Nowe barwy Grupy Howden

0
291

Z początkiem października zmieniła się identyfikacja wizualna Grupy Howden. Grupa zrezygnowała z dotychczas dominującego granatu, a wprowadzenie jednego logo dla każdej ze spółek na świecie oznacza, że w Polsce z marki spółki brokerskiej znika Donoria.

Zmiana służy ujednoliceniu wizerunku grupy pod jednym brandem. Ułatwi to zarówno klientom, jak i ubezpieczycielom na całym świecie rozpoznanie marki.

Nowa szeroka paleta barw firmowych zapewnia różnorodność lokalnym spółkom, które tworzą globalną grupę oraz oddaje kulturowe zróżnicowanie tworzących ją ludzi. Każda ze spółek ma pełną swobodę w stosowaniu różnych barw w komunikacji, w zależności od potrzeb czy kontekstu. Podobnie jak w podejmowaniu decyzji biznesowych na lokalnym rynku. Polska przyjęła zieloną kolorystykę barw za wiodącą w swojej identyfikacji wizerunkowej.

– Howden to nazwa, ale prawdziwą markę tworzą ludzie, a ludzie są najważniejsi. Nowe logo jest pełne energii, ambicji i radości. Wyraża coś nowego i kompletnie innego dla naszych klientów, partnerów i pracowników. Wspólnie stworzyliśmy firmę, która zdobyła zaufanie klientów na całym świecie i opinię, że niemożliwe nie istnieje. Właśnie to nas wyróżnia. Wierzymy, że ubezpieczenia tworzą dobro, chronią przed katastrofami i pomagają się po nich odbudować, przyspieszają przekaz energii i zapewniają rozwiązania na co dzień, dzięki czemu klienci mają swobodę działania. Tu chodzi o jeszcze lepsze wykorzystanie naszej wspólnej mocy i zwiększenie jej pod zjednoczoną marką – mówi David Howden, założyciel i dyrektor generalny Howden Group Holdings.

– Do tej pory bywało, że wyglądaliśmy inaczej i brzmieliśmy inaczej. Mieliśmy nawet różne marki w różnych regionach. To wprowadzało w błąd. W ostatnich latach w samej Europie do Howden dołączyło trzydzieści firm z własnymi dziedzictwami i markami. Przyciągnęliśmy najlepszych pracowników w branży i szybko stajemy się europejską alternatywą na rynku brokerskim. Jeśli mamy wykorzystać nasze możliwości, musimy pokazać, kim jesteśmy w spójny sposób – dodaje Luigi Sturani, dyrektor generalny Howden Europe.

Dariusz Zajączkowski, prezes Howden Donoria, podkreśla, że obecnie rozpoczyna się kolejny etap rozwoju polskiej spółki brokerskiej, którą założył w 2002 r.

– W rodzinie Howdena jesteśmy już od 2014 r. Najpierw jako Donoria. Od 2020 roku jako Howden Donoria. Zmiana brandu to dla nas naturalny proces, podobnie jak dla innych i kolejnych członków grupy. Natomiast nasze wartości pozostają bez zmian. To zaufanie, komunikacja, odpowiedzialność, znajomość lokalnych rynków. To także są fundamenty dalszego rozwoju w Polsce – mówi Dariusz Zajączkowski. – Jesteśmy nastawieni na przyciąganie zarówno najlepszych ekspertów z rynku, jak i wspieranie lokalnych spółek brokerskich w ich dalszym rozwoju, czy to w ramach współpracy, czy możliwego połączenia. Naszą siłą jest bezprecedensowa dbałość zarówno o każdego klienta, jak i pracownika, bo tylko na takich pozytywnych emocjach można budować najtrwalsze relacje biznesowe – dodaje.

(AM, źródło: Howden)