Blog - Strona 500 z 1521 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 500

Rzecznik Finansowy o ubezpieczeniach w czasie inflacji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Rzecznik Finansowy zwraca uwagę, że zdarzają się sytuacje, gdy pomimo dołożenia należytej staranności np. przy ubezpieczeniu majątku, zajdą okoliczności, które w istotny sposób wpłyną na zawarte umowy i ograniczą ochronę, którą ubezpieczony chciał sobie zapewnić. Jedną z takich sytuacji jest zjawisko inflacji. Dlatego eksperci Biura Rzecznika opracowali specjalny poradnik dotyczący ubezpieczeń czasie inflacji.

Z dokumentu można dowiedzieć się, czym jest inflacja i jak wpływa na umowy ubezpieczenia. Ponadto lektura poradnika pozwoli zorientować się, jakie konsekwencje niesie za sobą tzw. nadubezpieczenie lub niedoubezpieczenie mienia, oraz jakie działania podjąć, aby zminimalizować skutki inflacji i uchronić się przed otrzymaniem świadczenia w wysokości, nie pozwalającej na pokrycie poniesionej szkody.

Więcej: Ubezpieczenia w czasach inflacji – analiza Rzecznika Finansowego

(AM, źródło: Rzecznik Finansowy)

Prawo coraz surowsze wobec nietrzeźwych kierowców

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Od początku października zaczną obowiązywać zaostrzone kary dla nietrzeźwych kierowców. Compensa przypomina, że nietrzeźwy kierowca zwraca także pełną kwotę odszkodowania, które ubezpieczyciel wypłacił poszkodowanym z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych.

Od 1 października, oprócz już funkcjonujących sankcji, katalog kar będzie uwzględniał również do 3 lat więzienia za samo prowadzenie „pod wpływem” dla osób ponownie złapanych na tym przewinieniu. A także od 5 do 16 lat pozbawienia wolności dla sprawców wypadków ze skutkiem śmiertelnym oraz od 3 do 16 lat, jeżeli poszkodowany dozna ciężkiego uszczerbku na zdrowiu – obecnie kary wahają się od 2 do 12 lat. Takie same konsekwencje będą wyciągane wobec osób, które uciekły z miejsca zdarzenia, żeby uniknąć badania poziomu alkoholu w organizmie.

– W tym kontekście warto przypomnieć, że grzywny, więzienie, a od marca 2024 r. także konfiskata pojazdu, to nie jedyne, co ma odstraszać przed jazdą na tzw. podwójnym gazie. Zgodnie z prawem ubezpieczyciele obciążają pijanych sprawców wypadków i kolizji równowartością odszkodowań wypłacanych obowiązkowej polisy OC – mówi Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensa TU.

Nietrzeźwy kierowca „zalicza” regres

Poszkodowani przez pijanego kierowcę inni uczestnicy ruchu drogowego dostają odszkodowanie z jego OC ppm. Jednak ubezpieczyciel ma prawo zażądać od sprawcy zwrotu wypłaconych pieniędzy w ramach regresu ubezpieczeniowego. Dopuszcza go art. 43 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFG i PBUK.

– Ubezpieczyciel może uruchomić regres w czterech przypadkach. Pierwszy dotyczy szkód wyrządzonych umyślnie, po alkoholu lub w stanie nietrzeźwości, ewentualnie po użyciu m.in. substancji odurzających czy psychotropowych, wpisujących się w przepisy o przeciwdziałaniu narkomanii. Poza tym może to zrobić, jeżeli sprawca wejdzie w posiadanie samochodu wskutek przestępstwa, ucieknie z miejsca zdarzenia lub nie ma uprawnień do kierowania pojazdem. Ostatni przypadek nie dotyczy sytuacji, w których kierowca ratował czyjeś życie lub ścigał złapanego na gorącym uczynku przestępcę – dodaje Damian Andruszkiewicz.

Zwrot liczony nawet w milionach

Kwota, którą należy zwrócić, różni się w zależności od skali i rodzaju wyrządzonej przez pijanego kierowcę szkody. Może to być kilkaset złotych, kilkaset tysięcy, a nawet kilka milionów. Średnia wartość wypłacanego w Polsce odszkodowania z OC ppm. wynosi kilka tys. zł.

Liczba takich spraw sięga w naszym przypadku kilkuset rocznie. Co warte podkreślenia, pijanym kierowcom trudno jest uniknąć zwrotu odszkodowania. Prawo jest precyzyjne i raczej nie można mówić o okolicznościach łagodzących, gdy ktoś spowodował szkodę po alkoholu lub był nietrzeźwy. Jeżeli sprawca odmawia przejęcia na siebie finansowej odpowiedzialności, sprawa rozstrzyga się w sądzie – komentuje Damian Andruszkiewicz.

(AM, źródło: Brandscope)

Pokolenie Z chętnie korzysta z ubezpieczeń zdrowotnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

1,4 mln polskich pracowników to przedstawiciele Pokolenia Z. Choć w podejściu do pracy różnią się od pracowników z innych pokoleń, to tak samo cenią sobie prywatną opiekę medyczną jako benefit pracowniczy.

– Najmłodsze pokolenie pracowników bardziej świadomie podchodzi do kwestii zdrowia. Otwarcie mówią o problemach i nie zwlekają z wizytą u lekarza, gdy pojawią się problemy. Dbają też o profilaktykę. Nie dziwię się więc, że sprawny dostęp do pomocy medycznej jest jednym z ich priorytetów. Pracodawcy powinni zatem dostosować zakres proponowanych benefitów do ich oczekiwań i potrzeb. To wcale nie musi oznaczać, że przedstawiciele pokolenia Z oczekują najbardziej rozbudowanych wariantów grupowego ubezpieczenia zdrowotnego czy pakietu medycznego. Choć nadal najwięcej osób korzysta z najwyższego wariantu ubezpieczenia, które oferujemy, to patrząc na ostatnie półtora roku, najbardziej dynamiczny przyrost ubezpieczonych zauważyliśmy w pakiecie podstawowym. W przypadku przedstawicieli pokolenia Z był to ponad 4,5-krotny wzrost, przy nieco ponad 2-krotnym zwiększeniu liczby osób korzystających z najwyższego wariantu ubezpieczenia – mówi Marcin Załęski, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych i Pracowniczych Saltus Ubezpieczenia.

Ginekolog i dermatolog w cenie

Eksperci ubezpieczyciela sprawdzili, które usługi zdrowotne najczęściej zamawiają najmłodsi pracownicy. Z ich analizy wynika, że zetki najczęściej korzystają z:

  • konsultacji ginekologicznych,
  • konsultacji dermatologicznych,
  • badania TSH (hormon tyreotropowy) – kontrola tarczycy,
  • morfologii,
  • konsultacji okulistycznych.

– Lista nie uwzględnia kontaktów z internistą, ponieważ one zawsze są na pierwszym miejscu, niezależnie od grupy wiekowej. Jednak w przypadku pokolenia Z warto zwrócić uwagę na jedna ważną rzecz. Większość porad lekarza pierwszego kontaktu realizują zdalnie, za pomocą telemedycyny. Podobnie postępują także z konsultacjami specjalistycznymi, jeśli nie ma konieczności kontaktu bezpośredniego, wolą pomoc zdalną. W ten sposób realizują 10,9% porad specjalistycznych. W przypadku starszych pokoleń ten odsetek wynosi 7,9%. To ważny czynnik, o którym powinni pamiętać pracodawcy przy tworzeniu benefitu – dodaje Marcin Załęski.

Ubezpieczenie z dostępem do psychologa

Saltus Ubezpieczenia radzi, aby przy wyborze zakresu świadczeń pamiętać o tym, że dla zetek dobrostan psychologiczny nie jest tematem tabu i że otwarcie mówią oni o problemach i szukają pomocy. Ten trend widzą także ubezpieczyciele i dlatego większość z nich oferuje świadczenia psychologiczne i psychiatryczne w poszczególnych wariantach ubezpieczenia lub jako pakiety dodatkowe.

(AM, źródło: Brandscope)

Cyber uderza częściej i boleśniej

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Firma Coalition opublikowała półroczny raport o szkodach cyber, omawiający ewolucję cybertrendów w I połowie 2023 r. Wobec wzmagających się ataków dane Coalition wykazały 12% wzrost roszczeń ze szkód cyber przez pierwsze sześć miesięcy roku.

Nastąpił znaczny wzrost wyłudzeń z użyciem oprogramowania wymuszającego (ransomware) i oszukańczych przelewów (fund transfer fraud) – podaje za raportem Coalition portal Insurtech Insights.

Z półrocznego raportu wynika, że zarówno częstość, jak i dotkliwość szkód wzrosła dla firm ze wszystkich przedziałów wielkości przychodów. Firmy z ponad 100 mln dol. przychodów doświadczyły największego wzrostu (20%) liczby szkód, jak również istotnych strat wskutek ataków – 72% wzrostu wielkości szkód w stosunku do II poł. 2022 r.

 – Krajobraz zagrożeń cyber stał się bardziej nieprzewidywalny, wskutek czego szkody stały się cięższe i częstsze niż kiedykolwiek – powiedział Chris Hendricks kierujący w Coalition zespołem reagowania na incydenty. – Aby pomóc w zapobieganiu tym kosztownym i niszczycielskim incydentom, organizacje muszą aktywnie dążyć do poprawy swoich systemów bezpieczeństwa i postawić zarządzanie ryzykiem na pierwszym miejscu. Na szczęście nie muszą robić tego same – dzięki partnerom takim jak Coalition mogą otrzymać wsparcie przed, w trakcie i po incydencie.

Raport Coalition ujawnił też w I poł. 2023 r. spektakularny wzrost częstotliwości szkód ransomware, których przybyło o 27% w porównaniu z II poł. 2022 r. Ponadto cyberprzestępcy zwiększyli swoje żądania: przeciętne żądanie okupu wynosiło 1,62 mln dol., o 47% więcej niż w poprzednim półroczu i o 74% więcej niż średnia z całego 2022 r. Coalition odzyskała bezprecedensowe 23 mln dol. wytransferowanych przez oszustów funduszy, które wróciły bezpośrednio do posiadaczy opracowanego przez tę firmę ubezpieczenia Active Cyber Insurance. 

AC

Czy e-Doręczenia zrewolucjonizują świat ubezpieczeń?

0
Konrad Rochalski

Rozmowa z Konradem Rochalskim, prezesem ArchiDoc – spółki zajmującej się zarządzaniem dokumentami, ich archiwizacją i elektronicznym obiegiem. ArchiDoc współpracuje z ośmioma na dziesięć największych firm ubezpieczeniowych w Polsce.

Aleksandra E. Wysocka: – W jaki sposób e-Doręczenia mogą zrewolucjonizować komunikowanie się ubezpieczycieli ze swoimi klientami, kontrahentami i partnerami instytucjonalnymi? Czy istnieją aspekty tej technologii, które w szczególności budzą emocje w branży?

Konrad Rochalski: – Usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego, czyli e-Doręczenia, to zmiana, która czeka całe społeczeństwo, w tym sektor ubezpieczeń. Wprowadzane stopniowo, z czasem pozwolą osobom prywatnym na kontakt z urzędami i firmami w sposób elektroniczny na równi z oficjalnymi listami, które obecnie ciągle jeszcze muszą mieć formę papierową.

Już od 10 grudnia tego roku obowiązek obsługi e-Doręczeń obejmie organy administracji rządowej i samorządowej oraz NFZ, ZUS i KRUS. Dotyczyć będzie także zawodów zaufania publicznego, takich jak prawnicy czy doradcy podatkowi i restrukturyzacyjni. W kolejnych miesiącach obowiązek ten będzie rozszerzany na następne grupy podmiotów.

Choć termin zbliża się wielkimi krokami, cały czas jest wiele znaków zapytania dotyczących obowiązku korzystania z e-Doręczeń przez ubezpieczycieli: czy aby na pewno branża ubezpieczeń jest tym obowiązkiem objęta? Jak należy odpowiedzieć na wiadomość, która wpłynie do ubezpieczyciela poprzez e-Doręczenia? Do jakiej wielkości będzie ograniczona wielkość załącznika do wiadomości? Czy e-Doręczenia można wykorzystać do przesyłania materiałów w procesie likwidacji szkód?

To tylko niektóre z wątpliwości. Współpracując blisko z sektorem ubezpieczeń, ale także z bankami, widzimy, że poszczególne podmioty inaczej interpretują przepisy, a niekiedy te rozbieżności są znaczące.

Jak ubezpieczyciele powinni się przygotować na obsługę e-Doręczeń? Jakie kroki już podjęto, a jakie jeszcze przed nimi?

– Duże zmiany po stronie ubezpieczycieli w zakresie zarządzania dokumentami, w tym dokumentami elektronicznymi, obserwujemy od 2020 r. Pandemia pokazała, że e-dokumenty są wygodne i bezpieczne. Również w 2020 r. uchwalono przepisy o e-Doręczeniach, a więc branża przygotowuje się do nich od przeszło trzech lat.

Ubezpieczyciele weryfikują swoje systemy informatyczne i dokonują audytów obiegów dokumentów. Cały czas lokalizowane są wąskie gardła, nawet w tych zakładach, które z perspektywy zarządów są w całości zdigitalizowane. Na przykład dotyczy to obowiązujących procedur, wedle których część korespondencji jest przekazywana w zamkniętej kopercie.

W przypadku e-Doręczeń każdy, kto zgodnie z uprawnieniami będzie miał dostęp do skrzynki odbiorczej, będzie mógł przeczytać wiadomości oraz zapoznać się z załącznikami. Chyba że te zostaną zabezpieczone hasłem, ale to już odrębny i skomplikowany temat. Również uwagi wymaga sposób zarządzania otrzymaną wiadomością – e-Doręczenia będą działać przez całą dobę, co ma wpływ na datę doręczenia i związane z tym terminy.

Podmioty sektora ubezpieczeń będą musiały opublikować swoje adresy e-Doręczeń w KRS, w materiałach dla klientów i partnerów, np. likwidatorów. Wprowadzenie systemu e-Doręczeń to duże wyzwanie dla wielu działów: od IT, przez marketing po działy prawne i Compliance.

Co stanowi największą barierę w sprawnym wdrożeniu e-Doręczeń?

– Z rozmów z ubezpieczycielami wiemy, że największy problem to niejasność przepisów i cały czas zmieniające się wytyczne dla systemów. Dlatego branża czeka na 10 grudnia, kiedy pierwsza grupa podmiotów zacznie korzystać z e-Doręczeń i będzie można w praktyce zobaczyć, jak wyglądają realizowane procesy i czego dotyczą wymagania.

Na tej podstawie ubezpieczyciele uszczelnią wewnętrzne procedury.

ArchiDoc współpracuje ze spółkami różnej wielkości w wielu branżach – z tej perspektywy widzimy, że najwięcej czasu potrzeba na to, żeby pracownicy przyzwyczaili się do nowych narzędzi i w pełni wykorzystywali ich potencjał. Dlatego tak ważne na początkowym etapie są szkolenia, wdrożenie dobrych praktyk czy funkcjonalności systemów – żeby przez błąd nie doszło do zakłócenia innych procesów, które swój początek mają właśnie w odebranej korespondencji – czy to tradycyjnej, czy elektronicznej.

To wszystko składa się na sprawne funkcjonowanie każdej innowacji, również e-Doręczeń. A ich działanie, jak wiemy, jest tak silne, jak najsłabsze ogniwo.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Auto Assistance TUZ Ubezpieczenia w zmodyfikowanej odsłonie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczenie Auto Assistance oferowane przez TUZ Ubezpieczenia zostało wzbogacone o nowe opcje. Towarzystwo podkreśla, że modyfikacje wprowadzone od 26 września były reakcją na sugestie klientów i agentów.

W ramach zmian w Auto Assistance rozszerzono zakres terytorialny o Ukrainę, Albanię i Mołdawię. Z kolei zakres ochrony rozbudowano o kradzież pojazdu oraz kradzież części pojazdu w wariantach Comfort i VIP. Ponadto TUZ Ubezpieczenia zniosło:

  • limit kilometrowy w przypadku awarii w wariancie Standard dla pojazdów powyżej 10 lat,
  • limit wiekowy pojazdu w wariancie Comfort w przypadku awarii,
  • limit holowania na terytorium RP w wariancie Comfort.

W ramach modyfikacji ubezpieczenia zwiększono również limit wieku pojazdu dla wariantu VIP o 15 lat oraz limit dni najmu pojazdu w przypadku jego kradzieży, we wszystkich wariantach.

Wzbogacenie Auto Assistance to także dodanie nowych usług. I tak warianty Podstawowy i Standard rozbudowano o dostarczenie paliwa. Do tego drugiego dodano również pomoc w przypadku utraty powietrza w oponach oraz najem pojazdu zastępczego w przypadku kradzieży ubezpieczonego pojazdu.

Auto Assistance to pomoc udzielana w przypadku zdarzenia drogowego podlegającego ochronie ubezpieczeniowej. Usługa zapewnia wsparcie w chwili wypadku, kradzieży pojazdu, kolizji drogowej, unieruchomienia silnika czy innej awarii pojazdu na drodze.

(AM, źródło: Facebook)

Izby rolnicze pytają ministra o pieniądze na dopłaty do ubezpieczenia od gradu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zarząd Krajowej Rady Izb Rolniczych wystąpił 26 września do ministra rolnictwa i rozwoju wsi o wyjaśnienie, czy doniesienia o braku środków finansowych na dopłaty do ubezpieczenia sadów od gradu są prawdziwe.

Zdaniem organizacji ubezpieczanie sadów od gradu w jesiennej kampanii ubezpieczeniowej „wydaje się niezasadne”. Rada przypomniała, że większość sadowników ubezpiecza plony od tego ryzyka wiosną, kiedy można już ocenić stopień przezimowania plantacji. KRIR zaapelowała do ministra o zapewnienie wystarczającej puli środków finansowych na wiosenne ubezpieczenie od gradu dla wszystkich chętnych rolników.

(AM, źródło: KRIR)

Od odszkodowania z GAP auta w leasingu należy się podatek

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Według dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej przedsiębiorca, któremu skradziono leasingowane auto, ma zapłacić podatek dochodowy od odszkodowania z ubezpieczenia GAP tego pojazdu – podał „Dziennik Gazeta Prawna”.

Interpretacja była odpowiedzią na pytanie przedsiębiorcy, który otrzymał odszkodowanie z OC i AC skradzionego auta osobowego w leasingu. Liczył on też na wypłatę z samodzielnie wykupionej i opłacanej polisy GAP, chroniącej przed utratą wartości pojazdu w związku z jego kradzieżą lub uszkodzeniem. Jego zdaniem żadne z odszkodowań nie powinno być uznane za przychód z działalności gospodarczej. Przedsiębiorca podkreślał, że jako leasingobiorca jest wyłącznie posiadaczem zależnym auta, a nie jego właścicielem, stąd też odszkodowania nie dotyczą składników firmowego majątku i nie powinny być opodatkowane.

Jednak zdaniem dyrektora KIS, wypłaty z OC i AC nie były odszkodowaniem, gdyż przedsiębiorca nie był stroną żadnej z tych umów i otrzymał pieniądze od leasingodawcy. Ich kwota stanowiła natomiast nadwyżkę opłat wynikających z umowy leasingu. Dlatego była ona obciążona ryczałtem według stawki właściwej dla rodzaju działalności. Natomiast odszkodowanie GAP wpłynęło do przedsiębiorcy bezpośrednio od ubezpieczyciela i dlatego jest przychodem z działalności gospodarczej, stosownie do art. 14 ust. 2 pkt. 12 ustawy o PIT (interpretacja indywidualna dyrektora KIS z 8 września 2023 r., sygn. 0112-KDIL2-2.4011.498.2023.2.AG).

Więcej:

„Dziennik Gazeta Prawna” z 27 września, Mariusz Szulc „Auto skradzione, ale przychód powstał”

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

Check Point Software: Bezpieczeństwo coraz bardziej w cenie

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Liczba ataków hakerskich rośnie, a wraz z nią wartość szkód. Do 2025 roku poziom składek zbieranych z ubezpieczeń cyber wzrośnie do 22 miliardów dolarów.

– Wraz ze wzrostem liczby cyberataków uzyskanie ochrony ubezpieczeniowej jest trudniejsze. Dzieje się tak dlatego, że straty finansowe wynikające z naruszenia stały się nieproporcjonalne do składek pobieranych przez ubezpieczycieli – mówi Tom De Laet z Check Point Software.

Według raportu IBM „Cost of a Data Breach Report 2023” średni globalny koszt naruszenia bezpieczeństwa danych w 2023 r. wyniósł 4,45 mln dolarów – o 15% więcej niż w 2020 r. Z kolei firma Chainalytic zajmująca się analizą technologii blockchain oszacowała, że podmioty korzystające z oprogramowania ransomware zarobią na ofiarach prawie 900 mln dol. O zyskowności ataków świadczą niedawne incydenty, w tym atak ransomware na MGM Resorts, w wyniku którego wiele systemów firmy zostało odłączonych od sieci. Pojawiły się sugestie o możliwym związku pomiędzy oprogramowaniem ransomware a ubezpieczeniem cybernetycznym, gdyż halerzy wykorzystują wykradzione polisy w celu dyktowania żądań okupu.

Poruszanie się po trudnym rynku

Ubezpieczyciele zaczynają wątpić, czy ich dotychczasowe składki odpowiednio pokrywają ryzyko związane z zagrożeniami cybernetycznymi.

– W odpowiedzi na te rosnące obawy ubezpieczyciele zaostrzają swoje standardy ubezpieczeniowe i podnoszą poprzeczkę co do minimalnych wymagań w zakresie cyberbezpieczeństwa dla ubezpieczających – zwraca uwagę Tom De Laet.

Aby zrównoważyć wypłaty, niektórzy ubezpieczyciele podjęli kroki w celu cięcia niektórych kosztów. I tak spółka Lloyd’s of London ogłosiła w 2022 roku, że nie będzie już uwzględniać ryzyka ataków na państwa narodowe w swoich cyberubezpieczeniach, ponieważ „naraża to rynek na ryzyko systemowe, z którym syndykaty mogłyby mieć trudności z zarządzaniem”. Tymczasem w Australii Chubb wygrał sprawę przeciwko firmie motoryzacyjnej Inchcape, która usiłowała uzyskać zwrot kosztów poniesionych w związku z usunięciem i późniejszą próbą odzyskania danych po ataku ransomware. Sąd uznał, że jest to pośrednia strata finansowa, która nie jest objęta polisą. 

Australia i USA rozważają wprowadzenie zakazu płatności okupu cyberprzestępcom.

– Często polisa pokrywa głównie koszty reakcji na incydent (IR), badania kryminalistyczne i koszty odzyskiwania danych po ataku. Większość firm chętnie ubezpiecza się na tej podstawie, ponieważ koszt takiego dochodzenia może niekorzystnie wpłynąć na przepływ środków pieniężnych, wiedząc, że koszt naruszenia bezpieczeństwa danych będzie jeszcze większy. Jednak wielu nie brało pod uwagę rzeczywistych skutków finansowych, takich jak utrata udziału w rynku i wpływ, jaki ma to na cenę akcji. – mówi Tom De Laet.

Większe bezpieczeństwo to niższa składka

Ekspert dodaje, że firma zainteresowana zakupem cyberpolisy powinna oczekiwać, że ubezpieczyciele dokładnie przyjrzą się jej praktykom bezpieczeństwa, chcąc zyskać potwierdzenie, iż wdrożone zostały środki zapobiegawcze dla ograniczenia ryzyka ataku hakerskiego. Sprawdzą wszystko, od bezpieczeństwa poczty e-mail, statusu uwierzytelniania wieloskładnikowego i procedur tworzenia kopii zapasowych po punkty końcowe, szyfrowanie, zapory ogniowe i świadomość użytkowników. 

– Jedna z firm branży usług finansowych, która miała do czynienia z ogromnymi składkami ubezpieczeniowymi i tylko dwiema ofertami przedłużenia umowy, po wdrożeniu zaawansowanych usług bezpieczeństwa cybernetycznego, otrzymała nagle sześć konkurencyjnych ofert i udało jej się obniżyć składki o 80% w porównaniu z rokiem poprzednim – zapewnia Tom De Laet.

(AM, źródło: Check Point Software)

KNF komunikuje o swoim nadzorze nad emitentami

0
Źródło zdjęcia: KNF

Komisja Nadzoru Finansowego rozpoczęła kampanię informacyjną. Akcja odbywająca się pod hasłem „Nadzór KNF nad emitentami” ma na celu przybliżenie tematyki związanej z emitentami działającymi na rynku kapitałowym oraz nadzorem, jaki sprawuje nad nimi Komisja.

Nadzór zaznacza, że do prawidłowego funkcjonowania rynku kapitałowego niezbędna jest jego przejrzystość, w tym należyty sposób informowania inwestorów przez spółki publiczne – emitentów papierów wartościowych. Niezwykle istotne przy tym jest wyjaśnienie zakresu nadzoru nad emitentami oraz wskazanie, jakie uprawnienia nadzorcze przysługują określonym instytucjom, w tym szczególnie KNF.

Z kampanii będzie można dowiedzieć się m.in., jaka jest rola KNF w nadzorze nad emitentami, gdzie kończy się rola nadzoru, a zaczyna rola innych instytucji, skąd czerpać wiedzę na temat funkcjonowania emitentów oraz jakie regulacje ich dotyczą.

(AM, źródło: KNF)

18,422FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie