Blog - Strona 561 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 561

PKO BP i PKO Ubezpieczenia promują usługi zdalne w aplikacji IKO

0
Źródło zdjęcia: PKO Ubezpieczenia

Do września potrwa nowa kampania telewizyjno-internetowa PKO BP i PKO Ubezpieczenia pod hasłem „Najlepsza droga to ta, którą wybierasz”. Jej celem jest promocja możliwości, jakie daje aplikacja IKO w zakresie dostępu do usług finansowych, m.in. ubezpieczeń.

Kampania będzie prowadzona w telewizji i internecie. W telewizji ukażą się: 30-sekundowy spot wizerunkowy i 15-sekundowe spoty produktowe, pokazujące jak korzystanie z IKO ułatwia codzienne życie, pozwala żyć według swojego tempa, bez konieczności nagłego przerywania radości wypoczynku czy spotkania w gronie przyjaciół i znajomych. W internecie reklamy pojawią się na największych polskich portalach. Wspierane będą emisjami na YouTube oraz reklamami w środowisku Google.

– W ramach kampanii będziemy emitować spoty w ciepłych, słonecznych tonacjach obrazujące czas wypoczynku, spotkania z przyjaciółmi, sąsiadami, podczas których IKO pomaga cieszyć się chwilą. Dzięki możliwościom szybkiego załatwiania spraw finansowych, jakie daje aplikacja, nie musimy przerywać najprzyjemniejszych momentów w życiu. W kampanii kładziemy akcent na poczucie swobody, możliwości realizacji swoich potrzeb tu i teraz. Dzięki IKO kupujesz, ubezpieczasz siebie i bliskich, płacisz za parkowanie – bez konieczności przerywania odpoczynku, spotkania. Żyjesz po swojemu, swoim tempem – mówi Marek Kozłowski, dyrektor Departamentu Marketingu w PKO Banku Polskim.

Emisje spotów pojawią się w TVP i telewizji Polsat w głównych i tematycznych stacjach. Pomysł kreatywny autorstwa agencji AWX, spoty wyprodukował Dom Produkcyjny Papaya Films, za media plan odpowiedzialny jest Dom Mediowy Sigma Bis.

(AM, źródło: PKO BP)

Plany wakacyjne Polaków

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pomimo trudnej sytuacji ekonomicznej w kraju i na świecie, siedmiu na dziesięciu Polaków jest entuzjastycznie nastawionych do nadchodzących wakacji. Jakie kierunki obierzemy w tym roku? Z kim najchętniej wybierzemy się w podróż? Jakie wakacyjne trendy i wyzwania na nas czekają?

Na wszystkie powyższe pytania znajdziemy odpowiedź w wynikach najnowszego badania Holiday Barometer 2023. Badanie zostało zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Europ Assistance.

Co stoi na przeszkodzie realizacji naszych wakacyjnych planów?

Inflacja jest pierwszym zmartwieniem podróżnych we wszystkich krajach biorących udział w badaniu. Znacznie przewyższyła inne powody i zastąpiła problem, z jakim do niedawna się mierzyliśmy, czyli pandemię Covid-19.

Drugą, bardzo ważną kwestią jest trwająca wojna w Ukrainie. Aż 47% badanych wskazało, że ma to wpływ na ich entuzjazm i chęć do podróżowania w tym roku.

Ponad 50% badanych wskazywało również na problemy osobiste i rodzinne. Covid-19 spadł na sam dół listy (39% wskazań).

Pomimo że inflacja jest dużą barierą w realizacji wakacyjnych założeń, to 72% Polaków jest podekscytowanych podróżą. Entuzjazm i chęć podróżowania nie zmalały, gdyż do tematu urlopu podeszliśmy elastycznie. Dostosowaliśmy swoje oczekiwania do możliwości.

36% badanych wybierze tańszą opcję zakwaterowania, 34% zmniejszy liczbę kierunków wyjazdu, a 31% postawi na specjalne oferty last minute. Ponadto większość z nas nie zamierza skracać czasu pobytu w miejscu docelowym. Przeciętnie na wyjazd chcemy poświęcić dwa tygodnie.

Budżet, kierunki i towarzysze podróży

Polacy planują przeznaczyć na tegoroczne wakacje średnio 5490 zł. W porównaniu z 2022 r. jest to wzrost o 19%. Nie jest to dużym zaskoczeniem, biorąc pod uwagę aspekt ekonomiczny.

Gdzie wybierzemy się odpocząć? 47% badanych wskazało, że urlop spędzi w kraju. Naszym faworytem jest morze (61%), następnie góry (34%) oraz wycieczka objazdowa (30%). Najpopularniejszymi kierunkami zagranicznymi będą w tym roku Włochy (11%), Hiszpania (9%) i Grecja (9%).

Zakwaterowanie. Hotel to wciąż najczęściej wskazywane miejsce zakwaterowania (48%). Wspomniana już inflacja przełożyła się na wybór tańszej opcji noclegu, jaką jest pobyt u znajomych (24%). 23% Polaków planuje wynająć mieszkanie lub dom, a 16% postawi na bed & breakfast.

Towarzysze podróży. Zdecydowana większość z nas uważa, że ich partner jest najlepszym kompanem wakacyjnych wojaży (69% wskazań). 43% wyjedzie na urlop ze swoimi dziećmi, a 20% postawi na wyjazd z przyjaciółmi.

Środek transportu. Jako sposób dotarcia na miejsce wypoczynku ponad połowa z nas wybiera samochód. 31% zamierza lecieć samolotem, a zaledwie 18% pojedzie pociągiem.

Wakacyjne trendy

Zacieranie granic pomiędzy pracą a urlopem staje się coraz bardziej powszechne. Trendem, który rozwinął się podczas pandemii i trwa do tej pory, jest tzw. workation, czyli praca połączona z wakacjami. O ile zyskuje on na popularności w Europie, w naszym kraju wciąż nie możemy przekonać się do takiej formy urlopowania.

Tylko 30% Polaków zamierza skorzystać z workation. Ponad połowa osób spędzi praco-wakacje w Polsce, ale pojedzie w tym celu do znajomego, rodziny albo do swojego domu wakacyjnego. Część z tych, którzy planują workation za granicą, przyjedzie wcześniej do wakacyjnej lokalizacji. Najpierw będą stamtąd pracować, a następnie zostaną tam, aby cieszyć się urlopem (31%). 28% zrobi odwrotnie, czyli najpierw spędzi tam urlop, a później zostanie, aby pracować.

Kolejnym trendem, który dopiero się rozwija, jest zrównoważone podróżowanie. Wyniki badania pokazują wyraźny rozdźwięk między intencjami a działaniami w tym zakresie.

71% polskich podróżnych deklaruje udział w programie zrównoważonego podróżowania w celu zrekompensowania śladu węglowego, 67% twierdzi, że byłoby gotowych zmienić środek transportu, aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, jednocześnie środek transportu, jakim zamierzamy dotrzeć na wakacje to w 51% samochód i w 31% samolot (wzrost o 4 pkt. proc. vs 2022 r.).

Ponadto wpływ na środowisko plasuje się bardzo nisko w kryteriach wyboru transportu (tylko 9%, podczas gdy wygoda stanowi 69%!). Dane te pokazują wyraźną lukę między deklaracjami a działaniami w zakresie zrównoważonego podróżowania i nawyków. Mimo że podróżni są wyraźnie świadomi znaczenia kwestii środowiskowych, nie wydają się jeszcze gotowi do radykalnej zmiany swoich nawyków podróżowania.

Ubezpieczenie

Ubezpieczenie podróżne jest dość istotne zarówno dla polskich podróżnych, jak i badanych z Malezji czy Australii. Ważnym jest dla nich, aby polisa obejmowała wydatki na opiekę medyczną i szpitalną w nagłych wypadkach (92% Malezja, 82% Australia i 79% Polska). Kolejnymi istotnymi kwestiami jest OC i ubezpieczenie utraty/zniszczenia bagażu lub rzeczy osobistych.

– Biorąc pod uwagę, jak dużą rolę ubezpieczenie odgrywa w Malezji i Australii, Grupa Europ Assistance postanowiła wyjść naprzeciw tamtejszym klientom. 5 czerwca 2023 r. przejęła od AXA Partners działalność assistance i otworzyła biura w Malezji, Tajlandii i Singapurze. Ponadto przejęła również australijskie i bliskowschodnie spółki zależne Mapfre Assistencia – informuje Robert Jeske, Senior Key Account Manager w Europ Assistance Polska. 


O badaniu. Badanie online zostało zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Europ Assistance w okresie 20 marca – 07 kwietnia 2023 r. we Francji, Belgii, Niemczech, Austrii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Czechach, Australii i Malezji. W każdym z krajów badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie. Łącznie wzięło w nim udział 15 000 osób, w tym 1000 Polaków.

Generalnie z myślą o maszynach rolniczych

0
Mariusz Gilicki

Rozmowa z Mariuszem Gilickim, zastępcą dyrektora Departamentu Ubezpieczeń Rolnych Generali Agro

Aleksandra E. Wysocka: – Czy uszkodzenie lub awaria maszyny rolniczej to dla właściciela gospodarstwa realny problem finansowy?

Mariusz Gilicki: – W tym roku rolnictwo przeżywa cięższe chwile. Rolnicy liczą każdą złotówkę, uważnie przyglądając się cenom skupu płodów rolnych. W związku z tym utrata maszyny rolniczej w wyniku zdarzenia losowego wiąże się z poważnym problemem finansowym. Zabezpieczamy to ryzyko w ramach naszego produktu Generali Agro Ekspert skierowanego zarówno do rolników indywidualnych, jak i podmiotów gospodarczych świadczących usługi w rolnictwie.

Produkt Generali Agro Ekspert chroni wszelkiego rodzaju maszyny rolnicze, począwszy od najbardziej popularnych ciągników, poprzez maszyny samobieżne, kombajny, opryskiwacze, maszyny ciągnięte czy maszyny zawieszane, a skończywszy na wszelkiego rodzaju wyposażeniu maszyn rolniczych oraz narzędziach przy nich stosowanych.

Musimy też mieć świadomość, że w ciągu ostatnich dwóch lat dosyć znacznie, średnio o 30%, wzrosły wartości rynkowe maszyn rolniczych, dlatego bardzo ważne jest, aby właściwie ustalić sumę ubezpieczenia, która ma duże znaczenie przy pożarze lub kradzieży. Odpowiednio dobrana suma ubezpieczenia gwarantuje, że w razie szkody całkowitej odszkodowanie będzie wystarczające na zakup maszyny o porównywalnych parametrach. A rozważając, czy warto zawrzeć ubezpieczenie agro casco, warto mieć na uwadze, że koszty likwidacji szkód w maszynach rolniczych wzrosły w ciągu ostatniego roku prawie dwukrotnie – ubezpieczenie najlepiej ochroni portfel posiadacza maszyny przed nieprzewidzianymi i wysokimi wydatkami w tym zakresie.

Czy każdy ubezpieczyciel oferujący polisy komunikacyjne może zapewnić właściwą ochronę maszynom rolniczym?

– Maszyny rolnicze są bardzo specjalistycznymi urządzeniami. Objęcie ich ochroną na bazie standardowych samochodowych warunków autocasco nie w pełni zabezpiecza ryzyka związane z ich użytkowaniem, dlatego najlepiej postawić na ubezpieczyciela wyspecjalizowanego w ofercie dla rolników.

Generali Agro oferuje warunki ubezpieczenia uwzględniające ryzyka, które dotyczą bezpośrednio tych maszyn. Jest to między innymi ryzyko awarii wyrządzonej przez ciało obce czy ryzyko przewrócenia się maszyny rolniczej, co praktycznie nie występuje w przypadku pojazdów samochodowych. Szkody wyrządzone przez przewożony ładunek czy w przewożonym ładunku, a także uszkodzenie silnika w wyniku zassania wody również są objęte odpowiedzialnością.

Szkody są likwidowane w wariancie serwisowym, z opcją wypłaty kosztorysowej na życzenie właściciela maszyny. Posiadamy wyspecjalizowany zespół zajmujący się wyłącznie likwidacją szkód w maszynach rolniczych. Dzięki temu oferujemy naszym klientom najwyższy poziom wsparcia w razie powstania szkody. Klient czuje się zrozumiany i zabezpieczony, bo rozmawia z ludźmi, którzy rozumieją jego potrzeby.

Poza tym mamy ponad 60 umów z sieciami serwisowymi i ponad 250 punktów serwisowych, z którymi współpracujemy na podstawie osobnych umów, a więc klienci mogą w sposób bezproblemowy odstawić uszkodzoną maszynę do serwisu, a potem odebrać ją, nie przejmując się formalnościami. Daje to naprawdę wysoki komfort i gwarancję rzetelnej naprawy.

Jakie szkody najczęściej zdarzają się maszynom rolniczym?

– Pracują one w wyboistym terenie. Wyjeżdżają na pola, które często nie są znane ich operatorom. Na tych polach maszyna może się zapaść lub przesunąć. Przewrócenie maszyny rolniczej to jest bardzo poważna szkoda, ocierająca się o szkodę całkowitą, zwłaszcza w przypadku opryskiwaczy. Poza tym mamy pożary maszyn rolniczych. Niestety są to dosyć częste zdarzenia i zwykle kończą się szkodą całkowitą.

Jednym z najbardziej charakterystycznych ryzyk jest ryzyko awarii spowodowanej przedostaniem się ciała obcego do maszyny rolniczej. Może to być pobrany podczas koszenia zboża kamień albo metalowy element, które powodują uszkodzenie urządzenia. To ryzyko również jest objęte ochroną. Jednorazowo taka szkoda może powodować nawet 50 tys. zł kosztów naprawy.

Inną często występującą szkodą jest stłuczenie szyby – tu również klienci muszą się liczyć z kosztami idącymi w tysiące złotych. W ramach Generali Agro Ekspert pokrywamy naprawę tego typu uszkodzeń do pełnej wysokości sumy ubezpieczenia.

Proszę pamiętać, że w ogólnych warunkach mamy zapisy o stałej sumie ubezpieczenia, czyli raz ustalona suma obowiązuje przez cały 12-miesięczny okres ochrony. A w odniesieniu do szkód częściowych suma ubezpieczenia nie wyczerpuje się po wypłatach za szkody częściowe. Czyli klient ma komfort, nie musi bowiem pamiętać o tym, żeby doubezpieczyć maszyny po zajściu szkody częściowej.

Jakie mogą być przyczyny pożaru maszyny rolniczej?

– W czasie przechowywania maszyny rolniczej zajmuje się ona ogniem najczęściej w wyniku pożaru miejsca przechowywania, czyli garażu czy wiaty. W ciągu ostatnich 2–3 lat notujemy takie szkody coraz częściej.

Ale pożary występują głównie w związku z pracą maszyn na polu w wysokiej temperaturze. W otoczeniu wysokiego zapylenia elementy maszyny, takie jak łożyska czy wałki, trąc jedno o drugie, wywołują wysoką temperaturę i w konsekwencji zapłon maszyny. Poza tym jako przyczynę możemy też wskazać różnego rodzaju awarie instalacji elektrycznej maszyn.

Co nowego wprowadziliście w tym roku w swojej ofercie Agro Casco?

– Nie od dziś Generali Agro jest pionierem rynku ubezpieczenia maszyn rolniczych. Mamy w swoim portfelu dziesiątki tysięcy ubezpieczonych urządzeń, zarówno nowych, jak i używanych. Zachęcamy klientów z maszynami używanymi do zawarcia polisy Agro Casco w Generali. Nie mamy żadnych limitów, dotyczących wieku przyjmowanej do ubezpieczenia maszyny, jedynym warunkiem jest jej sprawność, czyli brak uszkodzeń i gotowość do wykonywania pracy zgodnie z jej przeznaczeniem.

Z nowości, które wprowadziliśmy, warto wspomnieć o możliwości podwyższonego limitu odpowiedzialności za samo ogumienie. W zależności od wybranego wariantu ubezpieczenia – Prestiż, Premium lub Komfort – odpowiedzialność szkody w samym ogumieniu będzie podwyższona odpowiednio o 30, 20 lub 10 tys. zł.

A jeśli rolnik posiada kilka pojazdów, nie tylko maszyny rolnicze, ale też samochód osobowy albo dostawczy? Czy może u Was ubezpieczyć flotę?

– Mamy w naszej ofercie również specjalnie w tym celu przygotowany produkt. Jest to Generali Agro Flota. W jego ramach oferujemy ochronę kompleksową, czyli w ramach jednej umowy generalnej ubezpieczamy maszyny rolnicze (na tych samych warunkach jak w produkcie indywidualnym) oraz pojazdy samochodowe. Klienci coraz chętniej z niej korzystają.

A my nie wymagamy, żeby zawarcie polisy na wszystkie pojazdy następowało w jednym momencie. Można sobie kolejne ubezpieczenia samochodów czy maszyn zaplanować w czasie. Stawki zapisane w umowie generalnej obowiązują przez 12 miesięcy – w tym czasie klient może nam zgłosić wszystkie maszyny i pojazdy, z góry znając składkę, za jaką przyjmiemy je do ubezpieczenia.

Warto mieć na uwadze, że umowa generalna co do zasady uśrednia stawki, dzięki czemu szkoda na jednym z pojazdów czy na jednej z maszyn lub nawet na kilku nie powoduje istotnego wzrostu stawki przy wznowieniu. Jest to rozwiązanie bardzo korzystne dla klienta.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka


ZDANIEM AGENTA

Dariusz Zięba

Klient, który zdecyduje się na ubezpieczenie swojej maszyny rolniczej, powinien skupić się na kilku istotnych aspektach, które wpłyną na odpowiednią ochronę. Warto zwrócić uwagę na specyficzne cechy ubezpieczeń maszyn rolniczych, które różnią się od standardowych ubezpieczeń komunikacyjnych.

Najczęściej ubezpieczanymi przeze mnie maszynami są kombajny, które narażone są na największe ryzyko uszkodzenia. Pracują one w trudnych warunkach i często spotykają się z sytuacjami, których inne maszyny nie doświadczają. Opryskiwacze, samojezdne i ciągane są również często objęte ubezpieczeniem. Innymi popularnymi maszynami są ciągniki, przyczepy i sieczkarnie samojezdne.

Wiele maszyn rolniczych jest finansowanych za pomocą leasingu lub kredytu, co wymaga posiadania polisy ubezpieczeniowej. Ważne jest jednak zrozumienie, że ubezpieczenie maszyny służy przede wszystkim zabezpieczeniu interesów klienta, a nie tylko wymogom leasingodawcy czy banku. Leasingodawcy często wymagają podstawowego ubezpieczenia od ognia i zdarzeń losowych, ale niekoniecznie zwracają uwagę na dodatkowe ryzyka, takie jak dostanie się ciała obcego, amortyzacja części czy uszkodzenie ogumienia.

Pierwszym kluczowym czynnikiem jest właściwie dobrany zakres ubezpieczenia. Ważne jest więc sprawdzenie, czy polisa obejmuje konkretne ryzyka (ryzyka nazwane) lub oferuje szeroki zakres ochrony obejmujący wszystkie możliwe szkody (model all risk), z wyłączeniami określonymi w ogólnych warunkach umowy.

Klient powinien szczególną uwagę zwrócić na wyłączenia w polisie. Przykłady wyłączeń mogą obejmować sytuacje, takie jak samozapłon maszyny czy szkody powstałe podczas załadunku i wyładunku. Ważne jest zrozumienie, jakie ryzyka nie są objęte ubezpieczeniem, aby uniknąć niespodzianek w przypadku wystąpienia szkody.

Kolejnym istotnym aspektem jest opcja wykupienia amortyzacji części. Należy sprawdzić, czy polisa uwzględnia taką możliwość, a także jakie części maszyny są objęte tą ochroną. Wykupienie amortyzacji może wpłynąć na pokrycie kosztów naprawy lub wymiany uszkodzonych części w przypadku szkody.

Odpowiednie określenie sumy ubezpieczenia, która powinna być adekwatna do wartości rynkowej maszyny. Ważne jest także ustalenie, w jaki sposób szkody będą likwidowane – czy w autoryzowanych serwisach renomowanych producentów maszyn rolniczych, tak jak w Generali Agro. Wszystkie te decyzje powinny być podejmowane świadomie, po dokładnym zapoznaniu się z warunkami polisy.

Dodatkowe świadczenia, takie jak ubezpieczenie ładunku czy opon przed rozerwaniem lub uszkodzeniem, również mają wpływ na cenę polisy. W przypadku klientów, którym zależy na dodatkowej ochronie, Generali Agro oferuje oddzielne limity na uszkodzenie ogumienia, sięgające nawet do 20 lub 30 tys. zł.

Podsumowując, wybierając ubezpieczenie dla maszyny rolniczej, klient powinien zwracać uwagę na zakres, wyłączenia, opcję amortyzacji części, sumę ubezpieczenia, dodatkowe świadczenia oraz własną świadomość dotyczącą ubezpieczenia. W przypadku wątpliwości warto skonsultować się z doświadczonym agentem ubezpieczeniowym, który pomoże dobrać odpowiednie rozwiązanie i zapewnić optymalną ochronę dla maszyny rolniczej.

Dariusz Zięba
agent ubezpieczeniowy


POBIERZ | SUBSKRYBUJ W APPLE PODCASTS | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Kompetencja ludzi sukcesu

0
Adriana Wojtecka

We współczesnym konkurencyjnym świecie sukces w zawodzie doradcy ubezpieczeniowego poza wiedzą i doświadczeniem zależy od czegoś więcej. Tym czymś jest wysoki poziom inteligencji emocjonalnej (QE), to jest zdolności do rozpoznawania i rozumienia własnych emocji oraz zarządzania nimi. Ta umiejętność dotyczy także emocji innych ludzi.

Inteligencja emocjonalna jest niezbędna do budowania silnych relacji, skutecznej komunikacji i podejmowania trafnych decyzji. Dzięki niej zyskujemy zaufanie i lojalność. Doradca ubezpieczeniowy musi wczuć się w rolę swoich klientów, zrozumieć ich potrzeby i zapewnić spersonalizowane rozwiązania, które spełnią ich unikalne wymagania.

Inteligencja emocjonalna to zdolność do rozpoznawania i rozumienia emocji oraz zarządzania nimi. Zdolność ta obejmuje pięć głównych obszarów: rozpoznawanie emocji, rozumienie i regulowanie ich, umiejętności społeczne i empatię.

Rozpoznawanie emocji polega na identyfikowaniu własnych i tych pojawiających się u innych osób, poprzez wykorzystanie wyrazu twarzy, tonu głosu, gestów i innych sygnałów niewerbalnych.

Rozumienie emocji to nic innego jak zdolność do rozumienia przyczyn i skutków ich występowania, jakie ujawniają inni ludzie.

Regulowanie to z kolei umiejętność kontrolowania swoich emocji i radzenia sobie z nimi w zdrowy i produktywny sposób.

Umiejętności społeczne obejmują budowanie relacji, komunikowanie się i rozwiązywanie konfliktów.

Empatia – zdolność do wczuwania się w emocje innych osób i rozumienia ich stanu emocjonalnego – to ostatni element, cecha, bez której doradca ubezpieczeniowy nie zjedna sobie klientów i w efekcie nie odniesie sukcesu.

Korzyści z rozwoju inteligencji emocjonalnej

Rozwój inteligencji emocjonalnej przynosi wiele korzyści dla doradców ubezpieczeniowych. Po pierwsze, umiejętność rozpoznawania swoich emocji i zarządzania nimi może pomóc w radzeniu sobie z trudnymi i stresującymi sytuacjami.

Po drugie, empatia i umiejętności społeczne pozwalają budować pozytywne relacje z klientami i zrozumieć ich potrzeby. Ma to ogromne znaczenie nie tylko w aspekcie zawodowym, ale także społecznym, gdyż zawód doradcy – jak sama nazwa wskazuje – to zawód wspierający klienta, dający mu poczucie bezpieczeństwa.

Po trzecie, inteligencja emocjonalna może pomóc w podejmowaniu trafnych decyzji na podstawie wyznawanego systemu wartości, świadomej postawy w drodze do wyboru właściwej oceny sytuacji i dobrania najodpowiedniejszego rozwiązania.

Podsumowanie

Inteligencja emocjonalna jest kluczowa dla sukcesu, a jej rozwój powinien być priorytetem dla każdego agenta. Doradcy, którzy potrafią zrozumieć swoje emocje i zarządzać nimi, budują pozytywną atmosferę w relacji z klientami, co przynosi obustronne korzyści.

Klienci są zadowoleni z zaangażowania doradcy, jego zainteresowania i wkładu w relacje, co potęguje ich poczucie bezpieczeństwa i posiadania skutecznej ochrony. Doradca czuje satysfakcję z tego, że dobrze obsłużył klienta, co może być siłą napędową do dalszego działania w drodze do sukcesu.

Adriana Wojtecka
CEO Best Practice Academy Ltd
Expert Protection Adviser Access Financial Servises Ltd

ERGO Hestia o wyborze optymalnej ochrony na wyjazd za granicę

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Eksperci ERGO Hestii radzą, o co zapytać agenta, by jak najlepiej dobrać ubezpieczenie turystyczne na wyjazd zagraniczny.

– Klienci, którzy zgłaszają się do naszych agentów, mają różne potrzeby – mówi Joanna Przychodzka, ekspertka w Biurze Ubezpieczeń Detalicznych i Programów Partnerskich ERGO Hestii. – Innej sumy ubezpieczenia potrzebują osoby wyjeżdżające do Czech, innej turyści nastawiający się na Maroko. W obu tych krajach usługi medyczne różnią się cenami. Dlatego w naszym produkcie ERGO Podróż dajemy możliwość wyboru sumy ubezpieczenia od 200 tys. zł do nawet 3 mln zł. Warto poprosić o poradę w tym zakresie agenta ubezpieczeniowego – dodaje.

Eksperci podkreślają, że ubezpieczenia podróżne to produkt, który świetnie wypada w relacji cena-wartość. Bez ubezpieczenia w Turcji trzeba zapłacić 700 zł za każdą dobę w szpitalu, a w USA nawet 20 tys. zł. Z kolei koszt transportu karetką w Grecji to wydatek od 900 zł do 4500 zł, a ewakuacja powietrzna to nawet 40 tys. zł. Dla porównania średnia składka za ERGO Podróż na tygodniowy wyjazd dla jednej osoby wynosi ok. 70 zł.

Cenny bagaż

Bagaż to jedna z tych rzeczy, o które turyści najbardziej troszczą się w trakcie wakacji.

– Jeśli dojdzie do utraty czy zniszczenia bagażu najbardziej istotne jest, by odszkodowanie pokryło wartość zniszczonych przedmiotów – mówi Jakub Żukowski, ekspert Biura Ubezpieczeń Detalicznych i Programów Partnerskich ERGO Hestii. – Doświadczenie nauczyło nas jednak, że bardzo przydatna jest również organizacja i pokrycie kosztów wysyłki przedmiotów osobistych niezbędnych do kontynuowania podróży. W takiej sytuacji w przypadku opóźnienia w dostarczeniu bagażu klient otrzymuje zwrot kosztów poniesionych w związku z zakupem artykułów pierwszej potrzeby, np. żywności czy środków higienicznych – wyjaśnia.

Podróż z dzieckiem? Kup OC

Dziecko może zwiększyć ryzyko nieumyślnego uszkodzenia cudzego mienia, np. należącego do hotelu, w którym aktualnie przebywają podróżujący. – Na takie sytuacje pomocne jest ubezpieczenie OC w życiu prywatnym. Zapewni ono ochronę finansów klienta poprzez pokrycie roszczeń odszkodowawczych z polisy. Dzięki temu nie trzeba będzie angażować własnych pieniędzy. W ERGO Podróż OC w życiu prywatnym działa na całym świecie, a kwota odszkodowania może wynieść nawet 1 mln zł – tłumaczy Joanna Przychodzka.

Ekstremalny wyjazd

Niektórzy nie wyobrażają sobie wakacji bez sportów – nierzadko również tych ekstremalnych. Zamierzający je uprawiać muszą koniecznie poinformować o tym agenta.

– Do sportów ryzykownych zaliczamy m.in. nurkowanie, kitesurfing, a do ekstremalnych np. rafting czy loty motolotnią – wylicza Jakub Żukowski. – Warto podkreślić, że w ramach ubezpieczenia klient otrzymuje ochronę w postaci ratownictwa, które zapewnia poszukiwanie prowadzone przez wyspecjalizowane służby, pomoc medyczną na miejscu zdarzenia, a także transport do placówki medycznej. I koniecznie należy pamiętać: standardowe ubezpieczenie podróżne nie chroni nas, gdy stanie się coś podczas uprawiania ekstremalnych sportów. Jeśli planujemy to robić, koniecznie zaznaczmy to w rozmowie z agentem – podkreśla.

(AM, źródło: PAP Media Room)

Polska w gronie Europejskiego Sojuszu Narodów Startupów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Polska włączyła się w inicjatywę Europejskiego Sojuszu Narodów Startupów (ESNA – Europe Startup Nations Alliance), która ma wspierać państwa członkowskie UE w określaniu i wdrażaniu polityk mających zapewnić sprzyjające wzrostowi środowisko dla startupów.

– Polska od wielu lat przykłada dużą wagę do tworzenia warunków sprzyjających rozwojowi startupów. Potencjał polskich startupów jest duży, a ich rynek sukcesywnie się rozwija. Właśnie w startupach widzimy szanse na zwiększenie innowacyjności i w konsekwencji, produktywności naszej gospodarki – zaznaczył minister rozwoju i technologii Waldemar Buda.

Współpraca z partnerami z innych krajów UE, wymiana doświadczeń i dobrych praktyk to szansa na pozyskanie nowej wiedzy i uzupełnienie istniejących rozwiązań. W Polsce funkcjonują instrumenty wsparcia młodych, innowacyjnych firm praktycznie na każdym etapie ich rozwoju, począwszy od fazy inkubacji i akceleracji, przez rozwój po ekspansję międzynarodową.

Dzięki udziałowi w pracach ESNA uzyskamy dostęp do aktualnej, unikatowej wiedzy na temat rozwoju przedsiębiorczości technologicznej, którą będziemy mogli wykorzystać w kształtowaniu krajowej polityki i instrumentów wsparcia w tym zakresie. Wierzę, że działalność ESNA przyniesie Polsce wymierne efekty – powiedziała wiceminister RiT Kamila Król.

Minister rozwoju i technologii wyznaczył fundację Startup Poland – organizację pozarządową, której celem jest rozwój startupów i polskiej przedsiębiorczości technologicznej – do reprezentowania Polski w pracach ESNA. Fundacja, działając we współpracy z MRiT, będzie głosem polskich startupów i polskiego ekosystemu startupów w europejskim stowarzyszeniu.

Europejski Sojusz Narodów Startupów to międzynarodowe stowarzyszenie, którego celem jest wymiana doświadczeń i wiedzy na temat rynku startupów i scaleupów w krajach członkowskich, a także wsparcie krajów w promowaniu startupów i polityki rozwoju innowacyjnej przedsiębiorczości. Podstawą działalności ESNA są wspólne standardy uzgodnione w deklaracji Standards of Excellence, do której przystąpiły kraje UE, w tym Polska.

(AM, źródło: MRiT)

France Assureurs: Obecne koszty zamieszek to 305 mln dolarów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Według szacunków France Assureurs francuscy ubezpieczyciele otrzymali do tej pory około 5900 zgłoszeń odszkodowawczych o łącznej wartości około 280 mln euro (305 mln dolarów), wynikających ze szkód wyrządzonych podczas trwających od tygodnia zamieszek po zastrzeleniu przez policję nastolatka – podał Bloomberg.

Florence Lustman, przewodnicząca France Assureurs, powiedziała 4 lipca na forum finansowym w Paryżu, że skalę obecnych strat można porównać z 10 tys. zgłoszeń o wartości 205 mln euro podczas ostatnich dużych zamieszek pod koniec 2005 roku.

Minister finansów Bruno Le Maire powiedział wcześniej, że ubezpieczyciele zgodzili się wydłużyć właścicielom sklepów okres zgłaszania roszczeń powstałych na skutek zamieszek z pięciu do 30 dni i rozważą zmniejszenie odliczeń dla firm, które ucierpiały najbardziej.

(AM, źródło: Bloomberg)

Tim Duggan Insurance dołącza do PIB Group

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Specjalistyczny broker Tim Duggan Insurance stał się częścią PIB Group. Firma została przejęta przez Campion Insurance, która kieruje irlandzkim oddziałem PIB. Tim Duggan pozostanie u sterów przejętej firmy.

Akwizycja jest kolejnym elementem realizacji strategii Campion i PIB, polegającej na rozwijaniu wyspecjalizowanych firm na ich rynkach. Po akwizycji łączne zatrudnienie w PIB w Irlandii przekracza obecnie 400 pracowników.

– Chciałbym serdecznie powitać naszych nowych kolegów i nie mogę się doczekać współpracy z Timem i jego zespołem. Będziemy nadal inwestować w talenty, aby napędzać organiczny wzrost przychodów, a także będziemy szukać dalszych akwizycji, które wzmocnią naszą grupę w szerszym zakresie – skomentował Jim Campion, dyrektor generalny Campion Insurance.

Przejęcie przez PIB Group to wspaniała wiadomość dla naszych klientów i zespołu. Zapewnia klientom większą skalę i szerszy zakres usług, co jest bardzo ekscytujące. Cieszymy się, że jesteśmy teraz częścią grupy i nie możemy się doczekać współpracy z Jimem i Campion Insurance  – powiedział Tim Duggan, dyrektor zarządzający Tim Duggan Insurances Ltd.

(AM, źródło: PIB Group)

Maciej Krzysztoszek rzecznikiem prasowym UNIQA Polska

0
Maciej Krzysztoszek

Po ponad dwóch latach Maciej Krzysztoszek wraca na rynek ubezpieczeniowy. W lipcu dołączył do zespołu UNIQA w Polsce, gdzie jako rzecznik prasowy będzie odpowiadać za relacje z mediami i komunikację zewnętrzną.

– Maciej to doświadczony menedżer, który dobrze zna branżę ubezpieczeniową i media. Cenimy jego kompetencje, otwartość i wysokie standardy etyczne, które w pełni podzielamy jako organizacja. Mamy podobne spojrzenie na procesy biznesowe i wartości, które promujemy. Cieszymy się, że Maciej postanowił związać dalszą swoją karierę i rozwój właśnie z UNIQA – mówi Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego UNIQA.

– Rynek finansowy od zawsze był mi bliski i cieszę się, że ponownie mogę być jego częścią. UNIQA jest marką, która pozostaje blisko klientów i swoich partnerów. Promuje wartości oparte na współpracy i szacunku do drugiego człowieka. Wierzę, że to doskonały punkt wyjścia do budowania otwartej i transparentnej komunikacji. Bardzo dziękuję Agnieszce i zarządowi za okazane mi zaufanie – mówi Maciej Krzysztoszek.

Maciej Krzysztoszek ma blisko 20-letnie doświadczenie zawodowe, które w pierwszym okresie zdobywał jako dziennikarz w redakcjach biznesowych, a przez ostatnie 10 lat w komunikacji korporacyjnej i PR. Odpowiadał za relacje z mediami i komunikację zewnętrzną m.in. w Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego i LINK4, a przez ostatnie dwa lata także w Grupie Amica, gdzie pełnił funkcję rzecznika prasowego i menedżera ds. zrównoważonego rozwoju. Od 2018 roku jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i klubu rzeczników prasowych w stowarzyszeniu, a także koordynatorem klubu investor relations w PSPR.

Jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna, Università degli Studi di Milano, gdzie studiował nauki polityczne, a także Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, w której ukończył finanse i rachunkowość oraz studia podyplomowe Public Relations i Strategiczne Komunikowanie w Firmach.

(AM, źródło: UNIQA)

„Postaw na CUK” zawita w lipcu do Warszawy i Katowic

0
Źródło zdjęcia: CUK Ubezpieczenia

CUK Ubezpieczenia kontynuuje cykl otwartych spotkań dla agentów oraz właścicieli placówek niewspółpracujących jeszcze z multiagencją. W ich trakcie eksperci firmy dzielą się informacjami o korzyściach płynących ze współpracy, a uczestnicy zyskują cenne spojrzenie na rynkowe trendy i najnowsze technologie. Zaproszeni goście mają też okazję poznać narzędzia, które na co dzień pomagają agentom CUK w sprzedaży.

Program spotkań „Postaw na CUK” pozwala na przekazanie kluczowych informacji o multiagencji, wskazanie rynkowych trendów oraz prezentację funkcjonalności autorskich narzędzi sprzedażowych.

– Dzięki bezpośrednim spotkaniom możemy przekazać konkretne rozwiązania, które stanowią o przewadze rynkowej CUK. Popieramy je przykładami, udowadniając, że mają bezpośredni wpływ na rozwój biznesu. Podkreślamy, że współpraca z silną multiagencją, taką jak CUK, jest bezpiecznym krokiem w kierunku stabilnego rozwoju – mówi Tomasz Poradzewski, dyrektor Departamentu Sieci Sprzedaży w CUK Ubezpieczenia.

Multiagencja nieustannie wdraża nowe narzędzia. Dziś może pochwalić się autorskimi rozwiązaniami: WebCUK, SmartCUK, OmniCUK czy CUK Direct dla Agenta, które dynamizują sprzedaż i automatyzują kluczowe procesy. Wypracowany system szkoleń umożliwia stosunkowo szybkie otwarcie placówki i przygotowanie osób nieznających branży, a także doskonalenie wiedzy agentów z doświadczeniem.

– Za nami bardzo obiecujące spotkania w Białymstoku, Częstochowie oraz Bielsku-Białej. Jestem przekonany, że prezentujemy najlepszy na rynku program współpracy dla agentów ubezpieczeniowych.  Cieszymy się, że „Postaw na CUK” to również platforma do wymiany doświadczeń i przestrzeń do prezentowania twardych danych rynkowych, potwierdzających, że nasze rozwiązania marketingowe oraz technologiczne pozwalają zdobywać nowych klientów – dodaje Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i E-Commerce CUK Ubezpieczenia.

Cykl „Postaw na CUK” jest skierowany do wszystkich agentów ubezpieczeniowych oraz właścicieli placówek. Szczegółowe informacje dotyczące spotkań w Warszawie i Katowicach, które odbędą się odpowiednio 24 lipca 2023 r. i 25 lipca 2023 r., są dostępne w formularzach zapisów oraz profilu facebook CUK Współpraca i Kariera.

Obowiązują zapisy online:

Warszawa 24 lipca

Katowice 25 lipca

(AM, źródło: CUK Ubezpieczenia)

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie