Blog - Strona 512 z 1538 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 512

Nowe barwy Grupy Howden

0
Źródło zdjecia: Howden

Z początkiem października zmieniła się identyfikacja wizualna Grupy Howden. Grupa zrezygnowała z dotychczas dominującego granatu, a wprowadzenie jednego logo dla każdej ze spółek na świecie oznacza, że w Polsce z marki spółki brokerskiej znika Donoria.

Zmiana służy ujednoliceniu wizerunku grupy pod jednym brandem. Ułatwi to zarówno klientom, jak i ubezpieczycielom na całym świecie rozpoznanie marki.

Nowa szeroka paleta barw firmowych zapewnia różnorodność lokalnym spółkom, które tworzą globalną grupę oraz oddaje kulturowe zróżnicowanie tworzących ją ludzi. Każda ze spółek ma pełną swobodę w stosowaniu różnych barw w komunikacji, w zależności od potrzeb czy kontekstu. Podobnie jak w podejmowaniu decyzji biznesowych na lokalnym rynku. Polska przyjęła zieloną kolorystykę barw za wiodącą w swojej identyfikacji wizerunkowej.

– Howden to nazwa, ale prawdziwą markę tworzą ludzie, a ludzie są najważniejsi. Nowe logo jest pełne energii, ambicji i radości. Wyraża coś nowego i kompletnie innego dla naszych klientów, partnerów i pracowników. Wspólnie stworzyliśmy firmę, która zdobyła zaufanie klientów na całym świecie i opinię, że niemożliwe nie istnieje. Właśnie to nas wyróżnia. Wierzymy, że ubezpieczenia tworzą dobro, chronią przed katastrofami i pomagają się po nich odbudować, przyspieszają przekaz energii i zapewniają rozwiązania na co dzień, dzięki czemu klienci mają swobodę działania. Tu chodzi o jeszcze lepsze wykorzystanie naszej wspólnej mocy i zwiększenie jej pod zjednoczoną marką – mówi David Howden, założyciel i dyrektor generalny Howden Group Holdings.

– Do tej pory bywało, że wyglądaliśmy inaczej i brzmieliśmy inaczej. Mieliśmy nawet różne marki w różnych regionach. To wprowadzało w błąd. W ostatnich latach w samej Europie do Howden dołączyło trzydzieści firm z własnymi dziedzictwami i markami. Przyciągnęliśmy najlepszych pracowników w branży i szybko stajemy się europejską alternatywą na rynku brokerskim. Jeśli mamy wykorzystać nasze możliwości, musimy pokazać, kim jesteśmy w spójny sposób – dodaje Luigi Sturani, dyrektor generalny Howden Europe.

Dariusz Zajączkowski, prezes Howden Donoria, podkreśla, że obecnie rozpoczyna się kolejny etap rozwoju polskiej spółki brokerskiej, którą założył w 2002 r.

– W rodzinie Howdena jesteśmy już od 2014 r. Najpierw jako Donoria. Od 2020 roku jako Howden Donoria. Zmiana brandu to dla nas naturalny proces, podobnie jak dla innych i kolejnych członków grupy. Natomiast nasze wartości pozostają bez zmian. To zaufanie, komunikacja, odpowiedzialność, znajomość lokalnych rynków. To także są fundamenty dalszego rozwoju w Polsce – mówi Dariusz Zajączkowski. – Jesteśmy nastawieni na przyciąganie zarówno najlepszych ekspertów z rynku, jak i wspieranie lokalnych spółek brokerskich w ich dalszym rozwoju, czy to w ramach współpracy, czy możliwego połączenia. Naszą siłą jest bezprecedensowa dbałość zarówno o każdego klienta, jak i pracownika, bo tylko na takich pozytywnych emocjach można budować najtrwalsze relacje biznesowe – dodaje.

(AM, źródło: Howden)

II Kongres Multiagentów Ubezpieczeniowych: Sięgnij po więcej

0

14 października w Łodzi odbędzie się II Kongres Multiagentów Ubezpieczeniowych. Patronem medialnym wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Spotkanie społeczności agentów, multiagentów i menedżerów jest jedynym takim wydarzeniem w Polsce, podczas którego jego uczestnicy przez cały dzień będą się szkolić i wymieniać doświadczenia, a wieczorem wezmą udział w kameralnym koncercie. Goście kongresowi mogą spodziewać się interesujących prelekcji, porcji wiedzy od najlepszych praktyków oraz wielu inspiracji.

Podczas kongresu na scenie wystąpią: Krzysztof Sarnecki, Mirosław Gajdek, Anna Oszajca, Piotr Czublun, Adam Kubicki, Andrzej Kowerdej, Marta Rychlińska-Tarach oraz Bartosz Maj.

Opowiedzą m.in., jak skutecznie rozwijać jakościowy biznes poprzez rekomendacje w multiagencji ubezpieczeniowej, o odpowiedzą na pytanie, czy skuteczna sprzedaż wyklucza fachowe doradztwo, oraz wyjaśnią, jak budować wiarygodny wizerunek w social mediach, który sprzedaje.

Kongres jest skierowany do agentów i multiagentów ubezpieczeniowych, a także zarządzających zespołami sprzedaży, budujących strategię rozwoju biznesu ubezpieczeniowego w swoich firmach.

Bilety na wydarzenie:

https://www.zyciewmulti.pl/index.php/produkt/bilet-ii-kongres-pakiet-silver/

Agenda spotkania dostępna jest TUTAJ.

Kontakt i pytania:

MARTA@ZYCIEWMULTI.Pl

II Kongres Multiagentów Ubezpieczeniowych odbędzie się 14 października w hotelu Borowieckim w Łodzi.

(am)

O perspektywach i wyzwaniach dla startupów i insurtechów na 14. FinTech & 13. InsurTech Digital Congress

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

4 grudnia w The Westin Warsaw Hotel odbędzie się 14. FinTech & 13. InsurTech Digital Congress – elitarne forum wymiany myśli oraz zawiązywania strategicznych partnerstw, czerpiących z międzynarodowych doświadczeń. Eksperci branż fintech i insurtech spotkają się, aby przeanalizować kluczowe trendy wpływające na rozwój technologii sektora finansowego i ubezpieczeniowego. Głównym patronem medialnym ubezpieczeniowej części wydarzenia jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

Wyzwania, jakie stawia otoczenie biznesowe

W ramach bloku otwierającego goście kongresowi dokonają przeglądu czynników, które wpływają na środowisko, w jakim funkcjonuje obecnie biznes. Podczas debaty inauguracyjnej prelegenci omówią kwestie związane z dostosowaniem się do zmieniających się warunków rynkowych oraz długoterminowym przetrwaniem fintechów jako celem biznesowym. Wspólnie zastanowią się nad tym, jak skutecznie działać w warunkach niepewności, zwiększać gotowość do ryzyka w praktyce i skutecznie nim zarządzać. Ponadto przedstawią swoje opinie na temat tego, jakie strategie i narzędzia można wdrożyć, aby lepiej chronić się przed kompleksowym ryzykiem, oraz jak przekuć ryzyka związane ze zmianami technologicznymi i prawnymi w przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa. Skomentują także sposoby dostosowywania praktyk firm do zmian dotyczących klienta oraz efektywne modele biznesowe.

Nowe możliwości a Customer Experience

W kolejnej części eksperci przyjrzą się kiełkującym trendom rynkowym oraz rozpatrzą nowe horyzonty biznesu dla fintechów i insurtechów. Główny akcent w dyskusji położony zostanie na Customer Experience. W dyskusji pojawią się wątki związane z ewolucją klienta na rynku, potencjałem open data w kontekście customer experience oraz korzyściami uzyskiwanymi dzięki wdrażaniu zasad ESG. Podczas sesji poświęconej transformacji technologicznej prelegenci porozmawiają o tym, czy i jak sztuczna inteligencja ma szansę zrewolucjonizować branżę finansową. Zaprezentowane zostaną też case studies wykorzystania SI w biznesie, m.in. w celu udoskonalenia Customer Experience i walki z cyberzagrożeniami.

Debata Data & RegTech skoncentruje się na praktycznym wykorzystaniu technologii, regulacji danych i przewag konkurencyjnych w sektorze finansowym i ubezpieczeniowym. Dyskutanci będą mówić m.in. o inteligentnej automatyzacji, transparentności polityki informacyjnej, uwolnieniu potencjału danych dla sektora ubezpieczeniowego, przygotowaniu rynku do zmian nadchodzących wraz z Data Act, rozporządzeniu FIDA, otwartych finansach oraz regulacjach ESG dla instytucji finansowych i ubezpieczeniowych.

Bolączki startupów i recepty na ich rozwiązanie

Podczas kongresu sporo uwagi zostanie poświęcone ekosystemowi startupów. Przeanalizowane zostaną wyzwania dotyczące finansowania, poziom inwestycji venture capital, trudności związane z pozyskiwaniem finansowania dla nowych podmiotów. Prelegenci omówią obecne trendy na rynku finansowania startupów, wyzwania i obawy związane z ryzykiem inwestycyjnym, a także reakcje banków i ubezpieczycieli na rozwój branż fintech i insurtech. Eksperci podejmą także próbę wskazania działań, jakie należy podjąć, aby rynek startupów mógł się rozwijać, zastanowią się, jak budować ekosystem technologiczny, jak wspierać powstające startupy, aby w przyszłości stały się motorem gospodarki, i jak znaleźć równowagę pomiędzy redukcją kosztów a jakością i innowacyjnością w warunkach finansowania.

Bilety można zakupić TUTAJ.

Kontakt z organizatorem

(AM, źródło: MMC Polska)

W Olsztynie powstało pierwsze Biuro Pełnomocnika Terenowego Rzecznika Finansowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

3 października odbyło się otwarcie Biura Pełnomocnika Terenowego Rzecznika Finansowego w Olsztynie. Pełnomocnikiem został radca prawny Jakub Borowski, związany od 5 lat z Biurem Rzecznika.

Przed objęciem nowej funkcji pracował na stanowisku kierownika Zespołu Prawnego w Departamencie Klienta Rynku Ubezpieczeniowo-Emerytalnego. Jakub Borowski pochodzi z Lidzbarka Warmińskiego, a od kilku lat mieszka w Olsztynie.

Otwarcie Biura Pełnomocnika Terenowego w Olsztynie jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców Warmii i Mazur, którzy coraz częściej zgłaszają skargi na działania instytucji finansowych.

Dzięki zmianom w prawie Rzecznik uzyskał możliwość powoływania pełnomocników terenowych na terenie całego kraju. W najbliższym czasie planowane są otwarcia kolejnych biur.

(AM, źródło: Rzecznik Finansowy)

EIB: Polisa pracownicza pomoże po wypadku przy pracy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Choć w pierwszym półroczu zwiększyła się liczba poszkodowanych w wypadkach przy pracy, to mniej było wypadków śmiertelnych i ciężkich urazów. EIB przypomina, że odszkodowanie za wypadek z ZUS nie wyklucza wypłaty z polisy pracowniczej i odwrotnie.

Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego w I połowie 2023 r. 28,4 tys. pracowników zostało poszkodowanych w wypadkach przy pracy. To o 1,8% więcej niż rok wcześniej. Spadła natomiast liczba przypadków śmiertelnych i urazów ciężkich (odpowiednio o 20% i 5%).

– Zakład Ubezpieczeń Społecznych zapewnia pomoc w powrocie do zdrowia po wypadkach przy pracy, w postaci m.in. zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego, jednorazowego odszkodowania, a w skrajnych przypadkach renty, gdy pracownik utraci zdolność do pracy. Jest to wydatna pomoc, jednak ustawowo uregulowane kwoty tych świadczeń nie zawsze są w stanie pokryć potrzeby pracowników. W takim przypadku z pomocą przychodzą ubezpieczenia pracownicze – grupowe polisy na życie i polisy zdrowotne. Z reguły zakładają wyższe limity w porównaniu ze świadczeniami publicznymi. Co więcej, wypłaty z ZUS i z dodatkowych ubezpieczeń nie wykluczają się nawzajem, więc pracownicy mogą otrzymać podwójne wsparcie – zauważa Tomasz Kaniewski, dyrektor Biura Ubezpieczeń na Życie EIB.

Ekspert przyznaje, że wysokość odszkodowań z polis pracowniczych jest różnorodna. Każdy program zawiera wybrane przez pracodawcę i pracowników ryzyka, kładąc nacisk na ochronę życia i zdrowia pracowników lub ich najbliższych.

– Z reguły świadczenia z tytułu śmierci ubezpieczonego wahają się od 50 do 200 tys. zł, ale można też spotkać polisy gwarantujące jeszcze wyższe świadczenie. Bardzo ważnym ryzykiem w programach grupowych jest ryzyko trwałej niezdolności do pracy. Konieczność zakończenia pracy zawodowej wiąże się z ogromnymi wydatkami finansowymi na leczenie oraz uszczerbkiem w comiesięcznym budżecie rodziny. Środki uzyskiwane z ZUS powinny być w tym wypadku wspomagane poprzez prywatne polisy. Może też się zdarzyć, że polisa zakłada dodatkową sumę ubezpieczenia dla specyficznych wypadków, wypłacaną oprócz podstawowej kwoty wynikającej z głównej sumy ubezpieczenia. Polisa możne np. zakładać dodatkowe świadczenie z tytułu śmierci w wyniku wypadku komunikacyjnego. A pamiętajmy, że jako wypadek przy pracy klasyfikowane są również zdarzenia w drodze do i z pracy – mówi Tomasz Kaniewski.

(AM, źródło: Brandscope)

PZU Zdrowie nie wyklucza przekroczenia strategicznego celu w zakresie przychodów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU Zdrowie liczy, że do końca 2024 roku liczba placówek własnych wzrośnie, a filar zdrowie może przekroczyć założony w strategii cel 1,7 mld zł przychodów.

– Chciałbym do końca przyszłego roku zwiększyć liczbę placówek własnych o około 15%. Coraz większym wyzwaniem jest znalezienie odpowiedniej nieruchomości, a potem rekrutacja dobrej służby medycznej. Część nowych placówek chcemy pozyskać w drodze przejęć – powiedział PAP Biznes prezes PZU Zdrowie Andrzej Jaworski. – Stawiamy na dalszy intensywny wzrost filaru zdrowie w Grupie PZU, przychody tego segmentu w I połowie 2023 roku wyniosły około 760 mln zł, co oznacza wzrost o 26,6% r/r. Segment rozwija się w dobrym tempie, myślimy, że drugie półrocze też będzie udane. Cel 1,7 mld zł przychodów w 2024 roku jest realny, zakładamy, że możemy go nawet przekroczyć – dodał.

PZU Zdrowie obserwuje zwiększone zapotrzebowanie na wizyty lekarskie, jest ich w tym roku dużo więcej niż w latach ubiegłych.

– Jest większe zapotrzebowanie na badania lekarskie, po pandemii wzrosła świadomość konieczności profilaktyki, a ponadto wzrósł popyt na prywatne ubezpieczenia medyczne i świadomość pracodawców, że ubezpieczenie tego typu jest jednym z lepszych benefitów dla pracownika – powiedział Andrzej Jaworski. – Co ważne, coraz popularniejsze stają się także indywidualne abonamenty medyczne, niezwiązane z pracodawcą. Wprowadziliśmy pakiety dla seniora, które cieszą się dużym powodzeniem – dodał.

Najważniejszy udział w przychodach PZU Zdrowie stanowią umowy na abonamenty zawierane z zakładami pracy.

– Obserwujemy też znaczny wzrost przychodów dzięki rosnącej fali klientów, którzy przychodzą do nas „z ulicy” i chcą się przebadać. Liczmy również na zwiększenie umów indywidualnych – powiedział Andrzej Jaworski.

Przyznał też, że PZU Zdrowie, podobnie jak inni operatorzy medyczni, boryka się ze zjawiskiem nieodwoływania umówionych wcześniej wizyt lekarskich.

– Według danych Narodowego Funduszu Zdrowia przez pierwsze 6 miesięcy było około miliona nieodwołanych wizyt. Przyjmuje się, że takich wizyt może być nawet 17 milionów rocznie – powiedział Andrzej Jaworski. – Proceder ten jest wyraźny i jest dla nas problemem, bo takiego pacjenta musimy i tak umówić na kolejne badanie – dodał.

Więcej w serwisie PAP.

(AM, źródło: PAP Biznes)

Pierwszy samochód od LINK4 ma już nowego właściciela

0
fot. Andrzej Soboń

Szczęśliwy uczestnik Loterii Jubileuszowej LINK4 wyjechał z salonu samochodowego w Łodzi nową Toyotą Yaris Cross Hybrid. Do rozdania są jeszcze drugie auto oraz karty paliwowe, każda o wartości 400 zł. Losowanie samochodu odbędzie się 12 października.

W loterii z okazji dwudziestolecia LINK4 mógł wziąć udział każdy klient indywidualny, który między 1 czerwca a 31 sierpnia kupił lub przedłużył polisę OC lub OC/AC, opłacił ją i zarejestrował się na stronie internetowej. Do wygrania były dwa samochody Toyota Yaris Cross Hybrid oraz karty paliwowe o wartości 400 zł.

Pierwsza Toyota znalazła już nowego właściciela. Kluczyki do auta przekazała zwycięzcy loterii Katarzyna Wojdyła, członkini zarządu LINK4.

– W roku jubileuszowym postanowiliśmy zapewnić naszym klientom jeszcze więcej pozytywnych emocji, a jednocześnie podziękować im w ten sposób za zaufanie, jakim nas obdarzyli. Cieszę się, że mogę dziś przekazać zwycięzcy jedną z dwóch głównych nagród w loterii. Mam nadzieję, że auto sprawi kierowcy dużo radości. Gratulujemy wygranej i życzymy szerokiej drogi – powiedziała Katarzyna Wojdyła.

Do rozlosowania pozostały jeszcze kolejne karty paliwowe, każda o wartości 400 zł. Na nowego właściciela czeka też drugi samochód wraz z ubezpieczeniem do 5000 zł. Losowanie auta zaplanowane jest na 12 października.

– Loteria okazała się wielkim sukcesem. Liczba uczestników przerosła nasze najśmielsze oczekiwania, co jest dowodem także na to, że Polacy chętnie wybierają ubezpieczenia od LINK4 jako sprawdzonego partnera kierowców. Przekazujemy gratulacje dotychczasowym zwycięzcom losowania i czekamy na finał w październiku – mówi Joanna Talaśka, dyrektorka Departamentu Komunikacji Marketingowej LINK4.

(AM, źródło: LINK4)

Volkswagen Financial Services zasadzi drzewo za każdą zakupioną online polisę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Volkswagen Financial Services wspólnie z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych zorganizowały akcję, w ramach której firma zobowiązała się do posadzenia lasu o powierzchni 2,5 ha, docelowo mogącego zaspokoić potrzebę tlenu dla ponad 6 tys. ludzi.

Volkswagen Financial Services ogłosił, że zamierza zasadzić 15 tys. drzew, które wyrosną i stworzą 2,5 ha lasu. Będzie to możliwe dzięki współpracy z Polskim Związkiem Zrzeszeń Leśnych. VW FS zobowiązał się do posadzenia jednego drzewa za każdą zakupioną online polisę, stąd nazwa akcji, która brzmi: „Kup polisę online – zasadź swoje drzewo”.

– Ważne jest, abyśmy pielęgnowali i chronili nasze lasy oraz aktywnie dążyli do zalesiania nowych terenów. Dlatego z radością ogłaszamy rozpoczęcie naszej proekologicznej inicjatywy. Cieszę się, że w ten bardzo konkretny sposób promujemy ochronę przyrody oraz redukcję emisji CO2. Jest to realny wkład w ochronę naszego środowiska naturalnego  – mówi Magdalena Kaca, dyrektorka Departamentu Zarządzania Klientem i Produktem Volkswagen Financial Services.

– Wierzymy, że nasza wspólna praca przyniesie pozytywne efekty dla przyrody i społeczeństwa – dodaje Adam Dominiecki, wiceprezes zarządu Polskiego Związku Zrzeszeń Leśnych.

(AM, źródło: Volkswagen Financial Services)

Insurance Europe apeluje o udostępnienie danych zdrowotnych ubezpieczycielom

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W swoim wystąpieniu do komisarza ds. zdrowia i bezpieczeństwa żywności Insurance Europe wyraziło poważne obawy odnośnie do proponowanego systemu europejskiej przestrzeni danych dotyczących zdrowia (EHDS), który wykluczyłby branżę ubezpieczeniową z dostępu do wtórnych danych zdrowotnych. W piśmie prezes Insurance Europe Andreas Brandstetter argumentuje, że wykluczenie branży jest sprzeczne z celem wniosku, jakim jest wykorzystanie danych do wspierania rozwoju nowych innowacyjnych usług zdrowotnych.

Organizacja wyraziła zadowolenie z działań Komisji Europejskiej mających na celu utworzenie systemu EHDS, który może wspierać skuteczniejsze świadczenie opieki zdrowotnej oraz rozwój innowacyjnych metod leczenia. Insurance Europe ubolewa jednak nad planami KE mającymi na celu wykluczenie ubezpieczycieli z dostępu do wtórnego wykorzystania danych zdrowotnych bez przedstawienia żadnych szczegółowych wyjaśnień. 

Zgodnie z propozycją Komisji ubezpieczyciele nie mogliby zwracać się o dostęp do danych wtórnych w celu „modyfikacji” składek ubezpieczeniowych. Utrudniłoby to im wykorzystywanie nowo dostępnych zanonimizowanych danych dotyczących zdrowia w celu oferowania przystępniejszych stawek, nowych innowacyjnych usług i pokrywania ryzyk, które wcześniej nie podlegały ubezpieczeniu. Co więcej, jest to sprzeczne z „Planem walki z rakiem” Komisji Europejskiej, w którym uznano potrzebę, aby praktyki ubezpieczycieli oparte na ryzyku odzwierciedlały najnowsze osiągnięcia w leczeniu nowotworów i ich zwiększoną skuteczność

(AM, źródło: Insurance Europe)

Pożegnanie Stanisława Borkowskiego od Unum

0

Z głębokim żalem żegnamy

Stanisława Borkowskiego

Wieloletniego Członka Rady Nadzorczej oraz Przewodniczącego Komitetu Audytu Unum Życie.

Stanisław pozostaje w naszych sercach jako wyjątkowy specjalista w dziedzinie finansów i audytu, szanowany kolega i przyjaciel Unum, a także lider, który swoją wiedzą i doświadczeniem przyczynił się znacząco do rozwoju naszej organizacji.

W tych trudnych chwilach żalu, nasze myśli pozostają przy Rodzinie i Bliskich, do których kierujemy wyrazy głębokiego współczucia.

Zarząd, Członkowie Rady Nadzorczej, Pracownicy i Współpracownicy Unum Życie oraz Kierownictwo Grupy Unum

18,486FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie