Blog - Strona 487 z 1510 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 487

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 40/2023

0
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Z nowymi strukturami w nowej rzeczywistości – str. 2
  • VIG połączy swoje polskie spółki – str. 3
  • Insly rozbudowuje portfel usług dla agentów – str. 4
  • InterRisk, TUW „TUW”: Wspólnie możemy więcej! – str. 5
  • Rajmund Rusiecki, Leadenhall, Artur Kijonka, OVB: Ubezpieczenia od utraty dochodu w ofercie wielkiego pośrednika – str. 6
  • Artur Stępień, TUZ Ubezpieczenia: TUZ stawia na majątek – str. 7
  • ERGO Hestia modyfikuje organizację sieci sprzedaży – str. 9
  • KNF porządkuje rynek polis inwestycyjnych – str. 10
  • Sławek Bełz, PRU: Połowa uczestników badania Prudential Family Index dba o swoją finansową przyszłość – str. 11
  • Bartłomiej Chmielowiec, RPP: Nowa jakość w ochronie zdrowia – str. 14
  • Michał Makarczyk, Global Assistance: Pomoc w każdej sytuacji – str. 17
  • Joanna Jastrzębska, eOFWCA.pl: Jak spełnić obowiązek szkoleniowy wymagany ustawą – str. 18
  • Wojciech Semmerling, safety4all.pl: O spokojnym śnie dystrybutora, czyli dokumentacja – str. 19
  • Aneta Sobol, PSRDU: Kroki do finansowego bezpieczeństwa 19
  • Łukasz Reszczyński, Inter-Broker: Kilka słów o dotowanym ubezpieczeniu upraw rolnych 20
  • Sławomir Dąblewski: Karencja na śmierć rodzica – str. 21
  • Grzegorz Kaliszuk, Phinance: Inwestycja w grunty z pomocą pośrednika – str. 21
  • Adam Kubicki: Od czego trzeba zacząć drogę do sukcesu – str. 22
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: Aleksandra Przegalińska, Dariusz Jemielniak, AI w strategii: rewolucja sztucznej inteligencji w zarządzaniu, Wydawnictwo MT Biznes – str. 22
  • Europ Assistance Polska: XV Forum Assistance. Sztuczna inteligencja – przyjaciel czy wróg? – str. 24

Szlachetna misja w dobie regulacyjnej biegunki

0
Źródło zdjęcia: Gazeta Ubezpieczeniowa

Blisko 400 osób zarejestrowało się na konferencję Ubezpieczenia Sprzedaż Innowacje Ryzyko (USIR) 2023, która odbyła się w Warszawie 28 września 2023 r. To pierwsza edycja ubezpieczeniowej odsłony Europejskiego Kongresu Finansowego. Ambicje organizatorów są bardzo duże. Konferencja ma się stać forum wymiany myśli szerokiego grona interesariuszy naszego sektora i poruszać kluczowe tematy, z którymi się zmagamy jako branża. Głównym partnerem merytorycznym wydarzenia jest Deloitte, a wśród partnerów medialnych znalazła się „Gazeta Ubezpieczeniowa”. 

Coraz wyraźniej widać potrzebę stworzenia platformy dla szerokiego spektrum przedstawicieli branży ubezpieczeniowej. USIR 2023 może stać się miejscem, gdzie spotykamy się, by debatować i kształtować przyszłość sektora. W dobie globalizacji i rosnącej konkurencji takie inicjatywy stają się nie tylko pożądane, ale wręcz niezbędne dla zdrowego rozwoju rynku.

Wykład inauguracyjny wygłosił prof. Karel van Hulle, emerytowany profesor Uniwersytetu Goethego we Frankfurcie. Kilkukrotnie podkreślał, jak ważną rolę odgrywają ubezpieczenia, stabilizując gospodarkę i biorąc na siebie ryzyka zarówno od firm, jak i klientów indywidualnych. Misja ważna i szlachetna, jednak niełatwa do realizacji, zwłaszcza w dobie „biegunki regulacyjnej”, jak to obrazowo ujął prof. van Hulle, trafiając w samo sedno.

Nasza branża nieustannie krąży wokół starych tematów, nie odważając się wkroczyć na nieznane ścieżki, niczym w labiryncie, w którym każdy korytarz prowadzi do dobrze znanego zakamarka. Opisujemy świat niczym stary malarz, który od lat maluje ten sam pejzaż, nie zauważając zmieniających się odcieni tkaniny rzeczywistości.

Dyskurs ubezpieczeniowy zdominowany jest przez bariery i przeszkody, a nie przez śmiałość wizji i innowacyjność. To tak jakby podróżnik, zamiast podzielić się opowieściami o nieodkrytych lądach, opowiadał o tym, dlaczego nie odważył się na wyprawę. Dyżurne tematy, takie jak różne „luki”, stają się na branżowych spotkaniach niczym motywy w utworach muzycznych, powracające w każdej kolejnej zwrotce.

Dobrze znane są wątki, o których mówimy od lat, takie jak luka ubezpieczeniowa, luka emerytalna czy luka technologiczna. Istnieją też dyżurne argumenty – rzadsza transakcyjność w porównaniu z bankowością, brak edukacji ekonomicznej, brak umiejętności i zaufania do długoterminowego oszczędzania czy nadmiar regulacji hamujący innowacyjność. To prawdziwe argumenty, ale powtarzane dziesiątki razy od bardzo wielu lat.

W świecie, w którym zmieniają się realia ekonomiczne, technologiczne i społeczne, powtarzanie starych argumentów przypomina próbę rozmowy z przyszłością w języku przeszłości. Tymczasem potrzebujemy świeżego spojrzenia, jak poeta szukający nowych metafor, by oddać skomplikowaną naturę rzeczywistości.

Być może, jak zasugerowała prezeska AON Dominika Kozakiewicz, ubezpieczyciele nie powinni jednak zżymać się na mało efektowną rolę dostarczycieli pojemności, bo bardzo trudno im rywalizować na doświadczenia klienta z Netflixami i Uberami. Może wcale nie taka powinna być ich rola.

Jak zauważyła Magdalena Macko-Gizińska, członkini zarządu Nationale-Nederlanden, gdzie odpowiada właśnie za doświadczenie klienta, powinniśmy jako branża częściej zadawać sobie pytanie, po co tak naprawdę działamy i po co się cyfryzujemy. W innym panelu padła odpowiedź – naszą rolą jest pomagać ludziom i firmom w trudnych sytuacjach oraz dzięki wiedzy o szkodach i ryzykach pomagać zapobiegać ich występowaniu. Może jesteśmy mniej atrakcyjni niż Netflix czy Uber, ale w razie poważnej choroby, kataklizmu czy innych „zdarzeń ubezpieczeniowych” to właśnie my niesiemy realną pomoc. To ważna rola, a w dobie zmian klimatycznych, wyzwań demograficznych, zdrowotnych i ekonomicznych pola do działania nam nie zabraknie. Pytanie brzmi, jak to robić jeszcze efektywniej, nie tracąc przy tym z oczu własnych pracowników ani klientów. Mam nadzieję, że w kolejnych edycjach USIR będzie więcej miejsca na szukanie rozwiązań niż na analizę problemów.

Aleksandra E. Wysocka

Redaktorka naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”

#ubezpieczeniowyLIVE: Liderzy innowacji – AI i chatboty

0

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE, który odbędzie się we wtorek 3 października w godzinach 13:00–15:00. Tematem odcinka będzie wykorzystanie sztucznej inteligencji i chatbotów w świecie ubezpieczeń.

W programie: 

  • Rozmowy z Chatem GPT. Wybrane myśli z nowości książkowych Wydawnictwa MT Biznes o sztucznej inteligencji– Paweł Jaczewski, menedżer ds. klienta biznesowego, Wydawnictwo MT Biznes.
  • Sztuczna inteligencja: wizja i przyszłość w świecie ubezpieczeń – Kamila Sobczyk, starsza konsultantka, Deloitte.
  • Chatbot, który nie zirytuje klientów – czy to możliwe? – Łukasz Nienartowicz, Head of Business Intelligence,Britenet 
  • Wykorzystanie botów w obsłudze klientów i pośredników ubezpieczeniowych – Oskar Jedynasty, dyrektor ds. rozwoju oprogramowania, ERGO Hestia. 

Wydarzenie Facebook

Wydarzenie LinkedIn

(ks)

Od początku roku ceny OC wzrosły już o 10% 

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

III kwartał 2023 r. jest pierwszym od 6 lat okresem, który zakończył się podwyżką cen OC w skali roku. Średnia składka obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego wzrosła w tym czasie o 7% w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego i wyniosła 532 zł. Podwyżki dotyczą każdego regionu Polski, a najwyższe sięgają ponad 20% – wynika z raportu przygotowanego przez porównywarkę Rankomat.

Trzeci kwartał tego roku to pierwszy od rozpoczęcia nowej wojny cenowej na rynku ubezpieczeniowym okres, w którym cena polisy rok do roku poszła w górę.

W raporcie „RanKING – rynek i ceny ubezpieczeń komunikacyjnych” eksperci porównywarki podsumowali, jak kształtowały się średnie składki OC w minionym kwartale. Sprawdzili również, w których regionach Polski kierowcy mogli liczyć na najkorzystniejsze oferty ubezpieczycieli. 

Średnia cena OC w III kwartale 2023 roku wyniosła 532 zł, czyli była o 7% wyższa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W ostatnim kwartale odnotowano podwyżkę również w stosunku do II kwartału 2023 roku. Wyniosła ona 16 zł, co można traktować jako zapowiedź dynamicznego wzrostu cen w kolejnych kwartałach. Wrzesień 2023 roku jest trzecim miesiącem z rzędu z podwyżkami cen OC. 

W III kwartale 2023 r. średnia cena OC wyniosła 532 złote i była wyższa o 3,1% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Nie jest to pierwszy tegoroczny wzrost przeciętnej składki w kraju. W II kwartale br. odnotowaliśmy podwyżkę 5,3%. Bardzo prawdopodobne, że tendencja wzrostowa utrzyma się też w kolejnych miesiącach. Poszczególni ubezpieczyciele będą stosować różną politykę cenową. Kierowcy powinni więc zwrócić szczególną uwagę na te zmiany. Mogą oni zaoszczędzić na OC, porównując oferty różnych firm i wybierając najlepszą polisę – komentuje Tomasz Masajło, prezes zarządu Rankomat.

Najdrożej na Pomorzu i na Mazowszu 

W III kwartale 2023 r. najwięcej za ubezpieczenie OC płacili kierowcy z województwa pomorskiego (637 zł), mazowieckiego (604 zł) i dolnośląskiego (587 zł). Na najniższe składki mogli natomiast liczyć kierowcy z województwa podkarpackiego (453 zł), opolskiego (458 zł) i świętokrzyskiego (466 zł). Ceny ubezpieczenia OC były wyższe niż przed rokiem we wszystkich województwach. Podwyżki wyniosły od 4% (woj. kujawsko-pomorskie) do 10,2% (woj. łódzkie). 

Największe odchylenia od średniej ceny OC odnotowano w województwach: pomorskim (+19,7%), podkarpackim (-14,8%) i opolskim (-13,9%). 

Najtańsze i najdroższe miasta 

Z analizy przygotowanej przez Rankomat wynika, że w III kwartale 2023 r. najwięcej za obowiązkowe ubezpieczenie płacili kierowcy z Gdańska (738 zł), Wrocławia (717 zł) i Warszawy (685 zł). Towarzystwa ubezpieczeniowe proponowały najtańsze polisy OC mieszkańcom Opola (487 zł), Katowic (507 zł) i Rzeszowa (517 zł). Różnica cen OC pomiędzy najtańszym Opolem a najdroższym Gdańskiem wyniosła aż 51,5%. We wszystkich miastach wojewódzkich ceny OC wzrosły w porównaniu do roku ubiegłego. Największe wzrosty dotyczyły mieszkańców Olsztyna (18,1%), Szczecina i Wrocławia (10,6%). 

Kto płacił najwięcej?  

W dalszym ciągu za OC najwięcej płacą najmłodsi kierowcy – w III kw. 2023 r. 18-latkowie wydawali średnio na obowiązkowe polisy 2034 zł. Największe zniżki otrzymują zaś 60-latkowie (452 zł). Najtańsze w ubezpieczeniu były samochody marki Fiat (497 zł), a najdroższe BMW (644 zł). Biorąc pod uwagę napęd, to właściciele hybryd musieli nastawić się na największe wydatki (średnio 564 zł), natomiast posiadacze aut w pełni elektrycznych – na najmniejsze (446 zł). 

Pełna treść raportu

(KS; źródło: Rankomat)

Na czym się skupić, chcąc osiągnąć sukces zawodowy

0
Adam Kubicki

Czynników wpływających na nasz rozwój jest wiele. Jednak niektóre z nich są kluczowe i w znaczącym stopniu wpływają na to, w jakiej sytuacji się znajdujemy. Jedną z najważniejszych zasad jest dotrzymywanie zobowiązań.

Obserwując osoby, zarówno w roli pracownika, jak i przedsiębiorcy, możemy zauważyć spory problem z realizacją zasady dotrzymywania zobowiązań. Lecz bardziej interesujące jest to, że większość ludzi wie, że złamie którąś z obietnic, i jest tego świadoma jeszcze przed zgodzeniem się na nią. A mimo to podejmuje takie zobowiązanie.

Prawdziwy problem nie tkwi w tym, że ludzie tak łatwo dają słowo i tak łatwo je łamią, ale że nie zdają sobie sprawy z psychologicznego kosztu takiego postępowania. Gdy nie dotrzymujesz swoich zobowiązań, ponosisz zarówno koszty zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Tracisz czyjeś zaufanie, szacunek i wiarygodność w oczach innych – rodziny, przyjaciół, kolegów z pracy i klientów. Tworzysz też bałagan we własnym życiu i w życiu tych, którzy polegają na tobie, spodziewając się określonego wyniku działań – czy to punktualnego zjawienia się w umówionym miejscu, by razem pójść do kina, czy terminowego wykonania raportu, czy też posprzątania garażu.

Po kilku tygodniach składania swoim dzieciom pustych obietnic, że w weekend zabierzesz je do parku, dzieci zaczynają wątpić w twoje słowo. Zaczynają zdawać sobie sprawę, że nie mogą na ciebie liczyć. Tracisz u nich swój autorytet. Wasza relacja ulega pogorszeniu.

Co ważniejsze, każde zobowiązanie, jakie na siebie bierzesz, ostatecznie składasz sobie samemu. Nawet gdy obiecujesz coś komuś innemu, twój umysł słyszy to i traktuje jako zobowiązanie wobec twojej osoby. Tak jakbyś obiecywał sobie samemu, że coś zrobisz, a gdy tej obietnicy nie dotrzymujesz, przestajesz sobie ufać.

W efekcie tracisz poczucie własnej wartości, pewność siebie i szacunek wobec siebie samego. Tracisz wiarę w swoją zdolność do uzyskania określonego rezultatu. Osłabiasz swoje poczucie wewnętrznej spójności.

Gdy sobie uświadomisz, jak ważna jest wewnętrzna spójność i ile znaczy twoja samoocena, przestaniesz szastać swoim słowem tylko po to, by mieć kogoś z głowy. Przestaniesz sprzedawać swoje poczucie własnej wartości za garść chwilowej aprobaty. Nie będziesz brać na siebie zobowiązań, których nie masz zamiaru dotrzymać. Rzadziej będziesz coś obiecywać, ale za to zaczniesz dokładać wszelkich starań, by swoje obietnice spełniać.

Gdy w końcu zdasz sobie sprawę, jak dużą wagę ma dotrzymanie danego przez ciebie słowa, uświadomisz sobie też, że jesteś w stanie to zrobić. To po prostu kwestia uświadomienia sobie, co musiałbyś w tym celu poświęcić.

Poczucie osobistej mocy, jakie zyskujesz dzięki dotrzymywaniu swoich zobowiązań, warte jest znacznie więcej niż milion złotych.

Jeśli zależy ci na większym poczuciu własnej wartości, większej pewności siebie, na szacunku do samego siebie, na osobistej mocy, jasności umysłu i na większej energii, to nadaj większe znaczenie kwestii dotrzymywania danego przez siebie słowa. Jeśli chcesz, by inni darzyli cię szacunkiem i zaufaniem, co jest czynnikiem kluczowym dla osiągnięcia w życiu wszystkiego, co ważne, to potraktuj bardziej serio kwestię wywiązywania się przyjętych na siebie zobowiązań.  

Pamiętaj, podejmuj jedynie te zobowiązania, które zamierzasz dotrzymać. Jeśli się do czegoś zobowiążesz, zastanów się przez chwilę i pomyśl, czy dana czynność naprawdę jest czymś, co chcesz zrobić. Nie obiecuj czegoś tylko dlatego, że zależy ci na czyjejś aprobacie. Jeśli nie dotrzymasz słowa, osiągniesz wynik przeciwny do zamierzonego.

Adam Kubicki

adam.kubicki@indus.com.pl

Brokerzy z Torunia będą studiować kwestie ubezpieczeń w jednostkach samorządu terytorialnego

0
Piotr Mikuszewski (główny autor programu studiów, dyrektor biura IB), Michał Kożuchowski (członek zarządu IB), Robert Kożuchowski (prezes zarządu IB),  Anna Świtała-Wierzbicka (dyrektokar Centrum Kształcenia Podyplomowego i Szkoleń WSG), Dariusz Buchaniec (dziekan WSG w Toruniu)

Spółka Inter-Broker z Torunia postanowiła w wyjątkowy sposób uczcić 25-lecie działalności, organizując dla swoich pracowników studia podyplomowe. Program obejmować będzie wielopłaszczyznowość i interdyscyplinarność w ubezpieczeniu jednostek samorządu terytorialnego, wpisując się tym samym w główny profil działalności brokera.

Zakres studiów został przygotowany w duchu innowacyjności w Biurze Analiz i Projektów Ubezpieczeniowych spółki Inter-Broker, a następnie poddany negocjacjom na rynku edukacyjnym. Największą elastycznością wykazała się Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy (przy głównym udziale jej jednostki w Toruniu), z którą Inter-Broker współpracuje już od kilku lat. W efekcie opracowany został program obejmujący trzy główne bloki tematyczne: administracyjny, techniczny i finansowo-prawny.

Zaplanowane zajęcia w szczególny sposób będą kładły nacisk na aspekt praktyczny, aby uczestnicy mogli wdrożyć najnowsze rozwiązania i metody pracy do codziennych obowiązków i obejmą m.in. takie tematy, jak: 

  • Zadania jednostek samorządu terytorialnego
  • Budżet i finanse jednostek samorządu terytorialnego, w tym zasady finansowania składki ubezpieczeniowej
  • Prawo budowlane – przepisy regulujące proces budowlany i obowiązki jednostek samorządu terytorialnego w tym zakresie
  • Eksploatacja i utrzymanie budynków – zasady utrzymania budynków przeznaczonych na cele publiczne i mieszkalne
  • Szacowanie wartości budynków i budowli
  • Zarządzanie ryzykiem w działalności jednostek samorządu terytorialnego
  • Odpowiedzialność cywilna jednostki samorządu terytorialnego
  • Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne na poziomie gminy i województwa
  • Gospodarka odpadami

Proces kształcenia zaplanowany został na 240 godzin zajęć (w formie stacjonarnej i zdalnej) w czasie dwóch semestrów. Istnieje również możliwość rozszerzenia zakresu studiów o kolejne tematy i zagadnienia wraz z opcją przedłużenia okresu edukacji o wybrany czas.

W projekcie weźmie udział połowa pracowników spółki Inter-Broker. Studia zakończą się obroną prac dyplomowych, z których najlepsze zostaną wydane w specjalnie przygotowanej monografii.

(KS, źródło: Inter-Broker)

Unilink: Rośnie przestępczość w Trójmieście. Mieszkańcy chętniej sięgają po polisy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Eksperci Unilink postanowili przyjrzeć się metropoliom, w których poziom przestępczości przeciwko mieniu jest najwyższy. Najnowsze dane GUS potwierdzają, że w Trójmieście ostatnio zrobiło się mniej bezpiecznie. Mieszkańcy odpowiadają na ten fakt zwiększonym zainteresowaniem ubezpieczeniami. Chodzi głównie o polisy autocasco i ubezpieczenia domów lub lokali mieszkalnych.

Niepokojąco wyglądają statystyki z Gdyni, gdzie rok do roku (I kw. 2022 r. – I kw. 2023 r.) liczba stwierdzonych przestępstw przeciwko mieniu wzrosła aż o 58%. Jednocześnie w Gdańsku odnotowano znaczący roczny spadek przestępczości przeciwko mieniu (-19%), choć w latach 2018–2022 liczba takich przestępstw stwierdzona na terenie tego miasta wzrosła aż o 51%.

Gdzie najbardziej trzeba uważać na przestępców?

Wedle policyjnych statystyk przez pierwsze siedem miesięcy 2023 r. na terenie Gdańska odnotowano 1520 kradzieży z włamaniem, 109 kradzieży samochodów oraz 2412 pozostałych kradzieży. Z kolei doniesienia mediów wskazują, że mieszkańcy Gdyni muszą uważać m.in. na wyłudzenia metodą „na wnuczka” lub „na policjanta”. W Sopocie trzeba natomiast pilnować między innymi rowerów i mienia podręcznego.

Jeżeli chodzi o liczbę przestępstw przeciwko mieniu, to zawsze warto brać pod uwagę również populację. Autorzy raportu „Nawigator Ubezpieczeniowy – Mapa przestępczości w Polsce” przygotowanego przez Unilink obliczyli ubiegłoroczną liczbę przestępstw przeciwko mieniu na 10 tysięcy mieszkańców każdego miasta na prawach powiatu oraz powiatu. Gdańsk zajął w tym zestawieniu dziesiąte miejsce na 380 powiatów i miast (wynik: 212).

W grupie sześciu największych miast gorzej od Gdańska wypadł jedynie Wrocław (wynik: 245 – miejsce piąte). Jeszcze gorzej niż Gdańsk zaprezentował się Sopot, zajmujący siódmą pozycję rankingową z wynikiem 239 przestępstw na 10 tys. osób. Lepiej w rankingu przygotowanym przez Unilink wypadła Gdynia (72. miejsce, z wynikiem 133 przestępstwa na 10 tys. osób).

Mieszkańcy Trójmiasta i okolic coraz chętniej kupują ubezpieczenia

Eksperci Unilink już wcześniej zwracali uwagę, że mieszkańcy Warszawy oraz Wrocławia zareagowali częstszymi zakupami polis na wzrost poziomu lokalnej przestępczości. Podobna prawidłowość jest widoczna w przypadku Trójmiasta, co potwierdzają miejscowi doradcy multiagencji.  – Mieszkańcy Gdańska, Gdyni oraz Sopotu w ostatnim czasie chętniej kupują przede wszystkim samochodowe autocasco oraz ubezpieczenia mieszkaniowe. To odpowiedź na doniesienia lokalnych mediów o kradzieżach oraz informacje przekazywane m.in. na portalach społecznościowych – mówi Klaudia Treder, doradczyni ubezpieczeniowa Unilink.

Reagując na plagę ginących elementów samochodowych, klienci trójmiejskich agentów ubezpieczeniowych pytają często, czy dana polisa AC zapewni ochronę na wypadek kradzieży kół lub katalizatora. Jeżeli chodzi o polisy mieszkaniowe, to najbardziej aktualnym tematem na Pomorzu jest przede wszystkim kradzież zewnętrznych elementów pomp ciepła. Dobre ubezpieczenie mieszkaniowe poza cennymi instalacjami oraz murami i elementami stałymi lokum powinno chronić również ruchomości domowe przed skutkami kradzieży z włamaniem. – Warto posiadać polisę zapewniającą ochronę elementów zewnętrznych, np. siłowników bram, a także elementów małej architektury – dodaje Klaudia Treder.

Pomimo coraz lepszej świadomości ubezpieczeniowej, pośrednicy dość często przypominają klientom, że takie ubezpieczenia jak na przykład autocasco i polisa mieszkaniowa są ważne nie tylko w kontekście działań przestępców. – Ochrona dobytku przed pożarem oraz skutkami kaprysów przyrody jest równie ważnym aspektem ubezpieczenia mieszkaniowego oraz polisy AC. Taka ochrona będzie nabierać znaczenia, ponieważ pogoda staje się coraz bardziej nieprzewidywalna, również nad morzem – podsumowuje Klaudia Treder.

(KS, źródło Unilink)

Izrael: Reforma sądownictwa zniechęca inwestorów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Izraelska firma z sektora cyberbezpieczeństwa Cato Networks pozyskała 238 mln dol. w rundzie prywatnego finansowania. Obecna wartość firmy wynosi 3 mld dol.

Ta runda inwestycyjna była największą w tym roku w Izraelu i największą dla Cato. Głównym inwestorem była LightSpeed Venture Partners, udział wzięły Adams Street Partners, Softbank Vision Fund 2, Sixty Degree Capital i Singtel Innov8. Cato wykorzysta nowe fundusze na poszerzenie zasięgu i powiększenie zespołu inżynieryjnego i produktowego. Od założenia w 2015 r. Cato pozyskało 773 mln dol.

Po poprzedniej rundzie w 2021 r., która przyniosła 200 mln dol., wartość firmy wynosiła 2,5 mld dol. W I poł. 2023 r. inwestycje w startupy w Izraelu zmniejszyły się o ok. 70%, do 3,6 mld dol. wskutek globalnego spowolnienia i obaw inwestorów związanych z planowaną reformą sądownictwa, która ma ograniczyć uprawnienia Sądu Najwyższego.

(AC, źródło: Reuters)

Grupa PZU przechodzi na e-flotę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ramach działań na rzecz redukcji emisji dwutlenku węgla Grupa PZU rozpoczęła proces elektryfikacji swojej floty pojazdów. Ubezpieczyciel zrealizuje to przedsięwzięcie we współpracy z polską firmą technologiczną VivaDrive. Elektryfikacja floty firmowej jest jednym z elementów strategii PZU, przewidującej, że zakład będzie aktywnym uczestnikiem zielonej transformacji energetycznej.

W strategii na lata 2021–2024 firma uznała działalność w poczuciu odpowiedzialności za środowisko naturalne i wspieranie procesu transformacji energetycznej za jeden z głównych celów. Do 2024 r. PZU planuje w pełni korzystać z zielonej energii elektrycznej na podstawie gwarancji pochodzenia z OZE od dostawców energii, z którymi ma bezpośrednio podpisane umowy, a także rekompensować emisję z własnych źródeł oraz energię cieplną (zakres 1 i 2). Z kolei do 2030 r. zakład planuje dodatkowo ograniczyć wielkość emisji CO2 przez dalszą redukcję śladu węglowego w zakresie 1 (systematyczna rozbudowa floty o auta o napędzie hybrydowym i elektrycznym) i utrzymać pełną neutralność klimatyczną w działalności operacyjnej (zakres 1 i 2).

Realizacja przedsięwzięcia z doświadczonym partnerem

– Grupa PZU stanowi ważny filar polskiej gospodarki, ubezpieczając i zapewniając finansowanie największym przedsiębiorstwom w kraju, aktywnie wspierając transformację energetyczną polskiego przemysłu. Zgodnie z naszą strategią na lata 2021–2024 chcemy być promotorem transformacji energetycznej polskiej gospodarki. Wspólnie z VivaDrive oferujemy już rozwiązanie PZU iFlota, które pozwala optymalizować procesy we flocie, ale także zapewnia kompleksową i fachową pomoc przy obniżaniu emisji CO2 we flocie – mówi Grzegorz Rosiak, dyrektor Biura Administracji PZU.

Rozwijając system iFlota, PZU wraz z VivaDrive wzbogacił go o funkcjonalności związane z elektromobilnością. W ramach systemu zakład oferuje klientom korporacyjnym rozwiązanie prowadzące krok po kroku przez proces wprowadzania pojazdów elektrycznych i zarządzania nimi – iFlota EV.

– Dlatego podjęliśmy współpracę z VivaDrive przy zaplanowaniu transformacji energetycznej naszej floty pojazdów, która doprowadzi do znacznej redukcji gazów cieplarnianych związanych z naszą bezpośrednią działalnością (scope 1 i 2) – podkreśla Grzegorz Rosiak.

Elektryfikacja z zastosowaniem najnowocześniejszych technologii

Nowe przedsięwzięcie stanowi rozwinięcie współpracy PZU i VivaDrive. Jej rozwiązanie wykorzystuje zaawansowane technologie, takie jak AI i Big Data, do optymalizacji procesu elektryfikacji floty. Wykorzystane narzędzie tworzy cyfrowego bliźniaka floty, analizując dane z floty, aby dostarczyć spersonalizowane rekomendacje dotyczące wprowadzenia pojazdów elektrycznych (EV) i infrastruktury ładowania. Wykorzystanie AI pozwala na analizę ogromnej ilości danych dotyczących zadań transportowych, pojazdów oraz istniejącej infrastruktury. Dzięki temu narzędzie VivaDrive jest w stanie przewidzieć, które zadania transportowe mogą być realizowane przez pojazdy elektryczne, którzy kierowcy są gotowi do przejścia na elektryki, a także jakie braki istnieją w infrastrukturze ładowania EV. To pozwala firmom na efektywne operacyjnie i kosztowo planowanie i wdrożenie strategii EV.

– Nasze innowacyjne rozwiązanie przekształca sposób, w jaki firmy wdrażają i zarządzają flotą pojazdów elektrycznych. Jesteśmy dumni ze współpracy z PZU i jesteśmy gotowi wspierać ich w redukcji emisji oraz planowaniu infrastruktury ładowania, przy jednoczesnej optymalizacji operacji floty wewnętrznej – podkreśla Mateusz Maj, prezes VivaDrive.

E-flota dla zainteresowanych

Dla firm zainteresowanych transformacją energetyczną floty, PZU i VivaDrive przygotowały dwa przewodniki:

Elektryfikacja floty w kontekście raportowania ESG

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Martin Klecha odejdzie z zarządu majątkowej spółki Allianz

0
Martin Klecha

Martin Klecha, członek zarządu TUiR Allianz Polska odpowiedzialny za sprzedaż, zakończy pracę dla ubezpieczyciela z końcem obecnego roku. Do czasu powołania jego następcy przygotowanie zmiany w obszarze nadzorowanym przez menedżera będzie odbywało się pod bezpośrednim nadzorem Marcina Kulawika, kierującego pracami zarządu.

– W imieniu zarządu i całego zespołu dziękuję Martinowi za wysiłek, jaki włożył w zarządzanie siecią agentów wyłącznych oraz w rozwój sprzedaży przez multiagencje, brokerów i dealerów przez ostatnie 3 lata. Doceniamy też jego wkład w udaną integrację po fuzji. Życzymy mu pomyślności zawodowej i osobistej – powiedział Marcin Kulawik.

Zmiana nie wpłynie na model funkcjonowania wyłącznych sieci agencyjnych Allianz Polska, na relacje z multiagencjami, brokerami i dealerami, ani na plany rozwoju dotyczące wszystkich kanałów sprzedaży.

Martin Klecha, który zakończy pracę dla Allianz 31 grudnia tego roku, dołączył do firmy w 2017 r. jako dyrektor Sprzedaży Brokerskiej i Kanałów Zewnętrznych w regionalnym zespole sprzedaży w Europie Środkowej i Wschodniej. W trakcie swojej pracy dla ubezpieczyciela znacząco przyczynił się do realizacji kilku transakcji fuzji i przejęć, a także do rozwoju nowych rozwiązań cyfrowych dla klientów i dystrybutorów.

Zanim dołączył do Allianz, przez ponad dziewięć lat pracował dla Marsh&McLennan na różnych stanowiskach w dziale sprzedaży, pośrednictwa i rozwoju biznesu.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

18,392FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie