Blog - Strona 562 z 1471 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 562

Warta: Nowe udogodnienia dla klientów, brokerów i underwriterów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

W kwietniu Warta udostępniła nową funkcjonalność w Portalu dla Brokera. Wrzutnia plików to rozwiązanie, które pozwala na bezpieczne przesyłanie dużych dokumentów w procesie wymiany informacji pomiędzy kancelarią brokerską a zakładem. Ubezpieczyciel wprowadził też zmianę we wzorach dokumentów ubezpieczeniowych, dzięki której nie będzie już konieczności podpisywania polis przez klienta i odsyłania ich do Warty.

Wrzutnia plików w Portalu dla Brokera to funkcjonalność, która umożliwia na przesyłanie do 10 plików jednocześnie (pojedynczy może mieć maksymalnie 100MB). Rozwiązanie to ze względu na brak obwarowań regulacyjnych nie bazuje na chmurze obliczeniowej, jest bezpieczne od strony ochrony danych i wygodne dla użytkowników. Dokumenty można przesłać do wskazanego odbiorcy bądź maksymalnie 5 odbiorców, gdy wykorzysta się przycisk ,,Dodaj odbiorcę” – pracownika Warty z obszaru ubezpieczeń korporacyjnych.

Aplikacja weryfikuje ponadto poprawność wprowadzonego adresu mailowego, sprawdzając, czy znajduje się on w domenie Warty. Użytkownik ma możliwość dodania komentarza do przesyłanych plików, który będzie widoczny dla odbiorcy.

Nowa funkcjonalność udostępnia również podgląd historii wysyłania dokumentów przez użytkownika i pozwala na filtrowanie dodanych wcześniej elementów po adresie mailowym odbiorcy oraz dacie przesłania. W panelu historii wysyłania można również sprawdzić, jaki jest status danego pliku (czy jest on jeszcze w trakcie przekazywania, czy został już dostarczony). Ważność dodanych plików to 90 dni od daty przesłania, po tym terminie dokumenty są usuwane z systemu.

Wygoda dla szeregu odbiorców

Inną nowością Warty jest zmiana we wzorach dokumentów ubezpieczeniowych. Dzięki niej zniknie konieczność podpisywania polis ubezpieczeniowych przez klienta i odsyłania ich do Warty.

To rozwiązanie zostało wprowadzone w celu zmniejszenia obciążeń administracyjnych dla każdej ze stron procesu – klientów, brokerów i underwriterów. Po dokonaniu zmian formalnych na wydrukach ofert i polis Warta zrezygnowała z podpisów klienta na polisach.

Zmiany formalne w dokumencie oferty i polisy

Na ofercie zawsze znajdują się informacje o przetwarzaniu danych osobowych. Dodatkowo w tej sekcji obecna jest data wydruku oferty oraz odtworzony maszynowo podpis pracownika Warty (tzw. faksymile podpisu). Jeżeli jest taka potrzeba, np. życzy sobie tego klient, istnieje opcja otrzymania podpisu kwalifikowanego.

Dodatkowo na ofercie znajdują się oświadczania ubezpieczającego. Sekcja ta nie zawiera jego podpisów, ale dodany jest pogrubiony wpis: „Akceptując ofertę Ubezpieczający, potwierdza zapoznanie się z powyższymi oświadczeniami i akceptuje ich treść”. Dodatkowo Warta wprowadziła zmianę techniczną, aby treść OWU dołączała się automatycznie do dokumentu oferty, dzięki czemu ograniczyła liczbę koniecznych załączników.

Podobnie jak na ofercie w polisie znajdują się informacje o przetwarzaniu danych osobowych oraz podpis pracownika Warty. Również w tym przypadku jest to podpis odtworzony maszynowo i na życzenie klienta może być zamieniony na podpis kwalifikowany.

Sekcja z oświadczeniami i podpisami ubezpieczającego nie jest drukowana. Ponieważ część klientów jest jednak przyzwyczajona do podpisywania polis, dlatego Warta wprowadziła opcję, aby na wydruku polisy (na życzenie klienta) dodać sekcję z miejscem na taki podpis.

Wszystkie zmiany obejmujące oferty i polisy przygotowane po 13 kwietnia tego roku dotyczą wyłącznie procesu, w którym pośrednikiem jest broker.

(AM, źródło: Warta)

Zielone światło dla przeniesienia portfeli DAS do ERGO Hestii

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Na posiedzeniu 28 kwietnia Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie zezwoliła na przeniesienie całości portfela ubezpieczeń oraz portfela reasekuracji pomiędzy D.A.S. TUOP w likwidacji a STU ERGO Hestia.

Decyzja KNF jest pokłosiem rozpoczęcia w dniu 1 września 2021 roku procesu likwidacji działalności w Polsce. D.A.S. Towarzystwa Ubezpieczeń Ochrony Prawnej Spółka ma ją wygasić ją do końca 2023 r. W celu zabezpieczenia interesów ubezpieczonych i realizacji zawartych zobowiązań zaplanowano przejęcie pozostałego portfela D.A.S. przez ERGO Hestię. Plany przewidują, że nastąpi to w drugiej połowie obecnego roku.

(AM, źródło: KNF, gu.com.pl)

UFG przypomina o obowiązkowym ubezpieczeniu OC

0

Z początkiem maja Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny rozpoczął kampanię edukacyjno-informacyjną. Akcja pod hasłem „Mam OC, jestem OK” przybliża odbiorcom System Monitorowania Ubezpieczeń Obowiązkowych (SMUbOb), który wystartuje w sierpniu tego roku.

W kampanii UFG przypomina o obowiązku posiadania OC posiadaczy pojazdów mechanicznych, pokazuje ryzyka związane z brakiem ważnego ubezpieczenia, a także informuje o wdrożeniu nowych e-usług. W swoim przekazie Fundusz kładzie nacisk na ułatwioną komunikację z nim w sprawach związanych z kontrolą posiadania OC ppm., a także na możliwość sprawdzenia ważności polisy przez internet.

Kampania będzie prowadzona w internecie (m.in. animacje, banery internetowe, podcasty, współpraca z influencerem), mediach tradycyjnych (m.in. spoty radiowe, prasa) i na nośnikach zewnętrznych (m.in. reklama w komunikacji miejskiej, plakaty). Działania edukacyjno-informacyjne potrwają do końca sierpnia.

– UFG identyfikuje rocznie ponad 300 tysięcy przypadków, w których dany pojazd pozostaje przez jakiś okres w ciągu roku bez obowiązkowego ubezpieczenia OC ppm. Dlatego mimo popularności tematu ubezpieczeń komunikacyjnych w przestrzeni publicznej uważamy, że istnieje ciągła potrzeba zwracania uwagi na ryzyka związane z brakiem ochrony OC komunikacyjnego. W kampanii przypominamy o skutkach braku ważnej polisy, edukujemy w zakresie terminów na zawarcie umowy ubezpieczenia oraz podkreślamy, jak ważne jest zachowanie ciągłości ubezpieczenia przez cały okres posiadania pojazdu. Wskażemy również korzyści dla kierowców i posiadaczy pojazdów płynące z uruchomienia Systemu Monitorowania Ubezpieczeń Obowiązkowych, czyli m.in. ułatwioną komunikację z UFG na platformie internetowej. Kampania skierowana jest do wszystkich posiadaczy pojazdów mechanicznych, w tym przedsiębiorców – mówi Hubert Stoklas, wiceprezes zarządu UFG.

(AM, źródło: UFG)

Banking&Insurance Forum: Kierunki rozwoju sektora finansowego w 2023 r. Analiza liderów

0
Źródło zdjęcia: MMC Polska

W dniach 20–21 kwietnia odbyło się 25. Banking & 21. Insurance Forum – spotkanie liderów bankowości i ubezpieczeń w Polsce. Wydarzenie zgromadziło ponad pół tysiąca uczestników, którzy wysłuchali debat i wystąpień na temat aktualnych wyzwań i szans sektora finansowego. Głównym patronem medialnym ubezpieczeniowej części forum była „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

W ramach debaty inauguracyjnej eksperci omówili rolę instytucji finansowych w odbudowie Ukrainy. Przeanalizowano m.in. scenariusze dotyczące możliwego zaangażowania polskich przedsiębiorstw i instytucji finansowych w odbudowę Ukrainy, wsparcie polskich firm przez administrację rządową i realne przewagi Polski w kontekście nawiązania współpracy z Ukrainą na tle innych państw, stabilność europejskiego systemu finansowego.

Kolejnym ważnym tematem stała się zielona transformacja sektora finansowego. Poruszono zagadnienia dotyczące m.in. priorytetów dla banków i zakładów ubezpieczeń w zakresie ESG, greenwashingu, finansowania projektów związanych z transformacją energetyczną, europejskich standardów sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Ścieżkę tematyczną Insurance Forum zainaugurowała debata poświęcona ryzykom i priorytetom sektora ubezpieczeniowego na 2023 r. Prelegenci skomentowali działalność w niestabilnym otoczeniu makroekonomicznym i geopolitycznym, strategie rynku w okresie recesji i inflacji, ryzyka związane z gorszą sytuacją finansową klientów oraz coraz większą liczbę regulacji. Eksperci zastanawiali się nad tym, jaką rolę odgrywają, a jaką powinny odgrywać instytucje finansowe w budowaniu zaufania i edukacji klientów. Kolejny blok zawierał najważniejsze zagadnienia z zakresu inwestowania sektora w technologię. Poruszono kwestię zasadności projektów technologicznych u ubezpieczycieli, wpływu sytuacji ekonomicznej na zainteresowanie ubezpieczycieli współpracą ze insurtechami, nowych modeli dystrybucji ubezpieczeń oraz potencjału wzrostu self-service w ubezpieczeniach. Zakończenie dla Insurance Forum stanowiła debata na temat nowego oblicza ubezpieczeń, obejmująca m.in. bancassurance, affinity i embedded insurance. 

Pełna lista prelegentów znajduje się tutaj.

Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska organizującej kongresy, konferencje, warsztaty i szkolenia biznesowe dla kadry menedżerskiej.

(AM, źródło: MMC Polska)

Allianz Trade: W wielkiej fali niewypłacalności dominują małe i średnie firmy

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z miesiąca na miesiąc pierwszego kwartału rosła liczba niewypłacalności polskich firm – tylko w marcu Allianz Trade odnotował 421 takich zdarzeń. Oznacza to wzrost w stosunku do pierwszych trzech miesięcy poprzedniego roku o 136%.

W pierwszym kwartale odnotowano w sumie 1083 niewypłacalności. Rok wcześniej miało miejsce 459 takich zdarzeń. Tylko około 10% spośród niewypłacalnych firm miało obroty rzędu kilku-kilkunastu milionów złotych. Bardzo rzadko zdarzają się firmy większe – w samym marcu było tylko sześć firm o obrotach wynoszących kilkadziesiąt milionów złotych i więcej, w tym tylko dwie o obrotach sięgających ponad sto milionów złotych.

Analitycy Allianz Trade zauważają, że nie ma już bezpiecznych sektorów, o czym świadczy wzrost liczby firm z problemami zarówno w transporcie, jak i w hurcie. Obydwa sektory notowały w ciągu ubiegłego roku stosunkowo mniejszy przyrost niewypłacalności niż produkcja, usługi lub budownictwo (to zwłaszcza w I połowie ub. roku).

W samym marcu opublikowano informacje o niewypłacalności 44 producentów rolnych (nie przetwórców żywności) – 80% z nich prowadziło chów i hodowlę zwierząt, pozostali to produkcja roślinna. Na tym tle 7 niewypłacalnych przetwórców żywności nie robi wrażenia – widać, gdzie jest największy problem: przetwórcy, zwłaszcza ci więksi, radzą sobie stosunkowo dobrze.

– Należało się tego spodziewać, gdyż niewypłacalności nie są w pierwszym rzędzie efektem jakichś szczególnych dekoniunktur dla poszczególnych sektorów, tylko ogólnej makroekonomicznej sytuacji rynkowej uderzającej we wszystkich tak samo. Stąd różne sektory w różnym momencie, ale doświadczają takiej samej skali problemów. W dalszej dopiero kolejności znaczenie ma specyfika branż, np. – spadek popytu najpierw uderza w detal, a dopiero z czasem w hurt; transport podobnie – woził dla innych sektorów w czasie „popandemicznego” odbicia w I kwartale ub. roku, miał dobre wyniki, z czasem zaczął doświadczać zarówno spadku przewozów w ślad za chłodzeniem na rynku, jak i w efekcie sankcji na Rosję i Białoru, odcięcia od rynków wschodnich – tłumaczy Sławomir Bąk, członek zarządu Allianz Trade w Polsce ds. oceny ryzyka.

Dlaczego upadają firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, a te większe radzą sobie stosunkowo dobrze, a nawet wykorzystują ten czas na rozwój, zwiększanie efektywności i rentowności oraz przejęcia? – Polski sektor MŚP generalnie mało inwestuje, jeśli już to odtworzeniowo – inwestycje w Polsce realizują firmy duże, często międzynarodowe, a z lokalnych firm z reguły te średnie, z ambicjami na rozwój. Dlaczego sektor MŚP nie tylko nie inwestował, ale był uzależniony od zewnętrznego finansowania w prowadzeniu bieżącej działalności? De facto zewnętrznym finansowaniem rolował swoje zobowiązania z bieżącej działalności – ocenia Sławomir Bąk. – Nie jest to dziwne, jeśli weźmie się pod uwagę, że wydajność nie rosła w ostatnich latach tak szybko jak inne koszty, w tym pracy. Żeby małe firmy mogły zwiększać finansowanie własne, muszą zdecydowanie więcej zarabiać. Zazwyczaj jest to możliwe, gdy są liderem pod względem innowacyjnym czy kosztowym. Liderem kosztowym mogły być kiedyś, gdy koszty pracy były nie tylko niższe, ale część z nich była o rząd wielkości mniejsza przy powszechności zatrudniania czy rozliczania pracowników „na czarno”. Ta sytuacja to już historia, nie wróci era niskich lub bardzo niskich kosztów pracy – dodaje.

(AM, źródło: MultiAN)

Ubea: Średnia szkoda z OC wzrosła o 8%

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea zwracają uwagę, że w 2022 r. średnia wartość szkody likwidowanej z OC posiadaczy pojazdów mechanicznych wzrosła o 8% w stosunku do roku poprzedniego. W latach 2016–2022 wzrost ten osiągnął poziom aż 45%.

Dane Komisji Nadzoru Finansowego wskazują, że jeszcze w 2014 r. ubezpieczyciele chronili 19,8 mln pojazdów mechanicznych. Analogiczny wynik z końca 2022 r. wynosił już niecałe 28 mln. W samym 2022 r. liczba aktywnych ubezpieczeń OC ppm. wzrosła z 27,515 mln szt. do 27,951 mln szt.

– Duży roczny wzrost liczby pojazdów objętych ochroną na pewno miał związek z rejestracją w Polsce aut przez obywateli Ukrainy. Taką hipotezę uprawdopodabnia niska sprzedaż nowych samochodów – mówi Andrzej Prajsnar, ekspert Ubea.

Rekordowa suma odszkodowań

Pomimo wzrostu liczby chronionych pojazdów, rodzimi ubezpieczyciele w 2022 r. zlikwidowali mniej szkód. W tym obszarze statystyki KNF przedstawiają się następująco:

  • 2014 r. – 1 009 219
  • 2015 r. – 1 031 719
  • 2016 r. – 1 204 882
  • 2017 r. – 1 226 974
  • 2018 r. – 1 252 924
  • 2019 r. – 1 278 017
  • 2020 r. – 1 160 290
  • 2021 r. – 1 181 060
  • 2022 r. – 1 159 740

Analitycy Ubea podkreślają, że pomimo stosunkowo niewielkiej liczby zlikwidowanych szkód z OC ppm, łączna kwota odszkodowań i świadczeń w 2022 r. pobiła rekord. Przez ostatnie lata wspomniana wartość wypłat z OC wyglądała następująco:

  • 2014 r. – 6,392 mld zł
  • 2015 r. – 6,163 mld zł
  • 2016 r. – 7,037 mld zł
  • 2017 r. – 8,073 mld zł
  • 2018 r. – 9,166 mld zł
  • 2019 r. – 9,451 mld zł
  • 2020 r. – 9,002 mld zł
  • 2021 r. – 9,292 mld zł
  • 2022 r. – 9,851 mld zł

Zdaniem ekspertów porównywarki przekroczenie przez ubezpieczycieli w 2023 r. kwoty 10 mld zł wypłat z OC ppm wydaje się bardzo prawdopodobne. W tym kontekście warto przypomnieć o wpływie wciąż bardzo wysokiej inflacji na koszty likwidacji szkód oraz wartość rynkową używanych aut.

– Poza tym 2023 rok będzie pierwszym całorocznym okresem, który upłynie pod znakiem stosowania przez zakłady ubezpieczeń nowych rekomendacji KNF w sprawie likwidacji szkód komunikacyjnych. Spora część ubezpieczycieli zaczęła stosować te rekomendacje wraz z początkiem listopada 2022 roku, czyli w najpóźniejszym możliwym terminie – podkreśla Paweł Kuczyński, prezes Ubea.

Wzrost łącznej kwoty wypłat z OC ppm. do rekordowego poziomu, mimo spadku liczby likwidowanych szkód, sygnalizuje podwyżkę średniej wartości szkody. Z obliczeń analityków porównywarki wynika, że ciągu jednego roku wzrosła ona o około 8% (z 7868 zł do 8495 zł). Zmiany analizowanego wskaźnika z ostatnich lat prezentują się następująco:

  • 2014 r. – 6334 zł
  • 2015 r. – 5974 zł
  • 2016 r. – 5840 zł
  • 2017 r. – 6580 zł
  • 2018 r. – 7316 zł
  • 2019 r. – 7395 zł
  • 2020 r. – 7758 zł
  • 2021 r. – 7868 zł
  • 2022 r. – 8495 zł

– Bardzo sugestywny jest na pewno fakt, że średnia wartość szkody komunikacyjnej w latach 2016–2022 zwiększyła się o około 45%. Wiele wskazuje na to, że w przyszłym roku porównanie względem 2016 r. przyniesie jeszcze wyższy wynik – przewiduje Andrzej Prajsnar.

Wzrostowe prognozy dotyczą także 2024

Według analityków Ubea wzrostową prognozę można rozszerzyć również na rok 2024, w którym inflacja nadal będzie stosunkowo wysoka (5,7% według projekcji NBP). W związku z tym rodzi się pytanie, jak zareagują zakłady. – Najbardziej prawdopodobnym scenariuszem wydają się dość szybkie podwyżki składek OC, które pomogłyby uniknąć ewentualnej interwencji KNF – uważa Paweł Kuczyński.

(AM, źródło: Ubea)

CUK Ubezpieczenia: Od ochrony kolekcji whisky do polis dla gwiazd

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczenia to powszechna, a czasem nawet obowiązkowa forma zabezpieczania mienia, życia i zdrowia przed skutkami nieprzewidzianych zdarzeń. Konsumenci oczekują jednak zabezpieczenia również bardzo nietypowych dóbr. Okazuje się, że także na polskim rynku agenci muszą mierzyć się z nietypowymi zapytaniami.

Różne formy ochrony ubezpieczeniowej zwierząt domowych są w Polsce coraz popularniejsze, ale w Wielkiej Brytanii to od dawna powszechna norma. Bez polisy weterynarz wystawi wysoki rachunek za leczenia pupila. Innymi zwierzętami „zajmują się” ludzie od ubezpieczeń w Australii. Barack Obama podczas wizyty w tym kraju otrzymał w prezencie polisę na wypadek ataku krokodyla. Gdy prezydent USA wrócił do swojego kraju, mógł się ubezpieczyć na wypadek porwania przez UFO, rozbicia statku kosmicznego przed domem, a także od uszkodzenia komina dokonanego przez świętego Mikołaja roznoszącego prezenty.

Polisa może chronić palce, język, a nawet pośladki

Dużą kategorią jest ochrona części ciała osób znanych, bogatych i celebrytów. Biust Dolly Parton ubezpieczony został na 600 tys. dolarów (po 300 tys. na każdą pierś), środkowy palec gitarzysty The Rolling Stones Keitha Richardsa wyceniono na 1,6 mln dolarów, a język Gennaro Pelliccia rozpoznający tysiące różnych smaków – na 10 mln funtów. O innych częściach ciała myślą gwiazdy ekranu – pośladki Jennifer Lopez ubezpieczone były na 27 mln dolarów.

Szacuje się, że w czasie gry w FC Barcelona suma ubezpieczenia nóg Leo Messiego wynosiła 200 mln euro. Cristiano Ronaldo posiada polisę na te części ciała o wartości 130 mln euro. Z kolei będący już na sportowej emeryturze David Beckham ubezpieczył swoje nogi na 195 mln dolarów. Polisę na życie z wysoką sumą ubezpieczenia chroniącą na wypadek śmierci lub utraty zdrowia można jednak wykupić, nie będąc znanym piłkarzem czy bogatym celebrytą. Ubezpieczeniem można objąć zarówno całe ciało, jak i jego wybrane części.

– Ubezpieczenie nie zawsze oznacza standardową polisę na wypadek ciężkiej choroby, groźnego wypadku czy śmierci. Takie przykłady pokazują, że kreatywność i potrzeby konsumentów są niemal nieograniczone. Nie słyszałem wprawdzie o ochronie części ciała gwiazd ekranu w Polsce, ale także u nas zdarzają się coraz ciekawsze zapytania ubezpieczeniowe. Tych nietypowych jest coraz więcej – wskazuje Patryk Nieznański, właściciel placówki CUK Ubezpieczenia w Ciechanowie.

Polisa dla kolekcjonera

Niekiedy osoby podpisujące umowę, kierują się nie tylko wartością ubezpieczanych dóbr, ale sentymentem lub ich wartością kolekcjonerską. W rezultacie wartościowy zbiór alkoholi, dzieł sztuki czy zegarków, ale też mniej kosztownych produktów: kart kolekcjonerskich czy limitowanych edycji klocków zabezpiecza się przed kradzieżą oraz zdarzeniami losowymi. Pomoże w tym polisa dla kolekcjonerów, którą można wykupić wraz z ochroną nieruchomości. Normą jest w tym przypadku ubezpieczanie dzieł sztuki o istotnej wartości rynkowej, np. dzieł Beksińskiego.

– Polisa dla kolekcjonera to nietypowy produkt, którego aranżacja wymaga znajomości profesji ubezpieczeniowej oraz wiedzy o wąskim rynku dóbr, głównie luksusowych. Stąd aby skutecznie zabezpieczyć zbiory w ramach koncepcji klienta, należy przede wszystkim dopilnować spełnienia kilku podstawowych warunków. I tak kolekcjoner musi legitymować się prawem własności oraz potwierdzeniem wartości i autentyczności przedmiotów. Do ubezpieczenia wymagana jest ponadto dokumentacja fotograficzna wraz z opisem. Dodatkowo pomieszczenie, w którym jest przechowywana cenna kolekcja, musi posiadać określone parametry oraz zabezpieczenia przeciw kradzieżowe tj. np. monitoring – mówi Paweł Bukowski z CUK Ubezpieczenia.

W Polsce zabezpiecza się farmy winniczków, kolekcje klocków lego czy roboty

Agenci CUK Ubezpieczenia spotkali się z prośbami o wycenę ubezpieczenia hodowli pszczół w pasiekach, farmy ślimaków winniczków czy akwarium morskiego. Dosyć często polisami zabezpiecza się też miejskie pomniki, obiekty zabytkowe oraz obiekty sakralne, szczególnie kościoły.

Ubezpieczenia dotyczą też nietypowych pojazdów i urządzeń, jak np. monocykle z silnikiem elektrycznym, które nie podlegają rejestracji, trójkołowy elektryczny skuter polskiej produkcji lub robot apteczny.

Kluczowa rola szkoleń

Aby realizować tak nietypowe potrzeby klientów, CUK każdego roku szkoli swoich agentów. Tylko w 2022 roku multiagencja organizowała w formie stacjonarnej lub online prawie 2 szkolenia dzienne, w których udział wzięli wszyscy współpracujący agenci (ponad 3000 osób), a niektórzy szkolili się z kilku obszarów.

– Merytoryczna i technologiczna wiedza to kluczowa przewaga na rynku ubezpieczeń. Agenci mogą na bieżąco pogłębiać wiedzę, biorąc udział w eksperckich szkoleniach, symulacjach czy warsztatach. Mają też wsparcie opiekunów z wieloletnim doświadczeniem, między innymi w obsłudze ubezpieczeń biznesowych, życiowych oraz agro – podsumowuje Magdalena Moltzan, kierowniczka Działu Szkoleń CUK Ubezpieczenia.

(AM, źródło: Brandscope)

Akcjonariusze Generali zatwierdzili długoterminowy plan motywacyjny

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

28 kwietnia odbyło się doroczne zwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy Assicurazioni Generali SpA pod przewodnictwem Andrei Sironiego. Zatwierdziło ono sprawozdanie finansowe za 2022 rok, który został zamknięty zyskiem netto w wysokości 2,82 mln euro, określając podział dywidendy w wysokości 1,16 euro na akcję.

Zgromadzenie zatwierdziło również powołanie Stefana Marsaglii na stanowisko członka Rady Dyrektorów na lata obrotowe kończące się 31 grudnia 2023 i 2024 r., w miejsce odchodzącego Francesco Gaetano Caltagirone.

Powołano też Radę Biegłych Rewidentów na trzyletnią kadencję, obejmującą lata 2023–2025. Na stałych audytorów powołano: Carla Schiavonego (przewodniczący), Paola Rattiego i Sarę Landini

Zgromadzenie zatwierdziło również sprawozdanie z polityki wynagrodzeń, podjęło niewiążącą pozytywną uchwałę w sprawie sprawozdania z wypłat oraz zatwierdziło długoterminowy plan motywacyjny grupy na lata 2023–2025, który przewiduje przeniesienie maksymalnie 11,3 mln. akcji. W związku z tym zezwoliło na nabycie akcji własnych w celu udostępnienia ich do obsługi planów wynagrodzeń i planów motywacyjnych. 

Zgromadzenie zatwierdziło także plan akcji dla pracowników Grupy Generali, mający na celu promowanie osiągania celów strategicznych, kulturę własności i upodmiotowienia oraz udział pracowników w trwałym tworzeniu wartości grupy. W celu realizacji planu zgromadzenie wyraziło również zgodę na nabycie i zbycie maksymalnie 9 mln akcji własnych na okres 18 miesięcy.

(AM, źródło: Generali)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 18/2023

0
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Cyberprzestępcy zaatakowali polskie ubezpieczenia – str. 2
  • Colonnade: Ubezpieczenie okularów dodane do portfela – str. 3
  • Andrzej Paduszyński, Compensa: Najczęściej potrzebna pomoc hydraulika – str. 3
  • Włodzimierz Mazur: Podsumowanie roku 2022. Wyniki poniżej oczekiwań – str. 4
  • Ubea: Zyski ze sprzedaży OC najmniejsze od sześciu lat – str. 6
  • Compensa dopieszcza agentów – str. 7
  • Sławek Bełz, PRU: Prudential Family Index. Żebyśmy żyli długo i dostatnio – str. 8
  • Szybkie wdrożenie Berg System dla Poczty Polskiej Dystrybucja – str. 14
  • Dobre praktyki docenione w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu – str. 15
  • Marcin Rybarczyk, Compensa: Trzeba nadrobić obowiązki z zakresu medycyny pracy – str. 16
  • Beata Tylke, Saltus Ubezpieczenia: Profilaktyka przy pracy zdalnej jest konieczna – str. 17
  • Dorota Fal, PIU: Prywatne ubezpieczenia zdrowotne odciążają system publiczny – str. 17
  • mec. Marta Olczak-Klimek: Pojęcie pośrednika ubezpieczeniowego – czy rynek czekają radykalne zmiany? – str. 18
  • PIU: Dobre praktyki współpracy funkcji kontrolnych – str. 19
  • MF, UKNF, PIU: Zdalne egzaminy dla pośredników równoprawne ze stacjonarnymi – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Uciekamy w prywatną służbę zdrowia – str. 21
  • Mateusz Narzyński, Inter-Broker: Orkiestra płaci, a ubezpieczyciele grają dalej – str. 21
  • Adam Kubicki: Czy najsłabsze zespoły są skazane na niepowodzenie? – str. 22
  • WTW: Gwałtowny wzrost ryzyka politycznego – str. 24

Pożegnanie Ewy Stachury-Kruszewskiej od TUW „TUW”

0

Z głębokim bólem i poczuciem ogromnej straty przyjęliśmy wiadomość o śmierci

Ewy Stachury-Kruszewskiej

Prezesa Zarządu

Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”

Odeszła od nas Osoba wielkiego formatu, która zapisała piękne karty historii wzajemności ubezpieczeniowej w Polsce.

Za swoje osiągnięcia na rzecz rozwoju ubezpieczeń odznaczona przez Prezydenta RP Srebrnym Krzyżem Zasługi i uhonorowana przez Polską Izbę Ubezpieczeń odznaką „Za zasługi dla Ubezpieczeń”.

Nasze Towarzystwo straciło wartościowego, doświadczonego i prężnie działającego lidera, a przede wszystkim szlachetnego, prawego i dobrego Człowieka, którego życzliwość na zawsze pozostanie w naszej pamięci.

W imieniu całej TUW-owskiej społeczności wyrazy współczucia Rodzinie, bliskim i przyjaciołom składają

Rada Nadzorcza, zarząd oraz pracownicy Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie