ekspert jest zdania, że pracodawca ma duże szanse powodzenia w sądzie, gdyż dyrektor KIS w zupełności pominął ten element stanu faktycznego, który wskazywał, że ubezpieczenie jest dla pracownika w zasadzie obowiązkowe.

Interpretacja indywidualna dyrektora KIS z 7 lutego 2020 r., nr 0113-KDIPT2-3.4011.621.2019.2.SJ

Więcej:

prawo.pl z 17 lutego, Krzysztof Koślicki „Za część ubezpieczenia na czas delegacji pracownik musi zapłacić podatek”:

https://www.prawo.pl/…

(AM, źródło: prawo.pl)

„Kobiece finanse” w TVP Info

0

To kobiety „trzymają kasę” w rodzinach. Czy dobrze zarządzają pieniędzmi? Czego się możemy nauczyć podczas takich warsztatów? – pytała Anna Popek, prezenterka TVP, w czasie rozmowy z Robertem Zapotocznym, prezesem PFR Portal PPK. Okazją do rozmowy stała się druga edycja szkolenia „Kobiece finanse” organizowanego przez PFR Portal PPK w marcu tego roku.

14 lutego Robert Zapotoczny był gościem redaktor Anny Popek w programie „Wstaje dzień” w TVP Info. Podczas audycji podkreślał, że przed podjęciem decyzji o oszczędzaniu w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) warto zapoznać się ze szczegółowymi informacjami na temat programu, opowiedział też o inicjatywie PFR Portal PPK skierowanej do kobiet. – Różnice w wynagrodzeniach między kobietami a mężczyznami są jednymi z mniejszych w Europie – zauważył Robert Zapotoczny. – Polki są gospodarne i potrafią zarządzać finansami. W poprzednim systemie były taką ostoją i opoką, z niczego musiały wyczarować coś i to im zostało. W nowej rzeczywistości musimy wiedzieć, jak bezpiecznie zarządzać finansami z korzyścią dla siebie samych – dodał

Jednym ze sposobów zdobycia wiedzy na temat PPK są bezpłatne szkolenia „Kobiece Finanse”, które rozpoczną się spotkaniem w Warszawie już 7 marca. Więcej na temat szkolenia:

(AM, źródło: mojeppk.pl)

Colonnade Insurance: Dział Ubezpieczeń Majątkowych i Transportowych w pełnym składzie

0

Polski oddział Colonnade Insurance poinformował, że po ostatnich zmianach kadrowych Dział Ubezpieczeń Majątkowych i Transportowych osiągnął docelowy skład i strukturę.

Za całość obszaru ubezpieczeń majątkowych i transportowych w Colonnade Insurance odpowiada jego dyrektor, Maciej Szczepański. W skład Zespołu Ubezpieczeń Majątkowych wchodzą: Robert Jedut i Karol Miklewicz – senior underwriterzy, Paweł Sonnenberg – menedżer ds. underwritingu ubezpieczeń technicznych, Bartosz Modzelewski – underwriter oraz Natalia Orłowska – asystent underwritera. Natomiast ubezpieczeniami transportowymi zajmować się będzie Maciej Specjalski – underwriter.

(AM, źródło: Colonnade Insurance)

18,200FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie