Blog - Strona 424 z 1487 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 424

KNF cofnęła licencję dla D.A.S.

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Komisja Nadzoru Finansowego na posiedzeniu 17 listopada jednogłośnie cofnęła zezwolenie na wykonywanie przez D.A.S. Towarzystwo Ubezpieczeń Ochrony Prawnej w likwidacji działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej w zakresie grupy 17 działu II, tj. ubezpieczeń ochrony prawnej. Decyzja zapadła na wniosek zakładu.

Wniosek ma związek z zakończeniem z dniem 30 czerwca przez D.A.S. w likwidacji obsługi szkód oraz umów ubezpieczenia i programów reasekuracyjnych. Wszystkie wymienione czynności są od tego dnia kontynuowane przez STU ERGO Hestia.

D.A.S. rozpoczęło proces likwidacji spółki z dniem 1 września 2021 roku. Była ona konsekwencją decyzji Grupy ERGO (właściciela spółki) o wygaszeniu działalności D.A.S. w Polsce. 28 kwietnia 2023 roku KNF podjęła decyzję o zatwierdzeniu transakcji przeniesienia całości portfela ubezpieczeń oraz transakcji przeniesienia całości portfela reasekuracji towarzystwa do STU ERGO Hestia.

(AM, źródło: KNF, gu.com.pl)

UNIQA chce najszerzej chronić i najszybciej wypłacać

0
Źródło zdjęcia: UNIQA

17 października 2023 r. UNIQA zorganizowała konferencję dla brokerów. Spotkanie poświęcone grupowym programom ubezpieczeniowym zgromadziło ponad 200 osób i było okazją do zaprezentowania nowości produktowych, rozmowy o trendach w benefitach pracowniczych w Polsce i na świecie oraz o digitalizacji wypłaty świadczeń. UNIQA Polska ubezpiecza grupowo 800 tys. pracowników i zbiera blisko 400 mln składki rocznie z tego segmentu produktowego.

Konferencję otworzył Artur Skiba, dyrektor Departamentu Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych w UNIQA.

Nie ograniczamy się jedynie do aktualizacji naszej oferty, ale poszerzamy ją, reagując na obserwowane trendy społeczne. Nasza współpraca z brokerami pozwala nam na stałe dostosowywanie oferty do potrzeb klientów – podkreślił Artur Skiba.

Zachęcił również brokerów do dzielenia się uwagami dotyczącymi produktów UNIQA. To właśnie ubiegłoroczne sugestie brokerskie stały się kanwą do wprowadzenia najnowszych zmian i udoskonaleń w ofercie.

Największe wyzwania społeczne dotyczą życia i zdrowia

Reprezentując europejskie struktury UNIQA, Andreas Stock, odpowiedzialny za programy benefitowe w centrali grupy w Wiedniu, skupił się na przedstawieniu najnowszych trendów. Wśród wyróżnionych kierunków najistotniejszym okazała się „obsesyjna koncentracja na kliencie”. Ten trend opiera się na holistycznym podejściu do potrzeb klienta oraz na daleko idącej personalizacji oferowanych rozwiązań.

Wśród największych wyzwań Andreas Stock wskazał: starzenie się społeczeństwa, choroby cywilizacyjne, zdrowie psychiczne oraz profilaktykę.

Brokerzy mogli obejrzeć także prezentację ekspertów z firmy Maxis, globalnego gracza wyspecjalizowanego w tworzeniu międzynarodowych programów ubezpieczeniowych i benefitowych.

Cukrzyca i nowotwór in situ w nowym katalogu zachorowań

Konferencja była okazją do zaprezentowania nowości w ofercie grupowej. Wśród najważniejszych zmian wprowadzonych w tym roku przez UNIQA w ubezpieczeniach grupowych na życie należy wskazać: wydłużenie maksymalnego wieku ochrony do 75. roku życia; nowe umowy dodatkowe uwzględniające cukrzycę (I i II stopnia oraz cukrzycę ciążową); uszczerbek lub uszkodzenie ciała w wypadku komunikacyjnym oraz przy pracy; możliwość rozszerzenia pobytu w szpitalu o oddział rehabilitacyjny i psychiatryczny; brak ograniczenia czasowego między zdarzeniem a nieszczęśliwym wypadkiem. UNIQA zaprezentowała też nowy, rozszerzony katalog poważnych zachorowań.

Nasz nowy katalog poważnych zachorowań jest dziś najszerszy na rynku. Obejmuje łącznie 100 jednostek chorobowych, w tym nowotwór in situ i cukrzycę, na którą choruje w Polsce ok. 3 mln osób, a ok. 25% nawet o tym nie wie. Dlatego w zakresie naszej ochrony uwzględniliśmy ryzyko zachorowania zarówno na cukrzycę typu 1 i 2, jak i na cukrzycę ciążową.

Dodatkowo, wprowadziliśmy katalog operacji medycznych rozszerzony o chirurgię prenatalną. Wprowadziliśmy też możliwość ochrony dzieci już od pierwszego dnia pobytu w szpitalu, w tym dzieci od pierwszego miesiąca życia. To podejście wyróżnia UNIQA na tle innych firm ubezpieczeniowych – podkreśla Wioleta Pławuszewska, trenerka w UNIQA Polska.

Podczas spotkania ubezpieczyciel przypomniał także o dziewięciu cegiełkach, w tym dwóch nowych, kardiologicznej i onkologicznej. Ta druga to odpowiedź na choroby nowotworowe, które są drugą przyczyną zgonów w Polsce, a liczba nowych zachorowań systematycznie rośnie, na co zwróciła uwagę w swoim wystąpieniu Marta Bednarek, prawniczka i trenerka w Fundacji Rak’n’Roll.

Leczenie pacjentów onkologicznych wiąże się z ogromnymi kosztami, zarówno jeśli chodzi o kwestie medyczne, jak i związane z dojazdami. Dlatego warto spojrzeć na ubezpieczenie jako istotny element profilaktyki zdrowia – dodała ekspertka Fundacji Rak’n’Roll.

Digitalizacja pozwala szybciej dotrzymywać obietnic

Digitalizacja procesów stała się priorytetem dla UNIQA. Konrad Zakrzewski, dyrektor zarządzający Pionu Dystrybucji, zaznaczył, że rozwój technologiczny pozwala firmie na szybsze i bardziej efektywne obsługiwanie klientów. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom UNIQA jest w stanie realizować wypłaty świadczeń w rekordowo krótkim czasie.

Podkreślił, że jego zdaniem błyskawiczna i rzetelna wypłata świadczeń jest esencją misji ubezpieczeń i zarazem dotrzymaniem najważniejszej obietnicy, jaką ubezpieczyciel składa klientowi. Dodał, że efektywność zawsze musi łączyć się z empatią i ludzkim podejściem.

Mamy pełną świadomość, że wraz z rozwojem oferty produktowej musimy zapewnić wysoką jakość serwisu. Dlatego kluczową rolę w strategii firmy odgrywa digitalizacja procesów, która pozwala nam szybciej wypłacać świadczenia. Automatyzacja procesów i rosnąca rola sztucznej inteligencji pozwalają na szybsze i bardziej efektywne obsługiwanie klientów.

W UNIQA jesteśmy blisko przełomu technologicznego i stale doskonalimy swoje procesy. Aż 85% prostych roszczeń wypłacamy w ciągu 24 godzin, a połowę z nich nawet tego samego dnia. W ciągu doby realizujemy też 98% wypłat z tytułu operacji medycznych. W przypadku bardziej złożonych roszczeń aż 90% z nich jesteśmy w stanie zrealizować w ciągu trzech dni – zaznaczył Konrad Zakrzewski, dyrektor zarządzający Pionu Dystrybucji – Sieci Własne w UNIQA Polska.

Brokerzy, możecie na nas liczyć

W konferencji uczestniczył również Marcin Nedwidek, prezes Grupy UNIQA w Polsce.

Naszym celem jest być w ścisłej czołówce preferowanych partnerów dla brokerów. Nie chcemy, aby nasza oferta była atrakcyjna jedynie cenowo, ale żeby była najlepszą, jeśli chodzi o proponowany zakres ochrony oraz szybkość wypłaty świadczeń – powiedział Marcin Nedwidek.

Podczas październikowego spotkania z brokerami przedstawiciele UNIQA jednomyślnie podkreślali zaangażowanie firmy w dostarczanie rozwiązań ubezpieczeniowych na życie i zdrowotnych, uwzględniających zmieniające się potrzeby społeczeństwa. Innowacje produktowe, dbałość o zdrowie i dobro pracowników oraz wykorzystanie technologii to kluczowe elementy, na które stawia ubezpieczyciel w nadchodzących latach.

Asist po dołączeniu do PIB Group nabiera impetu

0
Bartosz Słupski

Rozmowa z Bartoszem Słupskim, CEO PIB Agency, spółki odpowiedzialnej za koordynację działań M&A w polskim sektorze agencyjnym, i Rafałem Ćwiklińskim, prezesem zarządu Asist sp. z o.o., należącej do Grupy PIB

Aleksandra E. Wysocka: Jak się rozwija w ostatnich miesiącach PIB w Polsce?

Bartosz Słupski: – PIB Group, będąc jedną z największych grup pośrednictwa ubezpieczeniowego w Europie, zebrała w 2022 r. składkę o wartości ok. 13 mld zł i osiągnęła znaczący wzrost przychodów na poziomie około 70% rok do roku. Świadczy to o jej silnej pozycji i efektywności działania. W tym momencie do grupy należy ponad 100 spółek na całym kontynencie.

Specjalizujemy się w bardzo konkretnych obszarach o dużym potencjale wzrostu. Nasz biznes jest wielokanałowy. W ramach grupy pracują agencje ubezpieczeniowe, również te działające w formule MGA (Managing General Agent), brokerzy ubezpieczeniowi, brokerzy reasekuracyjni, brokerzy z dostępem do rynku Lloyd’s, a więc cały przekrój pośrednictwa ubezpieczeniowego.

Polska jest dla nas obecnie trzecim rynkiem, po Wielkiej Brytanii i Irlandii. Mamy tu dziesięć spółek dystrybucyjnych, które generują ok. 800 mln zł składki przypisanej oraz zatrudniają 220 pracowników. W tym roku dołączyły do nas nowe multiagencje oraz jeden z brokerów reasekuracyjnych. Od roku jest z nami także Asist!

Co się faktycznie zmieniło w Asist po dołączeniu do grupy PIB?

Rafał Ćwikliński: – Po 21 latach aktywności na polskim rynku Asist doświadcza kluczowej metamorfozy. Na pierwszy rzut oka zmiany mogą wydawać się subtelne, ale za kulisami trwał intensywny proces adaptacyjny. Pierwsze półrocze po fuzji było zdominowane przez procedury integracyjne.

Najbardziej wymagającym elementem tej transformacji było zintegrowanie systemów księgowych i wprowadzenie zgodności w zakresie compliance. Największe wyzwania w tych obszarach są już za nami, dlatego teraz Asist kieruje swoje siły na dynamiczne poszerzanie horyzontów biznesowych.

Co było największym wyzwaniem podczas konsolidacji? Jak ten proces przebiegał?

R.Ć.: – Ze średniej wielkości ogólnopolskiej multiagencji staliśmy się częścią międzynarodowej grupy – to była najważniejsza zmiana. Za nami bardzo szybki, ale intensywny okres integracji. W swoich strukturach mamy wielu fachowców, dlatego udało nam się to zrobić efektywnie bez wpływu na działanie spółki.

Z jednej strony nasi współpracownicy dostrzegają potencjał rozwojowy, ale z drugiej pojawia się też niepewność, jaką firmą się staniemy. PIB Group szanuje nasze korzenie i są one fundamentem szybkiego i silnego rozwoju Asist.

B.S.: – Zdajemy sobie sprawę, że to dopiero początek naszej wspólnej ścieżki. Nasza Grupa z racji wielkości stosuje jasne zasady dotyczące integracji. Ważne dla nas zagadnienia związane są m.in. z finansami, compliance i bezpieczeństwem technologicznym.

Często słyszy się, że o sukcesie integracji świadczy to, co dzieje się już po dokonaniu transakcji. Chodzi tu nie tylko o aspekty techniczne, ale przede wszystkim o ludzkie. Sektor ubezpieczeniowy to głównie relacje interpersonalne – z pracownikami, klientami i całą siecią pośrednictwa. To było jedno z głównych wyzwań.

Chcemy jasno zakomunikować, że proces, jaki zachodzi obecnie w Asist, jest ogromną szansą na dalszy dynamiczny rozwój, a nie zagrożeniem. Jako inwestor stawiamy na wzmacnianie najlepszych cech dołączających do nas spółek. Postawiliśmy na inteligentną ewolucję zamiast rewolucji. Myślę, że w tym przypadku udało nam się osiągnąć zamierzony cel.

Jakie perspektywy rozwoju ma przed sobą Asist pod skrzydłami PIB?

R.Ć.: – Dołączenie do Grupy PIB nie tylko umocniło naszą pozycję konkurencyjną, ale również otworzyło drzwi do intensywnego wzrostu. W nadchodzącym roku zamierzamy rozwijać się w tempie przewyższającym dynamikę rynku, co potwierdzają już osiągnięte wyniki. Dzięki synergii w obszarach back-office i wsparcia biznesu mamy możliwość czerpania z doświadczeń grupy, co pozwoli nam skoncentrować się na kluczowych aspektach działalności.

Chcemy m.in. być jeszcze bliżej agentów poprzez inwestycje w struktury sprzedażowe i konsekwentnie rozwijać serwis dla pośredników, kładąc największy nacisk na rozwój technologiczny, który jest i będzie dla nas kluczowy. W tym wszystkim chcemy pozostać sobą, czyli firmą ze Starogardu Gdańskiego, zbudowaną na świetnych relacjach z agentami i klientami. Jestem przekonany, że przed nami wyjątkowo owocny rok.

Jakie są dalsze plany PIB na polskim rynku? Koncentrujecie się na integracji Asist, czy myślicie też o kolejnych akwizycjach?

B.S.: – Będziemy z całych sił wspierać Asist w ambicjach przyspieszonego, ponadrynkowego wzrostu. Naszym celem jest wzmocnienie znakomitej sieci dystrybucyjnej tej spółki, jej relacji z partnerami biznesowymi oraz technologii, która od zawsze stanowiła jej atut.

Jednocześnie kierujemy nasze zasoby w stronę bardziej globalnych ambicji na polskim rynku. Jako grupa aspirujemy, by w ciągu najbliższych dwóch lat podwoić wartość składki. Obecnie jesteśmy w trakcie finalizowania kolejnych niezwykle obiecujących transakcji, a o szczegółach poinformujemy już wkrótce.

R.Ć.: – Trend konsolidacji na rynku ubezpieczeniowym jest coraz bardziej zauważalny i nieustannie się nasila. Tak naprawdę tylko silne podmioty mogą sprostać wyzwaniom zmieniającej się z dnia na dzień technologii czy wymogom regulacyjnym.

W Asist dysponujemy technologią, nad którą pracowaliśmy latami. Jednak bez zaplecza znaczącej grupy kapitałowej nasze możliwości rozwoju na rynku byłyby ograniczone. Konsolidacja tego typu wyznacza przyszłość branży, co doskonale ilustruje nasza integracja z Grupą PIB.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Piotr Nowak kandydatem na przewodniczącego KNF?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Według ustaleń money.pl, do grona kandydatów na stanowisko przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego dołączył obecny członek zarządu PZU SA i były minister rozwoju i technologii, Piotr Nowak. Źródła serwisu twierdzą, że ma on poparcie ministra aktywów państwowych Jacka Sasina oraz prezesa NBP Adama Glapińskiego.

Money.pl przypomina, że wśród potencjalnych szefów nadzoru wymienia się obecnego przewodniczącego Jacka Jastrzębskiego, którego 5-letnia kadencja kończy się 23 listopada, popieranego przez premiera Mateusza Morawieckiego i sektor bankowy, Beatę Daszyńską-Muzyczkę, obecną prezeskę Banku Gospodarstwa Krajowego, Leszka Skibę, prezesa Pekao, oraz stojącą na czele PZU SA Beatę Kozłowską-Chyłę i zasiadającą w jego zarządzie Małgorzatę Sadurską.

Piotr Nowak był doradcą dyrektora zarządzającego Międzynarodowego Funduszu Walutowego w Waszyngtonie i wicedyrektorem departamentu polityki monetarnej i rynków kapitałowych MFW. Powołując się na doniesienia businessinsider.pl, serwis podaje, że z bankowym zapleczem, międzynarodowym doświadczeniem i znajomością rynków kapitałowych miał być nawet potencjalnym kandydatem na premiera. Piotr Nowak nie odpowiedział na zadane mu przez money.pl pytania. Według anonimowego rozmówcy serwisu rozgłoszenie kandydatury Nowaka ma przekreślić potencjalne przejście prezeski PZU SA do KNF. Źródła serwisu twierdzą jednak, że zarówno ona, jak i Małgorzata Sadurska są nadal w grze o fotel przewodniczącego nadzoru.

Więcej:

money.pl z 17 listopada, Karolina Wysota „Zacięta walka o ważny urząd. Jest nowy kandydat na szefa. Ma na pieńku z Morawieckim”

(AM, źródło: money.pl)

Rzecznik Finansowy z poradnikiem dla poszkodowanych w wypadkach drogowych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W związku z przypadającym 19 listopada Światowym Dniem Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych Rzecznik Finansowy opracował materiał informacyjno-edukacyjny dla osób poszkodowanych w wypadkach drogowych i ich bliskich. Poradnik został przygotowany w formie pytań i odpowiedzi (Q&A).

W materiale eksperci opisują, jakie roszczenia mogą potencjalnie przysługiwać osobom poszkodowanym i ich bliskim, omawiają je od strony prawnej i praktyki obrotu, wskazując na najistotniejsze kwestie, na które należy zwrócić uwagę przy dochodzeniu roszczeń odszkodowawczych będących następstwem wypadku drogowego.

Poradnik został przygotowany w dwóch częściach. Część pierwsza dostępna jest TUTAJ.

Druga część, zawierająca odpowiedzi na pytania o to, jakie roszczenia mogą potencjalnie przysługiwać bliskim osób poszkodowanych w wypadkach drogowych, zostanie opublikowana 24 listopada.

(AM, źródło: RzF)

Goczałkowice-Zdrój zwycięzcą konkursu Eko Hestia Spa

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

Goczałkowice-Zdrój otrzymają główną nagrodę w ósmej edycji konkursu Eko Hestia Spa, skierowanego do polskich uzdrowisk. Ufundowana przez ERGO Hestię nagroda wynosi 100 tysięcy złotych.

W ramach konkursu eksperci oceniają i nagradzają kompleksowe, długofalowe działania, inwestycje oraz inicjatywy na rzecz ochrony środowiska. Ważnym elementem tych działań jest również  systematyczna edukacja ekologiczna lokalnych społeczności. W ósmej, ostatniej już, edycji konkursu, ocenie podlegały nowatorskie działania i inwestycje mające pozytywny wpływ na środowisko i zrealizowane w latach 2018–2022.

Zwycięzcą w konkursie zostały Goczałkowice-Zdrój – niewielka wieś w powiecie pszczyńskim, jedno z dwóch śląskich uzdrowisk.

– Doceniliśmy w tym przypadku wieloletnie, strategiczne plany działań proekologicznych, m.in. związanych z programem ograniczania emisji oraz ich konsekwentną realizację – mówi prof. Alicja Kicińska z Kapituły Konkursu. – Istotne w tej wizji było też właściwe zrozumienie potrzeb mieszkańców i kuracjuszy oraz rozsądne gospodarowanie zasobami środowiskowymi i środkami finansowymi na realizację zaplanowanych celów

Zwycięskie uzdrowisko może przeznaczyć nagrodę wyłącznie na realizację pomysłów i projektów związanych z ochroną środowiska. Przyznane będą też nagrody dodatkowe w postaci rocznych ubezpieczeń od szkód środowiskowych.

– Zmiany klimatyczne to ogromne wyzwanie, z którym musimy się wszyscy dziś  zmierzyć. Dlatego nasz konkurs ma przede wszystkim wymiar praktyczny: przez lata nagrodziliśmy wiele najlepszych proekologicznych pomysłów, inwestycji i projektów polskich uzdrowisk. Wszystkie te działania były skupione wokół zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska, które są godne naśladowania przez inne samorządy – podkreśla Mario Zamarripa, dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju Grupy ERGO Hestia.

W konkursie oprócz nagrody głównej przyznawany jest także tytuł Eko Wizjonera. W tym roku nagrodę tę otrzymał burmistrz Czarnego Dunajca.

(AM, źródło: ERGO Hestia)

Geneva Association: Trzeba wyprzedzić wielki cyberatak 

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Narastające napięcia geopolityczne i wykorzystywanie technologii cyfrowych wzmacniają cyberryzyka. Liczba cyberataków na świecie wzrosła o 38% w 2022 r. Chociaż rynek cyberubezpieczeń w ostatnich latach gwałtownie urósł, istnieje ogromna luka w ochronie, zwłaszcza gdyby nastąpił bezprecedensowy, ekstremalny cyberincydent – jednoczesne uderzenie w wiele dużych segmentów globalnej gospodarki.

Perspektywa takiego cyberataku istotnie powstrzymuje apetyty reasekuratorów na przyjmowanie cyberryzyk. Duży incydent mógłby wywołać roszczenia ubezpieczonych w rozmaitych liniach ubezpieczeń, prowadząc do znacznej akumulacji strat w ich portfelach ubezpieczeniowych.

Nowy raport Geneva Association „Akumulacja cyberryzyka: stawienie czoła wyzwaniu ubezpieczalności” analizuje przeszkody dla ubezpieczania największych cyberryzyk. Z analiz płynie wniosek, że czynniki napędzające największe straty cyber nie mogą być modelowane za pomocą standardowych metod statystycznych, chociażby dlatego że zakres cyberszkód zależy od wzajemnego oddziaływania motywacji i zasobów zarówno atakujących, jak i ofiar, które nie są łatwe do kalibracji i kwantyfikacji.

Raport rekomenduje ubezpieczycielom i reasekuratorom korzystanie z wiedzy udostępnianej w partnerstwie z rządowymi agencjami bezpieczeństwa, dostawcami krytycznej infrastruktury i firmami technologicznymi, które może pomóc im lepiej zrozumieć zagrożenia cyber, co umożliwi im poszerzenie skali i zakresu ochrony ubezpieczeniowej. Mimo to istnieją jednak ograniczenia co do wielkości straty finansowej, jaką branża re/asekuracyjna może bezpiecznie i odpowiedzialnie zaabsorbować.

Raport sugeruje, że rządowe „zabezpieczenie” przed dużymi cyberincydentami mogłoby również zachęcić reasekuratorów i ubezpieczycieli do rozszerzenia ochrony i zwiększenia pojemności absorpcji ryzyka.

– Jeśli pandemia nauczyła czegoś menedżerów ryzyka, to tego, że musimy być przygotowani na zdarzenia katastroficzne, nie możemy polegać wyłącznie na mechanizmach reakcji po fakcie. Dlatego branża ubezpieczeniowa, rządy i inne podmioty muszą ustanowić już teraz odpowiednie cyberpartnerstwa – chodzi nie tylko o możliwość zaoferowania przez ubezpieczycieli większej ochrony cyberryzyk, ale i o gotowe możliwe do zrealizowania rozwiązania finansowe i operacyjne, gdyby miał nastąpić rozległy, dewastujący cyberatak – mówi Jad Ariss, dyrektor zarządzający Geneva Association.

Wiele niewiadomych wokół cyberryzyka przyczynia się do potężnej luki w cyberochronie. Mając lepsze dane i zrozumienie cyberzagrożeń i ich potencjału akumulacji strat, ubezpieczenia mogą przyczynić się do zmniejszenia tej luki. Nasz raport apeluje o partnerstwa między podmiotami sektora ubezpieczeniowego, technologicznego, rządowego i innych, służące stworzeniu większego, bardziej zrównoważonego rynku cyberubezpieczeń – dodaje Darren Pain, dyrektor cyber w Geneva Association.

AC

Japonia: Budowanie odporności katastroficznej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Największa japońska grupa ubezpieczeniowa z sektora majątkowego, Tokio Marine Holdings ogłosiła utworzenie Tokio Marine Resiliance, własnej w 100% spółki zależnej, która będzie zajmować się zapobieganiem katastrofom i łagodzeniem ich skutków.

Spółka zapewni usługi na każdym etapie łańcucha wartości zapobiegania i łagodzenia – ocenę, przygotowanie wstępne, ewakuację, normalizację/odbudowę. W ten sposób Grupa Tokio Marine przyczyni się do budowy społeczeństwa odpornego na oddziaływanie katastrof naturalnych.

Grupa postrzega katastrofy naturalne jako krytyczną kwestię społeczną. Oprócz wspierania klientów i lokalnych społeczności wypłatami odszkodowań, Tokio Marine Group dostarcza produktów i usług przyczyniających się do bezpieczeństwa i spokoju umysłu przed i po katastrofach.

(AC, źródło: Asia Insurance Review)

Generali z solidnymi wzrostami zysków

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Wynik operacyjny oraz wynik netto Generali na koniec września uplasował się na wyższym poziomie od odnotowanego dwanaście miesięcy wcześniej. Grupa potwierdziła również swoją solidną pozycję kapitałową.

Składki przypisane brutto za 3 kwartały wzrosły o 4,7%, do 60,5 mld euro, co było zasługą silnego, wynoszącego 11,4% wzrostu w ubezpieczeniach majątkowych i osobowych. Wpływy netto z ubezpieczeń na życie były w całości skoncentrowane na ubezpieczeniach typu unit-linked i ochronnych, zgodnie ze strategią grupy. 

Wynik operacyjny utrzymał tendencję wzrostową, osiągając poziom 5,1 mld euro (+16,7% r/r), na czele z segmentem ubezpieczeń majątkowych i osobowych, kompensując wpływ katastrof naturalnych. Wskaźnik mieszany poprawił się o 3,1 pp., do 94,3%. Generali osiągnęło solidne wyniki w segmencie ubezpieczeń na życie oraz marżę na nowym biznesie na poziomie 5,74% (+0,04 p.p.). Skorygowany wynik netto zwiększył się o 29,6%, do 2979 mln euro. Grupa potwierdziła solidną pozycję kapitałową, ze współczynnikiem wypłacalności na poziomie 224%.

– Grupa kontynuowała rentowny wzrost w pierwszych dziewięciu miesiącach dzięki silnemu wzrostowi zarówno wyników operacyjnych, jak i netto, pomimo większego wpływu zdarzeń pogodowych, potwierdzając swoją odporność w trudnym otoczeniu makroekonomicznym i geopolitycznym – powiedział Cristiano Borean, CFO Grupy Generali. – Zgodnie z naszą strategią utrzymujemy nasze zaangażowanie w doskonałość techniczną w segmencie ubezpieczeń majątkowych i osobowych, podczas gdy w segmencie ubezpieczeń na życie będziemy nadal rozwijać najbardziej dochodowe linie biznesowe. Dzięki zdywersyfikowanemu modelowi biznesowemu i solidnej pozycji kapitałowej Generali pozostaje na dobrej drodze do osiągnięcia wszystkich celów naszej strategii „Lifetime Partner 24: Driving Growth” – dodał.

(AM, źródło: Generali)

Ubezpieczyciele wzajemni nie schodzą ze ścieżki wzrostu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

International Cooperative and Mutual Insurance Federation, międzynarodowa organizacja skupiająca ubezpieczycieli wzajemnych i spółdzielczych, opublikowała raport statystyczny za 2022 r. zawierający najważniejsze dane zebrane z raportów finansowych podmiotów członkowskich. Z dokumentu wynika, że zakłady skupione w ICMIF zebrały w ubiegłym roku łącznie 236 mld dolarów składek – o 4,8% więcej niż w 2021 r. W porównaniu do 2012 r. przypis wzrósł o 37,6%.

W ubiegłym roku 102 mld dol. (43%) przypadało na ubezpieczenia na życie. Pozostałe 134 mld (57%) na pozostałe ubezpieczenia, w tym zdrowotne.

Łączna wartość aktywów ubezpieczycieli skupionych w ICMIF wyniosła 1,7 bln dol. Autorzy raportu zastrzegają, że w latach 2008–2021 wartość aktywów rosła, jednak w 2022 r. spadła o 5,4%, co jest wynikiem pogorszenia koniunktury na rynku.

Organizacje skupione w ICMIF obsługiwały łącznie 321 mln klientów – swoich członków. Zatrudniały także 230 tys. osób, co stanowi wzrost o 19% w okresie 10 lat. Shaun Tarbuck, dyrektor naczelny ICMIF zwrócił uwagę, że z raportów poszczególnych członków organizacji wynika, iż większość z nich poprawia swoje roczne wyniki.

International Cooperative and Mutual Insurance Federation skupia 207 ubezpieczycieli wzajemnych i spółdzielczych z 60 krajów całego świata. 30% z nich ma swoją siedzibę w Europie (63 podmioty członkowskie), 19% w Ameryce Łacińskiej i na Karaibach, 18% w Azji oraz 14% w Ameryce Północnej. 25 organizacji członkowskich działa w Afryce, Australii i Oceanii, natomiast 14 ma charakter globalny. Do grona firm ubezpieczeniowych zrzeszonych w ICMIF należy również reprezentujący Polskę Saltus TUW. Ideą funkcjonowania ICMIF jest wspieranie rozwoju sektora ubezpieczeń wzajemnych i spółdzielczych oraz promowanie współpracy międzynarodowej na globalnym rynku usług ubezpieczeniowych.

(AM, źródło: Saltus Ubezpieczenia)

18,340FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie