Blog - Strona 449 z 1481 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 449

CUK Ubezpieczenia nagrodził partnerów wyjazdem do Jordanii

0
Źródło zdjęcia: CUK Ubezpieczenia

Dwudziestu najlepszych partnerów oraz przedstawiciele kadry menedżerskiej CUK Ubezpieczenia mieli okazję do integracji podczas wyjazdu do Jordanii. Program wizyty obejmował wiele atrakcji, w tym zwiedzanie Petry oraz spędzenie nocy w namiotach w Wadi Rum.

Multiagencja podkreśla, że konkursy sprzedażowe oraz wyjazdy integracyjne są częścią jej kultury organizacyjnej. Współpracujący z CUK Ubezpieczenia agenci mogą liczyć na udział w wielu wydarzeniach, które nagradzają najlepszych oraz integrują zespół. To cykliczne spotkania, takie jak: Asy Sprzedaży, Złote Romby, integracja dla pracowników centrali czy wyjazdy dla członków CUK Prestige Club. Multiagencja organizuje również konkursy sprzedażowe z nagrodami powiązane z promocją poszczególnych grup produktowych.

– Wyjazdy integracyjne oraz konkursy z nagrodami to tradycja w CUK. Mamy świadomość, jak ważną odgrywają rolę nie tylko w nagradzaniu osiągnięć partnerów, ale także w budowaniu silnych i zmotywowanych zespołów. Popularne powiedzenie mówi „nieważne, gdzie, ważne z kim” – w przypadku wyjazdu do Jordanii miejsce spełniło oczekiwania, ale prawdziwym skarbem tej wyprawy byli nasi partnerzy, którzy pokazali, że są zdeterminowani i zdolni do osiągania nawet najtrudniejszych celów, a przede wszystkim, że gramy w jednej drużynie z logiem CUK. Z pewnością na długo zapamiętamy Jordanię, ale i Jordania na długo zapamięta ten zespół – mówi Tomasz Poradzewski, dyrektor Departamentu Sieci Sprzedaży CUK Ubezpieczenia.

Źródło zdjęcia: CUK Ubezpieczenia

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

Wiener wspiera lokalne społeczności w sześciu województwach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W tegorocznej edycji programu wolontariackiego „Wiener pomagaMY” pracownicy ubezpieczyciela zgłosili 18 projektów, które chcą realizować w swoich lokalnych społecznościach. Rada Wolontariatu wyłoniła 10 zwycięskich inicjatyw. Dodatkowo jedna z nich otrzymała długoterminowe dofinansowanie.

Wolontariat pracowniczy

Wiener pomagaMY to program wolontariatu angażujący pracowników z całej Polski. Jego celem jest stworzenie różnorodnych możliwości zaangażowania dla zespołów pracowników oraz pośredników ubezpieczeniowych z całej Polski. Konkurs grantowy skierowany jest do pracowników, którzy mają wypracowane relacje w lokalnych społecznościach, chętnie zainicjują autorski projekt i poprowadzą zespół wolontariacki.

– Wolontariat pracowniczy w Wienerze obejmuje szereg kompleksowych działań i inicjatyw społecznych, w które zaangażowani są pracownicy firmy. Aktywności odbywają się na trzech płaszczyznach: program grantowy „Wiener pomagaMY”, program akcyjny „Leśne Porządki z Wiener” oraz Social Active Day, w ramach których wolontariusze dzięki dniom wolnym od pracy podejmują różnorodne aktywności. Działania wolontariatu są odpowiedzią na problemy i potrzeby lokalnych społeczności, zgłaszane przez reprezentujących je pracowników – tłumaczy Krzysztof Kulasza, menedżer ds. komunikacji Wiener.

Na realizację pomysłów w 2023 roku przewidziano 10 grantów, na które przeznaczono 50 tys. zł. Rada Wolontariatu oceniła projekty pod kątem m.in. odpowiedzi na problem lokalnej społeczności, zaangażowania wolontariackiego, opracowania harmonogramu i budżetu.

Różnorodność pomocy w 6 województwach

Wśród zgłoszonych pomysłów są projekty skierowane do dzieci i młodzieży, osób z niepełnosprawnością, a także dotyczące zwierząt czy środowiska naturalnego. Pomoc dociera w tym roku do społeczności lokalnych w aż sześciu województwach: mazowieckim, łódzkim, wielkopolskim, pomorskim, śląskim i małopolskim. Kolejne miesiące będą czasem działania i realizowania założonych planów.

Zwycięskie projekty

Dzięki wsparciu pracowników Wienera, przedszkolaki wezmą udział w zajęciach przybliżających obce kultury, seniorzy będą mogli korzystać z inspektu warzywno-ziołowego, odbędzie się kurs pierwszej pomocy. Dofinansowanie pozwoli też m.in. doposażyć jednostkę OSP w sprzęt ratownictwa technicznego czy zakupić farbę odbijającą ciepło do schroniska dla zwierząt. Projekty będą realizowane do końca listopada 2023 r.

(AM, źródło: Wiener)

Trasti z każdej polisy przekaże 1 zł dla zwierząt ze schronisk

0
Żródło zdjęcia: Trasti

Trasti rozpoczęło pierwszą w swojej polskiej historii akcję w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Każda polisa ubezpieczyciela kupiona u partnerów przedsięwzięcia lub przez stronę internetową trasti.pl to 1 zł przekazany na pomoc zwierzętom ze schronisk.

Pierwszym partnerem, który dołączył do akcji, jest Rankomat.

– Popularność społecznościowych zbiórek, która rozwinęła się na przestrzeni ostatnich lat, pokazuje, że jako społeczeństwo lubimy pomagać innym – i to bardzo dobrze świadczy o nas, jako ludziach – wyjaśnia Maciej Rygacki, odpowiedzialny za rozwój cyfrowych kanałów dystrybucji Trasti i pomysłodawca przedsięwzięcia. – Uwagę przyciągają zwłaszcza inicjatywy organizowane w internecie, gdzie sama specyfika tego narzędzia daje ogromną moc poprzez efektywność i łatwość w dotarciu do dużych mas odbiorców. Również jako grupa ludzi tworzących markę Trasti mamy potrzebę pomagania – co niejako z definicji robimy poprzez dostarczanie produktów ubezpieczeniowych mających na celu niesienie pomocy naszym klientom w sytuacjach szkodowych. Pomyśleliśmy natomiast, że przy okazji robienia naszego biznesu możemy dorzucić swoją cegiełkę pomocy dla tych, którzy jej potrzebują. I stąd pojawił się pomysł, aby z każdej sprzedanej polisy Trasti dystrybuowanej przez wybranych partnerów przeznaczyć złotówkę na pomoc dla schronisk, gdzie znajdują się nasi mali przyjaciele potrzebujący pomocy. Zebraną kwotę przeznaczymy na zakup karmy dla zwierząt do wybranych przez naszych partnerów schronisk – dodaje.

Szczegóły akcji można poznać TUTAJ.

Trasti działa na polskim rynku ubezpieczeń komunikacyjnych od trzech lat. W tym czasie wprowadził szereg rozwiązań, takich jak: błyskawiczna ścieżka sprzedaży, dzięki której przedstawienie oferty ubezpieczenia wspartej sugestiami AI zajmuje 10 sekund, AC z możliwością naprawy auta do 100% wartości, również przy szkodzie całkowitej, czy płatność składki w darmowych ratach 0%.

Ubezpieczyciel zapowiada, że w nadchodzących tygodniach zaprezentuje kolejne innowacyjne rozwiązania, które pomogą klientom i agentom szybciej i łatwiej kupować polisy i załatwiać swoje sprawy w Trasti. Wszystko to przy utrzymaniu rentowności portfela i adekwatności składek.

(AM, źródło: Trasti)

Rusza rekrutacja do Akademii TFI PZU

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Do 9 listopada potrwa rekrutacja do Akademii TFI PZU – programu łączącego edukację z elementami rywalizacji. Na najlepszych czekają sześciomiesięczne, płatne staże w zespole zarządzających funduszami TFI PZU.

Akademia TFI PZU to program, którego celem jest edukacja w zakresie zarządzania funduszami inwestycyjnymi i aktywami, analizy instrumentów finansowych oraz funkcjonowania rynków finansowych.

– Fundusze inwestycyjne odgrywają niezmiernie ważną rolę w pomnażaniu kapitału osób indywidualnych i firm, a także rozwoju całej gospodarki. To duża odpowiedzialność, dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić Akademię TFI PZU, której celem jest kształcenie profesjonalistów w zakresie zarządzania aktywami. Poza walorem edukacyjnym zależy nam na popularyzacji długoterminowego inwestowania z wykorzystaniem funduszy i innych produktów zbiorowego inwestowania – mówi Robert Zima, prezes zarządu TFI PZU.

Akademia TFI PZU, której partnerem jest Bloomberg, wystartuje 4 grudnia i potrwa do maja 2024 r. Każdy z absolwentów otrzyma certyfikat, a na najlepszych czekają sześciomiesięczne, płatne staże. Zwycięzcami zostaną uczestnicy, którzy w module inwestycyjnym Akademii uzyskają najlepszą stopę zwrotu (przy uwzględnieniu ryzyka inwestycyjnego), a jednocześnie należycie uzasadnią swoje decyzje inwestycyjne.

Akademia TFI PZU jest skierowana do studentów 3., 4. lub 5. roku uczelni polskiej lub zagranicznej, na kierunkach ekonomicznych lub nauk ścisłych. Spośród kandydatów zostanie wyłonionych maksymalnie 15 uczestników.

(AM, źródło: TFI PZU)

Polisa na życie pomoże po utracie zdolności do pracy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Saltus Ubezpieczenia przypomina, że w utrzymaniu stabilności finansowej po utracie zdolności do pracy może pomóc rozszerzona polisa na życie. W związku z brakiem możliwości zarabiania zakład wypłaca nawet pełną sumę ubezpieczenia.

Według danych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w grudniu 2021 r. w Polsce 145 tys. osób pobierało renty z tytułu niezdolności do pracy. Najwięcej osób otrzymywało miesięczne wypłaty w przedziale 3–3,5 tys. zł (15%) i 3,5–4 tys. zł (13,4%).

– Statystyki pokazują, że problem utraty zdolności do pracy jest bardziej powszechny, niż mogłoby się wydawać. Wypłacane kwoty w większości sytuacji mogą ledwo wystarczyć na bieżące wydatki i utrzymanie rodziny. Oprócz utraty dotychczasowej płynności finansowej taka sytuacja często generuje także dodatkowe koszty, takie jak leczenie czy rehabilitacja. W takim wypadku dużą pomocą może okazać się świadczenie wypłacone z polisy na życie, którą można rozszerzyć o kilka wariantów. Jednym z nich jest właśnie utrata zdolności do pracy – mówi Agnieszka Dudek, regionalna kierowniczka sprzedaży Saltus Ubezpieczenia.

Czym jest utrata zdolności do pracy?

Utrata zdolności do pracy to sytuacja, w której ubezpieczony nie jest w stanie wykonywać żadnej pracy zarobkowej przez okres co najmniej dwóch lat. Stan ten musi być potwierdzony przez odpowiednią instytucję medyczną, która jest uprawniona do wydawania orzeczeń o niezdolności do pracy w kontekście rentowym. W przypadku stwierdzenia niezdolności do pracy przez ubezpieczyciela wypłata świadczenia wynosi 100% sumy ubezpieczenia.

– Na wariant chroniący od utraty zdolności do pracy w Saltus Ubezpieczenia można się zdecydować w naszych wybranych ubezpieczeniach na życie. Maksymalne sumy ubezpieczenia to w przypadku tych produktów 1 mln zł lub 1,2 mln zł. Jeśli u ubezpieczonego zostanie orzeczony taki stan, świadczenie wyniesie 100% ustalonej podczas zawarcia umowy sumy. Co istotne, wypłata środków przez ubezpieczyciela nie blokuje otrzymania renty od państwa – kontynuuje Agnieszka Dudek.

Dla kogo polisa?

Rozszerzenie od utraty zdolności jest przeznaczone dla wykonawców wszystkich profesji. Można je wykupić wraz z ubezpieczeniem podstawowym lub w rocznicę polisy – wtedy jednak może wystąpić konieczność ponownej oceny ryzyka ubezpieczeniowego. Taką umowę mogą zawrzeć osoby w wieku od 18 do nawet 59 lat.

(AM, źródło: Brandscope)

Nationale-Nederlanden: Pracodawcy nie dbają o well-being pracowników

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Trendy wskazują, że pracodawcy coraz częściej poszukują rozwiązań poprawiających dobrostan w ich firmie. Jednakże jak pokazują wyniki badania „Dobrostan psychiczny w pracy” przeprowadzonego na zlecenie Nationale-Nederlanden, aż 65% respondentów nie czuje, aby kadra zarządzająca starała się zadbać o ich well-being. Ponad jedna piąta z tej grupy deklaruje, że ich przełożony nie przeprowadza żadnych działań na rzecz wspierania zdrowia psychicznego.

Ankietowani pracujący mają jednak konkretne oczekiwania – blisko 60% z nich jest zainteresowanych dodatkowym ubezpieczeniem obejmującym opiekę psychiatry bądź psychologa.

– Warto pamiętać, że nasza psychika jest równie ważna jak zdrowie fizyczne, a promowanie troski o nią to krok w kierunku zdrowszego miejsca pracy. Ubezpieczenia grupowe zapewniają obecnie możliwość zadbania także o dobrostan psychiczny. Na rynku dostępne są już rozwiązania, na przykład nasz dodatek do ubezpieczenia grupowego, które pozwalają pracownikom i ich bliskim kompleksowo zadbać o zdrowie mentalne, oferując pulę konsultacji z psychologiem i psychiatrą – mówi Anna Kwiatkowska, menedżerka ds. rozwoju produktów grupowych Nationale-Nederlanden.

Ekspertka zaznacza, że z odpowiedzi ankietowanych wynika, iż tylko 14% przedstawicieli firm deklaruje podejmowanie działań wspierających zdrowie psychiczne pracowników.

– Jednakże te organizacje, które decydują się na taki krok, robią zdecydowanie więcej niż dotychczas: już ponad jedna trzecia z nich oferuje bezpłatne konsultacje psychologiczne. Warto dodać, że ankietowani pracownicy oczekują także tzw. miękkich działań – np. rozmowy, odpowiedniego traktowania czy dobrej atmosfery – dodaje Anna Kwiatkowska.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

Euroins pozyskał środki na finansowanie rozwoju w Polsce

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Euroins Bulgaria, część Grupy Ubezpieczeniowej Eurohold, poinformował, że podwyższył swój kapitał o 7,7 mln euro. Dodatkowe środki posłużą do sfinansowania rozwoju ubezpieczyciela w Grecji i Polsce, czyli największych rynkach zagranicznych, na których firma jest obecna.

– Podwyższenie kapitału wzmacnia naszą pozycję kapitałową i zapewnia nam jeszcze więcej możliwości zwiększenia skali działalności w Europie Południowo-Wschodniej – skomentowała Joanna Tsoneva, prezeska zarządu Euroins Bulgaria.

Euroins działa w Polsce na mocy europejskiej dyrektywy o swobodzie świadczenia usług (FoS). Na podobnej zasadzie powrócił niedawno na rynek rumuński, oferując majątkowe ubezpieczenia pozakomunikacyjne.

(AM, źródło: xprimm.com)

Copernicus: To będzie najgorętszy rok

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ten rok ma szansę zostać najgorętszym od co najmniej 1940 – stwierdziła agencja UE Copernicus Climate Change Service. Według naukowców zmiana klimatu w połączeniu z tegorocznym układem El Niño, który ociepla powierzchnię wód zachodniego i środkowego Pacyfiku, spowodowała rekordowe temperatury.

Wnioski wyciągnięte przez Copernicus z odczytów rejestrowanych od 1940 r. mówią, że średnia temperatura globalna w okresie styczeń–wrzesień była o 0,52 stopnia Celsjusza wyższa niż średnia referencyjna z okresu 1991–2020 i o 1,4 stopnia wyższa niż z preindustrialnego okresu 1850–1900. Wcześniej 2020 i 2016 były najgorętszymi latami w historii zapisów, z globalną temperaturą ok. 1,25 ºC powyżej poziomu z czasów preindustrialnych. Zasięg lodu morskiego na Antarktydzie pozostawał na rekordowo niskim poziomie, podczas gdy na Morzu Arktycznym zasięg lodu jest o 18% poniżej średniej.

(AC, źródło: Reuters)

Nowe dane od UFG pomogą zakładom w ocenie odpowiedzialności za szkodę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny rozszerzył zakres danych przekazywanych ubezpieczycielom o dodatkowe informacje z notatek policyjnych. Zwiększy to skuteczność zakładów w zakresie wykrywania zjawisk przestępczości ubezpieczeniowej oraz umożliwi im właściwą ocenę odpowiedzialności lub jej braku.

W 2018 roku UFG we współpracy z Polskim Biurem Ubezpieczycieli Komunikacyjnych opracował rozwiązanie, które umożliwiło ubezpieczycielom dostęp do kluczowych danych z notatek policyjnych, takich jak m.in. czas, miejsce i okoliczności zdarzenia, a także dane kierowców i pojazdów, które w nim uczestniczyły. Dzięki temu ubezpieczyciele mogą szybciej weryfikować zgłaszane do nich szkody z ubezpieczeń komunikacyjnych, a w rezultacie szybciej wypłacać odszkodowania.

Nietrzeźwość przestanie być tajemnicą dla zakładu

Teraz zakres danych udostępnianych ubezpieczycielom zostaje poszerzony o dodatkowe informacje – o rannych, ofiarach śmiertelnych, uprawnieniach do kierowania pojazdami. Towarzystwa dowiedzą się też, czy kierujący znajdowali się w stanie po spożyciu alkoholu, w stanie nietrzeźwości lub po użyciu środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii. Ma to istotne znaczenie dla ubezpieczycieli, gdyż zdarzenia, do których doszło pod wpływem powyższych używek, są wyłączone spod odpowiedzialności zakładu.

Dostęp do danych tylko dla wystawców polis

Rozszerzony zakres danych dotyczy zdarzeń drogowych zaistniałych od 29 września 2023 roku. Narzędzie UFG umożliwia dostęp do danych z notatek policyjnych tylko i wyłącznie tym ubezpieczycielom, którzy wystawili polisy posiadaczom pojazdów biorących udział w zdarzeniu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

„Sztuczna inteligencja a my” hasłem przyszłorocznego Kongresu Brokerów

0
Źródło zdjęcia SPBUiR

W dniach 5–6 października w Toruniu odbyło się spotkanie z partnerami i współorganizatorami XXV Kongresu Brokerów. W jego trakcie przedyskutowano propozycje dotyczące formuły kolejnego spotkania, a także wybrano miejsce imprezy.

XXVI Kongres Brokerów odbędzie się w Mikołajkach w dniach 5–7 czerwca przyszłego roku pod hasłem „Sztuczna inteligencja a my”. SPBUiR zapowiedziało, że już niedługo na stronie kongresowej pojawią się koszty udziału dla wszystkich uczestników.

Relacja ze spotkania:

https://youtu.be/dvuK85NRBvs

(AM, źródło: SPBUiR)

18,328FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie