Z analizy danych zebranych przez Mondial Assistance wynika, że w 2019 roku korzystanie z assistance medycznego za granicą wzrosło o 29%, a na terenie Polski o 13% r/r. Do Centrum Operacyjnego z prośbą o pomoc zgłosiło się prawie 17% więcej kierowców z Polski i ponad 14% więcej z zagranicy. Z kolei w Europ Assistance Polska najwięcej zgłoszeń trafiających do Centrum Pomocy dotyczyło problemów z samochodem. W minionym roku firma odnotowała też znaczny wzrost obsługiwanych spraw medycznych, podróżnych i domowych. W sumie operator obsłużył o 7% więcej spraw assistance niż rok wcześniej.
– W minionym roku odnotowaliśmy zdecydowany wzrost
liczby telefonów z prośbą o pomoc. Wynika to z faktu, że Polacy coraz częściej korzystają
z assistance i pamiętają o wykupieniu polisy, która zapewni im dostęp do
potrzebnej pomocy oraz komfort, szczególnie podczas zagranicznego wyjazdu –
mówi Piotr Ruszowski, dyrektor
sprzedaży i marketingu Mondial Assistance.
W 2019 r.
najczęściej potrzebna była pomoc assistance w wyniku nagłego zachorowania (80%
zgłoszeń z zagranicy i 66% z terenu Polski) oraz wypadku (18 i 32%).
– Poza granicami Polski z pomocy assistance przy
ubezpieczeniu turystycznym najczęściej korzystaliśmy w Turcji (12% zgłoszeń),
Tajlandii (10% zgłoszeń) oraz we Włoszech (7%). Nasza analiza pokazała, że w
Turcji, w porównaniu do 2018 roku, wykonaliśmy aż o 130% więcej interwencji.
Najdroższa pomoc medyczna udzielona Polakowi w wakacje 2019 roku kosztowała prawie 1,1 mln zł. Zdarzenie miało
miejsce w Stanach Zjednoczonych – dodaje Piotr
Ruszowski.
Większość osób
potrzebujących wsparcia zwracała się z prośbą o pomoc w zorganizowaniu wizyty
lekarskiej oraz z możliwości zakupu leków w ramach polisy.
Z kolei Europ
Assistance Polska zanotowała znaczny wzrost zgłoszeń medycznych realizowanych w
Polsce. Firma obsłużyła dwa razy tyle spraw co w 2018 r. Najwięcej zgłoszeń
dotyczyło nagłego zachorowania i nieszczęśliwego wypadku. Duży wzrost nastąpił
również w assistance podróżnym. W 2019 roku firma obsłużyła 40% spraw więcej
niż w roku poprzednim. Europ Assistance Polska udzielała wsparcia osobom
podróżującym po całym świecie, jednak najwięcej klientów potrzebowało pomocy,
przebywając w Niemczech, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii, Chorwacji
i Francji. W Mondial Assistance największe zapotrzebowanie na usługi pomocowe
poza granicami Polski pochodziło z Niemiec, Francji oraz Włoch. W Polsce,
niezmiennie od lat, najczęściej korzystano ze wsparcia w województwach:
mazowieckim, śląskim, dolnośląskim oraz małopolskim.
– 2019 rok był bardzo pracowity, a zarazem udany dla
naszej firmy. Bardzo cieszy nas szczególnie duży wzrost liczby obsłużonych
spraw assistance podróżnego i assistance medycznego. Jest to efekt nowych
kontraktów, które pozyskaliśmy, ale również wzrostu organicznego. Nasza
kompleksowa i innowacyjna oferta produktowa oraz wysoka jakość obsługi są
doceniane przez partnerów biznesowych i klientów –
wyjaśnia Ryszard Grzelak, prezes
zarządu Europ Assistance Polska.
W 2019 roku
firma zrealizowała także więcej spraw z zakresu assistance domowego (blisko 30%
r/r). Klienci najczęściej korzystali ze świadczeń serwisu sprzętu RTV/AGD oraz
z usług hydraulika i elektryka.
– Rosnące wykorzystanie assistance domowego jest
przede wszystkim wynikiem dobrej komunikacji z klientem, który dzięki
odpowiedniej informacji jest świadomy, w jakiej sytuacji będzie dla niego
przydatny assistance i w jaki sposób może skorzystać z usług. Coraz więcej
podmiotów, które proponują assistance w ramach swojej oferty, decyduje się na
dodatkowe akcje marketingowe i komunikacyjne skierowane do klientów –
dodaje Ryszard Grzelak.
Dominującą
przyczyną wszystkich zgłoszeń była awaria samochodu. Kolejnymi wypadek oraz
kradzież. Poza Polską awarie stanowiły 78% zgłoszeń, natomiast wypadki – 15%.
Na terenie Polski było to odpowiednio 67 i 29%.
– W przypadku kierowców korzystających z usług
pomocowych, niezależnie od miejsca, najwięcej zgłoszeń związanych było z
zapotrzebowaniem na holowanie pojazdu oraz dotyczących udostępnienia samochodu
zastępczego –
mówi Piotr Ruszowski.
W Europ
Assistance Polska, w obszarze car assistance, miniony rok był podobny do lat
poprzednich. Do Centrum Pomocy trafiło najwięcej takich spraw (47%) Europ
Assistance Polska. Wśród najczęstszych świadczeń, z których korzystali klienci,
było holowanie, naprawa pojazdu na miejscu i wynajem samochodu zastępczego.
(AM, źródło:
Mondial Assistance, Europ Assistance)