Blog - Strona 624 z 1504 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 624

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 13/2023

0

Dodatek specjalny LIDERZY UBEZPIECZEŃ GRUPOWYCH:

  • Paweł Jankowski, Compensa Życie: Compensa Bezpieczna Grupa ze znacznie poszerzonym katalogiem ryzyk – str. 13
  • Gala. To był najlepszy rok w historii ubezpieczeń grupowych UNIQA – str. 14
  • Marta Zdzińska, Certo Broker: Co z tym zdrowiem? – str. 16

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Rekordowa Warta – str. 2
  • Adam Pasternak-Winiarski, Deloitte: Czy można ubezpieczyć prawdę? – str. 3
  • PKO Ubezpieczenia: PKO Moto dla klientów PKO BP – str. 5
  • Warta z rekordami sprzedaży w 2022 roku – str. 6
  • Generali z rekordowym wynikiem operacyjnym – str. 8
  • Dwucyfrowe wzrosty zapewniły VIG dobry finansowo rok – str. 8
  • Mateusz Kosiorowski, Anna Olejniczak-Michalska, Wardyński i Wspólnicy: Z sankcji wobec Rosji wynikają ograniczenia dla sektora ubezpieczeń – str. 11
  • mec. Marta Olczak-Klimek: Prawo do bycia zapomnianym – rozwiązania europejskie – str. 12
  • Leszek Osiewacz, Unilink: Jak działa telemedycyna i wizyta domowa w prywatnej polisie – str. 17
  • Paweł Skotnicki, MDRT: Audyt polis – str. 18
  • Ivan Kravchenko: Skorzystaj z możliwości współpracy – str. 19
  • Michał Ryszka, IBIMS: Dyskutujemy o ubezpieczeniach elektryków – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Ustalenie beneficjenta rzeczywistego – str. 21
  • Grzegorz Piotrowski: Internetowy hejt. Ryzyko XXI wieku – str. 21
  • Adam Kubicki: Czy sprzedaż indywidualnych ubezpieczeń na życie w multiagencji jest możliwa? – str. 22
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: W. Chan Kim, Renée Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA. Sukcesy i porażki firm dokonujących przemiany błękitnego oceanu, wyd. MT Biznes – str. 22

Send i Sollers wspólnie wspierają underwriting ubezpieczeniowy

0
Jakub Wróblewski

Sollers Consulting i insurtech Send Technology Solutions Ltd zawarły partnerstwo, którego celem będzie dostarczenie platformy underwritingowej do ubezpieczycieli komercyjnych i specjalistycznych. Inicjatywa jest odpowiedzią na rosnące potrzeby specjalistycznych ubezpieczycieli w obszarze rozwoju możliwości cyfrowego underwritingu.

Send i Sollers chcą zaoferować wsparcie w cyfrowej transformacji zakładów specjalistycznych oraz komercyjnych. Obecnie pracują nad integracjami dla wiodących klientów insurtechu. Nadrzędnym celem tej współpracy jest wsparcie jak najszerszej liczby ubezpieczycieli poprzez dostarczenie platformy Underwriting Workbench.

Send to szybko rozwijająca się globalna firma oprogramowania insurtech z siedzibą w Londynie. Jej sztandarowym produktem jest Send Underwriting Workbench – obsługiwana przez API platforma underwritingowa, umożliwiająca ubezpieczycielom, reasekuratorom oraz dystrybutorom (MGA) automatyzację, usprawnienie i optymalizację operacji underwritingowych. Kompleksowy pulpit underwritera pozwala na zarządzanie danymi, dokumentacją i punktami krytycznymi w jednym miejscu.

– Sollers ma reputację skutecznego partnera w transformacjach dla rynku ubezpieczeniowego i podobnie jak Send jest zaangażowany w liczne projekty modernizacji i digitalizacji ubezpieczycieli działających w obszarze ubezpieczeń komercyjnych i specjalistycznych. To partnerstwo buduje naszą zdolność do zwiększania skali i liczby realizowanych przez nas projektów w szczególności na rynku pre-bind – stwierdził Andy Moss, współzałożyciel i CEO Send.

– Underwriting Workbench jest nowoczesnym narzędziem dającym ogromne możliwości ubezpieczycielom komercyjnym, którzy aktualnie poszukają rozwiązań usprawniających i automatyzujących procesy underwritingowe. Połączenie rozwiązania Send bazującego na najlepszych rynkowych standardach i rozwiązaniach AI oraz naszego doświadczenia, wiedzy i sprawdzonego modelu wdrożeń daje naszym klientom możliwość szybkiej transformacji w zakresie procesów underwritingowych – dodał Jakub Wróblewski, London Market Practice Lead Sollers Consulting.

Sollers wsparł ostatnio Send w trwającym zaledwie kilka miesięcy wdrożeniu rozwiązania insurtech dla jednego z dużych międzynarodowych ubezpieczycieli specjalistycznych.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: Sollers Consulting)

PZU wdraża rozwiązanie dla poprawy doświadczeń klientów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU zakończył kolejne pilotażowe testy rozwiązań proponowanych przez startupy wyłonione w akceleratorze MIT Enterprise Forum CEE. Rozwiązanie testowane ze startupem cux.io jest obecnie wdrażane w celu poprawy doświadczeń klientów ubezpieczyciela w interakcji z jego portalami.

– Jako lider polskiego rynku ubezpieczeń zdajemy sobie sprawę z tego, jak istotne są innowacje w tej branży i chcemy mieć udział we wdrażaniu nowych rozwiązań, które będą wspierać naszych klientów. Jednak żeby powstawały, ich twórcy muszą mieć wielowymiarowe wsparcie. Z myślą o tym powstał program PZU Ready for Startups, w ramach którego wspomagamy rozwój startupów, między innymi poprzez zaangażowanie w takie projekty, jak program Poland Prize w akceleratorze MIT Enterprise Forum CEE. W ramach trzech ostatnich edycji przeanalizowaliśmy pomysły 825 startupów, odbyliśmy 49 wywiadów z założycielami i przeprowadziliśmy pilotaże ze startupami z Chorwacji, USA, Polski, Ukrainy i Wielkiej Brytanii – powiedział Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji PZU.

W ramach pilotaży przetestowano narzędzia wspierające zdalne testy UX serwisów internetowych Grupy PZU już na etapie ich tworzenia. Testy objęły m.in. aplikację wspierającą i przyspieszającą obsługę szkód w nieruchomościach poprzez automatyczną analizę zdjęć oraz innowacyjne narzędzie wspierające zarządzanie przestrzenią biurową w pracy hybrydowej. Ponadto rozpoczynają się właśnie ostatnie pilotaże rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa.

cux.io wesprze automatyzację danych

PZU przeprowadził również pilotaż ze zwycięzcą ubiegłorocznej edycji wiosennej – startupem cux.io. Stworzone przez niego narzędzie automatyzuje pracę z danymi i pomaga w ekspresowym tempie formułować wnioski dotyczące zachowań użytkowników strony internetowej. Algorytm tłumaczy emocje na liczby, tym samym umożliwiając spojrzenie na biznes z perspektywy klienta i wykrywanie miejsc, które mogą wpływać negatywnie na liczbę konwersji. Narzędzie samodzielnie filtruje dane, umożliwiając skupienie się tylko na tych, które są istotne z punktu widzenia celu biznesowego przedsiębiorstwa. Takie podejście do analityki pozwala walczyć ze zjawiskiem tzw. data overload (trudność w zrozumieniu problemu i skutecznym podejmowaniu decyzji w obliczu zbyt dużej ilości informacji).

– Współpraca z cux.io pozwoliła lepiej zrozumieć zachowanie użytkownika na naszej stronie i na bieżąco reagować na jego potrzeby. To z kolei przekłada się na lepsze doświadczenia naszych klientów podczas korzystania z naszych serwisów internetowych. Narzędzie to jest doskonałym uzupełnieniem standardowych narzędzi analitycznych. Dzięki cux.io wiemy, że warto sprawdzać najbardziej abstrakcyjne hipotezy zachowań użytkowników na stronie. Dotychczasowe doświadczenie wskazuje, że wnioski mogą być zaskakujące – powiedziała  Magdalena Cuza Paumier, kierownik Zespołu Digital Marketingu PZU.

– Szukaliśmy sposobu na uzupełnienie kontekstu anonimowych liczb z danych analitycznych o emocje klientów. Dzięki współpracy z cux.io możemy moment zgłoszenia szkody czy szukania najlepszego dla siebie ubezpieczenia uzupełnić o głos klienta. To daje nowe perspektywy badawcze i biznesowe – dodała Wiola Łada-Szewczenko, dyrektor ds. Digital Marketingu oraz badań PZU.

– Od zawsze punktem wyjścia naszej pracy było uczynienie analityki behawioralnej nie tylko ogólnodostępną, ale także maksymalnie praktyczną – powiedziała Paulina Walkowiak, CEO i co-founderka cux.io. – Dlatego zawsze skupiamy się tylko na tym, co istotne dla biznesu i jego klientów. W ten sposób pracując z PZU, uzyskaliśmy pierwsze wnioski i rekomendacje już po miesiącu od rozpoczęcia współpracy – dodała.

Pilotaż zakończył się sukcesem i rozwiązanie jest obecnie wdrażane w celu poprawy doświadczeń klientów ubezpieczyciela w interakcji z portalami internetowymi PZU.

– Jestem bardzo zadowolona z naszej współpracy z PZU, długoletnim już partnerem programu akceleracji MIT EF CEE. PZU to firma, która otwarta jest na różne modele realizacji procesu innowacji we współpracy ze startupami z Polski i zagranicy, dzięki czemu mieliśmy okazję wspólnie zapoznać wiele ciekawych startupów i wspierać ich testy oraz obserwować wdrożenia. W przypadku cux.io naszym celem było znalezienie właściwego dla PZU rozwiązania i sformułowanie wspólnie optymalnego projektu pilotażowego, który byłby korzystny dla obu stron. Cieszę się, że to się udało – stwierdziła Magdalena Jabłońska, CEO Fundacji Przedsiębiorczości Technologicznej, organizator akceleratora MIT EF CEE.

Celem akceleratora MIT Enterprise Forum CEE jest wsparcie rozwoju najbardziej innowacyjnych startupów naukowo-technologicznych z Europy Środkowo-Wschodniej oraz przyspieszenie komercjalizacji rozwijanych przez nie rozwiązań na rynkach międzynarodowych. W programie tym PZU jest partnerem nie tylko w zakresie cyfryzacji procesów ubezpieczeniowych, ale także procesów medycznych czy optymalizacji mechanizmów biznesowych, oferując szansę na zdobycie wsparcia. Ponadto wybrane startupy mogą pozyskać finansowanie w ramach programu Poland Prize.

PZU Ready for Startups to program współpracy ze startupami w ramach wdrażania innowacji w PZU. Obejmują one różne obszary biznesowe i dotyczą rozwiązań na różnych etapach rozwoju – od wstępnych pomysłów skierowanych do programów akceleracyjnych, po wdrożenia komercyjne poprzedzone krótkim procesem dostosowywania rozwiązań do potrzeb biznesowych.

(AM, źródło: PZU)

#ubezpieczeniowy live: Ubezpieczenia domów i mieszkań – wiosna 2023

0

Zapraszamy na kolejną odsłonę programu #ubezpieczeniowyLIVE, która odbędzie się w czwartek 30 marca w godzinach 13:00–14:30. Tym razem mowa będzie o ubezpieczeniach domów i mieszkań. Partnerem strategicznym programu jest Mondial Assistance.

W programie:

  • Bezgotówkowa likwidacja szkód w home assistance – Agnieszka Nurska-Kaczor, dyrektorka ds. repair in kind Mondial Assistance.
  • Trzy kluczowe wyzwania ubezpieczycieli w ubezpieczeniach mieszkaniowych – Piotr Łoza, dyrektor Departamentu MSP i Klienta Indywidualnego InterRisk.
  • Co jest teraz trendy w ubezpieczeniach mieszkaniowych? – Marcin Błaszczak, specjalista ds. rozwoju produktów i procesów, Zespół Rozwoju Produktów i Badań Rynku UNIQA.

Wydarzenie Facebook

Wydarzenie LinkedIn

 (am)

Do wzmocnienia swojej pozycji warto wykorzystać lokalne media

0
Daniel Trzaskoś

W najbliższych latach do ubezpieczeń trafi wiele nowych osób. Część z nich ze sprzedażą nie tylko produktów ochronnych, ale także w ogóle finansowych wcześniej nie miała do czynienia.

Poza osobami przypadkowymi do sprzedaży ubezpieczeń będą też trafiały takie, którym wrodzony talent sprzedażowy pozwoli z sukcesem zaistnieć w branży. Warto zatem poszukać nowych kanałów promocji i informowania o sobie.

W warunkach zamrożenia gospodarki wiele branż podupadło, a ludzie musieli szukać innego zajęcia. Teraz na to nakłada się inflacja, która podnosi koszty życia i skłania do szukania nowych przychodów. Gdzie? Ze sprzedaży ubezpieczeń oczywiście… „Jest cienko na rynku hipotek? Przecież prowizje ze sprzedaży ubezpieczeń są na wyciągnięcie ręki”, „Masz warsztat samochodowy? Chodź do nas sprzedawać polisy”, „Prowadzisz biuro księgowe? To może dorobisz przy ubezpieczeniach?”…

Sprawne funkcjonowanie może wymagać dodatkowych metod promocji.

Jedna z możliwości

Po pierwsze, i co ważne, w warunkach wysokiej inflacji i rosnących wydatków obecność w lokalnych mediach może nic nie kosztować! Naturalnie w rozumieniu wydanych pieniędzy, bo poświęcić trzeba trochę czasu. Jak to zrobić?

Ubezpieczenia dotyczą wielu aspektów życia i rozwiązują sporo problemów. Wiele z nich ma wymiar regionalny czy lokalny, który może być bramą do redakcyjnej (czyli nieodpłatnej) obecności w lokalnych mediach. Takie portale w naturalny sposób skupiają się na wydarzeniach z niedalekiej okolicy. Odniesienia do nich mogą być dla takich mediów interesujące i warte opublikowania.

Oto kilka przykładów zdarzeń możliwych do wykorzystania w komunikacji ubezpieczeniowej:

  • głośny lokalny wypadek samochodowy może być punktem wyjścia do komentarza pokazującego, jak brawurowa i niezgodna z przepisami jazda może odbić się na wysokości składki (w nawiązaniu do wdrażanego sytemu oceny stylu jazdy kierowcy i większego ryzyka szkód),
  • zakończenie roku szkolonego (uzupełnione np. o informację, ilu uczniów otrzymało promocję do kolejnej klasy w danej miejscowości) jest dobrą okazją do przypomnienia, że tzw. NNW szkolne zapewnia ochronę także na czas wakacji (zatem warto wykupić nowe, jeśli stare się skończyło),
  • duży, opisywany przez media pożar domu czy lokalu usługowego może być punktem wyjścia do komentarza wyjaśniającego, w jakich przypadkach polisa mieszkaniowa chroni przed pożarem, jakie sytuacje mogą być wyłączone czy jak zachować się w razie konieczności likwidacji takiej szkody,
  • lokalna awaria zasilania, np. spowodowana opadami śniegu lub wichurami, to okazja do pokazania, że są polisy, które mogą uratować biznes przedsiębiorcy, który poniósł ogromne straty z powodu przerw w dostawie prądu.

Podobnych zdarzeń jest wiele, a kolejne okazje przynosi po prostu życie czy też otaczająca nas rzeczywistość. Wystarczy tylko mieć otwarte oczy. Oczywiście komentarz ubezpieczeniowy nawiązujący do lokalnych wydarzeń trzeba przygotować i przesłać do lokalnej redakcji, rzadziej zdarza się, że lokalny portal przystaje na propozycję rozmowy i sam spisuje jej treść.

Tekst na portalu znaczy więcej niż reklama

Warto też zwrócić uwagę, że takie komentarze podpisane przez agenta z imienia i nazwiska budują jego ekspercki status. To tzw. personal branding, który jeszcze bardziej eksponuje profesjonalizm i pokazuje różnicę pomiędzy doświadczonym agentem a przypadkową osobą w ubezpieczeniach. Teksty ukazujące się w części redakcyjnej, a nie publikowane jako reklama, mają też większą wartość. Przez lata kontaktu z agresywną reklamą uodporniliśmy się na treści reklamowe. Niżej oceniamy ich wiarygodność lub po prostu ich nie dostrzegamy, podświadomie pomijając je wzrokiem.

Ci, którzy z pisaniem takich komentarzy mają kłopot, czują barierę przed kontaktem z mediami lub po prostu brakuje im na to czasu, mogą skorzystać ze współpracy ze specjalistami od public relations.

Daniel Trzaskoś
dyrektor ds. PR
Brandscope

Likwidacja szkód bez udziału człowieka?

0
dr Róża Błaś

Likwidacja szkód stanowi swego rodzaju sprawdzian dla wdrożonego programu ubezpieczeń. Dlatego też, stojąc na straży wynegocjowanego przez siebie zakresu ochrony, broker ubezpieczeniowy powinien uzgodnić z ubezpieczycielem proces zgłaszania wypadków ubezpieczeniowych. Ma to szczególne znaczenie w przypadku programów affinity, których charakter masowy nieco ogranicza kontrolę w tym zakresie.

Na rynku pojawiają się jednak coraz to nowsze rozwiązania, które pozwalają zoptymalizować procedury wypłaty świadczeń i odszkodowań.

Standardem jest, że ubezpieczyciele proponują różne formy zgłaszania szkód, tj. telefonicznie, e-mailowo, za pośrednictwem formularza internetowego, pocztą tradycyjną czy też osobiście w oddziale. Pandemia Covid-19 przyspieszyła rozwój digitalizacji procesów oraz automatyzacji pracy. W efekcie wzrosło znaczenie wykorzystania automatów i botów. Dało to początek narzędziom, które podnoszą jakość obsługi klienta oraz budują jego lojalność.

Specjalna infolinia rozpozna rozmówcę

Choć infolinia jest powszechnie stosowanym kanałem komunikacji z ubezpieczycielem, to uruchomienie numeru telefonu dla danego segmentu klientów nadal należy do rzadkości. Tymczasem dzięki już specjalistycznym usługom Interactive Voice Response (IVR) możemy zmniejszyć dystans na linii ubezpieczyciel – ubezpieczony oraz wyposażyć klientów w dodatkową wartość, która przyświeca programom affinity.

Przykładowo, identyfikując klienta po jego numerze telefonu, możemy już nie tylko przywitać go spersonalizowanymi informacjami (np. imieniem oraz nazwiskiem, nazwą programu ubezpieczeń), ale także od razu przekierować do właściwego konsultanta.

Nowe technologie przyspieszą likwidację szkód

Coraz częściej ubezpieczyciele decydują się na częściową, a nawet całkowitą automatyzację procesów oceny szkód. Wykorzystując takie technologie, jak na przykład voiceboty, sztuczna inteligencja, blockchain, Big Data, czas likwidacji szkody można skrócić z kilku miesięcy do kilku dni lub nawet 24 godzin.

W pierwszej kolejności osobisty asystent przeprowadza poszkodowanego przez proces fotografowania uszkodzonego przedmiotu ubezpieczenia. Następnie – na podstawie tak uzyskanego materiału obrazowego – AI dokonuje oceny zniszczeń. W ten sposób możemy na przykład wycenić uszkodzenia samochodu czy też ścian zewnętrznych budynku. Przy pomocy sztucznej inteligencji łatwiej również wykryć fraudy lub zapobiec podwójnym wypłatom odszkodowania.

Już samo wystąpienie triggera zapewni uzyskanie rekompensaty

Jeszcze bardziej proklienckim pomysłem zdaje się być automatyczna wypłata świadczenia, która znosi konieczność angażowania w ten proces samych ubezpieczonych. Ma to zastosowanie chociażby w ubezpieczeniach parametrycznych. W ich przypadku o identyfikacji szkody decydują dane wyjściowe uzyskane w wyniku zaawansowanej analityki. Ta ostatnia jest prowadzona w czasie rzeczywistym na podstawie rzetelnych baz danych. Takie podejście zdejmuje z poszkodowanego nie tylko ciężar udokumentowania wypadku, ale nawet jego zgłoszenia.

Opracowując program ubezpieczeń, broker najczęściej koncentruje uwagę na zakresie ochrony ubezpieczeniowej. Wdrażając program affinity, który jest adresowany do klienta masowego, nie należy jednak zapominać o uzgodnieniu dokładnego procesu likwidacji szkód. W celu uczynienia go bardziej przystępnym oraz bezproblemowym dla ubezpieczonych warto rozważyć wdrożenie zautomatyzowanych rozwiązań w tym zakresie. Ich implementacji powinno jednak przyświecać budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, a nie wyłącznie cięcie kosztów w firmie. Niektóre interakcje pomiędzy ubezpieczycielem a ubezpieczonym wymagają bowiem obecności człowieka.

dr Róża Błaś
kierownik ds. programów affinity
Mentor SA

Nowa odsłona produktu Compensa Bezpieczna Grupa ze znacznie poszerzonym katalogiem ryzyk

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Compensa Życie zmodyfikowała grupowe ubezpieczenie na życie Compensa Bezpieczna Grupa. W nowej odsłonie produktu pojawiło się wiele różnych ryzyk.

W marcu Compensa Życie wprowadziła do sprzedaży odświeżoną wersję grupowego ubezpieczenia na życie Compensa Bezpieczna Grupa. Katalog ryzyk został rozszerzony do 70 pozycji, z których 19 to ryzyka niewystępujące wcześniej. Rozszerzono także liczbę zabiegów chirurgicznych do 611 operacji.

Katalog poważnych zachorowań zawiera obecnie 64 pozycje, natomiast lista procedur leczenia specjalistycznego wzrosła do 15 świadczeń. Poszerzono również zakres ryzyk związanych z nieszczęśliwym wypadkiem o m.in. lekkie obrażenia ciała czy operacje plastyczne. Uproszczone zostały także postanowienia OWU, które są teraz bardziej przyjazne dla ubezpieczonego.

– Tworząc nowe zapisy dla produktu Compensa Bezpieczna Grupa, staraliśmy się, aby były one jak najbardziej przyjazne i zrozumiałe dla ubezpieczonego. Oczywiście ważne było także wyjście naprzeciw nowym trendom, które pojawiają się na rynku. Myślę, że Bezpieczna Grupa w najnowszej odsłonie jest produktem nowoczesnym, który odpowiada na zapotrzebowanie rynku – zarówno klientów, jak i naszych partnerów: pośredników ubezpieczeniowych – mówi Paweł Jankowski, dyrektor Departamentu Klientów Kluczowych Compensa TU.

W ramach Compensa Bezpieczna Grupa ochroną można objąć pracowników, a także ich rodziny, czyli małżonków lub partnerów oraz pełnoletnie dzieci.

Więcej o nowym produkcie w wywiadzie z Pawłem Jankowskim pt. „Compensa Bezpieczna Grupa ze znacznie poszerzonym katalogiem ryzyk” w Gazecie Ubezpieczeniowej z 27 marca 2023 r.

(AM, źródło: Compensa)

Warta z szerszą ochroną w ubezpieczeniu nieruchomości

0
Źródło zdjęcia: Warta

Od 24 marca wszyscy klienci Warty będą mogli skorzystać z nowości w ofercie ubezpieczeń mieszkaniowych. Dzięki zmianom zyskają również agenci.

Warta wprowadza zmiany w ubezpieczeniu Warta Dom oraz Warta Dom Komfort, rozszerzając podstawowy zakres obu produktów. Poza kompleksowym ubezpieczeniem mieszkania zakres ochrony obejmie również balkon i znajdujące się na nim meble, wybrany sprzęt w rowerowni i wózkowni czy rzeczy, które klient ma przy sobie poza domem.

Ładowarki e-aut pod ochroną

Na uwagę zasługują też kwestie ochrony przed wyłudzeniami, takimi jak „metoda na wnuczka” czy  szeroki zakres ochrony sprzętu komputerowego wykorzystywanego do pracy zdalnej, zarówno tego przekazanego przez pracodawcę, jak i wykorzystywanego w prowadzeniu  jednoosobowej działalności gospodarczej. Ponadto odpowiadając na potrzeby posiadaczy aut elektrycznych, ubezpieczenie obejmie także należące do klientów stacjonarne stacje ładowania w garażu. Nowością jest uproszczenie NNW, którym objęte zostaną wszystkie osoby prowadzące wspólne gospodarstwo domowe, nawet niewymienione w umowie ubezpieczenia.

Udogodnienia dla wynajmujących

Zmiany w ofercie mieszkaniowej Warty dotyczą też właścicieli mieszkań na wynajem. Ochroną można objąć szkody wyrządzone przez najemcę w wynajmowanym mieszkaniu (dewastacja), w mieszkaniu sąsiada, a nawet pokrycie czynszu w razie zniszczenia mieszkania i braku możliwości jego dalszego wynajmu.

– Poszerzony zakres ochrony w naszym ubezpieczeniu powinien szczególnie zainteresować właścicieli mieszkań. Większość zmian dotyczy bowiem tego typu nieruchomości i jest dostosowana do zmieniającej się aktywności klientów i otaczających ich ryzyk. Jestem pewna, że te zmiany wpłyną na pozytywny odbiór ubezpieczenia przez klientów i zwiększą ich zainteresowanie naszymi produktami. Dzięki zmianom w procesie zakupowym składkę u agenta będzie można wyliczyć już w 30 sekund, bez zbędnych pytań. Znając cenę, warto porozmawiać na temat dodatkowych potrzeb ubezpieczeniowych. Oczywiście nie zapominamy o właścicielach domów jednorodzinnych, dla których oferta już obecnie jest bardzo szeroka – mówi Ilona Zaremba-Choim, dyrektor odpowiedzialna za Biuro Ubezpieczeń Mieszkaniowych, Rolnych i Osobowo-Turystycznych Warty.

(AM, źródło: Warta)

Próbował ucieczki, bo nie miał OC

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Przed sądem tłumaczyć się będzie kierowca, który został zatrzymany przez patrol ruchu drogowego. Mężczyzna przekroczył prędkość w terenie zabudowanym, a także nie posiadał wykupionego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych.

Zdarzenie miało miejsce 22 marca w Czempiniu, gdzie policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego biorący udział w ogólnopolskich działaniach „NURD” dokonywali pomiaru prędkości kierujących w rejonie jednego z przejść dla pieszych. Około godziny 18:00 zauważyli poruszający się z nadmierną prędkością pojazd. Dokonany pomiar prędkości wykazał 75km/h w miejscu obowiązywania ograniczenia prędkości do 50km/h. Podjęli próbę zatrzymania do kontroli kierującego, lecz ten nie zareagował na sygnały i zaczął uciekać. Policjanci ruszyli w pościg, który ostatecznie zakończył się po kilku minutach.

30-latek z powiatu międzychodzkiego po zatrzymaniu tłumaczył policjantom, że uciekał, gdyż bał się konsekwencji wynikających z braku wykupionego obowiązkowego ubezpieczenia OC. Teraz mężczyzna odpowiadać będzie przed sądem.

(AM, źródło: KPP Kościan)

Nationale-Nederlanden wspiera biegaczy, a TUW PZUW samotne matki

0
Źródło zdjęcia: Nationale-Nederlanden

26 marca odbędzie się 17. Nationale-Nederlanden Półmaraton. Wciąż trwają zbiórki #BiegamDobrze, w ramach której biegacze zbierają fundusze na rzecz wybranych organizacji charytatywnych. W biegu wystartuje też Aleksandra E. Wysocka, redaktorka naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”. To nie jedyny przykład zaangażowania ubezpieczycieli w ostatnich tygodniach. Pracownicy TUW PZUW wsparli ostatnio Dom Samotnej Matki w Zielonce. Z kolei UNIQA i ERGO Hestia zostały wyróżnione w konkursie Etyczna Firma.

Półmaraton zgromadzi na starcie ponad 10 tysięcy uczestników. W oczekiwaniu na powitanie półmaratończyków kibice będą mogli zaangażować się w liczne aktywności w strefie atrakcji Nationale-Nederlanden zlokalizowanej na Podzamczu. Zorganizowany zostanie tam konkurs wiedzy o zdrowiu, w którym do wygrania będą drobne upominki. Na uczestników wydarzenia czekać będzie fotobudka 360 z akcesoriami do przebierania oraz liczne gadżety do kibicowania i możliwość namalowania na twarzy barw kibicowskich. Strefa zostanie otwarta o godzinie 10:00.

W trosce o biegaczy i ich kibiców

Nationale-Nederlanden zapewni również możliwość przeprowadzenia badań profilaktycznych. W miasteczku biegowym będzie dostępny specjalny MedBus, który pełni funkcję mobilnego gabinetu. Dzięki temu odwiedzający strefę atrakcji będą mogli wykonać USG piersi, jąder lub tarczycy, a także badania w zakresie profilaktyki cukrzycy: glukozy i hemoglobiny glikowanej. Zapisy będą przyjmowane na miejscu, w dniu biegu. Badania potrwają od godziny 9:00 do 17:00.

– Jako Nationale-Nederlanden od lat zachęcamy Polaków do aktywności fizycznej, zbilansowanej diety oraz regularnych badań okresowych. Zbliżający się 17. Nationale-Nederlanden Półmaraton Warszawski to kolejna inicjatywa, dzięki której możemy motywować do zmian na lepsze. Jednak naszym głównym celem jest przekonanie jak największej liczby osób przede wszystkim do tego, aby o swoim dobrostanie myślały w sposób długofalowy. Podkreślamy, że dbanie o zdrowie to maraton, a nie sprint, dlatego hasło naszej kampanii brzmi #długodystansZDROWI. Chcemy, by troska o zdrowie nie była tylko jednorazową aktywnością, ale stała się dla Polaków integralną częścią ich stylu życia – mówi Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektorka ds. komunikacji marketingowej i marki Nationale-Nederlanden.

Ubezpieczyciel przygotował również specjalne pakiety assistance. Do 25 marca każdy biegacz może przystąpić do umowy grupowego ubezpieczenia. Polisa umożliwia skorzystanie z pięciu bezpłatnych zabiegów rehabilitacyjnych po ewentualnym urazie doznanym w wyniku nieszczęśliwego wypadku, który zdarzył się podczas biegu. Zakres ochrony obejmuje m.in. takie obrażenia, jak złamania, skręcenia lub zwichnięcia.

Specjalne strefy dla miłośników sportu

Na trasie biegu Nationale-Nederlanden zapewni trzy strefy kibica, w których będzie można dopingować biegaczy. Największa z nich zostanie utworzona przy Moście Świętokrzyskim. To tam będzie ustawiony telebim, na którym pojawią się zdjęcia kibiców. Ponadto kibice będą mogli dopingować biegaczy w strefie zorganizowanej przed siedzibą Nationale-Nederlanden przy ulicy Topiel 12.

Przebieg wydarzenia będą wspierać wolontariusze Nationale-Nederlanden, którzy w punkcie odżywiania, zlokalizowanym na 11. kilometrze (przy ulicy Zakroczymskiej), zadbają o komfort biegaczy. W tym miejscu znajdzie się również Strefa Kibica Nationale-Nederlanden z DJ-em.

Nationale-Nederlanden, nowy sponsor tytularny największych imprez biegowych w Polsce, postanowiło uhonorować wysiłek osób zaangażowanych w zbiórki #BiegamDobrze i wesprzeć finansowo największe kwesty. Osoby, które do 25 marca do godziny 12:00 uzbierają w swoich skarbonkach najwięcej, otrzymają od ubezpieczyciela dofinansowanie. Nationale-Nederlanden przekaże wsparcie trzem największym zbiórkom odpowiednio w kwotach: 15 tys. zł, 10 tys. zł i 5 tys. zł.

– Zaangażowanie społeczne to jeden z kluczowych obszarów naszej działalności. Dlatego akcja #BiegamDobrze jest nam szczególnie bliska i bez wahania postanowiliśmy się w nią włączyć. To bardzo ważna inicjatywa, dzięki której możliwe jest wsparcie organizacji, które na co dzień niosą realną pomoc osobom potrzebującym. Chcąc jeszcze bardziej docenić wysiłek osób zaangażowanych w akcję, zdecydowaliśmy o przeznaczeniu dodatkowych funduszy na trzy największe zbiórki. Dzięki #BiegamDobrze możemy nie tylko promować aktywny tryb życia, ale co najważniejsze – wspólnymi siłami poprawiać jakość zdrowia i życia wielu Polaków – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzeczniczka prasowa i dyrektorka komunikacji korporacyjnej Nationale-Nederlanden.

Redaktorka naczelna „GU” w gronie biegaczy

Jednym z uczestników 17. Nationale-Nederlanden Półmaratonu Warszawskiego będzie Aleksandra E. Wysocka, redaktorka naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej”.

– Bardzo się cieszę, że Fundacja Maraton Warszawski znów ma ubezpieczeniowego partnera. Dobrym pomysłem Nationale-Nederlanden jest też promocyjna oferta assistance dla biegaczy, którzy w razie kontuzji mogą skorzystać z pomocy na trasie, a potem rehabilitacji – mówi Aleksandra E. Wysocka, która pobiegnie z numerem startowym 8575.

UNIQA i ERGO Hestia z laurem dla Etycznych Firm

Wśród pozostałych wydarzeń niezwiązanych z podstawową działalnością ubezpieczycieli należy wspomnieć o otrzymaniu przez UNIQA nagrody w 9. edycji konkursu Etyczna Firma.

Zakład został wyróżniony za sprawnie funkcjonujący system compliance oraz zaangażowanie społeczne firmy.

W konkursie doceniony został projekt „Masz moc na hejt” oraz organizowany wspólnie z instytutem Lema program „Ogarnij Hejt”. W imieniu firmy nagrodę odebrał Paweł Roszkowski, dyrektor Departamentu Zgodności i Standardów (Compliance).

– Kształtowanie kultury organizacyjnej opartej na wartościach to kierunek, który zdecydowanie jest bliski naszym sercom. Bardzo cieszę się, że jest to zauważalne. Dla mnie to duży zaszczyt i doskonałe potwierdzenie, że należy i warto reprezentować najlepsze praktyki uczciwego prowadzenia działalności. To inwestycja długoterminowa – powiedział Paweł Roszkowski.

W tym samym konkursie ERGO Hestia znalazła się w wąskim gronie Super Etycznych Firm.

Organizacje, które otrzymały wyróżnienie Etycznej Firmy trzy razy z rzędu, otrzymują tytuł Super Etycznej Firmy.

– Wypracowanie dobrych norm etycznych to krok pierwszy. Drugim, często trudniejszym, jest utrzymanie ich przez lata. Bardzo nas cieszy, że „Puls Biznesu” docenia te przedsiębiorstwa, które skupiają się na łączeniu biznesu z odpowiednim podejściem do klientów. Tym bardziej że działanie zgodne z ESG z każdym rokiem jest coraz ważniejsze – powiedział Mario Zamarripa, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Grupy ERGO Hestia.

Pomoc dla samotnych matek od pracowników TUW PZUW

Z kolei pracownicy TUW PZUW w ramach dobroczynnej akcji na rzecz Domu Samotnej Matki w Zielonce zebrali ubrania dla mam i dzieci, sprzęt AGD, kosmetyki i chemię, zabawki, gry i książeczki, a także pieniądze. Dzięki datkom kupili miksery i tostery, które mają być prezentem na dobry początek dla mam, które usamodzielniają się i opuszczają placówkę.

– Nic tak nie cieszy jak radość innych. Będziemy kontynuować dobroczynne akcje. Dziękuję wszystkim, którzy tak chętnie w nich uczestniczą – mówi Katarzyna Bielińska z Biura Administracji i Zarządu TUW PZUW, która razem z Justyną Karlikowską i Agnieszką Mendrykowską z Biura Zarządzania Kadrami była inicjatorką pomocy.

Dom Samotnej Matki „Bezpieczna Przystań” w Zielonce, prowadzony przez Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej, działa już od prawie 30 lat. Pielęgnuje rodzinną atmosferę i zapewnia spokojne warunki do wychowania dzieci. Przez lata znalazło tam schronienie i opiekę kilkaset kobiet z dziećmi, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej.

(AM, źródło: Nationale-Nederlanden, UNIQA, TUW PZUW)

18,382FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie