Blog - Strona 550 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 550

Firma wefox zdobyła kolejne środki na rozwój działalności

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

110 mln dolarów – taką kwotę pozyskał wefox w ramach drugiego zamknięcia rundy finansowania serii D. Z tej kwoty 55 mln dol. pochodzi od obecnych i nowych inwestorów, natomiast identyczną kwotę stanowi kredyt odnawialny udzielony przez JP Morgan i Barclays. Obecna wycena insurtechu wynosi nadal 4,5 mld dol.

Nowe finansowanie jest przeznaczone na wzmocnienie działalności ubezpieczeniowej i dystrybucyjnej wefox. Obejmuje ona niedawno uruchomioną globalną działalność affinity oraz rozwój platformy technologicznej. Ta ostatnia ma być skierowana do innych ubezpieczycieli i służyć do opracowywania produktów ochronnych z wykorzystaniem technologii insurtechu. Platforma ma zadebiutować w przyszłym roku.  

– Cieszymy się, że dwie najbardziej prestiżowe instytucje finansowe na świecie – JP Morgan i Barclays – wspierają naszą działalność, co wzmacnia plany zwiększenia możliwości ubezpieczeniowych i dystrybucyjnych przy jednoczesnym budowaniu naszej platformy – powiedział Julian Teicke, dyrektor generalny i współzałożyciel wefox. – Wyniki finansowe za pierwszy kwartał pokazują, że jesteśmy dobrze przygotowani, aby sprostać nadchodzącym wyzwaniom i kontynuować nasz międzynarodowy rozwój w zrównoważony sposób – dodał. Obecna wycena Wefox plasuje się na poziomie 4,5 mld dol., czyli takim samym jak po rundzie finansowania w wysokości 400 mln dol. w lipcu 2022 roku.

Insurtech prowadzi obecnie działalność w sześciu krajach, w tym w Polsce.

(AM, źródło: wefox, Bloomberg)

SAS zainwestuje 1 mld dolarów w rozwiązania napędzane sztuczną inteligencją

0

W ciągu najbliższych trzech lat SAS zainwestuje miliard dolarów w rozwój zaawansowanych rozwiązań analitycznych ukierunkowanych na unikatowe potrzeby poszczególnych branż. Firma chce wykorzystać swoje wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu narzędzi dostosowanych do potrzeb bankowości, administracji publicznej, ubezpieczeń, opieki zdrowotnej, handlu detalicznego, produkcji, energetyki i innych sektorów gospodarki. Wszystkie rozwiązania będą rozwijane na SA Viya, chmurowej platformie analitycznej napędzanej sztuczną inteligencją.

– Przedsiębiorstwa stoją w obliczu wielu wyzwań, takich jak zagrożenie recesją gospodarczą, zakłócone łańcuchy dostaw, niedobory siły roboczej czy zmiany regulacyjne. Wykorzystując branżowe rozwiązania analityczne, biznes może nie tylko zwiększyć swoją odporność, ale też wykorzystać zdobytą wiedzę do budowania skutecznych strategii rozwoju – powiedział prezes SAS, Jim Goodnight. – Inwestycja ta pozwoli nam dalej wspierać firmy wykorzystujące sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe i zaawansowaną analitykę do przeciwdziałania nadużyciom, zarządzania ryzykiem, lepszej obsługi klientów i obywateli oraz do wielu innych celów. Pozostajemy niezłomni w naszych dążeniach do rozwijania najlepszej na rynku platformy analitycznej i wspierania innowacyjności – dodał.

Innowacje technologiczne + wiedza branżowa = analityka dla każdego

Inwestycja o wartości miliarda dolarów obejmuje prowadzenie bezpośrednich badań i prac rozwojowych, wsparcie zorientowanych branżowo zespołów oraz działania marketingowe. Ta kwota pozwoli sfinansować napędzającą innowacje pracę ekspertów data science, statystyków i programistów SAS współpracujących z konsultantami, inżynierami systemowymi i marketingowcami z doświadczeniem branżowym.

Kluczowa rola partnerów

W opracowaniu i wdrożeniu rozwiązań branżowych pomaga szeroka sieć partnerów firmy.

– Wieloletnia wiodąca pozycja SAS w tworzeniu potężnych rozwiązań branżowych i przeniesienie tych rozwiązań do chmury za pomocą SAS Viya to główne powody, dla których klienci cenią nasze partnerstwo – powiedział Alvaro Celis, wiceprezes działu Solutions Area ISV Sales Microsoft. – Dostosowując sztuczną inteligencję i zaawansowaną analitykę do konkretnych potrzeb bankowości, administracji publicznej, ubezpieczeń, opieki zdrowotnej i innych branż, SAS i Microsoft stworzyły kluczowy wyróżnik dla naszych wspólnych klientów.

(AM, źródło: SAS)

Jerzy Lenard prezesem zarządu TUW „TUW”

0

Uchwałą z dnia 15 maja rada nadzorcza Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” powołała Jerzego Lenarda na stanowisko prezesa zarządu zakładu. Do czasu uzyskania zgody Komisji Nadzoru Finansowego na tę nominację Jerzy Lenard wykonuje dotychczasowy mandat wiceprezesa zarządu.

– Ponad 30-letnia historia naszego towarzystwa wskazuje, że kluczem do zbudowania i umacniania jego pozycji na rynku ubezpieczeniowym są ludzie, którzy zaufali idei wzajemności ubezpieczeniowej, w szczególności: pracownicy, współpracownicy, partnerzy, pośrednicy ubezpieczeniowi i działacze związani ze związkami wzajemności członkowskiej. Jestem przekonany, że przed nami kolejne lata dobrej współpracy, opartej na wzajemnym wsparciu, zaufaniu i życzliwości, które będą źródłem satysfakcji i dalszego rozwoju naszego towarzystwa – stwierdził Jerzy Lenard, dziękując za zaufanie, jakim obdarzyli go członkowie RN TUW „TUW”.

Jerzy Lenard jest doktorem nauk ekonomicznych. Od blisko 30 lat jest związany z rynkiem finansowym i ubezpieczeniami. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w TU „Tuk” i PTE Kredyt Bank, w których był wiceprezesem zarządu. W TUW „TUZ” pełnił funkcję dyrektora ekonomicznego, natomiast w Avanssur Oddział w Polsce – eksperta ds. ubezpieczeń.

Z TUW „TUW” Jerzy Lenard jest związany od 2012 r. – początkowo na stanowiskach dyrektora Biura Audytu oraz dyrektora Biura Finansowo-Księgowego. Od czerwca 2015 r. zasiada w zarządzie towarzystwa. Ostatnio nadzorował obszary dystrybucji ubezpieczeń i współpracy z pośrednikami oraz był odpowiedzialny za promocję, ubezpieczenia majątkowe i komunikacyjne. Aktywnie angażował się także we współpracę TUW „TUW” ze środowiskami rolniczymi, samorządowymi i kościelnymi. Od kilku lat jest członkiem Rady Polskiego Biura Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.

Jerzy Lenard zastąpił na stanowisku prezesa Ewę Stachurę-Kruszewską, która zmarła 27 kwietnia.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

AL Ubezpieczenia wdroży platformę e-learningową Berg System

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Multiagencja ubezpieczeniowa z grupy Alior Leasing rozpoczęła współpracę z Berg System. W jej ramach spółka wdroży platformę e-learningową Berg Intranet, która spełnia wymogi Komisji Nadzoru Finansowego dotyczące szkoleń zawodowych w zakresie ustawy o dystrybucji ubezpieczeń.

– Szkolenia zawodowe odgrywają kluczową rolę w procesie doskonalenia umiejętności naszych pracowników i w zapewnieniu naszej firmie przewagi konkurencyjnej. W przypadku multiagencji takich jak nasza, konieczne jest spełnienie wymogów KNF, które dotyczą przeprowadzania obowiązkowych szkoleń IDD. W celu zapewnienia zgodności z przepisami podjęliśmy współpracę z Berg System. Dzięki ich kompleksowemu podejściu do zarządzania procesem szkoleniowym możemy mieć pewność, że nasze działania będą zgodne ze standardami. To pozwala nie tylko spełnić wymogi regulatora, ale także zapewnia pełną przejrzystość i spokój podczas ewentualnych kontroli KNF – wyjaśnia Michał Marzec, dyrektor Działu Produktów i Rozwoju AL Ubezpieczenia.

W Berg Intranet można wgrywać szkolenia grupom pracowników, zliczać godziny przerobionych kursów i dodawać zaświadczenia o ich zaliczeniu. Każdy doradca może kontrolować przebieg swojej edukacji i widzieć, jak daleko jest od spełnienia wymogów na dany rok.

Wdrożenie Berg System przez AL Ubezpieczenia przyczyni się do stworzenia centralnej bazy wiedzy. Ze względu na rozproszoną strukturę organizacji system powinien ułatwiać komunikację i przepływ dokumentów między firmą a pracownikami na różnych poziomach oraz w różnych oddziałach.

– Baza wiedzy zawiera w sobie wszystkie najważniejsze pisma, zarządzenia, wzory i uchwały, zapewnia dostęp do broszur produktów, procedur i kontaktów. Gwarantuje szybką dostępność do najważniejszych rzeczy, dzięki czemu każda jednostka w firmie może działać sprawnie, bez angażowania współpracowników w pomoc – mówi Marcin Konopka, prezes Berg System.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Itaka ubezpieczy klientów na wypadek deszczu podczas wakacji

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Biuro podróży Itaka we współpracy z Climatica Insurance Solutions wprowadziło ubezpieczenie parametryczne zapewniające rekompensatę za każdy deszczowy dzień wakacji. Polisa jest dostępna dla pobytów stacjonarnych w Bułgarii, Egipcie, Grecji, Włoszech, Portugalii, Hiszpanii oraz Turcji do 30 września 2023 r.

Ubezpieczeni mogą liczyć na wypłatę 250 zł za każdy deszczowy dzień. Jest on rozumiany jako dzień, w którym występuje co najmniej 10 mm deszczu między 8:00 a 20:00 lub co najmniej 5 mm deszczu w ciągu godziny zegarowej między 8:00 a 20:00 czasu lokalnego, zgodnie ze wskazaniami AccuWeather dla miejsca podróży określonego przy zakupie ubezpieczenia.

W przypadku wystąpienia zdarzenia objętego ochroną ubezpieczony nie musi zgłaszać sprawy do ubezpieczyciela – ten sam skontaktuje się z klientem, by poinformować o wypłacie. Ubezpieczony otrzyma maila lub SMS-a w celu ustalenia jej najwygodniejszej formy wypłaty. Przelew zostanie zlecony od razu po potwierdzeniu opadów.

Cena polisy to:

  • 69 zł za ośmiodniowy wyjazd
  • 121 zł za 9–13 dni
  • 154 zł za 14–16 dni

Dostawcą ochrony ubezpieczeniowej jest SHB Allgemeine Versicherung VVaG.

(AM, źródło: Itaka)

Robotyzacja w branży ubezpieczeniowej. Jak robi to firma UNEXT?

0
Michał Wawiórko

Roboty coraz częściej dołączają do firm na całym świecie jako wsparcie dla pracowników i klientów. W rozwiązania klasy RPA (Robotic Process Automation) inwestuje coraz więcej przedsiębiorstw, ponieważ przynosi to mierzalne korzyści, które widać już od pierwszych dni pracy robota.

Narzędzia te mają również zastosowanie w branży ubezpieczeniowej. Można im powierzyć liczne zadania i w ten sposób odciążyć zespół. Przekonała się o tym firma UNEXT.

Wraz z nieustającymi zmianami i mnożącymi się wyzwaniami dla przedsiębiorców ewoluują także potrzeby klientów. Aby współczesna firma mogła się prężnie rozwijać i nadążać za zmieniającym się światem, potrzebne jest wsparcie nowych technologii. Rozwiązania takie jak RPA wspierają nie tylko procesy w przedsiębiorstwie, ale i samych pracowników. Dzięki cyfrowemu współpracownikowi mają oni więcej czasu i energii, by zająć się innymi obowiązkami.

UNEXT to firma oferująca kompleksowe usługi dla ubezpieczycieli. Do kompetencji firmy należy zarządzanie produktem, ocena ryzyka, zapewnienie systemu potrzebnego do sprzedaży i obsługi klienta, organizacje procesu likwidacji szkód i wiele więcej. UNEXT wykorzystuje nowoczesne technologie i lata doświadczeń zespołu, aby dostarczać najlepsze rozwiązania i wspólnie z agentami kreować nową rzeczywistość ubezpieczeniową. Eksperci zgodnie twierdzą, że sektor ubezpieczeniowy jest liderem na rynku w zastosowaniu nowych technologii. Od lat branża stosuje również narzędzia typu RPA. UNEXT stawia na nowoczesne technologie od początku swojej działalności. Powołanie zespołu ds. robotyzacji i automatyzacji procesów to kolejny krok w rozwoju technologicznym przedsiębiorstwa.

Jak działa robot

Kluczowe dla UNEXT było szybkie uruchomienie pierwszego robota oraz łatwość budowania dla niego scenariuszy. Firma po analizie rynku i dostępnych narzędzi RPA zdecydowała się na wykorzystanie polskiej platformy Wizlink®.

Już po kilku tygodniach od podjęcia decyzji o wykorzystaniu robota cyfrowego pojawiły się pierwsze zrobotyzowane procesy, które zostały opracowane przez przeszkolonych pracowników. Robot zatrudniony w firmie pomógł w rozwoju i lepszej komunikacji z klientami. Co najważniejsze, ułatwił również współpracę z partnerami – agentami ubezpieczeniowymi.

Obecnie robot realizuje zadania w kilku obszarach:

1. Odpowiada za samofakturowanie

Oprogramowanie weryfikuje partnerów na białej liście, a następnie generuje zestawienia i faktury na podstawie raportu prowizyjnego. Zajmuje się również wysyłką e-mailową dokumentów (tzw. paczek) z rozliczeniem do partnerów. Przygotowuje importy do systemu księgowego i banku. Co to oznacza w praktyce? W ciągu jednego dnia robot przygotowuje rozliczenie dla stale rosnącej liczby partnerów, znacząco skracając czas realizacji jednej paczki nawet do kilkudziesięciu sekund.

    2. Nadaje uprawnienia

    Robot pobiera raporty z kilku źródeł, a następnie scala je do ujednoliconego arkusza Excel. Przygotowany arkusz robot importuje do systemu, nadając uprawnienia do sprzedaży dla nowych agentów. Na zakończenie przesyła do pracownika podsumowanie działania. Jest to rutynowa, powtarzalna praca z danymi, która w naturalny sposób nadaje się do wykonywania przez robota, w konsekwencji odciążając pracowników. Już teraz zespół UNEXT zauważa znaczącą zmianę w czasie obsługi bardzo dużych raportów, który jest nawet dwa razy krótszy.

    3. Obsługuje infolinię szkodową

    W tym obszarze robot wspiera pracowników UNEXT codziennie. Aktualizuje on informacje o przypisaniu szkody do likwidatora w systemie obsługi telefonicznej, dzięki czemu klient, kontaktując się z infolinią, zostaje skierowany bezpośrednio do podmiotu odpowiedzialnego za jej likwidację. Pozwala to na przyśpieszenie obsługi i wzrost satysfakcji klienta.

    To nie koniec działań

    Włączenie robota Wizlink® do zespołu firmy UNEXT przyniosło wiele pozytywnych zmian. Pracownicy mają teraz więcej czasu na kontakt z klientami i partnerami oraz podejmowanie nowych inicjatyw. Procesy, takie jak tworzenie nowych kont czy wypłaty, odbywają się szybciej, a całe przedsiębiorstwo realizuje procesy bardziej wydajnie. Agenci mają ułatwioną pracę, dzięki sprawniejszemu procesowi otrzymywania uprawnień do panelu sprzedażowego.

    UNEXT dąży do tego, aby przygotowanie oferty było maksymalnie szybkie i wygodne dla agenta, a rozliczenia z partnerami przejrzyste. Przeszkoleni pracownicy oraz technologia RPA skraca czas niezbędny do osiągnięcia tego celu.

    – Planujemy już kolejne zadania dla robota. W niedalekiej przyszłości zajmie się on procesem wymagalności składek. Będzie generował pisma przypominające o płatnościach, a następnie zarządzał ich wysyłką do klientów poprzez import danych do cyfrowego systemu operatora pocztowego. Dzięki temu zmniejszy się ryzyko popełnienia błędu, a dokumenty będą lepszej jakości i szybciej dostępne dla odbiorcy – mówi Izabela Taras, specjalistka ds. robotyzacji i automatyzacji procesów w UNEXT.

    W rozmowach o robotach w firmach, czy to ubezpieczeniowych, czy innych, zwykle pojawia się pytanie: „Czy nowoczesne technologie zastąpią ludzi i zabiorą im pracę?”. Niepewność jest czymś naturalnym, należy więc podkreślać, że roboty są dla nas szansą, a nie zagrożeniem.

    Dzięki nim rozwija się nie tylko całe przedsiębiorstwo, ale także poszczególni pracownicy, którzy z jednej strony nabywają nowych kompetencji, a z drugiej mają dodatkowy czas na rozwój organizacji. Dzięki połączeniu kreatywności ludzi i efektywności robotów firmy mogą rosnąć szybciej dla swoich klientów oraz partnerów.

    Michał Wawiórko
    prezes firmy First Byte, w branży IT i nowych technologii od 2006 r., a od 2017 r. wyposaża firmy i ludzi w roboty oraz upowszechnia robotyzację

    Dynamiczny charakter szkody to nic nowego

    0
    Źródło zdjęcia: 123rf.com

    W ostatnich miesiącach zapadło kilka wyroków Sądu Najwyższego, które odbiły się szerokim echem w branży ubezpieczeniowej. Najgłośniejszy był wyrok z 6 października 2022 r. dotyczący znaczenia zrabatowanych kosztów naprawy przez sieci partnerskie warsztatów przy kompensacji szkód komunikacyjnych.

    Wiele mówi się także o wyroku z 8 grudnia 2022 r. (II CSKP 762/22), w którym SN powołał się na koncepcję szkody „dynamicznej w czasie”.

    Sąd Najwyższy odmówił powodowi odszkodowania w wysokości kosztorysowych (hipotetycznych) kosztów naprawy samochodu w sytuacji, gdy ten już naprawy dokonał, a jej faktyczne koszty okazały się niższe. Orzeczenie wywołało spory entuzjazm po stronie ubezpieczycieli, co jest poniekąd zrozumiałe, jednak należy umieścić je w odpowiednim kontekście, tak aby właściwie odczytać jego konsekwencje.

    Trzeźwą analizę wyroku dobrze zacząć właśnie od najczęściej chyba cytowanej tezy z uzasadnienia: szkoda jest zjawiskiem dynamicznym, a wielkość roszczenia odszkodowawczego może zmieniać się w czasie, gdyż jest zależna od okoliczności, które nastąpiły po zdarzeniu szkodzącym. (…) Naprawienie szkody, następujące w postępowaniu sądowym, obejmuje natomiast pokrycie tego uszczerbku, który istnieje w dacie zamknięcia rozprawy. Jest to teza trafna, ale też zupełnie oczywista w orzecznictwie i nauce prawa od dekad.

    Szkoda „zawsze” była dynamiczna

    Analogiczne twierdzenia padały już na gruncie przedwojennego Kodeksu zobowiązań, który był pierwowzorem obecnego Kodeksu cywilnego. Nie brakuje podobnych orzeczeń już na gruncie Kodeksu cywilnego, odsyła do nich zresztą wyrok z 8 grudnia 2022 r.

    Zmienność szkody w czasie jest konsekwencją stosowania w polskim prawie tzw. metody dyferencjacyjnej dla ustalenia rozmiarów szkody. Polega ona na uwzględnieniu wszystkich rzeczywistych skutków zdarzenia wywołującego szkodę, zarówno tych natychmiastowych, jak i odroczonych w czasie. Nie ma granicy czasowej dla wystąpienia skutków przypisywanych zdarzeniu szkodzącemu – jedyne ograniczenie to związek przyczynowo-skutkowy.

    Choć metoda dyferencjacyjna stanowi fundament reżimu odszkodowawczego, to jej znaczenie „zaciera się” w przypadku dochodzenia z góry kosztów niedokonanej restytucji, np. naprawy samochodu czy budynku, kiedy są one wyrażane jako wartość kosztorysowa.

    Kosztorysowane wydatki, opierane na cennikach autoryzowanych wykonawców i oryginalnych częściach, są zwykle wyższe niż koszt, jakim można dokonać naprawy, uciekając się do zamienników, własnej pracy czy innych oszczędności.

    Dopuszczalność żądania hipotetycznych kosztów naprawy pozostaje więc w napięciu, jeśli nie sprzeczności, z postulatem, aby odszkodowanie odpowiadało rzeczywistym rozmiarom szkody. Mimo to orzecznictwo jednolicie dopuszcza prawo żądania odszkodowania obliczonego jako kosztorys potencjalnej naprawy.

    Naprawa wyłączy odszkodowanie kosztorysowe?

    Nie zmienia tego także wyrok z 8 grudnia 2022 r., jednak dotyka on innego kluczowego problemu, tj. dopuszczalności takiego żądania, kiedy do naprawy już doszło lub gdy z innego powodu stała się niemożliwa.

    Kluczowy jest następujący passus z uzasadnienia ws. II CSKP 762/22:

    (…) żądanie zapłaty kosztów nieprzeprowadzonej restytucji nie może być uwzględnione, jeśli przywrócenie stanu poprzedniego nie jest możliwe. (…) Mowa tu w szczególności o dwóch sytuacjach: zbycia uszkodzonego pojazdu, wykluczającego dokonanie jego naprawy przez poszkodowanego, albo samodzielnego naprawienia samochodu, które – wobec dokonania rzeczywistej naprawy pojazdu – nie pozwala na obliczenie odszkodowania w sposób kosztorysowy jako hipotetycznych kosztów przywrócenia stanu poprzedniego, a z pominięciem kosztów rzeczywiście poniesionych (zob. wyrok SN z 10 czerwca 2021 r., IV CNPP 1/21, i przywołane tam orzecznictwo).

    Tymczasem przez lata zdecydowanie dominował pogląd przeciwny, dopuszczający żądanie odszkodowania „kosztorysowego” nawet po faktycznej naprawie, i to nawet gdy udowodniono, że jej koszty okazały się niższe od kosztorysu. Dokładnie takiej sytuacji dotyczyło np. postanowienie z 20 lutego 2019 r., III CZP 91/18, gdzie Sąd Najwyższy skwitował, że zagadnienie to doczekało się już, w wyniku wieloletniego procesu wykładni, jednoznacznego, prostego i równego dla poszkodowanych rozwiązania.

    Wyrok z 8 grudnia 2022 r. stanowi więc pewien wyłom od dotychczas dominującej linii orzeczniczej, na razie pojedynczy. Przywołanego w wyroku orzeczenia SN z 10 czerwca 2021 r. (IV CNPP 1/21) nie sposób uznać za jednoznaczne wsparcie tej koncepcji, bowiem w sprawie tamtej Sąd oceniał tylko, czy jej przyjęcie prowadzi do rażącej niezgodności z prawem. SN stwierdził wówczas tylko, że wybór jednej z możliwych interpretacji przepisów prawa, choćby okazała się ona nieprawidłowa, nie może być uznane za kwalifikowany błąd, a tym samym nie oznacza niezgodności z prawem w rozumieniu art. 4241 k.p.c.

    Rozsądne jest więc traktowanie nowego orzeczenia tylko jako wskazówki, że zagadnienie pozostaje potencjalnie otwarte. Oparcie polityki likwidacyjnej na założeniu, że wyrok z 8 grudnia 2022 r. odzwierciedla aktualny stan prawa, byłoby obarczone istotnym ryzykiem, dopóki stanowisko to nie zostanie utrwalone w kolejnych orzeczeniach.

    Zaważyły też błędy procesowe

    Na marginesie trzeba zaznaczyć, że „spektakularna” redukcja odszkodowania w omawianym wyroku – z kosztorysu 140 tys. zł do faktycznie wypłaconych 70 tys. zł – wynikała również z błędów procesowych powoda. Zostały one wypunktowane w uzasadnieniu wyroku z 8 grudnia 2022 r., gdzie SN zaznaczył, że to sam powód powołał się na fakt dokonania naprawy i udowodnił jej koszt, a jednocześnie zaniechał dowodzenia innych potencjalnych elementów tej szkody, np. tzw. szkody handlowej, tj. spadku wartości samochodu na skutek wypadku i naprawy, jak również dalszych wydatków, które miał rzekomo ponieść.

    Oddalenie powództwa było więc, ostatecznie, przynajmniej po części konsekwencją niesprostania ciężarowi dowodu. Patrząc w szerszej perspektywie, jest to przypomnienie faktu, że wypłata odszkodowania w sytuacji dokonania restytucji (naprawy) przez poszkodowanego nie musi ograniczać się do samych bezpośrednich kosztów naprawy i docelowo powinna obejmować całość rzeczywiście istniejącej na dzień orzekania szkody, która – jak słusznie przypomniał SN – jest zmienna w czasie.

    Maciej Zych
    adwokat, praktyka postępowań sądowych i praktyka ubezpieczeniowa, Wardyński i Wspólnicy

    Wnioski na kanwie wyroku SN ws. II CSKP 762/22
    1. Zmienność szkody w czasie (dynamiczność) stanowi jedną z podstawowych zasad prawa odszkodowawczego od dawna.  
    2. Wyrok neguje prawo żądania odszkodowania kosztorysowego w razie wcześniejszego naprawienia szkody – to wyłom w dotychczasowej linii orzeczniczej.  
    3. Wyrok dopuszcza dochodzenie szkody handlowej, tj. spadku wartości handlowej samochodu na skutek wypadku i naprawy, obok odszkodowania obejmującego rzeczywiste koszty naprawy.  

    „Postaw na CUK” zawita do Bielska-Białej

    0
    Źródło zdjęcia: CUK Ubezpieczenia

    We wtorek 23 maja w Hotelu Qubus w Bielsku-Białej odbędzie się „Postaw na CUK” – kolejna odsłona cyklu otwartych spotkań dla agentów oraz właścicieli placówek niewspółpracujących jeszcze z CUK Ubezpieczenia. Podczas wydarzenia eksperci firmy podzielą się informacjami o korzyściach płynących ze współpracy. Uczestnicy będą mogli również zdobyć wiedzę w zakresie najnowszych technologii, marketingu oraz kierunków rozwoju sprzedaży ubezpieczeń.

    – Program spotkań „Postaw na CUK” pozwala na przekazanie kluczowych informacji o multiagencji, wskazanie rynkowych trendów oraz wiedzy. Dzięki bezpośrednim spotkaniom z zainteresowanymi agentami i właścicielami placówek przekazujemy konkretne działania oraz rozwiązania, które pomagają budować przewagi na konkurencyjnych rynkach. Skupiamy się również na wyróżnikach, jakie daje współpraca z silną multiagencją, jaką jest CUK – mówi Tomasz Poradzewski, dyrektor Departamentu Sieci Sprzedaży CUK Ubezpieczenia.

    Wypracowany przez CUK autorski system pozwala na stosunkowo szybkie otwarcie placówki i przygotowanie do pracy osoby nieznającej branży oraz wyposażenie w wiedzę agentów z doświadczeniem. Tylko w 2022 roku multiagencja organizowała w formie stacjonarnej lub online prawie 2 szkolenia dzienne, w których udział wzięli wszyscy współpracujący agenci (ponad 3000 osób).

    – Za nami bardzo obiecujące spotkania w Białymstoku i Częstochowie. Frekwencja utwierdza nas w przekonaniu, że dzielenie się wiedzą ma sens. Chcemy rozmawiać o współpracy, technologiach i rozwoju. Prezentujemy najlepszy na rynku program współpracy dla agentów ubezpieczeniowych. Chcemy, żeby po spotkaniach uczestnicy zyskali nową wiedzę i dowiedzieli się, jak nasze rozwiązania marketingowe oraz technologiczne pozwalają zyskać nowych klientów – mówi Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-Commerce CUK Ubezpieczenia.

    „Postaw na CUK” jest skierowane do wszystkich agentów ubezpieczeniowych oraz właścicieli placówek. Spotkanie odbędzie się we wtorek, 23 maja o godz. 17:30 w Hotelu Qubus (sala C) w Bielsku-Białej. Na spotkanie obowiązują zapisy online.

    (AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

    Rozwijaj swoje umiejętności z cyklem szkoleń Mapy Agentów!

    0

    W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym rozwój osobisty i zawodowy stał się kluczowym elementem sukcesu. Aby utrzymać się na konkurencyjnym rynku i osiągnąć swoje cele, niezależnie od branży, nieustannie musimy się doskonalić. Misją Mapy Agentów jest edukacja i wspieranie agentów na każdej płaszczyźnie. Dlatego przygotowaliśmy dla Was cykl szkoleń dotyczący prawnych aspektów pracy w branży ubezpieczeniowej. Przygotuj się na porządną dawkę praktycznej wiedzy!

    Bez lania wody – poznasz podstawy prawne i praktyczną wiedzę!

    Przywiązujemy ogromną wagę do praktyczności szkoleń, dlatego omawiane zagadnienia będą oparte na realnych przykładach. Poznasz schematy postępowania w konkretnych sytuacjach. Nie lejemy wody! Naszym celem jest dostarczenie Ci praktycznych narzędzi, które będziesz mógł natychmiast zastosować w swojej codziennej pracy. Sprawdź jakie tematy przygotowaliśmy dla Ciebie!

    26.05.2023 r. „Aby kontrola nadzorcza była czystą formalnością – rola OFWCA w kontroli agenta ubezpieczeniowego”

    Pewnie już wiecie o wzmożonych kontrolach nadzorczych agentów ubezpieczeniowych ze strony KNF oraz zakładów ubezpieczeń? Wszystkie informacje dotyczące procesu kontroli opisują perspektywę agenta ubezpieczeniowego, ale gdzie w tym wszystkim jest Osoba Fizyczna Wykonująca Czynności Agencyjne?

    Dlatego na szkoleniu dowiesz się, jakie są kluczowe kwestie związane z kontrolą nadzorczą z perspektywy OFWCA, jak przygotować się do kontroli i jak postępować w jej trakcie. Szkolenie będzie również zawierało panel Q&A, podczas którego będziesz mógł zadawać pytania i uzyskać odpowiedzi na nurtujące Cię zagadnienia.

    31.05.2023 r. „APK vs. RODO – czy na pewno o wszystkim pamiętamy?”.

    Czy masz pewność, że stosujesz odpowiednie zabezpieczenia i rozwiązania, które ograniczają ryzyko naruszenia danych osobowych klientów? A co zrobisz, jeśli Twoja „pancerna szafa” nie pomieści już wydrukowanych dokumentów APK z danymi osobowymi?

    Przychodzimy z pomocą! Przygotowaliśmy szkolenie, które wyjaśni najistotniejsze kwestie dotyczące ochrony danych osobowych w procesie przeprowadzania analizy potrzeb klienta. Dowiesz się, jak odpowiednio chronić dane osobowe klientów, jak uniknąć najczęstszych błędów związanych z ochroną danych oraz jak postępować w przypadku ich naruszenia. Podczas tego szkolenia będziesz miał również możliwość zadawania pytań i uzyskania fachowych odpowiedzi.

    Kto poprowadzi szkolenia?

    Tę praktyczną wiedzę przekaże Ci Jakub Dziedzic – założyciel projektu JD Compliance, prawnik i certyfikowany Compliance Officer (ACO). Jakub aktywnie uczestniczył w pracach Polskiej Izby Ubezpieczeń w zakresie implementacji dyrektywy o dystrybucji ubezpieczeń do polskiego porządku prawnego. Posiada również szerokie doświadczenie w obszarze ochrony danych osobowych (RODO), prowadzeniu projektów bezpośrednio związanych z nadzorem ubezpieczeniowym oraz wspieraniu agentów ubezpieczeniowych podczas kontroli nadzorczej. Na co dzień szkoli agentów ubezpieczeniowych i usprawnia ich pracę. Jego wiedza i praktyczne doświadczenie pozwolą Ci zdobyć niezbędną wiedzę i umiejętności, które są nieodzowne w pracy agenta ubezpieczeniowego.

    Nie przegap tej okazji do rozwoju swoich umiejętności i zdobycia niezbędnej wiedzy. Zapisz się już dziś na naszej stronie internetowej i dołącz do grona agentów ubezpieczeniowych, którzy inwestują w swój rozwój i stawiają na profesjonalizm. Zwłaszcza że dzięki naszemu strategicznemu sponsorowi Alwis&Secura dostęp do szkoleń masz w promocyjnej cenie!

    PAKIET SZKOLEŃ ONLINE

    Aby kontrola nadzorcza była czystą formalnością – rola OFWCA w kontroli agenta ubezpieczeniowego

    APK vs. RODO – czy na pewno o wszystkim pamiętamy?

    Dowiedz się więcej na stronie

    Jesteś OFWCA Alwis&Secura? Masz DARMOWY dostęp do szkolenia. Uzyskaj KOD RABATOWY od dyrektora Twojego oddziału

    Organizator

    Strategiczny sponsor

    Prelegent

    (am)

    Willem Aal stanie na czele ARC Europe

    0
    Willem Aal

    ARC Europe, wyspecjalizowany dostawca usług z zakresu mobility assistance na europejskim rynku motoryzacyjnym, poinformował, że pełniąca tymczasowo rolę dyrektora zarządzającego Ilaria Caputo z dniem 31 maja odchodzi z firmy. Nowym CEO został Willem Aal, który zacznie pełnić tę funkcję z dniem 1 czerwca.

    Ilaria Caputo przez siedem lat pełniła funkcję Group Chief Finance and Insurance Officer, a w ostatnim roku przejęła rolę tymczasowego Group Chief Executive Officer w okresie przejściowym. Ilaria Caputo odegrała kluczową rolę w przekształceniu ARC Europe w grupę europejską, kierując procesem fuzji i przejęć we Francji, Polsce i Grecji. Pod jej kierownictwem kilku nowych producentów OEM podjęło współpracę z ARC Europe w zakresie mobilności w Europie, a grupa została przygotowana do podjęcia kolejnych wyzwań. Zarząd przyjął do wiadomości decyzję Ilarii Caputo o podążaniu za nowymi wyzwaniami, życząc jej wszystkiego najlepszego w realizacji przyszłych planów i przedsięwzięć.

    Z dniem 1 czerwca do ARC Europe dołączy Willem Aal, dotychczasowy Business Director niderlandzkiego Automobilklubu ANWB. Podczas swojej 16-letniej pracy w ANWB Willem Aal odegrał kluczową rolę w rozwoju cyfrowych usług związanych z mobilnością i ugruntował pozycję automobilklubu jako lidera w dziedzinie elektrycznych rozwiązań assistance.

    Wykorzystując w nowej roli swoją rozległą wiedzę i doświadczenie, Willem Aal będzie kierował paneuropejską działalnością ARC Europe w zakresie mobilności w segmencie B2B i przewodził działaniom realizującym jej strategię.

    – Członkowie rady dyrektorów są przekonani, że Willem Aal dobrze wykorzysta swoje bogate doświadczenie i kompetencje, aby zarządzać naszą spółką działającą na paneuropejskim rynku mobilności B2B i dalej rozwijać nasz biznes zgodnie z wytyczonym planem strategicznym – powiedział Claudius Leibfritz, Chairman of the ARC Europe Board of Directors.

    Willem Aal już wcześniej był związany z ARC Europe – od 2017 roku zarządzał jednostką Business Governance. W ramach tej funkcji wspierał zespół wykonawczy w rozwijaniu partnerstwa biznesowego i określaniu strategicznego kierunku rozwoju grupy w kolejnych latach.

    (AM, źródło: ARC Europe)

    18,294FaniLubię
    822ObserwującyObserwuj

    Aktualne wydanie