Blog - Strona 335 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 335

Lepszy w garści wróbel?

0
Sławomir Dąblewski

Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu, czyli zyski tu i teraz bez względu na konsekwencje dla przyszłości. To przysłowie zdaje się wciąż przyświeca wielu ubezpieczycielom, którzy nie bacząc na tragiczne dla całej ludzkości konsekwencje, nadal wspierają inwestycje związane z paliwami kopalnymi.

Na nic naukowa wiedza, na nic dostrzegalne gołym okiem zmiany klimatyczne. Na razie przytulmy kasę, urządźmy się, o przyszłość zatroszczymy się później. Później, czyli kiedy? Kiedy nie będzie już odwrotu, bo zmiany klimatyczne będą już nieodwracalne i staną się początkiem końca życia na Ziemi?

Takie stanowisko, bądź co bądź branży, która na szyldzie ma wypisane dobrze brzmiące slogany w rodzaju: „pracujemy nad tym, aby zabezpieczyć naszych klientów w codziennym życiu i pomóc im z odwagą patrzeć w przyszłość” albo „uwalniamy ludzi od lęku przed niepewnym jutrem”, stoi w sprzeczności z jej poczynaniami. Tylko nieliczni wyłamują się z powszechnego trendu, pozostali czekają, markują, uprawiają greenwashing, mydlą oczy społecznościom lokalnym i społeczności międzynarodowej. Krok do przodu, dwa kroki wstecz. Międzynarodowe konferencje w sprawie ochrony klimatu – jedni za, inni przeciw. W powietrze poszły miliony dolarów na podróże delegacji samolotami, pobyty w hotelach, żarcie, picie. Na nic.

28 stycznia br. w szkockich górach temperatura osiągnęła 19,6 st. C, co było najwyższą w historii pomiarów temperaturą w styczniu w całej Wielkiej Brytanii i najwyższą w historii pomiarów temperaturą w zimie w Szkocji. W moim nadmorskim kurorcie 3 lutego, przy wietrznej, ale pięknej pogodzie ludzie spacerują jak, nie przymierzając, w pełni sezonu, przy temperaturze 9 st. C. Knajpy przy promenadzie i w jej okolicach czynne, pełne wygłodniałych i spragnionych, w większości wypoczywających obywateli, których prawdopodobnie nie stać na wykupienie ubezpieczenia na życie. Psu na budę przysłowie „idzie luty, podkuj buty”, jeśli ktokolwiek jeszcze je pamięta. Na pasku w TVN leci informacja: rośnie bilans ofiar gwałtownych pożarów w Chile. Syn w rozmowie telefonicznej cieszy się, że w Manchesterze jest 15 st. C, pełne słońce, zrobi długą trasę na swoim ukochanym harleyu. Nienormalne normalnieje.

Presja na ubezpieczycieli ma sens, bo są piętą achillesową branży paliw kopalnych. Bez ubezpieczeń przedsiębiorstwa te nie mogą działać, a projekty związane z paliwami kopalnymi nie mogą być budowane ani utrzymywane. Można to czynić małymi krokami i w skali lokalnej, czego przykładem były ubiegłoroczne protesty grupy brytyjskich rodziców pod siedzibą Lloyd’s of London, wzywające ubezpieczyciela do wdrożenia ambitnej polityki klimatycznej.

W skali międzynarodowej coraz bardziej skuteczne okazują się działania organizacji ekologicznych (Stop EACOP, IOF) i społeczności poszczególnych państw zagrożonych realizacją kontrowersyjnego projektu wschodnioafrykańskiego rurociągu naftowego (EACOP). W ich wyniku 28 (re)asekuratorów oświadczyło obecnie, że nie będą oferować ubezpieczenia dla EACOP ze względu na znaczne ryzyko zanieczyszczenia i ograniczeń praw człowieka, jakie on stwarza. Rośnie presja na pozostałych ubezpieczycieli, m.in. na AIG, w nadziei, że wobec nieudzielenia ochrony inwestorom projekt upadnie.

Jakże często słyszę – „polityka mnie nie interesuje”, „te sprawy mnie nie dotyczą, więc nie będę się nimi interesować”. Doprawdy? Polityka już zapukała do wielu drzwi, choć były na nią zamknięte. Postępujących zmian klimatycznych nie sposób nie zauważyć. Nikt nigdy nie zapytał mnie: jakie działania nastawione na ochronę klimatu prowadzi twoja firma ubezpieczeniowa? Czy ma w swoim portfelu producentów brudnej energii niszczącej klimat, a jeśli tak – czy zaprzestanie udzielania im ochrony? Nieistotne w naszych warunkach. Ubezpieczyciele też się nie chwalą.

Wydaje się, że nadal mamy niską świadomość zagrożeń, jesteśmy na etapie hurtowego zgłupienia. Z nadzieją na szybkie zmądrzenie detaliczne.

Sławomir Dąblewski

dablewski@gmail.com

„Zdrowy” jak Polak

0
Grzegorz Piotrowski

Z prawidłowymi nawykami zdrowotnymi Polacy są niestety nieco na bakier. Ich brak skutkować może w przyszłości, i to wcale nie tak odległej, poważnymi kłopotami ze zdrowiem, a to rodzi z kolei jeszcze inne problemy. Będą one związane z koniecznością leczenia i wydatków, np. w postaci kupna prywatnych polis zdrowotnych.

Prywatne ubezpieczenie zdrowotne ma już prawie 4,7 mln Polaków. Z danych opublikowanych przez PIU wynika, że na koniec III kw. 2023 r. wydali oni na nie 1,17 mld zł. Zainteresowanie pakietami medycznymi i dostępem do prywatnej służby zdrowia wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie i nie zmienił tego fakt, że ceny takich polis rosną. Wpływa na to wzrost kosztów samych usług medycznych i inflacja, z którą przyszło zmagać się w ostatnim okresie.
Polacy chcą mieć dostęp do świadczeń medycznych, nie tylko oferowanych w ramach państwowej służby zdrowia, i trudno się temu dziwić. Obserwując na co dzień jakość dostępnych w ramach NFZ świadczeń, wolą zapłacić i mieć możliwość korzystania z usług lekarskich bez kolejek i okresu oczekiwania liczonego nierzadko w tygodniach czy miesiącach. A mogą być zmuszeni w przyszłości do korzystania z pomocy medycznej, gdyż polskie społeczeństwo nie należy niestety do najzdrowszych.

Złe nawyki w zakresie dbania o własne zdrowie, brak ruchu, podatność na schorzenia i choroby cywilizacyjne nie rokuje zbyt dobrze. I niestety sytuacja ta będzie w przyszłości powodować coraz większy popyt na usługi medyczne, zarówno w zakresie opieki ambulatoryjnej, jak i szpitalnej.
Tym, co w przyszłości może skutkować coraz większymi problemami zdrowotnymi Polaków, a w konsekwencji potrzebą leczenia u wielu specjalistów, jest m.in. otyłość, będąca jednym z problemów cywilizacyjnych współczesnych społeczeństw. Informacje podane przez GUS (opracowanie „Dochody i warunki życia ludności Polski – raport z badania EU-SILC 2022) nie pozostawiają wątpliwości – 57% Polaków waży za dużo, a z tego aż 18% ma nadwagę. Zwiększona masa ciała rodzi skutki tylko na pozór zdrowotne. Będąc przyczyną wielu chorób, wpływa niekorzystnie na funkcjonowanie na co dzień, a w przyszłości będzie się jeszcze wiązać z wydatkami na leczenie.

Ponosić je będzie nie tylko państwo. Do tego dochodzić będą koszty dodatkowych świadczeń medycznych, które ponoszą Polacy już od kilku lat, kupując pakiety prywatnych polis oferowanych przez coraz więcej instytucji na rynku.

Wszystko wskazuje więc na to, że popyt na szeroko rozumiane świadczenia lecznicze będzie się w przyszłości zwiększał. A ponieważ państwowa służba zdrowia może nie być w stanie zaspokoić rosnących potrzeb w tym zakresie wśród społeczeństwa, Polacy będą korzystać z usług prywatnych lekarzy, przychodni i szpitali, co z pewnością cieszy dostawców takich rozwiązań.

Niestety, ich ceny nie będą stały w miejscu, dlatego każdy, kto zdecyduje się na zakup prywatnego pakietu medycznego, musi liczyć się z tym, że będzie płacić coraz więcej. I jeżeli już teraz ma kłopoty z własnym zdrowiem, to wydatki na leczenie stanowić będą znaczącą pozycję w budżecie domowym.

A można ich uniknąć lub chociaż zmniejszyć ich skutki, dbając o siebie w myśl starego porzekadła, które słusznie zakłada, że lepiej zapobiegać, niż leczyć. 

Grzegorz Piotrowski

gpiotrowski@o2.pl

Dlaczego sprzedaż jest coraz trudniejsza

0
Adam Kubicki

Patrząc na ogólne założenie procesu sprzedaży ubezpieczenia, można powiedzieć, że nic się nie zmieniło. Dalej należy odpowiedzieć na potrzebę klienta lub doprowadzić do jej pobudzenia. Zmieniły się jednak okoliczności, w których sprzedaż ubezpieczeń jest dokonywana.

Warto wziąć pod uwagę zmiany okoliczności i planować działania zgodnie z ich specyfiką.

Pierwsza zmiana jest taka, że obecnie w naszej branży sprzedawców jest więcej niż kupujących. Nigdy wcześniej konkurencja nie była tak zaciekła. Coraz więcej produktów i usług walczy o kurczące się zasoby finansowe potencjalnych nabywców. Dlatego klient wybiera, na co wydaje pieniądze.

To prowadzi do oszczędności tam, gdzie nie musi kupować produktu lub usługi, a często ubezpieczenia należą do tej kategorii. To znów wymaga od nas zwiększenia poziomu wywierania wpływu na decyzję klienta i unikania pasywnej postawy.

Po drugie, sprzedaż jest dziś procesem o wiele bardziej skomplikowanym niż w przeszłości. Wszystko jest dziś bardziej złożone – oferta produktów i usług, ceny, procesy i możliwości firmy. To samo dotyczy potrzeb, pragnień i problemów klientów. Aby przeprowadzić transakcję, potrzeba wielu kontaktów i spotkań. Co gorsza, w przyszłości proces sprzedaży stanie się jeszcze bardziej złożony i wymagający. Będziesz musiał biec szybciej, by utrzymać się w tym samym miejscu.

Inwestowanie w wiedzę i umiejętności będzie bardzo ważnym aspektem sukcesu, a nawet przetrwania. Wielu agentów zaniedbuje swoją edukację, wierząc, że dalej tak łatwo będzie można zarabiać.

Fakt trzeci: sprzedaż wymaga większej koncentracji i jasności. Trzeba mieć absolutnie wyraźny obraz swojego idealnego klienta – osoby, która będzie w stanie i zechce kupić oferowany przez ciebie produkt lub usługę, i to w najkrótszym możliwym czasie. Nie możesz pozwolić sobie na rozmowy z ludźmi, którzy nie mogą lub nie chcą stać się twoimi klientami.

Niewielki sens mają również rozmowy z klientem, którego dochody pozwalają na zakupy podstawowych ubezpieczeń w najtańszych wersjach. Taki klient za drogo kosztuje w stosunku do nakładów czasowych i będzie powoli przejmowany przez procesy sprzedaży online lub telefonicznej. Gdy już dobrze sobie to wszystko przemyślisz i zdefiniujesz idealnego klienta, musisz zadać sobie pytanie: „Dlaczego ten idealny klient miałby kupić u ciebie, a nie u twoich konkurentów?”. Co daje ci przewagę konkurencyjną?

Koncentracja na najlepszych klientach to twój klucz dostępu do elitarnego klubu 20% najlepszych sprzedawców. Czasem pytam uczestników moich szkoleń: „Co jest dziś najważniejsze w sprzedaży? Odpowiedź brzmi: „Wiarygodność!”. Największe znaczenie ma twoja wiarygodność w oczach klienta. Im większym klient obdarza cię zaufaniem, tym mniejsze ma obawy przed pomyłką i dokonaniem błędnego zakupu. Im bardziej ci ufa, tym łatwiej będzie ci namówić go do zakupu. Przy określonym poziomie zaufania może nawet kupić od ciebie, nie pytając o cenę.

Im lepiej jesteś przygotowany, tym wyższa jest twoja wiarygodność w oczach klienta – i to już od pierwszego spotkania. Do każdej rozmowy musisz się więc przygotować. Dowiedz się jak najwięcej o swoich klientach, jeszcze zanim się z nimi spotkasz. Przed tym pierwszym spotkaniem powinieneś także dobrze przemyśleć i szczegółowo zaplanować swoje działania. Im precyzyjniej określisz cele spotkania, tym bardziej będziesz skoncentrowany i przygotowany do zadawania pytań i prowadzenia rozmowy, co z całą pewnością wywrze pozytywne wrażenie na rozmówcy i jednocześnie potencjalnym kliencie.

Odpowiednie przygotowanie daje ci, oprócz szybkiego zyskania wiarygodności, jeszcze jedną korzyść – ogromne poczucie pewności siebie. A pewność siebie to jeden z warunków sukcesu w sprzedaży.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Dokonaj prawdziwej przemiany w twoim przywództwie!

0
Witold Kowalski, Świadomy lider. Lekcje przywództwa od eks-CEO Nike Poland, Wydawnictwo MT Biznes, cena 56,17 zł

Świadomy lider to źródło inspiracji dla przyszłych liderów oraz doświadczonych menedżerów, którzy chcą się rozwijać i skuteczniej zarządzać albo nie widzą już światełka w tunelu i głębszego sensu pracy.

To książka, którą warto uważnie przeczytać, wyciągnąć właściwe wnioski na przyszłość, a potem mieć w zasięgu ręki, aby przypominać sobie, gdzie jest północ na kompasie świadomego lidera.

Skorzystaj z doświadczenia Witolda Kowalskiego, jeśli czujesz w sobie potencjał lidera, ale nie wiesz, jak go uwolnić, jeśli chcesz przyśpieszyć rozwój swojej kariery zawodowej i brakuje ci dobrych wzorców.

Potrzebę przełomowych zmian odczuwasz najczęściej dopiero wtedy, gdy w twoim życiu pojawia się naprawdę duży problem. Przychodzi nagłe pogorszenie stanu zdrowia, dobrostanu psychicznego, sytuacji rodzinnej czy wyników twoich, zespołu lub firmy. Powiedzenie „lepiej zapobiegać, niż leczyć” ma swoje przełożenie na realia biznesowe. Dopóki symptomy problemów w przywództwie wydają się mało znaczące, lekceważysz je i ich konsekwencje dla ciebie oraz otoczenia.

Równocześnie zmienność warunków prowadzenia biznesu wymaga od ciebie wprowadzania radykalnych zmian. Nie czekaj, aż sytuacja wymusi je na tobie w najmniej spodziewanym momencie, a ty stracisz zdrowie, rodzinę lub pozycję w pracy. Może już najwyższy czas, aby mocniej chwycić ster kontroli nad sobą i twoim biznesem?

Bez względu na to, na jakim etapie życia zawodowego jesteś, ta książka:

  • pobudzi twoją autorefleksję, która warunkuje radykalną zmianę w przywództwie,
  • pomoże ci dokonywać lepszych wyborów w pracy i w życiu, co poprawi zarówno twoje wyniki biznesowe, jak i ogólny dobrostan,
  • da ci sprawdzone wskazówki i narzędzia do skutecznego zarządzania sobą, zespołem i firmą,
  • radykalnie podniesie twoją pewność siebie w działaniu.

To książka od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców. To prezent. Nie podręcznik. Nie daje gotowych rozwiązań, bo ich nie ma. Uczy analizy i podpowiada opcje do wyboru – podkreśla Brunon Bartkiewicz, CEO ING Bank Śląski.

Witold Kowalski jest mentorem, konsultantem, trenerem i CEO z 35-letnim doświadczeniem biznesowym. Wprowadził do Polski Nike Poland, filię światowego lidera rynku sportowego, i zarządzał nią przez 13 lat. Przez 11 lat prowadzenia własnej firmy WK Profit Consulting pomógł ponad 90 przedsiębiorstwom z kilkunastu sektorów i wielu krajów przyśpieszyć rozwój, wyjść z kłopotów oraz dostosować się do zmiennej sytuacji rynkowej.


Kup książkę z rabatem 35%, wpisując przy zakupie na stronie mtbiznes.pl kod ubezpieczeniowa35 – kod jest ważny dla całej oferty Wydawnictwa MT Biznes. Przy promocjach specjalnych rabat może być wyższy.

Saltus Ubezpieczenia: Dostępność lekarzy wyzwaniem dla ubezpieczycieli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

35,6% kadry medycznej w Polsce to osoby powyżej 60. roku życia i ich odsetek z roku na rok rośnie. Kolejki do lekarzy i badań zaczynają więc być także problemem w prywatnych placówkach, do których dostęp mają osoby korzystające z dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych.

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego („Zasoby kadrowe w wybranych zawodach medycznych na podstawie źródeł administracyjnych w 2022 r.”) wynika, że liczba nowych lekarzy jest tylko nieznacznie wyższa od liczby osób dołączających do grona „lekarzy-seniorów” (w 2022 r. było to 3016 osób).

– Drugim czynnikiem jest też nieustająco zwiększająca się liczba osób korzystających z prywatnych świadczeń. Według danych Polskiej Izby Ubezpieczeń, na koniec trzeciego kwartału 2023 r. było ich już 4,69 mln, to o 15% więcej niż rok wcześniej. Tak dynamicznie rosnąca liczba ubezpieczonych wobec problemów kadrowych w sektorze medycznym to spore wyzwanie dla ubezpieczycieli. Trzeba też zauważyć, że liczba prywatnych placówek, z którymi ubezpieczyciele mogą podpisać umowy o współpracy, jest ograniczona i mimo że listy partnerów niektórych towarzystw zawierają po kilka tysięcy pozycji, to w niektórych regionach Polski, a szczególnie w dużych miastach, trudno uniknąć kolejek – zauważa Marcin Załęski, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych i Pracowniczych Saltus Ubezpieczenia.

Dotychczas towarzystwa ubezpieczeń radziły sobie z problemem na dwa sposoby. Po pierwsze intensywnie zaangażowały do pomocy pacjentom telemedycynę. Jak wynika z danych Saltus Ubezpieczenia, porady zdalne stanowią obecnie około 30% ogółu zamawianych konsultacji lekarskich. Drugim rozwiązaniem jest stałe powiększanie liczby partnerów medycznych. Jednak nie wszędzie jest ich na tyle dużo, żeby mogły sprostać potrzebom pacjentów.

Czas na modyfikację modelu?

Istnieje jeszcze trzecia opcja, czyli możliwość skorzystania z refundacji kosztów wizyt i badań wykonywanych poza siecią partnerską ubezpieczyciela. Jeszcze parę lat temu opcja ta dostępna była zazwyczaj jedynie w najdroższych wariantach ubezpieczenia, a obecnie można ją spotkać w praktycznie każdej opcji.

– Cieszę się, że rynek zaczął stawiać na to rozwiązanie. Pozwala ono na rozładowanie kolejek, daje ubezpieczonym możliwość swobodnego korzystania ze „swoich” lekarzy, do których często chodzą od lat. A poza tym jest ono moim zdaniem podstawą idei ubezpieczenia, które ma zapewniać wsparcie w newralgicznych momentach z jak najmniejszą liczbą ograniczeń. Przez wiele lat ubezpieczenia zdrowotne nie różniły się drastycznie w swej konstrukcji od pakietów oferowanych przez sieci medyczne. Rozwój i uproszczenie zasad refundacji kosztów leczenia w dowolnej placówce medycznej czy praktyce lekarskiej pozwala nam wrócić do podstaw ideowych działalności ubezpieczeniowej – wyjaśnia Marcin Załęski.

(AM, źródło: Brandscope)

Zurich z rekordowym zyskiem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W pierwszym roku cyklu finansowego 2023–2025 Zurich Insurance Group odnotowała najwyższy w historii zysk operacyjny. Rezultat stawia Zurich w doskonałej pozycji do dalszego wzrostu i pozwala grupie zwrócić swoim akcjonariuszom ponad 5 mld dol.

Zysk operacyjny Zurich w 2023 roku wzrósł o 21% r/r, do rekordowej kwoty 7,4 miliarda dolarów, przewyższając średnią szacunkową wynoszącą 7,1 mld dol., oszacowaną w ankiecie przeprowadzonej przez firmę wśród analityków. Grupa odnotowała też najwyższy w historii zwrot z kapitału własnego (ROE), na poziomie 23,1%.

Zurich odnotował silny wzrost we wszystkich obszarach działalności i oczekuje kontynuacji pozytywnej dynamiki. Zysk operacyjny w ubezpieczeniach majątkowych i wypadkowych wzrósł do 3,9 mld dol., natomiast wskaźnik mieszany (combined ratio) uplasował się na poziomie 94,5%. Z kolei zysk operacyjny w ubezpieczeniach na życie osiągnął rekordowy poziom 2,1 mld dol.

Dochód netto przypadający na akcjonariuszy wzrósł o 10%, do 4,4 miliarda dolarów. Grupa zamierza zaproponować podniesienie wartości dywidendy dla akcjonariuszy o 8%, do 26 franków szwajcarskich na akcję, uzupełnione wykupem akcji do kwoty 1,1 mld CHF.

Zurich podniósł swoje prognozy dotyczące złożonego rocznego wzrostu EPS do ponad 10% w porównaniu z pierwotnym celem wynoszącym 8%.

(AM, źródło: Zurich)

AXA: Wzrost zysków głównym elementem nowej strategii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ramach nowej strategii AXA Group zobowiązała się do zapewnienia akcjonariuszom wyższych zysków i zwrotu do 2026 r. poprzez zwiększenie bazy klientów, automatyzację procesów i zmniejszenie kosztów pracy.

Nowy trzyletni plan, nazwany „Odblokuj przyszłość” – trzeci plan Thomasa Buberla od chwili objęcia stanowiska dyrektora generalnego w 2016 r. – ma na celu kontynuację wysiłków grupy podjętych w ostatnich latach, charakteryzujących się sprzedażą aktywów i restrukturyzacją XL Group, zakupionej za 15,3 miliarda dolarów w 2018 r. – podał Reuters.

AXA, która w 2023 r. zanotowała niższe od oczekiwań roczne zyski, ogłosiła, że zakłada osiągnięcie do 2026 r. średniego bazowego rocznego wzrostu zysków na poziomie 6–8%, w porównaniu z 3–7% w poprzednim planie. Oczekuje, że bazowy zwrot z kapitału własnego w latach 2024–26 wyniesie 14–16%, wobec 13–15% w planie zakończonym w 2023 r.

AXA twierdzi, że wyniki będą wzmocnione przez dodanie nowych klientów we wszystkich jej liniach biznesowych, w tym w ubezpieczeniach majątkowych dla małych i średnich firm w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech i USA. Ma też poprawić swoją produktywność poprzez inwestycje w automatyzację i zwiększenie udziału personelu pracującego w krajach, w których koszty pracy są niższe, z 10% do 12%.

Grupa zobowiązała się do zwrotu akcjonariuszom do 75% swoich zysków, włączając stopę wypłaty dywidendy na poziomie 60%. Nowa polityka przekłada się na roczną dywidendę za 2023 rok w wysokości 1,98 euro na akcję, co oznacza wzrost o 16% w porównaniu z 2022 r. W poprzednim planie przewidywano dywidendę w przedziale 55–65%.

Łącznie w 2024 r. AXA ma zwrócić akcjonariuszom 6 mld euro w formie 4,4 mld euro dywidendy i wykupu akcji własnych o wartości do 1,6 mld euro.

W 2023 r. AXA odnotowała 5% wzrost zysków bazowych do 7,6 mld euro (8,22 mld dol.), zgodnie ze swoimi przewidywaniami, ale nieco poniżej 7,69 mld euro oczekiwanych przez analityków. Składki brutto i inne przychody wzrosły o 1%, do 102,7 mld euro (oczekiwania na poziomie 103 mld euro) wskutek utraty dwóch globalnych klientów we Francji i niższej sprzedaży w dziale zarządzającym aktywami.

(AM, źródło: Reuters)

Grecja: Ulewy podliczone

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od 2015 do 2023 r. w Grecji odnotowano 16 nawałnic z ulewami, które miały poważne skutki dla gospodarki. Katastrofy naturalne w całym kraju są monitorowane, a dane rejestrowane za pomocą narzędzia stworzonego przez EAEE (Stowarzyszenie Greckich Firm Ubezpieczeniowych).

W ciągu pierwszych 5 lat omawianego okresu 6 katastrof naturalnych spowodowało straty ubezpieczone na 46,5 mln euro, natomiast w ciągu kolejnych 4 lat skutkiem 9 katastrofalnych nawałnic były odszkodowania na 459,8 mln euro. Niestety, nie ma organu państwowego, który posiadałby informacje o stratach ubezpieczonych spowodowanych przez powodzie, pożary, trzęsienia ziemi itp.

(AC, źródło: Xprimm)

Tomasz Tobór i Maciej Zagórowski w zarządzie Unilink w Polsce

0
Tomasz Tobór

Unilink wzmacnia skład zarządu i rozszerza go o nowych członków, wyłonionych spośród dotychczasowej kadry menedżerskiej. We władzach spółki zasiedli Tomasz Tobór oraz Maciej Zagórowski. Multiagencja podkreśla, że rozszerzenie zarządu jest naturalną konsekwencją jej rozwoju oraz elementem długofalowej strategii wzrostu.

– Rozszerzenie zarządu Unilink to kolejny krok w realizacji naszej ambitnej strategii, łączącej w sobie rozwój organiczny z akwizycyjnym. Tomasz Tobór i Maciej Zagórowski to doświadczeni menedżerowie, którzy doskonale znają naszą organizację i świetnie rozumieją złożoność rynku multiagencyjnego. Cieszę się, że podjęli wyzwanie i już w nowej roli, z poziomu zarządu, będą kontynuować budowanie przewagi Unilink w strategicznych dla nas obszarach – podkreśla Aleksandra Friedel, prezeska Unilink w Polsce.

Awans wewnętrzny w uznaniu dla osiągnięć

Tomasz Tobór dotychczas pełnił funkcję dyrektora zarządzającego Pionem Operacji Unilink. Nadzorował wszystkie procesy związane z obsługą operacyjną agentów (m.in. rejestracji, rozliczeń gotówkowych, wsparcia sprzedaży, jakości sprzedaży z uwzględnieniem APK, IDD). Ponadto nadzorował prace zespołu PMO, a także odpowiadał za obsługę administracyjną biura i floty Grupy Unilink. W ramach obowiązków był odpowiedzialny m.in. za projekt zbudowania i rozwoju Centrum Operacyjnego w Piekarach Śląskich, projekt wdrożenia idei Citizen Developer oraz powołanie zespołu i zaimplementowanie rozwiązań kategorii RPA, a także zwinne przeprowadzenie projektów integracyjnych akwirowanych podmiotów.

Z kolei Maciej Zagórowski odpowiadał za pracę całego obszaru IT, jak również za bezpieczeństwo i stabilność systemów informatycznych. Nadzorował także rozwój narzędzi technologicznych w oparciu o modele wypracowane z ich użytkownikami. Wprowadził m.in. zasady agile do zarządzania IT w Unilink, sukcesywnie rozbudowując jej infrastrukturę (m.in. UniCRM, Hurtownia Danych, aplikacje mobilne, UniMarket i UniAgent 2.0). 

Cele nowych członków zarządu

– W nowej roli przede wszystkim zależy mi na wymianie doświadczeń i najlepszych praktyk pomiędzy Grupą Unilink a Acrisure. Za swój cel stawiam ciągłą optymalizację działań w obszarze IT, tak aby jak najlepiej wspierać strategię biznesową całej grupy i współpracujących z nami agentów. Uważam, że  technologia zawsze jest tylko narzędziem, które trzeba dopasować do aktualnych potrzeb. Zwłaszcza teraz, w epoce rewolucji związanej z systemami klasy AI, która ma ogromny wpływ na sposób prowadzenia biznesu i jego konkurencyjność – komentuje Maciej Zagórowski.

– Jako członek zarządu chcę się skupić na trzech głównych priorytetach, spójnych ze strategią firmy. Pierwszym jest wzmocnienie rangi obszaru operacji w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakość i zakres serwisu świadczonego naszym agentom jest jedną z podstaw, dla których decydują się na współpracę z Unilink. Drugim, równie ważnym priorytetem będzie efektywność kosztowa nadzorowanego obszaru. Trzecim z moich priorytetów jest rozwój pracowników i kadry menedżerskiej w obszarze operacji. Moją ambicją jest stworzenie nowych możliwości rozwoju wewnątrz naszej organizacji. Wdrażanie nowych technologii (tj. RPA, AI, BIG DATA), rozszerzanie zakresu działań czy optymalizacje procesów (LEAN) niejednokrotnie redefiniują kształt struktury. Cieszę się ogromnie z otrzymanej nominacji. Jest ona dla mnie nie tylko docenieniem dotychczasowej pracy, ale również interesującym wyzwaniem – dodaje Tomasz Tobór.

Biogramy nowych członków zarządu

Tomasz Tobór to absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Dodatkowo ukończył studia MBA na Franklin University. Posiada dwudziestokilkuletnie doświadczenie w pracy w obszarze sprzedaży, wsparcia sprzedaży i operacji. Przez ponad 18 lat kariery zdobył doświadczenie na wszystkich szczeblach ścieżki menedżerskiej (m.in. w Orange), z czego 13 lat pracy na rynku ubezpieczeń (Warta, Nationale-Nederlanden, Aegon). W każdej z organizacji kierował strategicznymi projektami, od wdrożeń zmian, poprzez budowę lub optymalizację struktury, aż po implementacje systemu informatycznego. Posiada liczne certyfikaty z zakresu zarządzania projektami, m.in. Agile Project Management z EY Academy of Business, Change Management z APMG International, a także Strategy Master z ICAN Institute. Do Unilink dołączył w maju 2019 r. jako dyrektor operacyjny. We wrześniu 2021 r. awansował na dyrektora zarządzającego Pionem Operacji, a w 2024 r. został członkiem zarządu Unilink.

Maciej Zagórowski jest absolwentem Wydziału Matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Pasjonat informatyki i nowoczesnych technologii. Ukończył także podyplomowe studia rozwijające umiejętności psychologiczne i negocjacyjne na warszawskiej SGH. Certyfikowany ekspert (CGEIT – ISACA, Scrum Master, MSP) w dziedzinie zarządzania projektami i systemami informatycznymi. Twórca wielu pionierskich rozwiązań informatycznych wdrażanych w firmach branży ubezpieczeniowej w Polsce (LINK4, PZU, Unilink) i za granicą (D.I.S.C. – Rosja, Czechy). Współtwórca pierwszego polskiego programu typu RPA (Robotic Process Automation) do automatyzacji procesów biznesowych. Uczestniczył w wielu projektach doradczych w obszarze IT w Polsce i za granicą. Wieloletni członek międzynarodowego stowarzyszenia ISACA i współzałożyciel warszawskiej sekcji tej organizacji. Od czerwca 2017 r. dyrektor Departamentu IT Unilink, a od 2024 – członek zarządu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

#ubezpieczeniowyLIVE: Ubezpieczenia OZE

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się we wtorek 27 lutego 2024 roku w godzinach 13:00–15:00. Tematem odcinka będą ubezpieczenia odnawialnych źródeł energii.

W programie:

  • Rola profesjonalnego serwisu O&M w procesie ubezpieczeniowym OZE – Jarosław Żelewski, dyrektor operacyjny Nomad Electric Services
  • OZE – od jakich szkód warto się ubezpieczyć? – Michał Janiszewski, Senior Underwriter w Biurze Analiz i Oceny Ryzyka Ubezpieczeń Korporacyjnych PZU 
  • Firma zrównoważona energetycznie – Energy PRO, nowa usługa PZU Lab – Dariusz Gołębiewski, prezes zarządu PZU Lab 
  • Analiza szkodowości i zagrożeń na tle różnorodności instalacji biogazowych na terenie Polski – Mirosław Kreczman, właściciel EKO Energia Broker 

Live na Facebooku

Live na LinkedInie

(AM)

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie