Blog - Strona 548 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 548

EIB: Phising wciąż skuteczny

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W ubiegłym roku liczba ataków phishingu była dwukrotnie wyższa niż w 2021 r. Niestety rośnie również podatność firm na ataki. Ostatnią deską ratunku dla przedsiębiorstw może okazać się ubezpieczenie cyber.

O skali zagrożenia świadczą m.in. dane firmy Kaspersky. Dostarczane przez nią oprogramowanie powstrzymało w zeszłym roku dwa razy więcej ataków niż rok wcześniej – łącznie 500 mln w skali globalnej. Z kolei raport firmy Lookout (The Global State of Mobile Phishing) zwraca uwagę na rosnącą skuteczność hakerów. Z analiz Lookout wynika, że w 2020 r. jedynie 8,2% użytkowników służbowych urządzeń mobilnych przynajmniej raz otworzyło niebezpieczny link. W 2022 r. problem dotyczył już 27,5% pracowników. Co więcej, aż 11,8% osób otworzyło 6 lub więcej złośliwych linków. W przypadku urządzeń prywatnych wskaźniki te są znacznie wyższe.

– Nie dziwię się, że hakerzy wciąż korzystają z tej formy ataku. Zwłaszcza że wraz z cyfryzacją kolejnych obszarów biznesu stała się ona szczególnie niebezpieczna. Kradzież tożsamości, danych dostępowych do jakiegokolwiek firmowego systemu IT otwiera przed przestępcami wiele możliwości „wzbogacenia się”. Mogą w ten sposób bezpośrednio lub pośrednio zmusić firmę do przekazania im pieniędzy, np. infekując urządzenia czy systemy za pomocą ransomware. Niepokojącym trendem jest również coraz częstsze korzystanie przez hakerów ze sztucznej inteligencji, która pozwala im masowo tworzyć wiele wiadomości łudząco podobnych do rozsyłanych przez „oryginalnych” nadawców – zauważa Szymon Bąk, ekspert od cyberubezpieczeń, broker ubezpieczeniowy EIB.

Jak się bronić?

Trzeba zdawać sobie sprawę, że na atak narażony jest każdy przedsiębiorca i tylko kwestią czasu jest, kiedy on nastąpi. Dlatego bezpieczeństwo IT jest obecnie tak samo ważne, jak np. BHP.

– Jak pokazuje jednak praktyka, jest jeden czynnik, nad którym żadna firma, żaden ekspert od cyberzagrożeń, nie ma kontroli – użytkownicy. O skuteczności większości ataków hakerskich decyduje właśnie nasza nieuwaga lub zlekceważenie procedur bezpieczeństwa. W przypadku phishingu są podstawą sukcesu hakerów. A błąd może zdarzyć się każdemu z nas. Ostatnią deską ratunku jest najczęściej cyberubezpieczenie. Dlatego nie wolno go pomijać w programie ochrony ubezpieczeniowej firmy – dodaje Szymon Bąk.

Szeroka pomoc z polisy cyber

Zadaniem ubezpieczenia od zagrożeń cybernetycznych jest ochrona firmy przed skutkami skutecznego ataku, szczególnie finansowymi. Firmy mogą liczyć na wsparcie ubezpieczyciela m.in. w minimalizacji rozmiaru szkód oraz „obsłudze” formalno-prawnej incydentu, np. w postaci akcji informacyjnej wśród klientów, gdy dojdzie do wycieku danych osobowych. Z polisy można np. opłacić koszty związane z zatrudnieniem dodatkowych, zewnętrznych ekspertów (specjalistów od bezpieczeństwa IT czy z zakresu informatyki śledczej oraz osobę zarządzającą reakcją na zdarzenie, a także prawników i  specjalistów public relations), usunięciem złośliwego oprogramowania, odzyskaniem dostępu do zainfekowanych urządzeń czy usunięciem luki w ochronie. Polisa może też zapewnić rekompensatę strat finansowych wynikających z ataku.

Coraz trudniej o ochronę

– Jeszcze jakiś czas temu praktycznie każdy ubezpieczyciel, który oferował to specjalistyczne ubezpieczenie, zapewniał pokrycie okupu w razie ransomware. Jednak wraz z rosnącą liczbą ataków ten zakres cyberpolis został mocno ograniczony. Mimo to nadal wsparcie z polisy może okazać się kluczowe w zwalczeniu ataku. Trzeba też pamiętać, że towarzystwa ubezpieczeń mają coraz wyższe wymagania dotyczące stosowanych przez firmy zabezpieczeń. Przykładowo, warunkiem koniecznym może być stosowanie wspomnianego wyżej wielostopniowego uwierzytelniania logowania, szyfrowanie danych czy ścisła kontrola dostępu zdalnego – mówi Szymon Bąk.

(AM, źródlo: Brandscope)

Global Data: Brytyjscy kierowcy szukają wyjścia

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na brytyjskim rynku ubezpieczeń komunikacyjnych nastąpiła znaczna podwyżka składek wynosząca 20% w ciągu roku do kwietnia 2023 r., powodując obawy konsumentów. Niski wskaźnik zmiany ubezpieczyciela jest jednym z czynników składających się na ostre podwyżki.

Konsumenci powinni regularnie zmieniać ubezpieczycieli, aby przeciwstawić się rosnącym kosztom – zauważają eksperci Global Data. Z ankiety konsumenckiej dotyczącej 2022 r. wynikało, że tylko 28,8% klientów ubezpieczeń komunikacyjnych zmieniło ubezpieczyciela przy odnawianiu ubezpieczenia (w 2021 r. było to 30,7%). Kolejne 46,6% rozglądało się za innym ubezpieczycielem, ale ostatecznie zostawało przy dotychczasowym.

Ankieta wykazała również, że 68,5% konsumentów odwiedzało strony porównywarek internetowych, aby przed odnowieniem zorientować się w cenach.

– Może tak być, ponieważ klienci zauważają podwyżki składek niezależnie od tego, jakiego ubezpieczyciela wybiorą. Reforma cenowa urzędu nadzoru usług finansowych (FCA) wprowadzona w styczniu 2022 r. utrudnia ubezpieczycielom praktyki konkurencyjne, zakazując oferowania lepszej ceny nowym klientom w odróżnieniu od tych dokonujących odnowienia – wskazuje Ben Carey-Evans, starszy analityk ubezpieczeniowy Global Data.

Jako że składki rosły w ciągu roku, klienci mogli znaleźć opcje tańsze, niż oferował ich aktualny ubezpieczyciel, ale wciąż droższe od ich poprzedniej rocznej składki, co sprawia, że zmiana ubezpieczyciela nie wydaje się atrakcyjna.

– Podwyżka składki rocznej średnio o 20% jest znacznie wyższa od inflacji i nadwyręża finanse konsumentów, którzy i tak na co dzień borykają się z kosztami życia. Ponieważ ubezpieczenie komunikacyjne jest obowiązkowe, ten trend może zmusić kierowców do szukania opcji alternatywnych. Ubezpieczenie „płatne od mili” jest sposobem na zaoszczędzenie na składce, jeśli nie jeździ się dużo – kontynuuje ekspert.

Royal Automobil Club oblicza, że takie polisy są korzystne dla konsumentów jeżdżących poniżej 6000 mil rocznie.

Ankieta Global Data wykazała, że tylko 3,5% konsumentów w 2022 r. posiadało aktywną polisę komunikacyjną o konstrukcji opartej na faktycznym użytkowaniu pojazdu. Obecnie znaczna podwyżka składek może skłonić klientów do przejścia na polisy bardziej innowacyjne, minimalizujące koszta.

AC

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 21/2023

0

Dodatek specjalny BROKER:

  • Grzegorz Bielec, Warta: Kurs na przyszłość – str. 3
  • Łukasz Zoń, SPBUiR: Osobno? Razem? Już od 25 lat – str. 4
  • Rafał Kaszubowski, EIB: Inflacja, inflacja i jeszcze raz inflacja – str. 6
  • vSoft, VIB: Dlaczego warto wdrożyć nowoczesny system IT? – str. 8
  • Agata Kozieł, Beata Tylke, Marcin Załęski, Saltus Ubezpieczenia: Na co stawiamy w ubezpieczeniach korporacyjnych? – str. 9
  • Leszek Ignaczewski, Marta Kępka, Marta Zalewska, ERGO Hestia: Kompletnie (a)normalna sytuacja na rynku motoryzacyjnym – str. 10
  • Patrycja Matwijiszyn, enel-med: Jak sprzedawać pakiety medyczne – str. 12
  • Sylwia Mężyńska, ERGO Ubezpieczenia Podróży: Jak zapewnić najlepszą ochronę pracownikom wyjeżdżającym służbowo? – str. 13
  • Justyna Kwiecień, Anna Świątek, Izabela Król, Artur Skiba, Tomasz Szarek, UNIQA: Żyjmy razem lepiej – str. 14
  • Dynamiczny rozwój ubezpieczeń korporacyjnych w TUZ – str. 16
  • Katarzyna Ciechońska, Anna Kwiatkowska, Marta Rychlińska-Tarach, Nationale-Nederlanden: Troska o zdrowie psychiczne to podstawa – str. 18
  • Tomasz Schubert, Piotr Bryński, Tomasz Miśniakiewicz, Compensa: Era Brokera w Compensie – str. 20
  • Michał Balwiński, Marcin Gajkowski, Generali: Ubezpieczyciel w nowej roli, czyli dlaczego wdrażamy pakiet antyphishingowy – str. 22
  • Michał Jakubowski, Open Life: To był dobry brokerski rok – str. 24
  • Michał Makarczyk, Michał Krzyżanowski: Global Assistance mocno wchodzi w affinity – str. 25
  • Robert Zapotoczny, PFR Portal PPK: Sukces autozapisu to zasługa współpracy – str. 26
  • Daniel Zdziński, Certo Broker: Czy korzystanie z systemów informatycznych to przewaga konkurencyjna, czy już obowiązek brokerów? – str. 27
  • Grzegorz Jędrzejczyk, TSL Brokers: Największe wyzwania brokerskie 2023 – ubezpieczenia flot – str. 28
  • Arkadiusz Piątek, MediSky: Oferta dla mieszkańców kilkudziesięciu krajów europejskich – str. 28
  • Teresa Grabowska: Jak w praktyce wprowadzić ESG do działalności brokera ubezpieczeniowego? – str. 29

Porozmawiajmy o młodych-dorosłych na Kongresie Brokerów

0

„Gazeta Ubezpieczeniowa” i PZU mają zaszczyt zaprosić do udziału w debacie „Młodzi-Dorośli”. Dyskusję poprowadzi Aleksandra E. Wysocka, redaktorka naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”. Wydarzenie będzie miało miejsce w czwartek 25 maja, w godzinach 12:30–14:00, w sali 6.2 Kongresu Brokerów w Mikołajkach.

Do dyskusji wprowadzi prof. dr hab. Dariusz Jemielniak, ceniony ekspert w dziedzinie badań społecznych, trendów i przemian społecznych, poruszając kluczowe zagadnienia istotne również dla branży ubezpieczeniowej:

Świat w ruchu: Jakie oczekiwania stawia przed nami przyszłość? Profesor Jemielniak przedstawi swoje spostrzeżenia dotyczące dynamicznych zmian, które obecnie zachodzą na świecie i mają wpływ na oczekiwania i potrzeby młodego pokolenia.

Młodość w ruchu: Jak kształtują swoje postawy? Profesor przyjrzy się różnym aspektom życia młodych ludzi, takim jak preferencje i wartości, które wpływają na ich relacje z ubezpieczeniami. Będzie analizować kluczowe czynniki, które wpływają na ich decyzje i potrzeby w tej dziedzinie.

Komunikacja z „zetkami”: W kontekście zmieniających się mediów i sposobów komunikacji, profesor podzieli się skutecznymi strategiami, które pozwalają dotrzeć do młodego pokolenia i budować trwałe relacje, oparte na zrozumieniu ich potrzeb i preferencji.

Proces podejmowania decyzji zakupowych przez młodych ludzi: Prof. Jemielniak przedstawi swoje spostrzeżenia dotyczące procesu podejmowania decyzji zakupowych przez młodych klientów. Omówi, w jaki sposób możemy dostosować nasze oferty ubezpieczeniowe, aby sprostać ich oczekiwaniom.

Ewolucja zachowań osób starszych: Profesor skupi się na zmieniających się preferencjach i potrzebach osób w starszym wieku, które stanowią ważny segment rynku ubezpieczeniowego. Przedstawi trendy i strategie, które pozwolą nam dostosować nasze działania do ewoluujących potrzeb tej grupy klientów.

Zawody przemieniające się w niedalekiej przyszłości: Prof. Jemielniak dokona analizy przyszłości rynku pracy i zidentyfikuje zawody, które będą podlegać największym transformacjom. Omówi implikacje tych zmian dla potrzeb ubezpieczeniowych różnych grup zawodowych.

W dyskusji moderowanej przez Aleksandrę E. Wysocką, redaktorkę naczelną „Gazety Ubezpieczeniowej”, wezmą udział: Marta Zdzińska – Certo Broker, Marcin Kowalski – Mercer Marsh Benefits, Paweł Polit – WTW, Tomasz Kaniewski – EIB, prof. dr hab. Dariusz Jemielniak – Akademia Leona Koźmińskiego

Podczas tej dyskusji skupimy się na następujących tematach:

  • Jak zmienia się w czasie struktura wiekowa grup pracowniczych naszych klientów? Czy można dostrzec jakiekolwiek trendy w tym zakresie? Przeanalizujemy te zmiany w kontekście portfeli i przedstawimy aktualne dane statystyczne.
  • Jak wygląda udział młodszych pracowników (do 35 r.ż.) w różnych branżach?
  • Czy młodsi pracownicy tak samo chętnie jak ich starsi koledzy i koleżanki przystępują do ubezpieczeń grupowych? Przeanalizujemy dane dotyczące udziału młodszych pracowników w ubezpieczeniach grupowych i porównamy je z innymi grupami wiekowymi.
  • Czy młodszych pracowników interesują dokładnie te same ryzyka i opcje ubezpieczenia? Przyjrzymy się preferencjom i oczekiwaniom młodych pracowników w zakresie ubezpieczeń grupowych i zidentyfikujemy ewentualne różnice w stosunku do innych grup wiekowych.

Ta panelowa dyskusja pozwoli lepiej zrozumieć zmiany demograficzne wśród naszych klientów i dostosować strategie i oferty do zmieniających się potrzeb młodszych pracowników.

  • Kiedy? Czwartek, 25 maja
  • Godzina? 12:30–14:00
  • Gdzie? Kongres Brokerów w Mikołajkach, sala 6.2

Zachęcamy, żeby dołączyć do wydarzenia na LinkedIn.

(AW, am)

Allianz Polska z ubezpieczeniem na wyjazdy wypoczynkowe Polaków

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ponad jednak trzecia uczestników badania SW Research zrealizowanego na zlecenie Allianz Polska zadeklarowała, że wyjeżdża na krótsze wyjazdy wypoczynkowe. Natomiast trzy czwarte ankietowanych zamierza w tym roku przynajmniej raz wybrać się na wyjazd w Polsce. Dla wszystkich tych grup turystów Allianz Polska wprowadził nowe ubezpieczenie kosztów organizacji podróży Moja Podróż.

Z odpowiedzi badanych wynika ponadto, że u 43% z nich długość wyjazdów nie zmieniła się, a 15% wyjeżdża na dłużej niż kiedyś. Z kolei 37% zauważyło skrócenie swoich urlopów. 44% respondentów deklaruje, że na wyjazdy wypoczynkowe wybiera się rzadziej. Zmiany w tej kwestii nie dostrzega jedna trzecia ankietowanych, a ponad 17% podróżuje częściej.

Najczęściej wybierany jest jeden dłuższy wyjazd albo kilka krótkich. Dwutygodniowe, jednorazowe wakacje preferuje 23% badanych, a jedna czwarta zamiast tego wybiera kilka krótszych podróży. Obie opcje zrealizować w tym roku zamierza niemal 20% zapytanych w badaniu na zlecenie Allianz Polska. Jedynie 17% w ogóle nie przewiduje wyjazdu w tym roku.

Samodzielni, Polska na topie

52% respondentów samodzielnie organizuje sobie wyjazd, 20% czasem jedzie z biurem podróży, a czasem samodzielnie, zaś 8% kupuje wycieczkę u touroperatora. Z kolei 9% odpowiedziało, że jedzie do swojego domku letniskowego lub do rodziny. Wyłącznie w Polsce swoje dni wolne spędzić zamierza 51% badanych, a 22% będzie podróżować i po kraju, i za granicą. Niemal 19% deklaruje, że wyjedzie tylko za granicę.

Na urlop po spokój

Podczas wakacji badanym zależy przede wszystkim na spokojnym wypoczynku, np. na plaży, nad basenem czy w hotelu. Deklaruje tak prawie 3 na 10 respondentów. Jedna czwarta preferuje podziwianie przyrody, zwiedzanie miast i zabytków kultury. Znacznie mniej osób wypoczywa wyłącznie aktywnie (14%), a 28% spędza czas zarówno aktywnie, jak i nieco leniwie. 

Poza sezonem 

Odpoczynek poza sezonem w regionie ciekawym przyrodniczo i kulturowo, spokojne zwiedzanie, poznawanie życia ludzi i lokalnej kuchni to ulubiony pomysł na wyjazd dla 44% badanych. Z kolei 38% przyznało, że jeszcze na takim wyjeździe nie było, ale to znakomity pomysł na ten rok.

– Wyniki badań, jak również informacje płynące z branży turystycznej wskazują, że wyjazdy wypoczynkowe Polaków stają się krótsze i bardziej spontaniczne. Szukamy możliwości poza sezonem i nowych ciekawych miejsc. Większość z nas wypoczywa w kraju. Bierzemy te informacje pod uwagę, ulepszając nasze ubezpieczenie turystyczne. Podróżujący mają wysoką świadomość swoich potrzeb ubezpieczeniowych; wielu po prostu nie wyjeżdża bez polisy. Ubezpieczenia turystyczne to dojrzały i wymagający rynek, a my jesteśmy jego ważnym uczestnikiem, dlatego wprowadzamy nowe ubezpieczenie Moja Podróż – mówi Monika Leżyńska, członek zarządu TUiR Allianz Polska.

Moja Podróż to ubezpieczenie kosztów organizacji podróży, które zabezpiecza klientów w przypadku rezygnacji, przerwania lub opóźnienia podróży. Obejmuje 26 powodów rezygnacji z podróży.

– W ostatnich latach ogromnie wzrosło zainteresowanie ubezpieczeniem kosztów w przypadku rezygnacji z podróży. Niestabilność spowodowana pandemią i wojną uświadomiła klientom potrzebę i wartość tego ubezpieczenia. Widzimy to również w świadczeniach wypłacanych z polis turystycznych. W nowym ubezpieczeniu Moja Podróż rozszerzyliśmy katalog powodów rezygnacji z wyjazdu. Klient może też liczyć na pomoc w uzasadnionych przypadkach w razie opóźnienia lub przerwania podróży – mówi Ewa Maliszkiewicz, kierownik produktu TUiR Allianz Polska.

  • Ubezpieczenie w podróży zagranicznej – cztery gotowe pakiety do wyboru; koszty leczenia z za granicą w razie nagłego zachorowania lub wypadku nawet do 5 mln zł (w pakiecie Max). Transport bez limitów.
  • Ubezpieczenie w podróży po Polsce – trzy gotowe pakiety do wyboru; ubezpieczenie działa również w pasie do 30 km od granicy z Polską, przez co jest atrakcyjne dla turystów przekraczających na krótko granicę (np. w górach czy odwiedzając przygraniczne atrakcje).

– Ubezpieczenie zarówno w podróży krajowej, jak i zagranicznej, można dostosować do rodzaju aktywności w podróży, co jest ważne na przykład dla uprawiających sport. Ochronę można rozszerzyć o klauzulę sportów wysokiego ryzyka i zimowych albo wyczynowego uprawiania sportów. Można też dokupić ubezpieczenie Dla aktywnych, a w nim m.in. ubezpieczenie kosztów niewykorzystanych aktywności lub ubezpieczenie w przypadku utraty lub zniszczenia sprzętu sportowego – wyjaśnia Ewa Maliszkiewicz.

Ubezpieczenie Moja Podróż można kupić zarówno online na stronie allianz.pl, jak również u agentów wyłącznych zakładu oraz w multiagencjach. Usługi assistance zapewnia Mondial Assistance.

O badaniu:

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI przez agencję badawczą SW Research na zlecenie Allianz Polska w dniach 9–11 maja 2023 roku, na reprezentatywnej grupie 1011 Polek i Polaków w wieku powyżej 18. roku życia.

(AM, źródło: Allianz)

TUZ Ubezpieczenia z nową ofertą OC dla biznesu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Oferta ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej dla biznesu TUZ Ubezpieczenia została w ostatnim czasie rozbudowana o nowy produkt: OC z tytułu prowadzonej działalności lub posiadania mienia. Szczególną specjalizacją pozostaje ubezpieczenie kosztów wykonania zastępczego w związku ze zbieraniem i przetwarzaniem odpadów.

W najnowszej propozycji ubezpieczenia OC TUZ Ubezpieczenia skupiło się na rozbudowie zakresu oferty. Charakterystycznymi cechami  nowego produktu są:

  • szeroki zakres podstawowy obejmujący m.in.: OC delikt i OC kontrakt, odpowiedzialność za szkody spowodowane przez rażące niedbalstwo, odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez podwykonawców);
  • rozszerzony zakres terytorialny (kraje UE oraz Wielka Brytania, Szwajcaria, Norwegia i Islandia lub cały świat z wyłączeniem Kanady, USA, Australii, Nowej Zelandii);
  • definicja pracownika rozszerzona o pracownika tymczasowego;
  • włączenie do ochrony szkód powstałych w związku z podróżami służbowymi;
  • rozszerzenie klauzuli OC o zatrucie pokarmowe,
    dodanie do standardu ochrony niezbędnych kosztów ochrony prawnej lub wynagrodzenia rzeczoznawców;
  • 27 możliwych klauzul rozszerzających.

(AM, źródło: LinkedIn)

Zacznij myśleć jak artysta

0

W dzisiejszym środowisku biznesowym zdolność wyjścia poza szablony i nienaśladowanie tego, co robią inni, ma decydujące znaczenie. To wymaga umiejętności wykorzystywania znanych rzeczy w niekonwencjonalny sposób, zdolności do zachwytu, czerpania inspiracji, gdy coś się nie udaje lub nie działa, i do znajdowania źródła pomysłów w niespodziewanych wydarzeniach.

Tymi słowami Jørgen Vig Knudstorp, prezes wykonawczy LEGO Brand Group i były prezes i CEO LEGO Group, rekomenduje jedną z nowości Wydawnictwa MT Biznes.

Martin Reeves, starszy partner i dyrektor zarządzający w Boston Consulting Group, współautor książki Your Strategy Needs a Strategy oraz autor artykułów dla takich czasopism, jak „Harvard Business Review”, „MIT Sloan Management Review” czy „Strategy Science”, oraz Jack Fuller,były kierownik projektu specjalnego BCG Henderson Institute, założyciel Casati Health, firmy wprowadzającej nowe wyobrażenie zdrowia psychicznego i fizycznego, oraz stypendysta Rhodes Scholarship w dziedzinie neurobiologii i teologii filozoficznej, połączyli siły. Dzięki tej współpracy do księgarń trafiła niezwykle praktyczna i skłaniająca do myślenia lektura o pobudzaniu kreatywności. O tym, jak zbudować i wprawić w ruch maszynę wyobraźni, czyli firmę, która systematycznie korzysta z innowacji i nieustannie się uczy, by zapewnić sobie wzrost.

– Ta książka wypełnia ważną lukę w naszej wiedzy o tym, jak w strategii biznesowej systematycznie wykorzystywać wyobraźnię, kreatywność i uczenie się – podkreśla Jørgen Vig Knudstorp.

– Martin Reeves i Jack Fuller zabierają nas na wspaniałą wyprawę od malowideł jaskiniowych po obrazy tworzone przez sztuczną inteligencję, od LEGO do Play-Doh i idei, które przyczyniły się do powstania Amazona i Disneya. Bądź gotowy na inspirację – podpowiada Bob Goodson, prezes NetBase Quid.

– Nie wszyscy możemy być artystami, ale najwyższy czas, byśmy zaczęli myśleć jak oni. Jeśli chcesz uciec od tyranii miar i przyrostów, na poważnie, kreatywnie i z odwagą zmierzyć się z niepewnością, ta książka jest świetnym początkiem – zapewnia Margaret Heffernan, autorka Niemierzalnego.

Tę lekturę polecamy każdemu, kto szuka innowacyjnych pomysłów i zgłębia temat odważnych kroków – życiowych i biznesowych.


Kup książkę z rabatem 35%, wpisując przy zakupie na stronie mtbiznes.pl kod ubezpieczeniowa35. Kod jest ważny dla całej oferty Wydawnictwa MT Biznes.

Mondial Assistance: Blisko 60% rowerzystów obawia się kradzieży jednośladu

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z 12. edycji badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” przeprowadzonego na zlecenie Mondial Assistance wynika, że 58% posiadaczy rowerów uważa, że najcenniejsze w ubezpieczeniu roweru jest odszkodowanie po kradzieży. Eksperci asystora przypominają, że warto zabezpieczyć jednoślady, w szczególności te sprezentowane dzieciom i młodzieży w okresie komunijnym i wakacyjnym – w ten sposób można się ochronić przed dodatkowymi wydatkami po kradzieżach czy zapewnić opiekę medyczną poszkodowanym w następstwie nieszczęśliwych wypadków.

– Rowery, ale też inne jednoślady jak np. hulajnogi cały czas zyskują w Polsce na popularności i coraz więcej osób ceni sobie możliwość należytego ubezpieczenia tego sprzętu. Zdecydowanie najczęstszą obawą rowerzystów jest kradzież posiadanego sprzętu, dlatego najcenniejszą dla klientów usługą jest uzyskanie odszkodowania w przypadku jego utraty. Ponadto do kluczowych w oczach konsumentów aspektów należą ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej oraz pomoc medyczna po wypadku – komentuje Łukasz Nowiński, kierownik ds. rozwoju rynku Mondial Assistance.

Z odpowiedzi uczestników badania wynika, że już co trzecia osoba, która kupiła rower lub hulajnogę w 2022 roku, jest zainteresowana ubezpieczeniem tego sprzętu. Klienci zdecydowani na zakup ubezpieczenia stawiają na wygodę – 35% z nich najchętniej wykupiłoby polisę jeszcze w trakcie procesu zakupu sprzętu obejmowanego ochroną. Z kolei 28% dokonałoby tej czynności w trakcie podpisywania umowy na inne ubezpieczenie (np. nieruchomości), natomiast co piąty respondent jest gotowy ubezpieczyć rower lub hulajnogę przez internet. Zmiana stylu życia sprawia, że coraz mniej osób jest gotowych skorzystać z tradycyjnego kanału zakupu i pójść do agenta ubezpieczeniowego. Liczba osób biorących taką możliwość pod uwagę spadła o 10 punktów procentowych, z 45% w 2022 r. do 35% w obecnym roku.

(AM, źródło: dfusion)

Aegon: Prywatne polisy mogą zniwelować dług zdrowotny

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Aegon Polska opracował kompleksowy raport „Koszty leczenia w Polsce”. Dokument obejmuje zestawienie refundowanych i nierefundowanych kosztów. Wskazuje również potencjalne czynniki, które mogą wpłynąć na ich wzrost, oraz możliwe rozwiązania, które mogą zmniejszyć obciążenie finansowe dla pacjentów. Jednym z takich rozwiązań są ubezpieczenia obejmujące poważne zachorowania.

Ubezpieczyciel liczy na to, że raport pomoże uświadomić skalę wydatków, na które powinien być gotowy pacjent, oraz wesprze w podjęciu decyzji o rozwiązaniach, które zapewnią jemu i jego bliskim najlepszą możliwą opiekę medyczną.

Z raportu wynika m.in., że Polska wydaje na zdrowie w przeliczeniu na mieszkańca mniej niż połowa średniej Unii Europejskiej. Wskutek niskich nakładów państwa na opiekę medyczną pacjenci zmuszeni są do korzystania z prywatnej służby zdrowia i opłacania jej z własnych pieniędzy. Z kolei ponad 20% inflacja medyczna (wzrost wynagrodzeń w sektorze medycznym) sprawia, że choć Narodowy Fundusz Zdrowia przeznacza coraz więcej pieniędzy na opiekę zdrowotną, to nie przekłada się to na większą liczbę świadczeń czy poprawę stanu zdrowia Polaków.

Raport wskazuje także, że głównymi czynnikami wpływającymi na ceny usług zdrowotnych w Polsce są:

  • wzrost kosztów wytwarzania usług,
  • wyższe ceny produktów medycznych,
  • problemy z kadrą medyczną.

W raporcie wskazano również, że społeczeństwo polskie zaciąga tzw. dług zdrowotny – Polacy odkładają na później badania profilaktyczne i diagnostyczne, a niekiedy zwlekają także z podjęciem leczenia. Dług zdrowotny mogą zniwelować komercyjne ubezpieczenia zdrowotne.

Raport „Koszty leczenia w Polsce

(AM, źródło: Aegon)

AI w biznesie, rewolucyjne trendy technologiczne i wyzwania etyczne wiodącymi tematami Infoshare 2023

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Już 24 i 25 maja blisko 200 prelegentów z całego świata podzieli się wiedzą na 9 scenach największej w Europie Środkowo-Wschodniej konferencji poświęconej nowym technologiom, biznesowi i startupom – Infoshare 2023. Zaproszeni eksperci omówią zagadnienia dotyczące m.in. AI w biznesie, trendów technologicznych zmieniających świat i wyzwań etycznych związanych z rozwojem sztucznej inteligencji.

AI: Biznes, etyka i bezpieczeństwo

Jednym z głównych tematów tegorocznej edycji Infoshare będzie sztuczna inteligencja. O jej wykorzystaniu w biznesie, nadziejach i wyzwaniach oraz kulisach gospodarki opartej na AI opowie Paweł Czech, założyciel NewNative.ai. Dr Zachary Goldberg, badacz i ekspert w dziedzinie etyki w technologii obali mit etyki jako przeszkody we wdrażaniu rozwiązań technologicznych i pokaże, jak wspierać innowacje. Z kolei Phaedra Boinodiris, liderka praktyk w dziedzinie AI IBM Trust, poruszy holistyczne rozwiązania, które firmy oraz praktycy powinni wdrożyć, żeby tworzyć odpowiedzialne AI.

Sztuczna inteligencja będzie omówiona również w kontekście bezpieczeństwa. Mathis Hammel, specjalista w dziedzinie cyberbezpieczeństwa i algorytmów, opowie o wykrywaczu deepfake’ów tworzonych przez AI i sprawdzaniu autentyczności zdjęć. Z kolei badacz danych Serg Masís wyjaśni, co można zrobić, aby sztuczna inteligencja była bardziej godna zaufania.

Przyszłość człowieka 3.0

Na konferencji pojawi się również jeden z najważniejszych myślicieli branży technologicznej Benedict Evans, który omówi znaczenie metaverse dla branży mobile i ludzkości. Sergey Jakimov, założyciel LongeVC, wyjaśni dlaczego Blockchain, Web3 i AI odgrywają kluczową rolę w zapewnieniu dobrobytu ludziom i powinny być traktowane priorytetowo. Hashem Al-Ghaili, biotechnolog i popularyzator nauki, który zgromadził na Facebooku ponad 33 miliony fanów, zdradzi kulisy projektu sztucznych macic EctoLife.

Umacniająca się rola pozytywnego wpływu w biznesie

Michał Piosik, współzałożyciel akceleratora foodtech.ac, udowodni, dlaczego to FoodTech ocali świat. Wojciech Mróz, współzałożyciel ImpactAngels.pl, obali mity związane z impact investing, a Sarah Drinkwater, anioł biznesu, przybliży przykłady odpowiedzialnego inwestowania.

Nie zabraknie też prelekcji o prowadzeniu i skalowaniu biznesu. Opowie o nich m.in. Verne Harnish, założyciel Organizacji Przedsiębiorców EO i autor licznych bestsellerów, w tym nagradzanego podręcznika Scaling Up. Na scenie zobaczymy też Mateusza Kusznierewicza, który w roli przedsiębiorcy i coacha wyjaśni, jak kierować firmą w obliczu burzliwych warunków rynkowych.

Infoshare 2023 z udziałem biznesu

Infoshare 2023 to również miejsce, gdzie spotykają się inwestorzy, startupy i biznes. Swoje uczestnictwo zapowiedzieli już przedstawiciele takich firm, jak PKO BP, Mercedes oraz ING Hubs Poland, a także międzynarodowi inwestorzy. Wśród nich m.in. 10X Founders, Flashpoint VC, 500 Emerging Europe. To z nimi będą mogły spotkać się obecne na konferencji startupy.

Oprócz tego będą mogły zaprezentować swoje pomysły w strefie Startup Expo zarówno na miejscu, jak i online, a także w internetowej bazie dostępnej dla inwestorów. Obie strony zyskają też dostęp do specjalnego narzędzia do networkingu – Matchmaking. W 2022 roku dzięki niemu odbyło się 1505 spotkań, a ponad 80% startupów obecnych na wydarzeniu deklaruje, że to właśnie na Infoshare spotkało potencjalnego inwestora i rozpoczęło rozmowy.

Podczas wydarzenia odbędzie się również finał Startup Contest. Tegoroczna edycja konkursu wyłoni najlepsze projekty Tech4Good, do których łącznie trafi 30 tys. euro w gotówce od Miasta Gdańska.

– Chcemy, żeby Gdańsk stanowił naturalną bazę dla przedsiębiorców, pozwalając im właśnie tutaj rozwinąć żagle, dlatego jako samorząd już od 10 lat wspieramy konkurs dla najlepszych i najbardziej przełomowych inicjatyw – mówi Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Miasta Gdańska.

Okazją do nawiązania kontaktów biznesowych i networkingu będą również liczne imprezy towarzyszące konferencji, m.in. Before i After Party, Great Networking Party z koncertem na żywo, a także Sunset Leaders’ Boat Trip. Dostęp do wydarzeń podczas tegorocznego Infoshare zapewnią skrojone do potrzeb poszczególnych uczestników wejściówki. Szczegóły dotyczące biletów dostępne są na stronie organizatora.

Infoshare to największe wydarzenie technologiczne w regionie CEE, łączące najnowsze rozwiązania technologiczne z biznesem. Co roku biorą w nim udział tysiące uczestników, w tym startupy, inwestorzy, przedstawiciele korporacji, programiści i marketerzy. W 2023 roku Infoshare odbędzie się w dniach 24–25 maja w gdańskim Amber Expo.

(AM, źródło: Infoshare)

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie