Blog - Strona 424 z 1538 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 424

Lista przebojów osłabiania sieci sprzedaży

0
Adam Kubicki

Nie raz zapewne słyszałeś zdanie: praca sprzedawcy to jeden z najtrudniejszych zawodów, jakie można wykonywać. To fakt, że większość osób słabo radzi sobie z tą rolą zawodową. Myślę jednak, że nie dlatego, że jest to takie trudne.

Czynników, które powodują tak duży odsetek porażek, jest co najmniej kilka. Nazwijmy ich zbiór listą przebojów niepowodzeń w sprzedaży. Być może, któreś z tych „piosenek” są śpiewane w twojej organizacji i ta lista da ci sygnał, że przed tobą ważne decyzje.

Na pierwszym miejscu umieszczę zdecydowanie „piosenkę” o wdzięcznym tytule „Bierzmy wszystkich, jak leci”. Skoro ten zawód jest podobno tak trudny i wymagający, to jak to jest możliwe, że jednocześnie jest tak łatwo dostępny dla każdego? W większości firm zajmujących się sprzedażą ubezpieczeń daje się szansę prawie każdemu. Niby są tam jakieś zadania i rozmowy rekrutacyjne, jednak finalnie przez to sito przechodzi prawie każdy, którego namówiono, żeby spróbował. Trudno się więc dziwić, że mamy tak duży odsetek osób, które odpadają.

Jest to ogromne marnotrawstwo czasu i środków. Pieniądze przeznaczane na wsparcie procesu wdrażania nie dają zwrotu z inwestycji. Menedżerowie tracą setki godzin na pracę z osobami, które nie nadają się do roli sprzedawcy. To tylko utwierdza wszystkich w przekonaniu, że to wszystko jest takie trudne.

Gdybym miał wybrać jeden element, który mógłbym zmienić w rozwijaniu sieci sprzedaży, to postawiłbym właśnie na ten czynnik. Zmiana sposobu poszukiwania kandydatów i konkretne sprawdzenie predyspozycji i cech charakteru. Postawiłbym przed menedżerami nowe zadanie – wyszukiwanie talentów sprzedażowych.

Tytuł drugiej piosenki na liście przebojów brzmi „Damy ci kolejną szansę”. To fakt, że nawet najlepszy sposób selekcji nie gwarantuje stuprocentowej skuteczności. Zawsze może prześlizgnąć się osoba, która jednak nie nadaje się do samodzielnej sprzedaży. Niewiarygodne jest jednak to, że wszyscy przymykają na to oko. Czasami już w pierwszym miesiącu wdrażania widać jasno, że nic z tego nie będzie. Jednak menedżer dalej uparcie trzyma takiego współpracownika w zespole i poświęca dla niego czas, jeżdżąc z nim na przykład na spotkania z klientami.

Co z tego, że sprzedasz za swojego człowieka i dopniesz zakładany cel miesięczny. Zastanów się, co będzie dalej, kiedy skończy mu się lista znajomych. Czy będziesz też za niego dzwonił do potencjalnych klientów z tzw. zimnych baz? Dasz mu klienta z leada? Przekażesz mu portfel klientów po agencie, który odszedł z firmy?

Wszystkie tego typu działania pokazują jedno – marnujesz swój czas i energię. Już dawno powinieneś podjąć odważną decyzję i szukać kolejnej osoby do zespołu.

Trzeci przebój ma tytuł „Jak nie kombinujesz, to jesteś frajer”. W każdej sieci sprzedaży mamy określony system zarabiania. Miesięczne wsparcie finansowe, premie, poziomy kariery itp. Wiadomo, że każdy chce wykorzystać możliwości zarabiania maksymalnie. I tu zaczyna się przygoda z kombinowaniem.

Jest to kolejny moment przymykania oka na to, co robią sprzedawcy. A kreatywność ludzka nie zna granic. Zwłaszcza jeśli chodzi o pieniądze i władzę. Często już małe sygnały wskazują na to, że nadchodzą problemy. Jeśli jednak na pierwszym miejscu postawimy bieżący wynik, a nie odpowiednie wartości, jakie powinny towarzyszyć tej pracy, to za chwilę wypijamy nawarzone przez nas piwo. Niestety historia kołem się toczy i za chwilę widzę znowu te same błędy.

Dbałość o klienta i uczciwość nie zawsze dają wyniki, ale w długim okresie są podwalinami trwałego sukcesu. Dopóki akceptujemy kombinatorów, przegrywamy, a cenni ludzie odchodzą z organizacji zniesmaczeni tym, co widzą.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

KUKE stawia na OWU napisane zrozumiałym językiem

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych postanowiła napisać dokumenty, pisma i umowy, jakie przedstawia klientom, takim językiem, aby ich czytanie i zrozumienie zajęło mniej czasu i było łatwiejsze. W realizacji tego celu KUKE wsparła Pracownia Prostej Polszczyzny przy Uniwersytecie Wrocławskim.

W efekcie podjętych działań OWU nowego ubezpieczenia należności faktoringowych (KUKE Faktor), które w drugiej połowie 2024 roku wejdzie do oferty Korporacji, będzie charakteryzowało się przystępnym językiem. Produkt skierowany jest do instytucji finansowych, przede wszystkim faktorów lub banków prowadzących działalność faktoringową, umożliwiając im zabezpieczanie finansowania współpracujących z nimi przedsiębiorstw.

Eksperci z Pracowni Prostej Polszczyzny zbadali „proste” OWU pod względem językowym, stylistycznym i graficznym. I uznali, że jest proste i dostosowane do klienta biznesowego. W efekcie przyznali Korporacji Certyfikat Prostego Języka. KUKE jest pierwszym ubezpieczycielem na krajowym rynku ubezpieczeń należności, który otrzymał taki certyfikat.

Analiza certyfikacyjna opierała się na badaniach ilościowych i jakościowych. Specjaliści ocenili, że dokument zawiera wiele ciekawych strategii komunikacyjnych i językowych, które w wysokim stopniu oddają standard prostego języka.

– Tworzenie zgodnych z zasadami prostej polszczyzny formularzy, dokumentacji, korespondencji i wszelkich pism związanych z produktami i usługami wymaga oczywiście od nas więcej wysiłku, ale przynosi korzyść wszystkim zainteresowanym stronom. Nasi klienci mogą bez problemu, samodzielnie i bez dodatkowych wyjaśnień, poznać cechy oferowanych rozwiązań. Z kolei nam jest łatwiej oferować produkty, które są w pełni zrozumiałe, i przekonać potencjalnych klientów, że nie ma w nich np. ukrytych pułapek. Od dzisiaj każde nowe rozwiązanie, jak i nowo powstałe dokumenty czy formularze będą tworzone w formule prostego języka – powiedział Janusz Władyczak, prezes zarządu KUKE.

Opracowanie OWU Faktor było pierwszym etapem w budowaniu kultury prostego języka w KUKE. W 2024 r. zostaną podjęte prace nad zmianą kolejnych dokumentów.

(AM, źródło: KUKE)

Urodzinowe podsumowanie Rankomat

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rankomat, największa multiporównywarka ubezpieczeń i produktów finansowych w Polsce, z okazji swoich 15. urodzin przygotował film, pokazujący drogę, którą przebył w tym okresie – od ubezpieczeniowego startupu do jednego z liderów rynku dystrybucji ubezpieczeń i produktów finansowych.

O historii rankomat.pl i wpływie porównywarki na rynek ubezpieczeniowy opowiadają:

Tomasz Masajło – prezes Rankomat;

Urszula Pazio-Hrapkowicz – jedna z założycielek Rankomat, wieloletnia dyrektorka operacyjna porównywarki;

Dawid Pożoga – dyrektor marketingu Rankomat w latach 2021–2023;

Agnieszka Wrońska – prezeska LINK4;

Anna Włodarczyk-Moczkowska – prezeska Compensy;

Łukasz Hajkowski – członek zarządu AXA Partners;

Anna Lucińska – aktorka i modelka, która wielokrotnie występowała w reklamach Rankomat;

Hubert Urbański – ambasador marki Rankomat.

Urodzinowy film jest dostępny na kanale Rankomat na YouTube:

(AM, źródło: Inner Value)

ERGO Hestia: Ruszył nabór firm do III edycji „Sprawnego stażu”

0
Źródło zdjęcia: ERGO Hestia

Fundacja Grupy ERGO Hestia Integralia rozpoczęła nabór firm do III edycji „Sprawnego stażu”. To program, który zakłada organizację staży dla studentów i absolwentów z niepełnosprawnościami w partnerstwie z cenionymi na rynku przedsiębiorstwami. Zgłoszenia można przesyłać do 15 marca.

Program „Sprawny staż” to trzymiesięczne, płatne staże wakacyjne dla studentów i absolwentów z niepełnosprawnościami. W dotychczasowych edycjach uczestniczyły w nim firmy takie jak Accenture, Bayer, ERGO Hestia, IKEA, Siemens Healthineers, Symfonia oraz Twinings. We współpracy z fundacją organizacje te przygotowały staże dla 38 osób, z czego 40% kontynuowało praktykę po zakończeniu programu. Do tegorocznej edycji fundacja zaprasza dwunastu pracodawców, którzy posiadają status dużego przedsiębiorstwa, wdrażają strategię zrównoważonego rozwoju i chcą przyjąć na staż osoby z niepełnosprawnościami.

Przedsiębiorstwa zainteresowane uczestnictwem w programie mogą wysłać zgłoszenie do 15 marca. Każda firma może wskazać maksymalnie trzy miejsca stażowe, a w przypadku większej liczby kandydatów istnieje możliwość zorganizowania dodatkowych staży. Kandydaci zainteresowani udziałem w rekrutacji będą mogli składać aplikacje na staże od 25 marca do 26 maja.

(AM, źródło: ERGO Hestia)

WTW: Rośnie rola ESG w programach wynagrodzeń europejskiej kadry kierowniczej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na wszystkich rynkach, w tym w Europie można zaobserwować rosnącą tendencję do uwzględniania wskaźników dotyczących środowiska, spraw społecznych i ładu korporacyjnego (ESG) w planach motywacyjnych dla kadry kierowniczej – wynika z globalnego badania przeprowadzonego niedawno przez WTW.

W Europie 93% spółek notowanych w głównych indeksach giełdowych w swojej tegorocznej sprawozdawczości ujawniło, że zawarło co najmniej jeden wskaźnik ESG w planach motywacyjnych dla kadry kierowniczej W poprzednim roku było to 90%, a zaledwie trzy lata temu – jedynie 75%. W Europie najszybszy wzrost dotyczy długoterminowych planów motywacyjnych (LTI), w których większość krajów europejskich uwzględnia obecnie co najmniej jeden wskaźnik ESG. Na ten trend składa się głównie przyjęcie wskaźników środowiskowych i klimatycznych, których rozpowszechnienie wzrosło z 21% w 2020 r. do 56% w 2023 r. Natomiast, jeśli chodzi o krótkoterminowe plany motywacyjne (STI), 88% firm uwzględnia w nich przynajmniej jeden wskaźnik ESG (85% w zeszłym roku).

Najbardziej rozpowszechnionymi wskaźnikami ESG stosowanymi przez europejskie firmy w planach motywacyjnych – 87% wskazań – są te z obszaru społecznego, które obejmują wiele podkategorii, w tym kapitał ludzki i obsługę klienta. 80% firm uwzględnia wskaźniki środowiskowe, które odnoszą się do takich obszarów, jak zmiany klimatu, redukcja emisji dwutlenku węgla i odpowiedzialne korzystanie z zasobów naturalnych. 62% firm stosuje wskaźniki związane z ładem korporacyjnym, które koncentrują się na obszarach takich jak zarządzanie ryzykiem i społeczna odpowiedzialność biznesu.

– Nic nie wskazuje na to, by zainteresowanie firm powiązaniem planów motywacyjnych dla kadry kierowniczej ze wskaźnikami ESG miało słabnąć – mówi Richard Belfield, lider ds. Executive Compensation & Board Advisory Practice WTW. – Wręcz przeciwnie, okazuje się, że firmy z niektórych branż, takich jak IT i dobra konsumpcyjne, które wcześniej unikały stosowania wskaźników ESG, dołączają teraz do szerszego trendu i zmniejszają lukę w stosunku do innych branż. Ciągły wzrost, który obserwujemy w tym obszarze, odzwierciedla dążenie firm z różnych rynków i krajów do zaprezentowania interesariuszom, w jaki sposób priorytety ESG są osadzone w ich strategii biznesowej oraz że są wykorzystywane jako kluczowy miernik wyników pozafinansowych.

Według Krzysztofa Gugały, dyrektora Działu Praca i Wynagrodzenia WTW Consulting, koncentracja na kryteriach ESG w programach wynagrodzeń dotyczy w Polsce nie tylko firm notowanych na giełdzie, ale też stopniowo rozpowszechnia się również w innych segmentach. Obok pracodawców z sektorów tradycyjnie zwracających uwagę np. na kwestie emisji zanieczyszczeń i CO2, jest to również na przykład sektor usług profesjonalnych, w tym agencje reklamowe i media.

(AM, źródło: WTW)

Luko trafił pod skrzydła Allianz

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Luko, francuski insurtech, wreszcie znalazł nowego właściciela. Został nim niemiecki Allianz Direct – podał cashless.pl.

Luko specjalizuje się w sprzedaży ubezpieczeń mieszkaniowych za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub strony internetowej. Z jego oferty korzysta 400 tys. klientów. Dzięki wartej 4,3 mln euro transakcji Allianz Direct zamierza poszerzyć bazę klientów we Francji, a także wzmocnić swoją pozycję w zakresie sprzedaży online na tamtejszym rynku.

Serwis przypomina, że od listopada 2023 r. Luko znajdował się pod zarządem komisarycznym, gdy popadł w długi, a jednocześnie nie był w stanie pozyskać nowego finansowania od inwestorów. Przejęciem insurtech był zainteresowany brytyjski Admiral, ale po dokładnych audytach zrezygnował z zakupu.

Więcej:

cashless.pl z 29 stycznia, Ida Krzemińska-Albrycht „Spadająca gwiazda francuskiego insurtechu ma nowego właściciela. Luko zostało przejęte przez Allianz”

(AM, źródło: cashless.pl)

Gruzja: Obowiązkowe ubezpieczenia komunikacyjne poprawią wyniki rynku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Według wstępnych szacunków w 2023 r. rynek ubezpieczeniowy w Gruzji przekroczył 1 mld lari gruzińskich (ok. 0,33 mld euro). Zysk działających na rynku 18 firm sięgnął 250 mln lari i był o 19% większy niż w 2022 r.

– W 2020 r. rozpoczęła się pandemia, która trwała prawie trzy lata i dotknęła sektor ubezpieczeń znacznie mniej dotkliwie niż inne sektory gospodarki. Jednak mimo braku recesji, w sektorze ubezpieczeniowym przez 2–3 lata praktycznie nie było wzrostu, a jeśli był, to minimalny. W 2023 r. wartość rynku przekroczyła 1 mld lari, co oznacza, że wynik z 2018 r. (550 mln lari) w ciągu 5 lat uległ podwojeniu, co jest dobrym rezultatem, zważywszy na pandemię – skomentował Dawid Onopriszwili, przewodniczący nadzoru ubezpieczeniowego.

Niekwestionowanym liderem rynku są ubezpieczenia zdrowotne z udziałem 45%. Ubezpieczenia komunikacyjne stanowią 20% rynku, a udział ubezpieczeń na życie wzrósł do 8%. W Gruzji planowane jest wprowadzenie obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego, co ma przynieść wzrost rynku o co najmniej 20%.

(AC, źródło: Xprimm)

Rafał Kiliński na czele wszystkich TUW-ów Grupy PZU

0
Rafał Kiliński

Rusza integracja towarzystw ubezpieczeń wzajemnych funkcjonujących w ramach Grupy PZU. Prezes TUW PZUW Rafał Kiliński objął jednocześnie stanowiska prezesa w nowo nabytych towarzystwach Polski Gaz.

– Konsolidacja zarządzania trzema towarzystwami ubezpieczeń wzajemnych ma służyć optymalnemu wykorzystaniu ich potencjałów dla rozwoju Grupy PZU w perspektywicznym obszarze ubezpieczeń wzajemnych. Celem jest wypracowanie spójnych rozwiązań opartych na bogactwie różnych doświadczeń, które wnosi do grupy każde towarzystwo – mówi Rafał Kiliński.

Oprócz niego w skład zarządów Polskiego Gazu TUW i TUW na Życie weszli także członkowie dotychczasowego zarządu TUW PZUW.

– Nadajemy ubezpieczeniom wzajemnym nowy impet. Jestem przekonany, że synergia wiedzy, możliwości i doświadczeń trzech towarzystw w połączeniu z siłą kapitałową PZU będzie służyć dynamicznemu rozwojowi ubezpieczeń wzajemnych w Polsce. Wykorzystamy wspólny potencjał, aby zapewnić jak najlepszą ochronę dotychczasowym i przyszłym ubezpieczonym – deklaruje Rafał Kiliński.

Należące do Grupy PZU TUW PZUW ubezpiecza majątek podmiotów gospodarczych, szpitali, samorządów, instytucji publicznych i kościelnych. Oferuje też m.in. ubezpieczenia zdrowotne, OC, D&O i NNW dla podmiotów korporacyjnych. W 2022 r. zakład zebrał 1,04 mld zł składki, realizując z dwuletnim wyprzedzeniem swój strategiczny cel i zwiększając udział w polskim rynku ubezpieczeń wzajemnych do 34%.

Polski Gaz TUW oferuje ubezpieczenia majątkowe, koncentrując się na branży gazowniczej i energetycznej. Firma założona przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo zebrała w 2022 r. prawie 185 mln zł składki. Z kolei Polski Gaz TUWnŻ powołany do obsługi pracowniczego programu emerytalnego dla spółek z Grupy Orlen zgromadził w tym samym roku prawie 21 mln zł.

Rafał Kiliński jest związany z branżą ubezpieczeniową od niemal 30 lat. Pracował w TUiR Warta i kierował jednym z oddziałów Marsh. Od 2004 r. jest związany z Grupą PZU. Początkowo pełnił kierownicze funkcje w Oddziale Okręgowym PZU w Gdańsku, a od 2008 roku jako dyrektor zarządzający kierował Pionem Klienta Korporacyjnego w Centrali PZU. Następnie pracował jako dyrektor generalny ds. Klientów Korporacyjnych i dyrektor generalny ds. Klientów Strategicznych w całej spółce. Wówczas, jako pełnomocnik zarządu PZU, zainicjował stworzenie TUW PZUW, którego został prezesem.

Jest absolwentem Katedry Bankowości i Finansów na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów Executive Master of Bussines Administration we Francuskim Instytucie Zarządzania.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Allianz zapłaci blisko 7,5 mln zł w ramach ugody z PWC „Odra”

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Po dwóch latach ugodą zakończył się spór pomiędzy Przedsiębiorstwem Wyrobów Cukierniczych „Odra”, spółką zależną ZPC Otmuchów, a jednym z byłych menedżerów oraz TUiR Allianz Polska. W ramach ugody ten ostatni wypłaci ok. 7,4 mln zł, co wyczerpie wszelkie roszczenia.

Spór rozpoczął się od uchwały Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia PWC „Odra” z 23 grudnia 2021 r. w sprawie roszczeń o naprawienie szkody wyrządzonej przy sprawowaniu zarządu przez byłego prezesa, czego efektem było skuteczne złożenie przez spółkę do Sądu Okręgowego w Opolu pozwu o zapłatę przeciwko menedżerowi oraz ubezpieczycielowi. PWC „Odra” wniosło o zasądzenie od pozwanych ok. 27,2 mln zł wraz z ustawowymi odsetkami z zastrzeżeniem, że spełnienie świadczenia przez któregokolwiek z nich zwalnia drugiego z tego obowiązku, oraz o zasądzenie od byłego prezesa ok. 7,4 mln zł wraz z ustawowymi odsetkami. Roszczenie zostało skierowane z tytułu wyrządzenia szkody spółce i jej właścicielowi przy sprawowaniu zarządu w okresie 2018–2019 związanej z prowadzeniem nieprawidłowej – w ocenie powoda – polityki cenowej.

24 stycznia 2024 r. Sąd Okręgowy w Opolu zatwierdził ugodę pomiędzy stronami. Zgodnie z nią Allianz zobowiązał się do zapłaty na rzecz PWC „Odra” w terminie 14 dni ok. 7,4 mln zł, która to płatność definitywne kończy spór sądowy pomiędzy PWC „Odra” oraz oboma pozwanymi w przedmiotowej sprawie. Ugoda wyczerpuje wszelkie wzajemne roszczenia stron w tej sprawie, a strony zgodnie oświadczyły, że nie mają względem siebie żadnych innych wymagalnych ani niewymagalnych roszczeń.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Rzecznik Finansowy udzielił wywiadu EIOPA

0
Bohdan Pretkiel

15 stycznia ukazał się przygotowany przez EIOPA (European Insurance and Occupational Pensions Authority, Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych) raport dotyczący stosowania Dyrektywy 2016/97 w sprawie dystrybucji ubezpieczeń (IDD). W ramach raportu opublikowany został wywiad z Rzecznikiem Finansowym, dr. Bohdanem Pretkielem. Wywiad przedstawia na międzynarodowym forum rolę RzF jako organu ochrony praw, obserwującego problemy na rynku ubezpieczeniowym i prezentującego jego stan w kontekście stosowania regulacji europejskich.

Zgodnie z postanowieniami IDD, co dwa lata EIOPA przygotowuje raport dotyczący stosowania dyrektywy. W dokumencie Urząd opisuje zmiany na rynku dystrybucji ubezpieczeń w UE, wpływ nowych regulacji oraz działań nadzorczych podejmowanych przez EIOPA i nadzory krajowe.

Raport otwiera wywiad z dr. Bohdanem Pretkielem. W wywiadzie Rzecznik Finansowy zwraca uwagę na podstawowe kwestie związane z perspektywą klienta rynku ubezpieczeniowego w Polsce. Zagadnienia poruszane w wywiadzie dotyczą wpływu pandemii Covid-19 i inflacji na rynek ubezpieczeń, rodzajów skarg oraz wpływu regulacji na ochronę klientów, a także stosowania nowych technologii w dystrybucji ubezpieczeń. Rzecznik wskazuje również na potencjalne ryzyko niedoubezpiezpieczenia w związku z wysoką inflacją, zwiększającą się świadomość klientów na temat ich praw, ale także na wysoki poziom skomplikowania OWU oraz konieczność uwzględnienia perspektywy osób cyfrowo wykluczonych.

EIOPA zauważa ciągły spadek liczby zarejestrowanych pośredników ubezpieczeniowych, w tym znaczący spadek liczby osób fizycznych zarejestrowanych jako pośrednicy ubezpieczeniowi. Zgodnie z informacjami od organów nadzoru, w części krajów poziom profesjonalizmu dystrybutorów poprawił się, na przykład przez lepszą realizację obowiązków szkoleniowych, choć inne organy nadzoru wskazują na niedociągnięcia w tym obszarze m.in. co do kwestii zarządzania produktem czy zrównoważonego rozwoju.

Jeśli chodzi o jakość sprzedaży i doradztwa, zdaniem EIOPA obraz w tym zakresie nie jest jednoznaczny. O ile w niektórych krajach sytuacja miała się poprawić dzięki działaniom organów nadzoru, w innych badanie metodą tajemniczego klienta (mystery shopping), zrealizowane na zlecenie Komisji Europejskiej, wykazało istotne nieprawidłowości.

Pozostałe kwestie poruszone w raporcie dotyczą między innymi sprzedaży krzyżowej (cross-selling) produktów ubezpieczeniowych, digitalizacji, nowych obowiązków dotyczących badania preferencji zrównoważonego rozwoju czy wpływu inflacji na rynek ubezpieczeniowy i sytuację klientów.

Raport (w języku angielskim) wraz z materiałami dodatkowymi dostępny jest na stronie EIOPA.

(AM, źródło: RzF)

18,485FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie