Blog - Strona 466 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 466

Ubezpieczenia z myślą o dzieciach

0
Aneta Sobol

Początek roku szkolnego to dla wielu rodziców często czas sporego napięcia. Trzeba dostosować się do nowego harmonogramu, w którym uwzględniane są godziny lekcji, zajęcia dodatkowe i inne aktywności związane z edukacją.

Przygotowania do powrotu dziecka do szkoły mogą być skomplikowane i wymagające. Pojawia się również temat ubezpieczenia dla dzieci.

Najczęściej usłyszymy o tym na zebraniu szkolnym lub od innego rodzica. Nie ma konieczności posiadania ubezpieczenia dla dziecka w szkole, dlatego rodzic zdany jest na siebie. Pytanie, czy to dobrze czy źle? Wcześniej decyzję o ubezpieczeniu dla całej placówki szkolnej czy przedszkolnej podejmowała dyrektorka miejsca lub ktoś z rady rodziców. Zazwyczaj taka osoba nie miała żadnej wiedzy ani doświadczenia w tym temacie, ale coś trzeba było wybrać.

Dziś w większości przypadków to rodzic decyduje, gdzie i na jakich warunkach będzie ubezpieczony jego największy skarb. Dlatego też coraz częściej rodzice zwracają się z tym tematem do agenta ubezpieczeniowego, chcą mieć pewność, że fachowiec w dziedzinie ubezpieczeń doradzi im najlepiej.

I tu pojawia się zadanie dla nas, ale przede wszystkim odpowiedzialność za życie i zdrowie dzieci naszych klientów.

Czy NNW wystarczy?

Rodzice ubezpieczenia dla dzieci kojarzą z NW, NNW i nie ma się co dziwić, przecież to tego typu polisy były dostępne w szkołach i przedszkolach przez lata. Są to oczywiście ubezpieczenia wypadkowe. Dziecko w wyniku nieszczęśliwego zdarzenia dostanie odszkodowanie za tzw. uszczerbek na zdrowiu.

Oczywiście zakres takiego ubezpieczenia może być szerszy, znajdziemy tam również pobyt w szpitalu, zwrot za prywatną rehabilitację czy wizytę u stomatologa, jeśli pociecha straci ząb w wyniku wypadku. Taka polisa jest ważna. Wypadki zdarzają się często, więc i wypłaty są częste, przez to rodzic widzi, że ubezpieczenie działa. Zawsze miło jest dostać parę złotych na otarcie łez.

Ale uważam, że nasza rola jako doradców ubezpieczeniowych nie powinna się na tym skończyć. Niestety, ale dopiero poważna choroba dziecka, taka jak nowotwór, przeszczep, operacja neurochirurgiczna, powoduje ogromne obciążenie finansowe dla rodziców. Tutaj zaczyna się walka z czasem, z pieniędzmi, z dostępem do informacji.

Nasza odpowiedzialność i nie nasze decyzje…

Obecnie na rynku ubezpieczeniowym mamy produkty, które wspierają leczenie zgodnie z aktualną wiedzą medyczną. Mamy możliwość umieszczenia dziecka w najlepszych placówkach medycznych na świecie, by uzyskało pełną opiekę i wsparcie. Wypłacane są wysokie odszkodowania, które mogą zapewnić finansowanie niezbędne do uratowania życia i zdrowia dziecka. Tylko niestety rodzice o tym nie wiedzą…

Większość agentów boi się nawet zaproponować najwyższy wariant ubezpieczenia szkolnego, bo składka jest wyższa o 20–30 zł i być może rodzic już tego nie kupi. A do wspomnienia o dodatkowej polisie zdrowotnej dla dziecka jeszcze daleka droga.

Tylko że my nie mamy prawa decydować za rodziców, czy coś kupią, czy nie dla swoich potomków. Mamy natomiast obowiązek dzielić się aktualną wiedzą ubezpieczeniową i możliwościami, które dziś są dostępne na rynku. Początek roku szkolnego jest doskonałym momentem na rozmowę o tym z rodzicami.

Aneta Sobol
członkini stowarzyszenia MDRT
ambasadorka PSRDU
www.anetasobol.pl

Reso przyciąga coraz więcej agentów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W I połowie tego roku Reso Europa Service zebrało 38 mln zł składek brutto. Większość przypisu – 21 mln zł – została wypracowana w II kw., którego wynik sprzedażowy był o 23% wyższy od odnotowanego w pierwszych trzech miesiącach 2023 r.

Do osiągnięć I półrocza ubezpieczyciel zaliczył także wdrożenie w Panelu Agenta dystrybucję dwóch kolejnych zakładów ubezpieczeń oraz zwiększenie liczby współpracujących agentów o 108% względem I połowy 2022 r. Reso zlikwidowało także o 45% więcej szkód niż przed rokiem.

Zakład zapowiedział też, że niebawem wdroży trzeciego partnera – Balcia Insurance SE, dla którego będzie znów likwidować szkody. Ponadto firma rusza z innowacyjnym Programem Poleceń Zakupu #PPZ.

(AM, źródło: Reso)

Balcia stawia na lifestyle

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

City Combo – taką nazwę nosi pakiet obejmujący NNW, OC i casco pojazdu typu hulajnoga czy rower, który pojawił się w ofercie Balcia. To tylko jeden z całej gamy produktów „lifestyle’owych” w portfelu zakładu – podał cashless.pl.

Serwis wskazuje, że nowa propozycja Balcii obejmuje polisy dla zwolenników mikromobilności, osób uprawiających sport, NNW, OC w życiu prywatnym czy ubezpieczenie mieszkania. Sam pakiet City Combo zapewnia użytkownikom rowerów, hulajnóg czy deskorolek ochronę NNW oraz OC ubezpieczonego i jego partnera. Ponadto gwarantuje odpowiedzialność zakładu za uszkodzenie czy utratę pojazdu w wyniku zdarzeń losowych lub działania osób trzecich. Cechą charakterystyczną polisy o sumach ubezpieczenia od 5 do 15 tys. zł jest ograniczenie formalności do minimum oraz łatwość korzystania bądź rezygnacji z usługi. Z ustaleń serwisu wynika, że testowa sprzedaż online produktu rozpoczęła się już latem, a teraz Balcia zamierza szeroko promować ofertę.

Więcej:

cashless.pl z 5 września, Ida Krzemińska-Albrycht „Ubezpieczenia ‘lifestyle’owe’ w ofercie Balcii. Ubezpieczyciel sprzeda online m.in. polisy dla rowerzystów.

(AM, źródło: cashless.pl)

Od jakich błędów może ubezpieczyć się księgowy?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z obserwacji Leadenhall Insurance wynika, że do najczęstszych błędów pracowników i właścicieli biur rachunkowych należą m.in. utrata dofinansowania z PFRON oraz uchybienia w zgłoszeniach VAT i rocznych deklaracjach PIT. Finansową odpowiedzialność za błędy i uchybienia w obsłudze klientów może przejąć na siebie ubezpieczyciel w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zawodowej.

Niedopełnienie obowiązków zawodowych przez księgowych i właścicieli biur rachunkowych naraża ich na wysokie kary finansowe. O 1 lipca tego roku kary grzywny za wykroczenia skarbowe wahają się od 360 zł do 72 tys. zł. Konsekwencje finansowe błędów i uchybień w pracy są jednak czasem o wiele dotkliwsze.

– Księgowi mogą zostać obciążeni finansowo z różnych powodów. Nie tylko za wykroczenia skarbowe, ale również z powodu zniesławienia, naruszenia umowy poufności, utraty dokumentów czy naruszenia lub złamania przepisów RODO. Formą zabezpieczenia się przed skutkami takich sytuacji jest ubezpieczenie OC zawodowej dla biur rachunkowych. Ochrona oferowana przez Leadenhall Insurance zawiera w sobie oczywiście obowiązkowe OC (z limitem do 10 tys. euro), które musi mieć każdy podmiot prowadzący usługowo księgi rachunkowe. Jednak potrzeby ubezpieczeniowe księgowych są znacznie szersze i dlatego to tylko jeden z elementów polisy. Można ją uzupełnić m.in. o błędy powstałe przy prowadzeniu uproszczonej księgowości, rozliczaniu VAT lub sporządzaniu deklaracji podatkowych – mówi Rajmund Rusiecki, CEO Leadenhall Insurance.

Uwaga na składki i podatki

Według ekspertów Leadenhall wśród najczęstszych w ostatnich latach błędów, które prowadzą do roszczeń, a równocześnie mogą być objęte ochroną ubezpieczeniową, znajdują się:

  • Utrata dofinansowania z PFRON wskutek nieterminowego złożenia wniosku – Roszczenia klientów bardzo często dotyczą niedotrzymania przez księgowego terminu złożenia wniosku o dofinansowanie z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. To wyklucza dotację, a na pracownika biura rachunkowego nakłada odpowiedzialność za stratę i konieczność jej zrekompensowania klientowi.
  • Uchybienie obowiązkowego zgłoszenia VAT – Kolejny przykład: niedostarczenie na czas zgłoszenia rejestracyjnego do opodatkowania VAT po przekroczeniu limitu wartości sprzedaży. W takiej sytuacji posiadanie ubezpieczenia sprawia, że ubezpieczyciel przejmuje na siebie koszty odsetek oraz inne konsekwencje błędu, których sfinansowanie „spada” na księgowego.
  • Uchybienie we wspólnych rocznych deklaracjach PIT małżonków – To bardzo częsta sytuacja – pomyłki księgowych powodują, że małżonkowie muszą złożyć korektę wspólnej deklaracji PIT. To skutkuje utratą możliwości korzystnego dla nich rozliczenia się razem. Biuro rachunkowe pokrywa poniesione przez klientów straty, za co odpowiedzialność również może przejąć ubezpieczenie Leadenhall.
  • Utrata zwolnienia z obowiązku płacenia składek z ZUS – Z kolei w okresie pandemii powszechnie zdarzały się księgowym opóźnienia w składaniu wniosków o tzw. tarczę antykryzysową, a także pomyłki w obliczaniu składek. Niestety, to uniemożliwiało klientom zwolnienie z obowiązku płacenia składek na ubezpieczenie społeczne. W takiej sytuacji pracownik biura rachunkowego ponosił odpowiedzialność za popełniony błąd i często z własnego budżetu pokrywał straty klienta. Polisa pozwalała na zrekompensowanie tego typu wydatków.

– Odszkodowania wypłacane klientom w ramach zawodowej polisy OC dla księgowych różnią się w zależności od skali popełnionego błędu czy uchybienia. Nie ma jednak wątpliwości, że obowiązkowy zakres ubezpieczenia nie obejmie wszystkich potencjalnych szkód, a jego ustawowy limit 10 tys. euro jest znacznie niedoszacowany. Roszczenia wobec księgowych sięgają nieraz dziesiątków, a nawet setek tysięcy złotych. Przy zakupie ochrony i doborze sumy gwarancyjnej trzeba brać pod uwagę potencjalnie najgorszy możliwy scenariusz. Pomaga w tym odpowiedź na pytanie: jak kosztowne błędy mogę popełnić, biorąc pod uwagę skalę mojego działania? – dodaje Rajmund Rusiecki.

(AM, źródło: Brandscope)

Pierwsza Akademia Rzecznika Finansowego przeszła do historii

0
Źródło zdjęcia: Biura Rzecznika Finansowego

31 sierpnia zakończyły się zajęcia w ramach I edycji Akademii Rzecznika Finansowego – specjalistycznego programu praktyk studenckich w Biurze Rzecznika. Przez cały miesiąc studentki i studenci prawa z całej Polski mieli okazję w praktyce zmierzyć się ze sprawami z zakresu prawa bankowego, ubezpieczeniowego i poznać oraz zastosować metody pozasądowego rozwiązywania sporów.

Zajęcia w małych, kilkuosobowych grupach dotyczyły zagadnień występujących w codziennej pracy Biura Rzecznika Finansowego i obejmowały m.in. przygotowanie pism procesowych, symulację mediacji czy obserwację rozpraw sądowych. Tym samym absolwenci Akademii zyskali wiedzę i umiejętności kluczowe dla pracy prawnika. Udział w Akademii stanowił unikalną możliwość poznania od środka ważnej dla rynku finansowego instytucji, a także dostrzeżenia roli, jaką w systemie prawnym odgrywają organy ochrony praw jednostki, takie jak Rzecznik Finansowy.

Na zakończenie uczestnicy mieli okazję spotkać się z Rzecznikiem i jego zastępcą, by przedyskutować najważniejsze zagadnienia w ich pracy. Ponadto otrzymali certyfikaty potwierdzające ukończenie programu, wręczył je Rzecznik Finansowy, dr. Bohdan Pretkiel. Odbyli także spotkanie z dyrektorką generalną Biura Rzecznika, Anetą Weremko.

Kolejna edycja Akademii odbędzie się w przyszłym roku.

(AM, źródło: RzF)

Ukraina: W ubezpieczeniach rentowność i wzrost składek

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Według narodowego Banku Ukrainy (NBU) w II kw. tego roku ukraiński niebankowy sektor finansowy przeszedł rozmaite zmiany, przy czym większość jego działów odnotowała wzrost aktywów. Raport NBU stwierdza, że sektor ubezpieczeniowy osiągnął zysk, a składka przypisana brutto lekko wzrosła w porównaniu z I kw. 2023 r.

Wielkość aktywów ubezpieczycieli na życie w II kw. wzrosła po raz drugi z rzędu, o 4%. Jednocześnie aktywa ubezpieczycieli majątkowych zmniejszyły się nieco wskutek wycofania się z rynku siedmiu uczestników. Składka przypisana brutto z ubezpieczeń na życie pozostała prawie niezmieniona w ciągu kwartału, podczas gdy składka z ubezpieczeń non-life wzrosła o 12%, do poziomu z IV kw. 2021 r. Ubezpieczenia komunikacyjne wzrosły o 21% i przekroczyły poziom przedwojenny.

Udział ubezpieczeń komunikacyjnych w składce non-life podczas działań wojennych przekroczył połowę. Rynek ubezpieczeniowy jest rentowny, zwrot na kapitale ubezpieczycieli majątkowych jest współmierny do tego z lat przeszłych (6%).

(AC, źródło: xprimm.com)

PZU kupuje Polski Gaz TUW

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU SA nabędzie od Orlen SA towarzystwa Polski Gaz. Transakcja umożliwia największemu polskiemu ubezpieczycielowi objęcie ochroną pracowników i mienia koncernu multienergetycznego.

– Zakup Polski Gaz TUW i Polski Gaz TUWnŻ to kolejny istotny krok ku osiągnięciu naszych celów strategicznych, obejmujących m.in. wzrost przychodów z ubezpieczeń oraz aktywów pod zarządzaniem. Realizacja tej umowy pozwoli zwiększyć przypis składki Grupy PZU o 180 mln zł, a także wartość zarządzanych przez nas środków zgromadzonych przez uczestników PPE o ponad 190 mln zł. Oznacza to również zacieśnienie współpracy między największymi w Polsce i Europie Środkowej konglomeratami – energetycznym i finansowym. Jestem przekonana, że kooperacja Grupy PZU i Grupy Orlen pozytywnie wpłynie na rozwój biznesu obu partnerów – mówi Beata Kozłowska-Chyła, prezeska PZU SA.

Warunkową umowę kupna sprzedaży obu towarzystw podpisano 4 września, wypełniając w ten sposób postanowienia listu intencyjnego z 9 listopada 2022 r., w którym PZU SA zadeklarował chęć nabycia, a PKN Orlen zbycia 100% udziałów Polski Gaz TUW, będącego właścicielem Polski Gaz TUW na Życie. Transakcja obejmuje też trzyletnią umowę ramową, regulującą warunki współpracy obu stron, w tym realizację odnowień polis ubezpieczeniowych znajdujących się obecnie w portfelach obu towarzystw.

– Wykorzystamy naszą siłę kapitałową oraz ogromne doświadczenie i know-how lidera branży, by zapewnić Grupie Orlen i jej pracownikom najlepszą dostępną na polskim rynku ochronę ubezpieczeniową, także poprzez kontynuację usług świadczonych obecnie przez towarzystwa Polski Gaz – podkreśla Małgorzata Sadurska, członkini zarządu PZU SA, nadzorująca m.in. pion klienta korporacyjnego.

W najbliższych miesiącach planowane jest złożenie wniosku do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Komisji Nadzoru Finansowego w sprawie wyrażenia niezbędnych zgód formalnych. Zakończenie procesu przejęcia Polski Gaz TUW przez PZU planowane jest na grudzień.

Polski Gaz TUW zapewnia kompleksową obsługę ubezpieczeniową dla branży gazowniczej i energetycznej od 2016 r. Zostało założone przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, które od 2 listopada 2022 r. jest częścią Grupy Orlen. Towarzystwo oferuje m.in. ubezpieczenia mienia, komunikacyjne, OC i ochronę prawną dla firm z branży gazowniczej i wydobywczej oraz produkty dotyczące bezpieczeństwa osobistego dla klientów indywidualnych. Z kolei Polski Gaz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych na Życie prowadzi działalność operacyjną od grudnia 2019 r. Zostało utworzone przez Polski Gaz TUW w celu zawierania umów grupowego ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym w formie pracowniczego programu emerytalnego dla spółek z Grupy Orlen.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

KNF podsumowała ubiegły rok w ubezpieczeniach

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na stronie internetowej Komisji Nadzoru Finansowego ukazał się „Biuletyn roczny. Rynek ubezpieczeń 2022”. Dane z raportu podsumowującego ubiegłoroczne wskaźniki polskiego rynku ubezpieczeń w minimalnym stopniu różniły się od zaprezentowanych w marcu 2023 r.

Z opublikowanego 4 września „Biuletynu” wynika, że w minionym roku krajowi ubezpieczyciele zebrali łącznie 72,312,07 mln zł składek brutto. Rezultat był o ponad 3 mld zł lepszy od odnotowanego w 2021 r., tj. 69,214,83 mln zł. Zakłady ubezpieczeń wypłaciły 44,389,63 mln zł wobec 41,307,48 mln zł w roku poprzednim. Wynik techniczny rynku uplasował się na poziomie 5634,3 mln zł. Rok wcześniej wyniósł 5164,26 mln zł. Natomiast zysk netto wyniósł 5690,74 mln zł wobec 5642,42 mln zł w 2021 r.

Rentowność techniczna w AC uplasowała się na poziomie 936,16 mln zł wobec 609,29 mln zł w roku poprzednim. Z kolei wynik techniczny w OC wyniósł 247,39 mln zł. W 2021 r. wartość tego wskaźnika sięgnęła 656,23 mln zł.

Blisko 300 tys. agentów i OFWCA

W „Biuletynie” wskazał również, że na koniec 2022 r. zarejestrowanych było 29,092 agentów ubezpieczeniowych. 12 miesięcy wcześniej ich grono liczyło 30,467 podmiotów. Równolegle w rejestrze znajdowało się 263,015 osób fizycznych wykonujących czynności agencyjne wobec 247,036 OFWCA na 31 grudnia 2021 r.

Wyszczególnienie /SpecificationBrokerzy / Brokers
Ogółem / Totalz tego: / of which:
brokerzy ubezpieczeniowi / insurance brokersbrokerzy reasekuracyjni / reinsurance brokers
 31.12.202131.12.202231.12.202131.12.202231.12.202131.12.2022
Osoby fizyczne / Natural person8968828828671415
Osoby prawne / Legal person5875965445534343
Razem / Total1 4831 4781 4261 4205758
       
Brokerzy wykreśleni z rejestru / Brokers removed from the register3566356303

(źródło: KNF „Biuletyn roczny. Rynek ubezpieczeń 2022”)

Pełna treść „Biuletynu”

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

OC w górę drugi miesiąc z rzędu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z najnowszego raportu RMF FM i Rankomat wynika, że sierpniowe ceny OC posiadaczy pojazdów mechanicznych były średnio o 40 zł wyższe niż przed rokiem. Eksperci porównywarki podkreślają, że są to pierwsze znaczące wzrosty cen od 2017 r., które w dodatku dotyczą ceł Polski.

Grzegorz Demczyszak z Rankomat podkreśla, że w lipcu przeciętna stawka w kraju wzrosła o niespełna 5% w stosunku do lipca 2022 r. W ubiegłym miesiącu podwyżka sięgnęła już 8% w skali roku. Wzrost stawek odnotowano w każdym z województw. W sześciu z nich stawki poszły w górę o ponad 10%. Największe podwyżki miały miejsce w województwach: łódzkim – prawie 13%, małopolskim – prawie 12% oraz mazowieckim – prawie 11%. Grzegorz Demczyszak podkreśla, że coraz wyższe koszty likwidacji szkód z OC ppm już od dłuższego czasu nadwyrężały finanse ubezpieczycieli i wpływały na ich rentowność. Z tego powodu podwyżki cen są w pełni uzasadnione. W ocenie eksperta istnieje duże prawdopodobieństwo, że do firm, które zdecydowały się na wyraźne podniesienie swoich stawek, dołączą kolejne.

Więcej:

RMF FM z 2 sierpnia, Maciej Sztykiel „Raport RMF FM i Rankomat.pl: Takich podwyżek OC nie było od sześciu lat”:

(AM, źródło: RMF FM)

Pokoleniowe wyzwanie dla programów affinity

0
dr Róża Błaś

Młodzi klienci wymuszają zmiany w standardach prowadzenia biznesu. Otwarte pozostaje już tylko pytanie, „jak szybko”, a nie „czy”. Chcąc zaskarbić sobie sympatię pokolenia Z, programy affinity muszą dostosować się do potrzeb tej generacji, a nie czekać, aż „zetki” same do nich dorosną.

Zoomersów programy affinity mogą do siebie przyciągnąć wygodą, poczuciem sprawczości oraz prestiżem.

Różnice międzypokoleniowe wyrażają się przede wszystkim w światopoglądzie, systemie wartości, zasadach współżycia społecznego. Przyjmuje się, że pokolenie Z stanowią osoby urodzone w latach 1995–2012. Cechuje je biegłość technologiczna, pragmatyzm, indywidualizm, tolerancja oraz aktywizm społeczny.

Choć charakterystyki te są tylko ogólnymi obserwacjami i nie odnoszą się do każdego, mogą dostarczyć cennych wniosków, również z punktu widzenia programów affinity.

Technologiczne rozwiązania na miarę kompetencji cyfrowych

W odróżnieniu od wcześniejszych pokoleń, „zetki” nie znają życia bez internetu. Stąd też nazwano ich pokoleniem C od ang. connected (tłum. podłączeni). Są więc dobrze zaznajomieni z urządzeniami łączącymi się z internetem oraz mediami społecznościowymi. Wymóg korzystania z nowego urządzenia czy oprogramowania nie stanowi problemu. Zakupy online są dla nich standardem.

Wobec tego mogą oczekiwać cyfrowych rozwiązań, które pozwolą im kupić ubezpieczenie w wygodny sposób bez wychodzenia z domu. Szukają praktycznych narzędzi i efektywnych sposobów działania. Duże znaczenie ma dla nich wygoda. Docenią zatem szybką i skuteczną obsługę.

Pozytywne opinie i zaangażowanie klientów kluczem do sukcesu

Przedstawiciele generacji Z są w stanie przetwarzać duże ilości informacji. Na ich decyzje zakupowe mają wpływ media oraz rówieśnicy, co zwiększa rolę marketingu szeptanego oraz rekomendacji.

Korzystając z uproszczeń i skrótów językowych, mają tendencję do skracania i przyspieszania komunikacji. Wolą wideo od treści tekstowych czy graficznych. Częściej można ich spotkać w takich serwisach oraz aplikacjach internetowych, jak YouTube i TikTok. Szybciej zwrócą więc uwagę na ubezpieczenie zaprezentowane w prosty i zrozumiały dla nich sposób.

Chętnie również wchodzą w interakcje z przedsiębiorcami i pozytywnie oceniają możliwość współkształtowania oferty. Chcąc zdobyć ich uznanie, należy dać im realny wpływ na rozwój programu ubezpieczeń.

Kuszenie prestiżem i otwartością na różnorodność

„Zetki” znane są także z upodobania do marek luksusowych, będących synonimem prestiżu. Dorastanie w zglobalizowanym i wielokulturowym otoczeniu otworzyło ich na różnorodność, w poszukiwaniu której odnajdują poczucie przynależności do danej grupy.

Często angażując się w działalność charytatywną, przedstawiciele tego pokolenia chętnie wspierają kształtowanie postaw prospołecznych, wpisujących się w ich system wartości. Programy ubezpieczeń powiązane z aktywizmem mogą więc łatwiej wzbudzić ich zainteresowanie.

Technologiczna zręczność, duże poczucie własnej wartości, niezależność, skłonność do podejmowania własnych inicjatyw oraz działań, które przynoszą natychmiastowe rezultaty, oraz zaangażowanie społecznie to cechy, którymi można opisać reprezentantów pokolenia Z.

Chcąc przyciągnąć uwagę „zetek” programem affinity, należy włączyć ich w rozwój oferty, a także postawić na cyfryzację i automatyzację procesów, praktyczność zastosowanych rozwiązań oraz elastyczność i personalizację ubezpieczeń.

dr Róża Błaś
kierowniczka ds. programów affinity
Mentor SA

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie