Blog - Strona 642 z 1523 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 642

PZU Tower pójdzie do rozbiórki

0
Źródło zdjęcia: PZU

Wieżowiec PZU Tower, poprzednia siedziba centrali największego polskiego ubezpieczyciela, zostanie wyburzony. Na jego miejscu stanie 130-metrowy wysokościowiec – podał serwis urbanity.pl, powołując się na doniesienia „Gazety Wyborczej”.

Serwis przekazał, że odpowiedni wniosek dotyczący ustalenia warunków przebudowy i rozbudowy wieżowca został już złożony w warszawskim ratuszu. Pierwotnie plany zakładu przewidywały postawienie 150-metrowowego budynku u zbiegu ul. Grzybowskiej i al. Jana Pawła II, ale negatywna opinia miejskiego biura architektury sprawiła, że będzie on miał nie więcej niż 130 metrów.

PZU Tower był siedzibą centrali PZU od 2000 do 2020 r. Wtedy to firma poinformowała o przenosinach do PZU Park (ich zakończenie ogłoszono we wrześniu 2022 r. – AM), mieszczącego się w 140-metrowowym wieżowcu Generation Park Y.

Więcej:

Wyburzą PZU Tower w Śródmieściu. Ubezpieczeniowy gigant chce wybudować wyższy wieżowiec

(AM, źródło: urbanity.pl, gu.com.pl)

Compensa spodziewa się wzrostu stawek w prywatnych polisach zdrowotnych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że popularność prywatnych ubezpieczeń zdrowotnych ciągle rośnie, choć w związku z inflacją w górę idą również ich ceny. – W 2022 roku koszty prywatnych pakietów medycznych wzrosły średnio o 20–30%, w tym roku spodziewamy się kolejnych podwyżek rzędu nawet 40% – mówi Marcin Rybarczyk, ekspert Compensy.

– Ubezpieczenia zdrowotne stają się standardem w firmach zatrudniających powyżej 150 pracowników. Dotyczy to nie tylko firm zatrudniających pracowników biurowych w dużych miastach. Mowa również o przedsiębiorstwach produkcyjnych, logistycznych, budowlanych, transportowych czy usługowych z mniejszych miejscowości, które zatrudniają pracowników fizycznych. Patrząc na portfel ubezpieczeń zdrowotnych w Compensie, wzrósł on o 38% w 2022 roku i zakładamy, że to tempo wzrostu utrzyma się także w kolejnych latach – mówi agencji Newseria Biznes Marcin Rybarczyk, zastępca dyrektora Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych Compensa TU.

Według danych Polskiej Izby Ubezpieczeń na koniec III kwartału ub.r. prywatnym ubezpieczeniem zdrowotnym było objętych 4,08 mln Polaków (+10,6% r/r.), czyli średnio co czwarta pracująca osoba. Przypis składki z tych polis wzrósł o 12,4%, do blisko 880 mln zł.

Rynek polis zdrowotnych odczuł skutki wysokiej inflacji, która przełożyła się na koszty świadczeń medycznych. Również zmiany na rynku prywatnej opieki medycznej oraz niedobory kadry lekarskiej i pielęgniarskiej powodują, że ceny polis zdrowotnych rosną.

– Fala podwyżek cen pakietów medycznych ruszyła w drugiej połowie 2022 roku, co pokrywa się ze wzrostem inflacji w sektorze usług zdrowotnych. W I kwartale ceny konsultacji lekarskich w naszej sieci wzrosły już średnio o 40% r/r. W tych placówkach, które mają swoje siedziby poza dużymi miastami, w skrajnych przypadkach ceny wzrosły nawet o 80%. To zaś przekłada się oczywiście na wzrost kosztów programów prywatnej opieki medycznej. W 2022 roku wzrosły one średnio o 20–30%, w tym roku spodziewamy się kolejnych podwyżek rzędu nawet 40% – mówi Marcin Rybarczyk.

Jak wskazuje, wiele firm już zaakceptowało podwyżki i zdecydowało się nie ograniczać swoim pracownikom zakresu ubezpieczenia. Część pracodawców rozważa nawet rozszerzenie obowiązującego w ich firmie programu prywatnej opieki medycznej.

– Po rozmowach z pracownikami i przeprowadzeniu ankiet rozmawiamy z naszymi klientami o tym, co możemy dodać do danego pakietu, jak możemy go rozszerzyć. Tutaj często rozmawiamy o dodatkowych konsultacjach lekarskich, badaniach diagnostycznych czy laboratoryjnych, rehabilitacji i profilaktycznych przeglądach stanu zdrowia – wymienia Marcin Rybarczyk.

(AM, źródło: Newseria)

Najwyższe w historii osiągnięcia VIG Re

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

VIG Re ogłosił wstępne wyniki finansowe za 2022 r. Znalazły się wśród nich najwyższe w historii: zysk przed opodatkowaniem w wysokości 30,7 mln euro (+14,6%), składka przypisana brutto, która wrosła do 792,3 mln euro (+19,7%), i zysk z działalności ubezpieczeniowej wynoszący 38,5 mln euro (+90,4%).

Współczynnik łączony VIG Re uległ poprawie o 4,2 pp. i za 2022 r. wyniósł 91,9%. Aktywa osiągnęły wartość 1,47 mld euro (+ 0,4%). Zwrot na kapitale wyniósł 17,9%.

Pełny raport reasekurator opublikuje 30 kwietnia 2023 r.

Rok 2022 będzie rekordowy dla VIG Re nie tylko jako rok najwyższego przychodu ze składek, ale również najwyższego w historii zysku, którego motorem był doskonały wynik działalności ubezpieczeniowej. Ponadprzeciętny wzrost był zasługą oddziałów we Francji (+35%) i w Niemczech (+17%).

W 2022 r. firma wyemitowała pomocnicze fundusze własne o łącznej wartości 23 mln euro w ramach polityki optymalizacji miksu kapitałowego. Rating siły finansowej firmy A+ został potwierdzony przez agencję S&P w październiku 2022 r. po raz 14. z rzędu.

– Rok 2022 będzie zapamiętany jako rok rosnących napięć geopolitycznych i wysokiej inflacji powodującej zmianę polityki banków centralnych, prowadzącą do podwyżek stóp procentowych i spowolnienia wzrostu gospodarczego. Wojna w Ukrainie miała bezpośredni wpływ ekonomiczny na VIG Re wyrażający się jednocyfrowym w milionach euro odpisem z rosyjskiego underwritingu firmy i zapobiegawczą rewaluacją rosyjskich obligacji skarbowych. Podczas gdy wojna trwa, doświadczyliśmy również wysokiego poziomu katastrof naturalnych, przede wszystkim bezprecedensowego ciągu ciężkich burz gradowych we Francji – skomentował Johannes Martin Hartmann, dyrektor generalny VIG Re i prezes zarządu. – Pomimo tych przeciwności, miło mi poinformować, że VIG Re również w 2022 r. kontynuował dynamiczny wzrost, dostarczając najlepsze wyniki finansowe w historii. Nasz doskonały wynik działalności ubezpieczeniowej dowodzi siły i odporności naszego modelu biznesowego opartego na długoterminowym partnerstwie z naszymi klientami. Aby wywiązywać się z obowiązków wobec klientów, będziemy nadal trzymać się naszej ostrożnej polityki inwestycji i underwritingu na rynku reasekuracji, który dostarcza atrakcyjnych możliwości dalszego rozwoju – dodał.

Założona w 2008 r. firma reasekuracyjna należąca do Vienna Insurance Group – VIG Re z siedzibą w Pradze i biurami we Frankfurcie i Paryżu od 2009 r. posiada rating A+ z perspektywą stabilną przyznawany przez S&P. Obecnie obsługuje ponad 550 klientów w 45 krajach.

AC

Ubezpieczone straty z tytułu klęsk żywiołowych przekroczyły poziom 100 mld dolarów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z najnowszego raportu Swiss Re wynika, że ubiegłoroczne klęski żywiołowe spowodowały globalne straty gospodarcze w wysokości 275 miliardów dolarów, z których 125 mld pokryły ubezpieczenia. Głównymi czynnikami generującymi straty były wzrost gospodarczy i akumulacja aktywów majątkowych na obszarach dotkniętych klęskami, potęgowane przez wyjątkową presję inflacyjną.

– Wielkość strat w 2022 r. nie jest opowieścią o wyjątkowych zagrożeniach naturalnych, ale raczej obrazem rosnącej ekspozycji nieruchomości, zaakcentowanej przez wyjątkową inflację – powiedział Martin Bertogg, szef ds. zagrożeń katastroficznych Swiss Re. – Podczas gdy inflacja może się obniżać, rosnąca koncentracja wartości na obszarach narażonych na klęski żywiołowe pozostaje głównym motorem rosnących strat.

Ponieważ klęski żywiołowe nadal wyrządzają szkody majątkowe na całym świecie, zapotrzebowanie na ubezpieczenie zwiększyło się. Jednocześnie inflacja wzrosła w ciągu ostatnich dwóch lat, osiągając w 2022 r. średnio 7% w gospodarkach rozwiniętych i 9% w gospodarkach wschodzących. Efektem wysokich cen jest wzrost wartości nominalnej budynków, pojazdów i innych aktywów do ubezpieczenia, zwiększając w ten sposób wartość roszczeń za szkody spowodowane klęskami żywiołowymi.

Huragan Ian generował najwięcej strat

Ubezpieczone straty były w dużej mierze spowodowane huraganem Ian, zdecydowanie najbardziej kosztownym wydarzeniem roku. Żywioł spowodował straty ubezpieczone szacowane na 50–65 mld dol. W lutym 2022 r. skupisko burz (Eunice, Dudley, Franklin) w północno-zachodniej Europie spowodowało łączne straty objęte ubezpieczeniem w wysokości ponad 4 mld dol., co oznacza, że suma dla tej kategorii prawie podwoiła średnią z poprzednich 10 lat. 

Globalne straty spowodowane powodziami były powyżej średniej, a głównym zdarzeniem była powódź we wschodniej Australii w lutym–marcu 2022 r. Spowodowała ona 4,3 mld dol. strat ubezpieczonych, co było rekordowym wynikiem z tytułu klęski żywiołowej w historii tego kraju.

(AM, źródło: Swiss Re)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 13/2023

0

Dodatek specjalny LIDERZY UBEZPIECZEŃ GRUPOWYCH:

  • Paweł Jankowski, Compensa Życie: Compensa Bezpieczna Grupa ze znacznie poszerzonym katalogiem ryzyk – str. 13
  • Gala. To był najlepszy rok w historii ubezpieczeń grupowych UNIQA – str. 14
  • Marta Zdzińska, Certo Broker: Co z tym zdrowiem? – str. 16

Poza tym w numerze:

  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Rekordowa Warta – str. 2
  • Adam Pasternak-Winiarski, Deloitte: Czy można ubezpieczyć prawdę? – str. 3
  • PKO Ubezpieczenia: PKO Moto dla klientów PKO BP – str. 5
  • Warta z rekordami sprzedaży w 2022 roku – str. 6
  • Generali z rekordowym wynikiem operacyjnym – str. 8
  • Dwucyfrowe wzrosty zapewniły VIG dobry finansowo rok – str. 8
  • Mateusz Kosiorowski, Anna Olejniczak-Michalska, Wardyński i Wspólnicy: Z sankcji wobec Rosji wynikają ograniczenia dla sektora ubezpieczeń – str. 11
  • mec. Marta Olczak-Klimek: Prawo do bycia zapomnianym – rozwiązania europejskie – str. 12
  • Leszek Osiewacz, Unilink: Jak działa telemedycyna i wizyta domowa w prywatnej polisie – str. 17
  • Paweł Skotnicki, MDRT: Audyt polis – str. 18
  • Ivan Kravchenko: Skorzystaj z możliwości współpracy – str. 19
  • Michał Ryszka, IBIMS: Dyskutujemy o ubezpieczeniach elektryków – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Ustalenie beneficjenta rzeczywistego – str. 21
  • Grzegorz Piotrowski: Internetowy hejt. Ryzyko XXI wieku – str. 21
  • Adam Kubicki: Czy sprzedaż indywidualnych ubezpieczeń na życie w multiagencji jest możliwa? – str. 22
  • Biblioteczka ubezpieczeniowca: W. Chan Kim, Renée Mauborgne, Strategia błękitnego oceanu. PRZEMIANA. Sukcesy i porażki firm dokonujących przemiany błękitnego oceanu, wyd. MT Biznes – str. 22

Send i Sollers wspólnie wspierają underwriting ubezpieczeniowy

0
Jakub Wróblewski

Sollers Consulting i insurtech Send Technology Solutions Ltd zawarły partnerstwo, którego celem będzie dostarczenie platformy underwritingowej do ubezpieczycieli komercyjnych i specjalistycznych. Inicjatywa jest odpowiedzią na rosnące potrzeby specjalistycznych ubezpieczycieli w obszarze rozwoju możliwości cyfrowego underwritingu.

Send i Sollers chcą zaoferować wsparcie w cyfrowej transformacji zakładów specjalistycznych oraz komercyjnych. Obecnie pracują nad integracjami dla wiodących klientów insurtechu. Nadrzędnym celem tej współpracy jest wsparcie jak najszerszej liczby ubezpieczycieli poprzez dostarczenie platformy Underwriting Workbench.

Send to szybko rozwijająca się globalna firma oprogramowania insurtech z siedzibą w Londynie. Jej sztandarowym produktem jest Send Underwriting Workbench – obsługiwana przez API platforma underwritingowa, umożliwiająca ubezpieczycielom, reasekuratorom oraz dystrybutorom (MGA) automatyzację, usprawnienie i optymalizację operacji underwritingowych. Kompleksowy pulpit underwritera pozwala na zarządzanie danymi, dokumentacją i punktami krytycznymi w jednym miejscu.

– Sollers ma reputację skutecznego partnera w transformacjach dla rynku ubezpieczeniowego i podobnie jak Send jest zaangażowany w liczne projekty modernizacji i digitalizacji ubezpieczycieli działających w obszarze ubezpieczeń komercyjnych i specjalistycznych. To partnerstwo buduje naszą zdolność do zwiększania skali i liczby realizowanych przez nas projektów w szczególności na rynku pre-bind – stwierdził Andy Moss, współzałożyciel i CEO Send.

– Underwriting Workbench jest nowoczesnym narzędziem dającym ogromne możliwości ubezpieczycielom komercyjnym, którzy aktualnie poszukają rozwiązań usprawniających i automatyzujących procesy underwritingowe. Połączenie rozwiązania Send bazującego na najlepszych rynkowych standardach i rozwiązaniach AI oraz naszego doświadczenia, wiedzy i sprawdzonego modelu wdrożeń daje naszym klientom możliwość szybkiej transformacji w zakresie procesów underwritingowych – dodał Jakub Wróblewski, London Market Practice Lead Sollers Consulting.

Sollers wsparł ostatnio Send w trwającym zaledwie kilka miesięcy wdrożeniu rozwiązania insurtech dla jednego z dużych międzynarodowych ubezpieczycieli specjalistycznych.

AM, news@gu.com.pl

(źródło: Sollers Consulting)

PZU wdraża rozwiązanie dla poprawy doświadczeń klientów

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

PZU zakończył kolejne pilotażowe testy rozwiązań proponowanych przez startupy wyłonione w akceleratorze MIT Enterprise Forum CEE. Rozwiązanie testowane ze startupem cux.io jest obecnie wdrażane w celu poprawy doświadczeń klientów ubezpieczyciela w interakcji z jego portalami.

– Jako lider polskiego rynku ubezpieczeń zdajemy sobie sprawę z tego, jak istotne są innowacje w tej branży i chcemy mieć udział we wdrażaniu nowych rozwiązań, które będą wspierać naszych klientów. Jednak żeby powstawały, ich twórcy muszą mieć wielowymiarowe wsparcie. Z myślą o tym powstał program PZU Ready for Startups, w ramach którego wspomagamy rozwój startupów, między innymi poprzez zaangażowanie w takie projekty, jak program Poland Prize w akceleratorze MIT Enterprise Forum CEE. W ramach trzech ostatnich edycji przeanalizowaliśmy pomysły 825 startupów, odbyliśmy 49 wywiadów z założycielami i przeprowadziliśmy pilotaże ze startupami z Chorwacji, USA, Polski, Ukrainy i Wielkiej Brytanii – powiedział Marcin Kurczab, dyrektor ds. Innowacji PZU.

W ramach pilotaży przetestowano narzędzia wspierające zdalne testy UX serwisów internetowych Grupy PZU już na etapie ich tworzenia. Testy objęły m.in. aplikację wspierającą i przyspieszającą obsługę szkód w nieruchomościach poprzez automatyczną analizę zdjęć oraz innowacyjne narzędzie wspierające zarządzanie przestrzenią biurową w pracy hybrydowej. Ponadto rozpoczynają się właśnie ostatnie pilotaże rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa.

cux.io wesprze automatyzację danych

PZU przeprowadził również pilotaż ze zwycięzcą ubiegłorocznej edycji wiosennej – startupem cux.io. Stworzone przez niego narzędzie automatyzuje pracę z danymi i pomaga w ekspresowym tempie formułować wnioski dotyczące zachowań użytkowników strony internetowej. Algorytm tłumaczy emocje na liczby, tym samym umożliwiając spojrzenie na biznes z perspektywy klienta i wykrywanie miejsc, które mogą wpływać negatywnie na liczbę konwersji. Narzędzie samodzielnie filtruje dane, umożliwiając skupienie się tylko na tych, które są istotne z punktu widzenia celu biznesowego przedsiębiorstwa. Takie podejście do analityki pozwala walczyć ze zjawiskiem tzw. data overload (trudność w zrozumieniu problemu i skutecznym podejmowaniu decyzji w obliczu zbyt dużej ilości informacji).

– Współpraca z cux.io pozwoliła lepiej zrozumieć zachowanie użytkownika na naszej stronie i na bieżąco reagować na jego potrzeby. To z kolei przekłada się na lepsze doświadczenia naszych klientów podczas korzystania z naszych serwisów internetowych. Narzędzie to jest doskonałym uzupełnieniem standardowych narzędzi analitycznych. Dzięki cux.io wiemy, że warto sprawdzać najbardziej abstrakcyjne hipotezy zachowań użytkowników na stronie. Dotychczasowe doświadczenie wskazuje, że wnioski mogą być zaskakujące – powiedziała  Magdalena Cuza Paumier, kierownik Zespołu Digital Marketingu PZU.

– Szukaliśmy sposobu na uzupełnienie kontekstu anonimowych liczb z danych analitycznych o emocje klientów. Dzięki współpracy z cux.io możemy moment zgłoszenia szkody czy szukania najlepszego dla siebie ubezpieczenia uzupełnić o głos klienta. To daje nowe perspektywy badawcze i biznesowe – dodała Wiola Łada-Szewczenko, dyrektor ds. Digital Marketingu oraz badań PZU.

– Od zawsze punktem wyjścia naszej pracy było uczynienie analityki behawioralnej nie tylko ogólnodostępną, ale także maksymalnie praktyczną – powiedziała Paulina Walkowiak, CEO i co-founderka cux.io. – Dlatego zawsze skupiamy się tylko na tym, co istotne dla biznesu i jego klientów. W ten sposób pracując z PZU, uzyskaliśmy pierwsze wnioski i rekomendacje już po miesiącu od rozpoczęcia współpracy – dodała.

Pilotaż zakończył się sukcesem i rozwiązanie jest obecnie wdrażane w celu poprawy doświadczeń klientów ubezpieczyciela w interakcji z portalami internetowymi PZU.

– Jestem bardzo zadowolona z naszej współpracy z PZU, długoletnim już partnerem programu akceleracji MIT EF CEE. PZU to firma, która otwarta jest na różne modele realizacji procesu innowacji we współpracy ze startupami z Polski i zagranicy, dzięki czemu mieliśmy okazję wspólnie zapoznać wiele ciekawych startupów i wspierać ich testy oraz obserwować wdrożenia. W przypadku cux.io naszym celem było znalezienie właściwego dla PZU rozwiązania i sformułowanie wspólnie optymalnego projektu pilotażowego, który byłby korzystny dla obu stron. Cieszę się, że to się udało – stwierdziła Magdalena Jabłońska, CEO Fundacji Przedsiębiorczości Technologicznej, organizator akceleratora MIT EF CEE.

Celem akceleratora MIT Enterprise Forum CEE jest wsparcie rozwoju najbardziej innowacyjnych startupów naukowo-technologicznych z Europy Środkowo-Wschodniej oraz przyspieszenie komercjalizacji rozwijanych przez nie rozwiązań na rynkach międzynarodowych. W programie tym PZU jest partnerem nie tylko w zakresie cyfryzacji procesów ubezpieczeniowych, ale także procesów medycznych czy optymalizacji mechanizmów biznesowych, oferując szansę na zdobycie wsparcia. Ponadto wybrane startupy mogą pozyskać finansowanie w ramach programu Poland Prize.

PZU Ready for Startups to program współpracy ze startupami w ramach wdrażania innowacji w PZU. Obejmują one różne obszary biznesowe i dotyczą rozwiązań na różnych etapach rozwoju – od wstępnych pomysłów skierowanych do programów akceleracyjnych, po wdrożenia komercyjne poprzedzone krótkim procesem dostosowywania rozwiązań do potrzeb biznesowych.

(AM, źródło: PZU)

#ubezpieczeniowy live: Ubezpieczenia domów i mieszkań – wiosna 2023

0

Zapraszamy na kolejną odsłonę programu #ubezpieczeniowyLIVE, która odbędzie się w czwartek 30 marca w godzinach 13:00–14:30. Tym razem mowa będzie o ubezpieczeniach domów i mieszkań. Partnerem strategicznym programu jest Mondial Assistance.

W programie:

  • Bezgotówkowa likwidacja szkód w home assistance – Agnieszka Nurska-Kaczor, dyrektorka ds. repair in kind Mondial Assistance.
  • Trzy kluczowe wyzwania ubezpieczycieli w ubezpieczeniach mieszkaniowych – Piotr Łoza, dyrektor Departamentu MSP i Klienta Indywidualnego InterRisk.
  • Co jest teraz trendy w ubezpieczeniach mieszkaniowych? – Marcin Błaszczak, specjalista ds. rozwoju produktów i procesów, Zespół Rozwoju Produktów i Badań Rynku UNIQA.

Wydarzenie Facebook

Wydarzenie LinkedIn

 (am)

Do wzmocnienia swojej pozycji warto wykorzystać lokalne media

0
Daniel Trzaskoś

W najbliższych latach do ubezpieczeń trafi wiele nowych osób. Część z nich ze sprzedażą nie tylko produktów ochronnych, ale także w ogóle finansowych wcześniej nie miała do czynienia.

Poza osobami przypadkowymi do sprzedaży ubezpieczeń będą też trafiały takie, którym wrodzony talent sprzedażowy pozwoli z sukcesem zaistnieć w branży. Warto zatem poszukać nowych kanałów promocji i informowania o sobie.

W warunkach zamrożenia gospodarki wiele branż podupadło, a ludzie musieli szukać innego zajęcia. Teraz na to nakłada się inflacja, która podnosi koszty życia i skłania do szukania nowych przychodów. Gdzie? Ze sprzedaży ubezpieczeń oczywiście… „Jest cienko na rynku hipotek? Przecież prowizje ze sprzedaży ubezpieczeń są na wyciągnięcie ręki”, „Masz warsztat samochodowy? Chodź do nas sprzedawać polisy”, „Prowadzisz biuro księgowe? To może dorobisz przy ubezpieczeniach?”…

Sprawne funkcjonowanie może wymagać dodatkowych metod promocji.

Jedna z możliwości

Po pierwsze, i co ważne, w warunkach wysokiej inflacji i rosnących wydatków obecność w lokalnych mediach może nic nie kosztować! Naturalnie w rozumieniu wydanych pieniędzy, bo poświęcić trzeba trochę czasu. Jak to zrobić?

Ubezpieczenia dotyczą wielu aspektów życia i rozwiązują sporo problemów. Wiele z nich ma wymiar regionalny czy lokalny, który może być bramą do redakcyjnej (czyli nieodpłatnej) obecności w lokalnych mediach. Takie portale w naturalny sposób skupiają się na wydarzeniach z niedalekiej okolicy. Odniesienia do nich mogą być dla takich mediów interesujące i warte opublikowania.

Oto kilka przykładów zdarzeń możliwych do wykorzystania w komunikacji ubezpieczeniowej:

  • głośny lokalny wypadek samochodowy może być punktem wyjścia do komentarza pokazującego, jak brawurowa i niezgodna z przepisami jazda może odbić się na wysokości składki (w nawiązaniu do wdrażanego sytemu oceny stylu jazdy kierowcy i większego ryzyka szkód),
  • zakończenie roku szkolonego (uzupełnione np. o informację, ilu uczniów otrzymało promocję do kolejnej klasy w danej miejscowości) jest dobrą okazją do przypomnienia, że tzw. NNW szkolne zapewnia ochronę także na czas wakacji (zatem warto wykupić nowe, jeśli stare się skończyło),
  • duży, opisywany przez media pożar domu czy lokalu usługowego może być punktem wyjścia do komentarza wyjaśniającego, w jakich przypadkach polisa mieszkaniowa chroni przed pożarem, jakie sytuacje mogą być wyłączone czy jak zachować się w razie konieczności likwidacji takiej szkody,
  • lokalna awaria zasilania, np. spowodowana opadami śniegu lub wichurami, to okazja do pokazania, że są polisy, które mogą uratować biznes przedsiębiorcy, który poniósł ogromne straty z powodu przerw w dostawie prądu.

Podobnych zdarzeń jest wiele, a kolejne okazje przynosi po prostu życie czy też otaczająca nas rzeczywistość. Wystarczy tylko mieć otwarte oczy. Oczywiście komentarz ubezpieczeniowy nawiązujący do lokalnych wydarzeń trzeba przygotować i przesłać do lokalnej redakcji, rzadziej zdarza się, że lokalny portal przystaje na propozycję rozmowy i sam spisuje jej treść.

Tekst na portalu znaczy więcej niż reklama

Warto też zwrócić uwagę, że takie komentarze podpisane przez agenta z imienia i nazwiska budują jego ekspercki status. To tzw. personal branding, który jeszcze bardziej eksponuje profesjonalizm i pokazuje różnicę pomiędzy doświadczonym agentem a przypadkową osobą w ubezpieczeniach. Teksty ukazujące się w części redakcyjnej, a nie publikowane jako reklama, mają też większą wartość. Przez lata kontaktu z agresywną reklamą uodporniliśmy się na treści reklamowe. Niżej oceniamy ich wiarygodność lub po prostu ich nie dostrzegamy, podświadomie pomijając je wzrokiem.

Ci, którzy z pisaniem takich komentarzy mają kłopot, czują barierę przed kontaktem z mediami lub po prostu brakuje im na to czasu, mogą skorzystać ze współpracy ze specjalistami od public relations.

Daniel Trzaskoś
dyrektor ds. PR
Brandscope

Likwidacja szkód bez udziału człowieka?

0
dr Róża Błaś

Likwidacja szkód stanowi swego rodzaju sprawdzian dla wdrożonego programu ubezpieczeń. Dlatego też, stojąc na straży wynegocjowanego przez siebie zakresu ochrony, broker ubezpieczeniowy powinien uzgodnić z ubezpieczycielem proces zgłaszania wypadków ubezpieczeniowych. Ma to szczególne znaczenie w przypadku programów affinity, których charakter masowy nieco ogranicza kontrolę w tym zakresie.

Na rynku pojawiają się jednak coraz to nowsze rozwiązania, które pozwalają zoptymalizować procedury wypłaty świadczeń i odszkodowań.

Standardem jest, że ubezpieczyciele proponują różne formy zgłaszania szkód, tj. telefonicznie, e-mailowo, za pośrednictwem formularza internetowego, pocztą tradycyjną czy też osobiście w oddziale. Pandemia Covid-19 przyspieszyła rozwój digitalizacji procesów oraz automatyzacji pracy. W efekcie wzrosło znaczenie wykorzystania automatów i botów. Dało to początek narzędziom, które podnoszą jakość obsługi klienta oraz budują jego lojalność.

Specjalna infolinia rozpozna rozmówcę

Choć infolinia jest powszechnie stosowanym kanałem komunikacji z ubezpieczycielem, to uruchomienie numeru telefonu dla danego segmentu klientów nadal należy do rzadkości. Tymczasem dzięki już specjalistycznym usługom Interactive Voice Response (IVR) możemy zmniejszyć dystans na linii ubezpieczyciel – ubezpieczony oraz wyposażyć klientów w dodatkową wartość, która przyświeca programom affinity.

Przykładowo, identyfikując klienta po jego numerze telefonu, możemy już nie tylko przywitać go spersonalizowanymi informacjami (np. imieniem oraz nazwiskiem, nazwą programu ubezpieczeń), ale także od razu przekierować do właściwego konsultanta.

Nowe technologie przyspieszą likwidację szkód

Coraz częściej ubezpieczyciele decydują się na częściową, a nawet całkowitą automatyzację procesów oceny szkód. Wykorzystując takie technologie, jak na przykład voiceboty, sztuczna inteligencja, blockchain, Big Data, czas likwidacji szkody można skrócić z kilku miesięcy do kilku dni lub nawet 24 godzin.

W pierwszej kolejności osobisty asystent przeprowadza poszkodowanego przez proces fotografowania uszkodzonego przedmiotu ubezpieczenia. Następnie – na podstawie tak uzyskanego materiału obrazowego – AI dokonuje oceny zniszczeń. W ten sposób możemy na przykład wycenić uszkodzenia samochodu czy też ścian zewnętrznych budynku. Przy pomocy sztucznej inteligencji łatwiej również wykryć fraudy lub zapobiec podwójnym wypłatom odszkodowania.

Już samo wystąpienie triggera zapewni uzyskanie rekompensaty

Jeszcze bardziej proklienckim pomysłem zdaje się być automatyczna wypłata świadczenia, która znosi konieczność angażowania w ten proces samych ubezpieczonych. Ma to zastosowanie chociażby w ubezpieczeniach parametrycznych. W ich przypadku o identyfikacji szkody decydują dane wyjściowe uzyskane w wyniku zaawansowanej analityki. Ta ostatnia jest prowadzona w czasie rzeczywistym na podstawie rzetelnych baz danych. Takie podejście zdejmuje z poszkodowanego nie tylko ciężar udokumentowania wypadku, ale nawet jego zgłoszenia.

Opracowując program ubezpieczeń, broker najczęściej koncentruje uwagę na zakresie ochrony ubezpieczeniowej. Wdrażając program affinity, który jest adresowany do klienta masowego, nie należy jednak zapominać o uzgodnieniu dokładnego procesu likwidacji szkód. W celu uczynienia go bardziej przystępnym oraz bezproblemowym dla ubezpieczonych warto rozważyć wdrożenie zautomatyzowanych rozwiązań w tym zakresie. Ich implementacji powinno jednak przyświecać budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, a nie wyłącznie cięcie kosztów w firmie. Niektóre interakcje pomiędzy ubezpieczycielem a ubezpieczonym wymagają bowiem obecności człowieka.

dr Róża Błaś
kierownik ds. programów affinity
Mentor SA

18,424FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie