Blog - Strona 767 z 1420 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 767

Rankomat przekonuje, że warto ubezpieczyć się na wakacje 

0
Źródło zdjęcia: rankomat.pl

Rankomat rozpoczyna sezon wakacyjny nową kampanią promującą ubezpieczenia turystyczne. Przekonuje w niej, że odpowiednio dobrana polisa nie musi być droga, a może zagwarantować zasłużony spokój na urlopie. W roli ambasadora marki po raz kolejny wystąpi Hubert Urbański.

– Nasze badanie pokazuje, że co drugiego Polaka spotkała w czasie wakacji jakaś nieprzyjemność. Co czwarty miał problemy z powodu opóźnionego lotu, co piąty musiał skorzystać z pomocy lekarskiej, a co czternasty doświadczył nieszczęśliwego wypadku lub hospitalizacji. Dlatego, aby w pełni cieszyć się wakacjami, warto odpowiednio się zabezpieczyć. W naszej kampanii ubezpieczeń turystycznych pokazujemy, że taki spokój możemy sobie zapewnić nawet za kilka złotych dziennie, kupując odpowiednią polisę na Rankomat. Nasza porównywarka to także szansa na obiektywne, szybkie i wygodne porównanie zakresu polisy – mówi Dawid Pożoga, CMO Rankomat. 

– Nasi klienci najczęściej na wakacjach boją się kradzieży, nieszczęśliwych wypadków i konieczności pokrycia kosztów leczenia. Warto pamiętać, że karta EKUZ zapewnia jedynie pomoc medyczną na podstawowym poziomie, a za dodatkowe usługi medyczne turysta zapłaci z własnej kieszeni. Także ubezpieczenia oferowane przez biura podróży mogą w wielu przypadkach okazać się niewystarczające. Nasi klienci nie zawsze zdają sobie sprawę z tego, że te rozwiązania nie zapewnią całkowitej ochrony w kontekście ich obaw. Dlatego wspieramy ich w wyborze odpowiedniej polisy, która pokryje koszty leczenia, zabezpieczy bagaż, pomoże w przypadku opóźnionego lotu czy koronawirusowej izolacji lub kwarantanny – wyjaśnia Michał Gołota, Brand Manager Rankomat.  

Kreacje kampanijne można zobaczyć w TV i internecie. Akcja będzie także wspierana przez działania w social mediach. Pierwsze jej elementy zostały opublikowane 6 czerwca.

Spot jest dostępny także na kanale YouTube porównywarki

Zarówno najnowszy, jak i poprzednie spoty bazują na nowej platformie komunikacyjnej Rankomat.

(AM, źródło: Rankomat)

Niebezpiecznie jeżdżący kierowcy zapłacą więcej za OC?

0
Żródło zdjęcia: 123.rf

Od 17 czerwca wchodzą w życie przepisy, na mocy których ubezpieczyciele uzyskają dostęp do informacji o mandatach i punktach karnych kierowców oraz możliwość wykorzystania tych informacji w kalkulacji składki OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń, podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie wyjaśniał, że dzięki temu rozwiązaniu ubezpieczyciele będą mogli ocenić ryzyko towarzyszące danemu kierowcy, „zanim się wydarzy najgorsze”.

W wypowiedzi dla „Dziennika Gazety Prawnej” szef PIU wskazał, że jeśli ktoś jest kierowcą prowadzącym niebezpiecznie, to powinien płacić wyższe stawki OC ppm. Dzięki temu uda się zróżnicować stawki tak, żeby osoby, które jeżdżą niebezpiecznie, płaciły więcej, a osoby, które jeżdżą zgodnie z przepisami, płaciły dużo mniej. Jan Grzegorz Prądzyński przyznał też, że na razie rynek obowiązkowych polis komunikacyjnych jest rentowny, ale bez podwyżek stawek oraz jednoczesnym wzroście liczby wypadków po trzech latach rynek OC ppm. będzie od 3 do 4 mld złotych na minusie.

Więcej

Forsal.pl „Prądzyński: Cena OC komunikacyjnego powinna być zależna od stylu jazdy danego kierowcy”

(AM, źródło: Forsal.pl)

Odc. 187 – Takich polis życiowych chcą Polacy

0

Jakich ubezpieczeń na życie chcą Polacy? O tym w podcaście #RozmowyBezAsekuracji mówi Joanna Walczuk, menedżerka produktu w Nationale-Nederlanden. Rozmawia Aleksandra Wysocka.

Dowiecie się:

  • Co dla klienta tak naprawdę znaczy „szeroki zakres”
  • Czy polisa powinna się zmieniać razem z ubezpieczonym?
  • Ile Polacy są gotowi wydać miesięcznie na ubezpieczenie na życie?

POBIERZ | SUBSKRYBUJ W iTUNES | SUBSKRYBUJ W SPOTIFY

Wydarzenia Miesiąca – Maj 2022

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Zielone światło dla połączenia Allianz i Avivy, robiące furorę ubezpieczenie LUX MED, nowa apka sopockiej ERGO Hestii, edukacyjno-sprzedażowe przedsięwzięcie LINK4, UNIQA oraz nowy nadzorca ubezpieczeń z ramienia KNF – tak przedstawia się lista wyróżnień w majowej odsłonie cyklicznego rankingu „Gazety Ubezpieczeniowej”.

WYDARZENIE MIESIĄCA

Zgoda Komisji Nadzoru Finansowego na połączenie spółek Avivy i Allianz – w uznaniu za bezproblemowe i stosunkowo szybkie pokonanie ostatniej przeszkody na drodze do finalizacji największego ubezpieczeniowego przejęcia w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w 2021 r.

PRODUKT MIESIĄCA

Ubezpieczenie Szpitalne Pełna Opieka opracowane przez LUX MED – dla produktu zapewniającego opiekę szpitalną obejmującą całość leczenia oraz wszystkie procedury z danych obszarów medycznych, a także przyznającego koordynatora opieki szpitalnej, prowadzącego pacjenta od momentu zgłoszenia przez cały proces leczenia w szpitalu.

INNOWACJA MIESIĄCA

Aplikacja mobilna ERGO Hestii AutoWycena 2.0 służąca do samodzielnej wyceny szkód komunikacyjnych – za wprowadzenie narzędzia bazującego na uczeniu maszynowym oraz sztucznej inteligencji, ułatwiającego klientom samodzielną wycenę szkody oraz w uznaniu za pozytywne przyjęcie przez nich, czego dowodem jest 1 tys. użytkowników aplikacji po zaledwie czterech tygodniach jej funkcjonowania.

INICJATYWA MIESIĄCA

Ogólnopolski Test Wiedzy Kierowców opracowany przez LINK4 – w uznaniu dla przedsięwzięcia łączącego w sobie podwójną korzyść dla obu stron. Dla kierowców – możliwość sprawdzenia aktualnego stanu wiedzy na temat przepisów ruchu drogowego oraz uzyskania zniżki w składce. Dla ubezpieczyciela – pozyskanie dodatkowych klientów oraz przyczynienie się do poprawy bezpieczeństwa na drodze, a w konsekwencji – ograniczenia szkodowości.

UBEZPIECZYCIEL MIESIĄCA

UNIQA – za wzbogacenie ubezpieczenia mieszkaniowego Twoje Miejsce o wiele nowych opcji ochrony poszukiwanych przez klientów, np. ubezpieczenie zwierząt domowych, ruchomości poza domem czy instalacji fotowoltaicznych, konsekwentne wzmacnianie zespołu uznanymi i doświadczonymi menedżerami, chwytliwą kampanię marketingową, rekordowo liczną reprezentację ekspertów z takich obszarów, jak ubezpieczenia korporacyjne, grupowe, mieszkalnictwo, affinity na XXIV Kongresie Brokerów, wysoką ocenę relacji z brokerami uzyskaną w badaniu Ipsos oraz konsekwentny wzrost rozpoznawalności marki potwierdzony niezależnymi badaniami Kantar.

CZŁOWIEK MIESIĄCA

Krystian Wiercioch – który objął stanowisko zastępcy przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego, odpowiedzialnego za nadzór nad Pionem Nadzoru Ubezpieczeniowego.

Artur Makowiecki

redaktor portalu www.gu.com.pl

„Zdrowe życie”, czyli razem dla bezpieczeństwa zdrowotnego Polaków

0
Źródło zdjęcia: PZU

3 czerwca prezydent Andrzej Duda zainaugurował „Zdrowe życie” – program poświęcony profilaktyce zdrowotnej, nad którym wraz z małżonką objął patronat. W ramach programu latem i jesienią Polacy będą mogli przeprowadzić bezpłatne badania i skorzystać z konsultacji lekarskich w Mobilnych Strefach Zdrowia. Przedsięwzięcie stanowi podsumowanie prac, jakie od miesięcy toczyły się na forum prezydenckiej Rady ds. Ochrony Zdrowia w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa zdrowotnego Polaków. Jednym z współtwórców programu jest Grupa PZU.

– Wymiernym wskaźnikiem nowoczesności jest średnia długość życia obywateli – podkreślił Andrzej Duda podczas uroczystej inauguracji projektu w Pałacu Prezydenckim. Wyjaśnił, że najlepszym sposobem na podniesienie tej średniej jest profilaktyka.

Jak zaznaczył, bezpieczeństwo militarne i polityczne to nie wszystko. – Niezwykle ważnym rodzajem bezpieczeństwa dla nas wszystkich jest bezpieczeństwo zdrowotne – podkreślił prezydent, dodając, że nie ma wątpliwości, że gdy chorujemy lub choruje ktoś z bliskich, trudno czuć się bezpiecznie. Dodał, że nie można też lekceważyć niepokojących symptomów chorobowych i trzeba kontrolować stan zdrowia.

Projekt „Zdrowe Życie” został przygotowany wspólnie przez Ministerstwo Zdrowia, Ministerstwo Aktywów Państwowych, Narodowy Fundusz Zdrowia oraz Grupę PZU. Honorowym patronatem objęła go para prezydencka. Program zakłada m.in. bezpłatne specjalistyczne badania i konsultacje w Mobilnych Strefach Zdrowia, które wkrótce ruszą w Polskę, edukację zdrowotną oraz promocję programów profilaktycznych.

W dniu inauguracji programu para prezydencka otworzyła przy Pałacu Prezydenckim Mobilną Strefę Zdrowia – chętni mogą tu skorzystać z bezpłatnych badań specjalistycznych i konsultacji lekarskich.

Jak poinformowała Grażyna Ignaczak-Bandych, szefowa Kancelarii Prezydenta RP oraz członkini prezydenckiej Rady ds. Ochrony Zdrowia, analizując stan ochrony zdrowia Polaków po pandemii, rada doszła do trzech konkluzji:

  1. Profilaktyka i zdrowy tryb życia to najważniejsze remedium na rosnącą liczbę zachorowań oraz zgonów spowodowanych chorobami układu krążenia, nowotworami i powikłaniami po cukrzycy.
  2. Bardzo wielu Polaków nie ma świadomości, że choruje i w niewielkim stopniu korzysta z programów profilaktycznych.
  3. Niewystarczający jest poziom edukacji zdrowotnej Polaków, mimo iż ok. 95% decyzji terapeutycznych pacjenci podejmują samodzielnie.

– Sugestie ekspertów były jednoznaczne: potrzebny jest narodowy, kompleksowy, wieloletni program dbania o zdrowie. Konieczne jest pobudzenie aktywności fizycznej Polaków oraz wytworzenie dobrych nawyków w zakresie profilaktyki – podkreśliła Grażyna Ignaczak-Bandych, wyrażając życzenie, by projekt „Zdrowe życie” przełożył się na długie, dobre życie Polaków.

Przewodniczący prezydenckiej Rady ds. Ochrony Zdrowia prof. Piotr Czauderna podkreślił, że projekt skierowany jest do wszystkich Polaków. – Ma zbudować dobry klimat wokół profilaktyki i zdrowego trybu życiu, a także dać możliwość przebadania się – zaznaczył.

– Z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że pierwszy raz sprawy zdrowia mają taką rangę i charakter, że stają się sprawą, która jednoczy wszystkich – mówił podczas inauguracji minister zdrowia Adam Niedzielski– Jednoczy autorytet pary prezydenckiej, działania rządu, działanie polskiego biznesu i wszystkich nas, którzy pracujemy w sektorze medycznym i dbamy bezpośrednio o zdrowie Polaków. Nigdy nie było takiej sytuacji, żeby zdrowie Polaków było wspólną sprawą. Poziom udziału Polaków w badaniach przesiewowych wynosi zaledwie 30% Poprzez projekt „Zdrowe Życie” chcemy pokazać, jak ogromną inwestycją w swoje zdrowie jest profilaktyka – dodał.

Po inauguracji akcji w Warszawie Mobilna Strefa Zdrowia ruszy w Polskę. W wybrane weekendy latem i jesienią w dziewięciu miastach Polski będzie można bezpłatnie zrobić specjalistyczne badania – zmierzyć poziom cukru, ciśnienie krwi, wykonać mammografię, USG płuc, spirometrię czy EKG.

Wicepremier Jacek Sasin wyraził nadzieję, że Mobilna Strefa Zdrowia odwiedzi nie tylko duże miasta. – Jeśli przez tę akcję uda nam się podnieść poziom świadomości Polaków, że zdrowy tryb życia to jest coś, co możemy zrobić dla siebie i dla naszego kraju, to będziemy mieć wszyscy satysfakcję – zaznaczył Jacek Sasin. – Chciałbym podziękować przede wszystkim dwóm paniom, które bardzo aktywnie przygotowywały ten program i mobilizowały nas. To są: pani Grażyna Ignaczak-Bandych z Kancelarii Prezydenta oraz pani Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU. To dwa dobre duchy tego programu – dodał.

W ramach „Zdrowego życia” powołano też organ doradczy przedsięwzięcia: Radę Ekspercką. W jej skład weszło dziesięciu wybitnych polskich lekarzy specjalistów: prof. dr hab. n. med. Jarosław Pinkas, prof. dr hab. n. med. Piotr Czauderna, prof. dr hab. n. med. Tomasz Hryniewiecki, dr n. med. Tomasz Maciejewski, prof. dr hab. Piotr Przybyłowski, dr hab. n med. Agnieszka Mastalerz-Migas, dr hab. Grzegorz Juszczyk, dr n. med. Aleksandra Lewandowska, dr n. med. Marek Migdał oraz dr Michał Sutkowski. Będą oni wspierać uczestników projektu swoją wiedzą i doświadczeniem oraz proponować nowe zadania do realizacji. Członkowie Rady konsultują i rekomendują tematy działań podejmowanych w ramach projektu oraz jego ewaluacji. W roku szkolnym 2022/2023 będą także wspierać organizatorów akcji w zakresie zaopiniowania prac zgłoszonych w konkursie dla szkół klas podstawowych.

Po uroczystej inauguracji projektu „Zdrowe życie” eksperci uczestniczący w spotkaniu w Pałacu Prezydenckim spotkali się na dyskusjach panelowych „Lepiej zapobiegać niż leczyć” oraz „Jak żyć dłużej”. Wzięli w nich udział Aleksandra Agatowska, prezes PZU Życie, i Andrzej Jaworski, p.o. prezesa PZU Zdrowie. Podczas pierwszego panelu dyskutowano o trendach schorzeń i zagrożeń, prewencji, narzędziach poprawy sytuacji zdrowotnej, roli lekarza pierwszego kontaktu. Natomiast podczas drugiego mówiono, jak wypracować nawyki zdrowego stylu życia, na co ma wpływ prawidłowe odżywianie się i aktywność fizyczna.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Sprzedaż ubezpieczeń rośnie, rentowność rynku spada

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Pod względem sprzedażowym pierwszy kwartał był bardzo udanym okresem dla krajowych ubezpieczycieli. Coraz wyraźniej widać jednak, że zakłady odczuwają skutki niekorzystnego otoczenia gospodarczego, które odbijają się na ich rentowności – wynika z danych przedstawionych przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Z dokumentu zatytułowanego „Biuletyn Kwartalny. Rynek ubezpieczeń I/2022” wynika, że przez pierwsze trzy miesiące obecnego roku ubezpieczyciele zebrali w sumie 18 146,11 mln zł składek brutto. Była to kwota o 2,89% wyższa od 17 637,11 mln zł uzyskanych w analogicznym okresie 2021 r. Suma odszkodowań i świadczeń wypłaconych brutto przez zakłady wzrosła o 12,62% r/r – z 10 242,51 mln zł do 11 535,31 mln zł. Wynik techniczny rynku ubezpieczeń w kwocie 1270,49 mln zł był o 12,33% niższy od odnotowanego na koniec I kw. ub.r., tj. 1270,49 mln zł, natomiast zysk netto zmniejszył się w ciągu 12 miesięcy o aż 31,98%  – z 1133,64 mln zł do 771,07 mln zł.

Według danych Komisji w I kwartale 2022 r. ubezpieczyciele życiowi zebrali 5249,32 mln zł, co było wynikiem o 5,54% słabszym niż 5557,34 mln zł zebrane w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przez trzy miesiące obecnego firmy z działu I wypłaciły w sumie 5287,89 mln zł odszkodowań i świadczeń brutto – o 10,75% więcej niż na koniec marca 2021 r. (4774,54 mln zł). Mimo to wynik techniczny działu I był lepszy niż przed rokiem i wyniósł 534,09 mln zł, wobec 527,28 mln zł na koniec marca 2021 r. (+1,29% r/r). Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku wyniku finansowego netto, który uplasował się na poziomie 365,24 mln zł, wobec 365,24 mln zł rok wcześniej (+9,87% r/r). Z drugiej strony warto jednak mieć na uwadze, że tegoroczny rezultat był o ponad 200 mln zł gorszy od odnotowanego na koniec marca 2020 r.

Z kolei kwartalny przypis składki ubezpieczycieli majątkowych uplasował się na poziomie 12 896,79 mln zł – o 6,76% wyższym od 12 079,77 mln zł zebranych w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Komunikacja z minimalnym wzrostem

Segment ubezpieczeń komunikacyjnych wypracował 6376,1 mln zł składek brutto. Rok wcześniej jego rezultat uplasował się na poziomie 6095,58 mln zł, co oznacza wzrost o 4,6% r/r. Na dzień 31 marca 2022 r. wynik sprzedażowy w ubezpieczeniach z gr. 10 (OC posiadaczy pojazdów lądowych) wyniósł 3743,02 mln zł, wobec 3716,2 mln zł w I kw. 2021 r. Oznacza to, że zakłady ubezpieczeń zwiększyły sprzedaż obowiązkowych polis komunikacyjnych w stosunku do wyniku sprzed 12 miesięcy o 0,72%. Z kolei z ubezpieczeń autocasco (gr. 3) zebrano 2633,08 mln zł składek – o 10,66% więcej niż przed rokiem (2379,38 mln zł).

AC rentowniejsze, w OC coraz słabiej

Z raportu KNF wynika ponadto, że w I kwartale tego roku znacząco poprawił się wynik techniczny segmentu komunikacyjnego (OC+AC). Łączny rezultat z działalności bezpośredniej w ubezpieczeniach z grup 3 i 10 wyniósł 299,68 mln zł, o 4,8% więcej od 214,22 mln zł uzyskanych na koniec marca 2020 r. Była to w głównej mierze zasługa znaczącej poprawy rentowności technicznej w AC. Wynik techniczny w gr. 3 uplasował się bowiem na poziomie 187,69 mln zł – o 55,61% wyższym od ubiegłorocznych 120,61 mln zł. Ten rezultat pozwolił zniwelować negatywne skutki spadku w OC ppm. Wynik techniczny w tym segmencie spadł bowiem ze 184,44 mln zł po I kwartale ub.r. do kwoty 120,61 mln zł raportowanych na dzień 31 marca 2022 roku (-28,43% r/r).

W raporcie KNF podano również, że po trzech miesiącach tego roku łączna kwota odszkodowań i świadczeń wypłaconych z ubezpieczeń komunikacyjnych wyniosła 3997,73 mln zł. To o 4,79% więcej niż przed rokiem (3815,11 mln zł). Z polis z gr. 10 wypłacono 2435,72 mln zł z (2368,37 mln zł rok wcześniej, +2,84% r/r). Z kolei wypłaty z autocasco sięgnęły 1562,01 mln zł – o 7,97% więcej niż na koniec marca 2021 r., tj. 1446,74 mln zł.

Mniej wypłat w majątku

Po 3 miesiącach 2022 r. wynik techniczny dla całego rynku wyniósł 579,7 mln zł, wobec 743,21 mln zł rok wcześniej (-22% r/r). W I kw. tego roku zakłady majątkowe wypłaciły brutto 5467,97 mln zł odszkodowań i świadczeń, o 14,25% więcej niż na koniec marca ub.r., kiedy to wartość zaspokojonych roszczeń wyniosła 5467,97 mln zł.

Zysk netto rynku majątkowego wyniósł 369,75 mln zł, o 51,78% mniej niż rok wcześniej (768,4 mln zł).

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Gala multiagentów PZU

0
Wszyscy laureaci

Za nami Gala Multiagentów PZU, zorganizowana w tym roku pod hasłem „W rytmie sukcesu”. Piątek 13 maja okazał się datą wyjątkowo szczęśliwą dla najlepszych multiagentów oraz pracowników Biura Sprzedaży Multiagencyjnej i Brokerskiej, którzy świętowali rekordowe wyniki wypracowane w 2021 r. Wydarzenie prowadzone przez dobrze znanego z ubiegłych lat Tomasza Kammela odbyło się w Łodzi.

Zarząd PZU reprezentowali: Małgorzata Kot, Krzysztof Szypuła oraz Andrzej Jaworski. Obecni byli prezes LINK4 Agnieszka Wrońska oraz Michał Chyczewski, członek zarządu LINK4 odpowiedzialny za sprzedaż, a także wielu zaproszonych gości.

Rosną prowizje odnowieniowe

Gospodarzem wieczoru był Maciej Woliński, dyrektor Biura Sprzedaży Multiagencyjnej i Brokerskiej PZU. W swojej prezentacji podsumował historycznie najwyższe wyniki sprzedażowe oraz podziękował zebranym za przyczynienie się do wspólnego sukcesu.

Najwięcej emocji wśród obecnych wywołała informacja o podwyższeniu prowizji odnowieniowej za polisę OC.

Słuchamy uważnie głosu naszych partnerów biznesowych. Podczas spotkań Grupy Konsultacyjnej wskazywaliście temat odnowień jako ważny, dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie zmian – powiedział Maciej Woliński.

PZU stawia również na życie

Zebrani na Gali goście mogli się też zapoznać z nowymi produktami oraz nową strukturą terenową, która ma jeszcze bardziej usprawnić wsparcie i efektywność działań Biura. Mówiąc o celach na najbliższe miesiące, Maciej Woliński podkreślał:

Chcemy się wspólnie z wami dynamicznie rozwijać.

Dziękował też za dwucyfrową dynamikę przypisu. Wśród planów istotne miejsce zajęła sprzedaż ubezpieczeń na życie oraz ubezpieczeń majątkowych.

Niemożliwe nie istnieje!

Gościem specjalnym Gali była podróżniczka i dziennikarka Martyna Wojciechowska, która przykładem własnych osiągnięć dowodziła, że niemożliwe nie istnieje. Zachęcała, żeby podążać za ciekawością i stawiać sobie ambitne cele. Podkreślała też rolę pracy w zgranym zespole, ponieważ bez pomocy innych nie da się zdobywać najwyższych szczytów.

Każdy z gości w prezencie otrzymał książkę Martyny Przesunąć horyzont, z autografem podróżniczki.

Nagrody dla najlepszych

Pamiątkowe statuetki otrzymało 110 multiagentów w podziale na multiagencje lokalne i wieloobszarowe według kategorii: Kluczowy Partner PZU i Strategiczny Partner PZU.

Laury otrzymali również pracownicy – zwycięzcy konkursu „Bądź Najlepszy 2021”. Pojawiła się też nowa kategoria wyróżnień Otwarci na PZU Życie, którymi uhonorowano sześć multiagencji.

Serdeczne gratulacje oraz podziękowania za zaangażowanie, ciężką pracę i spektakularne wyniki złożyła wszystkim nagrodzonym oraz pracownikom członkini zarządu PZU Małgorzata Kot.

Saltus Ubezpieczenia: Na co stawiamy w ubezpieczeniach dla firm i instytucji?

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ubezpieczenia dla firm i instytucji to niezwykle dynamicznie reagujący na zmiany obszar rynku. Dlatego zapewnienie ubezpieczonym skutecznej ochrony stanowi nie lada wyzwanie i wymaga dużej elastyczności. Jak widzimy najważniejsze potrzeby klientów i na co obecnie stawiamy w Saltus Ubezpieczenia?

Oferta Saltus Ubezpieczenia dla firm i instytucji składa się z wielu elementów. Proponujemy skuteczną ochronę, dopasowaną do indywidualnych potrzeb, zarówno w ramach ubezpieczeń majątkowych, jak i osobowych. Dzięki temu zapewniamy spokojny sen pracodawcom i pracownikom.

W ubezpieczeniach zdrowotnych: na profilaktykę

W myśl przepisów medycyna pracy powinna zapewniać nie tylko dostęp do badań wstępnych, kontrolnych i okresowych, ale też stałą profilaktykę pod kątem problemów zdrowotnych wynikających z charakteru i środowiska pracy. To obowiązek ustawowy.

Dlatego Saltus Ubezpieczenia proponuje Pracownicze Programy Profilaktyczne – to zestawy nielimitowanych badań i konsultacji lekarskich wspierających szybkie wykrycie i pokonanie najważniejszych problemów zdrowotnych. Obecnie mamy w ofercie 11 takich programów. Są to:

  • Profilaktyka kardiologiczna (w dwóch wariantach) – zapewnia przede wszystkim szybki dostęp do konsultacji kardiologicznych oraz najważniejszych badań, jak EKG, ECHO Serca, Holter RR, czy koniecznych badań laboratoryjnych, a także wsparcie w razie hospitalizacji.
  • Profilaktyka onkologiczna – oprócz konsultacji z kluczowymi specjalistami pracownicy mają dostęp do najważniejszych badań obrazowych oraz markerów nowotworowych, a także wsparcia onkopsychologa.
  • Profilaktyka neurologiczna – jej zadaniem jest zarówno szybkie wykrycie ewentualnych problemów neurologicznych, jak i walka ze skutkami ewentualnego udaru mózgu. Dlatego ubezpieczeni mają zapewniony m.in. dostęp do tzw. diagnostyki ciężkiej oraz dodatkowe wsparcie w razie hospitalizacji.
  • Profilaktyka chorób układu oddechowego – to zestaw podstawowych konsultacji i badań pulmonologicznych, w tym RTG klatki piersiowej i CT płuc.
  • Profilaktyka diabetologiczna – obejmuje nielimitowane konsultacje i telekonsultacje lekarskie u diabetologa, internisty, kardiologa oraz okulisty. Ponadto w programie przewidziano także nielimitowane badania laboratoryjne, niezbędne w profilaktyce i leczeniu cukrzycy.
  • Profilaktyka nabytych wad postawy – w ramach programu ubezpieczeni mają stały dostęp do porad ortopedy i neurologa oraz takich badań jak MR czy RTG poszczególnych odcinków kręgosłupa.
  • Profilaktyka nabytych wad wzroku – to zestaw konsultacji okulistycznych oraz najważniejszej diagnostyki, na którą składają się m.in. OCT, GDX oraz podstawowe badanie dna oka czy ostrości widzenia.
  • Profilaktyka nabytych wad słuchu – zapewnia dostęp do konsultacji otolaryngologicznych oraz badań i zabiegów takich, jak audiometria, płukanie ucha czy zatok oraz usuwanie ciała obcego.
  • Profilaktyka następstw urazów – jest to program skierowany praktycznie do wszystkich ubezpieczonych, ponieważ wypadek może zdarzyć się każdemu, a zapewniany przez Saltus zestaw świadczeń obejmuje, oprócz konsultacji i badań, także pakiet 20 zabiegów rehabilitacyjnych po urazach układu kostno-stawowego.
  • Profilaktyka epidemiologiczna – cały czas nie wiemy dokładnie, jaki długofalowy wpływ na zdrowie ma zarażenie koronawirusem, dlatego Saltus Ubezpieczenia zapewnia nielimitowane konsultacje z odpowiednimi specjalistami oraz badania, konieczne w profilaktyce i leczeniu następstw po przechorowaniu Covid-19, czyli m.in.: RTG płuc, EKG, tomografię komputerową płuc (HRCT) i echo serca.

Tworzymy też indywidualne programy dopasowane do specyfiki danej branży, a nawet konkretnego klienta, np. dla rolników, pracowników ochrony.

Jak widać, podchodzimy kompleksowo do utrzymania pracowników w jak najlepszym zdrowiu. Co więcej, nasze programy profilaktyczne to tylko część świadczeń, jakie jesteśmy w stanie zapewnić pracownikom, zarówno w ramach medycyny pracy, jak i poza nią.

Xenia Kruszewska

W ubezpieczeniach na życie: na powrót do zdrowia

Większość osób ceni sobie przede wszystkim dostęp do opisanych wyżej ubezpieczeń zdrowotnych, ponieważ zapewniają świadczenia, z których częściej korzystamy w porównaniu z polisami na życie. Ale co w sytuacji, gdy dotknie nas poważniejsza choroba, gdy dojdzie do wypadku, wymagającego hospitalizacji i długotrwałego powrotu do zdrowia?

Jeśli pracodawca chce zapewnić pracownikom kompleksowy program ochrony zdrowia, powinien uwzględnić w nim zarówno ubezpieczenie zdrowotne, jak i na życie.

Oto część świadczeń przewidzianych w ubezpieczeniu VERTUS Życie i Zdrowie proponowanym przez Saltus Ubezpieczenia, które pomogą szybko wrócić do zdrowia.

  • Dodatkowe konsultacje i badania specjalistyczne – w ramach umów dodatkowych (których jest do wyboru łącznie 62) ubezpieczony może mieć zapewniony dostęp do konsultacji specjalistycznych, a także do powtórnej opinii medycznej. W naszej ofercie uwzględniliśmy także dostęp do konsultacji psychologicznych. Zapewniamy również dostęp do najważniejszych badań diagnostycznych, w tym tzw. diagnostyki ciężkiej.
  • Wsparcie w razie hospitalizacji – w razie hospitalizacji trwającej co najmniej trzy dni naszym ubezpieczonym przysługuje odszkodowanie za każdy dzień pobytu w szpitalu. Ponadto, dajemy możliwość uwzględnienia w umowie ubezpieczenia pokrycia kosztów transportu medycznego, a także noclegów bliskiej osoby (gdy leczenie odbywa się daleko od domu lub potrzebne jest stałe wsparcie chorego). Równocześnie, w razie konieczności, możemy też zapewnić opiekę nad osobami niesamodzielnymi.
  • Rehabilitacja – czasem ciężkie zachorowanie lub nieszczęśliwy wypadek oprócz hospitalizacji wymagają również dłuższego powrotu do zdrowia w warunkach domowych. W takim przypadku możemy zapewnić dostawę sprzętu rehabilitacyjnego, leków czy posiłków. Możemy też pokryć koszty domowych wizyt pielęgniarskich i lekarskich, sesji rehabilitacyjnych, a także konsultacji z fizjoterapeutą czy dietetykiem.
  • Odszkodowanie za utratę zdolności do pracy – wypadek czy ciężka choroba sprawiają również, że musimy na jakiś czas zrezygnować z pracy zawodowej. Dlatego osoby, które czasowo czy trwale utraciły zdolność do wykonywania działalności zarobkowej, mogą liczyć na odszkodowanie w ramach polisy.

Odpowiednie połączenie grupowej umowy ubezpieczenia zdrowotnego i na życie w jednym programie może skutkować znacznie szerszą ochroną. Co więcej, będzie ona też zapewne atrakcyjna cenowo dla ubezpieczonych. W końcu składka za ubezpieczenie grupowe zawsze będzie niższa od umowy indywidualnej o podobnym zakresie.

Agata Kozieł

W ubezpieczeniach mienia i OC: na kompleksowy zakres ochrony

Nasze ubezpieczenia opracowane zostały na podstawie wszystkich dostępnych na rynku formuł, tj. od ryzyk nazwanych, jak również w formie ubezpieczenia od wszystkich ryzyk. Poza ubezpieczeniami mienia, w tym sprzętu elektronicznego, nasza oferta obejmuje profesjonalne ubezpieczenie utraty zysku (BI) na podstawie szkody w mieniu od wszystkich ryzyk – w ramach Sekcji II Ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk (ALL RISKS) lub w uproszczonej postaci „Klauzuli zwiększonych kosztów” – w ramach Pakietu LABORUS.

Szczególną kategorię mienia możemy ubezpieczyć w przeznaczonym dla niej produkcie – Ubezpieczenie maszyn i urządzeń przedsiębiorstwa (MB).

Ponadto, nasza oferta zawiera szerokie spektrum ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą. Poza standardowym ubezpieczeniem odpowiedzialności cywilnej przedsiębiorstwa (OC) oferujemy wybrane ubezpieczenia zawodowe, w tym obowiązkowe.

Sukcesywnie poszerzamy naszą ofertę ubezpieczeń dla przedsiębiorców i jednostek samorządu terytorialnego o ubezpieczenia odnawialnych źródeł energii, jak np. ubezpieczenia instalacji fotowoltaicznych (w przygotowaniu). Naszych klientów wspomagamy także oceną techniczną zapewnianą przez wykwalifikowanego risk inżyniera.

Dodatkowo, w Saltus Ubezpieczenia funkcjonuje specjalny zespół zajmujący się ubezpieczeniami zamawianymi w trybie zamówień publicznych przez jednostki samorządu terytorialnego.

Xenia Kruszewska
dyrektorka Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych

Agata Kozieł
dyrektorka Działu Ubezpieczeń Korporacyjnych

Global Medical Assistance – niezależny program pomocy medycznej

0
Michał Makarczyk

Rozmowa z Michałem Makarczykiem, prezesem Global Assistance Polska

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Dużo się mówi ostatnio o Global Medical Assistance – nietypowym produkcie w kategorii asysty medycznej, Wy stawiacie na oferowanie go niezależnie, jako element oferty, którą Wasz partner może zapewnić swoim docelowym klientom, kontrahentom lub pracownikom…

Michał Makarczyk: – Usługi z zakresu assistance medycznego nie są niczym nowym na polskim rynku. Najczęściej jednak funkcjonują jako dodatek „zaszyty” w podstawowych ubezpieczeniach – życiowych, turystycznych, zdrowotnych, mieszkaniowych czy nawet komunikacyjnych. Można więc zaryzykować stwierdzenie, że jest to produkt powszechny, bo wielu ubezpieczonych ma go najczęściej w limitowanej formie, lecz z niego nie korzysta albo korzysta stosunkowo rzadko.

Klienci w dużej części nie mają świadomości posiadania takiego produktu w swojej polisie. Przyzwyczajeni są do myślenia o ubezpieczeniu w kategorii zapewnienia pomocy finansowej, a nie realizacji konkretnych usług. Co więcej, tzw. darmowe dodatki w percepcji wielu ubezpieczonych niekoniecznie przekładają się na realne świadczenie. Dlatego promujemy Global Medical Assistance jako samodzielny produkt. Samodzielne ubezpieczenie w zakresie asysty medycznej komunikowane przez ubezpieczającego powoduje, że ubezpieczony ma świadomość zakresu produktu i będzie z niego korzystał.

Tym bardziej że jest to usługa ułatwiająca życie ubezpieczonego…

– W Polsce w ciągu roku około 100 tys. osób jest poszkodowanych w wypadkach drogowych, w wypadkach w miejscu pracy czy doznaje urazów w domu. Rocznie zespoły ratownictwa medycznego udzielają prawie 2,8 mln świadczeń zdrowotnych w miejscu zdarzenia, w tym w wyniku nagłego zachorowania, a z doraźnej pomocy medycznej w trybie ambulatoryjnym korzysta prawie 3,2 mln osób (dane z GUS i policji, przyp. red.). To są przykłady tego, jak znakomitym ułatwieniem jest assistance medyczny, który gwarantuje realną i szybką pomoc w przypadku nagłego zachorowania czy nieszczęśliwego wypadku.

Na polskim rynku od paru lat obserwujemy też rosnące zainteresowanie szeroko rozumianymi produktami zdrowotnymi. Pandemia dodatkowo wzmocniła ten trend. Jak podaje PIU, na koniec 2021 r. Polacy wydali na prywatne ubezpieczenia zdrowotne ponad 1 mld zł, o 15% więcej niż w porównywalnym okresie rok wcześniej. O 17% (do 3,8 mln) wzrosła liczba zakupionych polis tego rodzaju. To, czego szukają Polacy, to łatwiejszy dostęp do lekarzy, szybka diagnostyka i atrakcyjna cena świadczeń medycznych. Pakiety medyczne należą też do najważniejszych benefitów pracowniczych.

W ramach benefitów pracownicy najczęściej dostają ofertę abonamentu medycznego lub ubezpieczenia zdrowotnego. Czy assistance medycznym można się wyróżnić w tym segmencie? Na czym polega atrakcyjność Waszego produktu?

– Global Medical Assistance może wydawać się tańszą wersją abonamentu medycznego czy ubezpieczenia zdrowotnego. W rzeczywistości trudno porównywać te produkty, bo mają odmienną specyfikę. Rolą Global Medical Assistance jest zapewnienie podstawowej pomocy w trudnych chwilach, a nie stałej opieki zdrowotnej.

Miesięcznie kosztuje on mniej niż jednorazowa wizyta w ambulatorium, a oferuje znacznie więcej świadczeń. Roczne koszty programu nie przekraczają odpowiednika miesięcznej składki ubezpieczenia zdrowotnego. Tym samym za naprawdę niewielkie pieniądze organizujemy i udzielamy pomocy w przypadku nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku, także komunikacyjnego.

Program jest oferowany B2B, a składkę pokrywa ubezpieczający. Mówimy jednak o niskich kosztach, które nie obciążają nadmiernie budżetu, za to podnoszą atrakcyjność asysty medycznej jako składowej produktu finansowego lub benefitów pracowniczych. Zwiększają też atrakcyjność oferty własnej ubezpieczającego.

Elastyczna, modułowa konstrukcja naszego programu odpowiada na konkretne potrzeby klienta końcowego. Nasi partnerzy oczekują otwartego podejścia do dopasowania oferty zgodnie z ich oczekiwaniami, w tym finansowymi. Nie chodzi więc o tzw. worek, w którym zmieścimy wszystko, ale o pakiet usług skonfigurowany dla danego kontrahenta.

Skoro jesteśmy przy zakresie, na co może liczyć klient docelowy w ramach Global Medical Assistance?

– Oczywiście w ramach naszego produktu organizujemy i pokrywamy koszty wizyty lekarza pierwszego kontaktu (także po nagłym zachorowaniu) oraz wizyty pielęgniarki. Zapewniamy pomoc w przypadku nieszczęśliwego wypadku. Zajmujemy się organizacją i opłatą transportu medycznego, opieki nad dziećmi i osobami niesamodzielnymi w przypadku dłuższego pobytu w szpitalu osoby ubezpieczonej, dowozimy leki.

Mocnym elementem naszej oferty jest szeroki pakiet rehabilitacyjny, który często jest pomijany w abonamentach medycznych czy ubezpieczeniach zdrowotnych, szczególnie w ich wersjach podstawowych, a te są przecież najpopularniejsze na rynku. Nasze usługi rehabilitacyjne obejmują między innymi fizjoterapię indywidualną lub grupową oraz wiele zabiegów, w tym między innymi elektrostymulację, zabiegi elektromagnetyczne o wysokiej częstotliwości, terapie ultradźwiękami, laseroterapię czy prądy interferencyjne. Załatwiamy też wypożyczenie lub kupno sprzętu rehabilitacyjnego.

Kolejnym istotnym elementem Global Medical Assistance jest pomoc psychologiczna, która obejmuje w określonych przypadkach wsparcie m.in. w leczeniu stresu pourazowego, który obecnie jest problemem o wiele bardziej powszechnym, niż nam się wydaje. Kojarzy się z traumatycznymi doświadczeniami wojennymi, ale dopada też osoby, które były świadkiem wypadku, śmierci, katastrofy lub które są poddane długotrwałemu stresowi.

Pandemia znacząco wpłynęła na zainteresowanie Polaków swoim zdrowiem. Niestety publiczna służba zdrowia w mniejszych miejscowościach nie zawsze się sprawdza… W jaki sposób Global Medical Assistance może wypełnić tę lukę?

Stoi za nami sprawdzona sieć placówek medycznych i obsługowych. Korzystamy z 2700 placówek w 446 miejscach w całej Polsce. Na co dzień współpracujemy z ponad 15,5 tys. lekarzy specjalistów i obsługujemy ponad 70 tys. spraw medycznych rocznie. Takie zaplecze sprawia, że zapewniamy odpowiednią obsługę, by w pełni zrealizować nasze zobowiązania. Za przykład niech posłużą usługi rehabilitacyjne. Średnio czas oczekiwania na zabiegi rehabilitacyjne w ramach NFZ wynosi 3,3 miesiąca. W ramach naszego ubezpieczenia na rehabilitację czeka się maksymalnie dziesięć dni.

Jak na Wasz produkt reagują brokerzy czy agenci? Mają być doradcami w zakresie benefitów pracowniczych?

– Stworzyliśmy praktyczną usługę dodatkową, którą możemy i chcemy oferować jako niezależny program assistance bezpośrednio pod naszą marką lub marką partnera. Broker może u nas grupowo ubezpieczyć swoich kontrahentów w zakresie asysty medycznej i w ten sposób uzupełnić podstawowe usługi, które oferuje, i odróżnić się od konkurencji. Global Medical Assistance może też być uzupełnieniem programu ubezpieczeniowego czy produktu finansowego dla klienta końcowego oraz składnikiem benefitów pracowniczych.

Bezpośrednio naszymi partnerami są dystrybutorzy i klienci firmowi, którzy występują w roli ubezpieczających. Z punktu widzenia klienta docelowego nasz program asysty medycznej jest skierowany do firm, które poszukują podstawowej opieki medycznej dla swoich pracowników lub klientów. Dlatego ubezpieczającym może być biznes, do którego możemy dotrzeć samodzielnie lub przez pośredników – także broker może ubezpieczyć grupowo swoich klientów w zakresie assistance medycznego.

Global Medical Assistance jest też ubezpieczeniem affinity, odpowiednim dla wielu partnerów nieubezpieczeniowych: banków, dystrybutorów sprzętu medycznego, sieci medycznych czy dystrybutorów różnych kart klientów.

Na jaki sposób dystrybucji stawiacie?

Jesteśmy otwarci na współpracę z brokerami w zakresie różnych modeli B2B/B2B2C dotarcia do klienta docelowego. Obecnie, w ramach poszerzania naszej działalności, możemy oferować produkty także bezpośrednio jako agent ubezpieczeniowy.

Liczymy, że dzięki wsparciu brokerów i innych pośredników będziemy popularyzować usługi asysty medycznej. Zapewniamy też sprawny proces obsługowy i możliwość objęcia ochroną bez zbędnych formalności. Oferujemy potrzebny produkt w atrakcyjnej cenie.

Jakoś czy jakość na rynku brokerskim?

0
Źródło zdjęcia: Certo Broker

W tym roku skończyliśmy jako Certo Broker pięć lat na rynku brokerskim. Jesteśmy bardzo dumni z tego, co udało nam się stworzyć, mimo że ostatnie lata to bardzo trudny czas dla przedsiębiorców. Gdy powstawaliśmy, dawano nam sześć miesięcy do przeżycia. Pobiliśmy to już dziesięciokrotnie i nie zamierzamy się zatrzymywać.

Niedawno redaktorka naczelna „Gazety Ubezpieczeniowej” spytała nas: Płakać czy rosnąć? Jak sobie radzicie z aktualną sytuacją?

Jako Certo Broker stawiamy przede wszystkim na wysoką jakość świadczonych usług. Jesteśmy przekonani, że to właśnie jakość i profesjonalizm są w stanie rozwijać biznes brokerski oparty na wieloletnich współpracach. Postanowiliśmy podzielić się naszymi spostrzeżeniami z dwóch punktów widzenia.

Oto, na co zwraca uwagę Marta.

Marta Zdzińska

Przemyślane programy

W ostatnich latach dynamicznie zmienia się sytuacja, zmieniają się obawy pracowników, zmieniają się potrzeby w zakresie ochrony życia i zdrowia – mieliśmy pandemię, zostały wprowadzone zmiany związane z Nowym Ładem, u naszych sąsiadów trwa wojna, mamy rekordową inflację, która się nie zatrzymuje. Wszystkie te czynniki powinny wpływać na nasze podejście do programów ubezpieczeniowych.

Zmiany w programach powinny sprawiać, że będą one odpowiadały na realne obawy pracowników. To powinno być naszym, brokerskim zadaniem, kiedy pojawiamy się u klienta. Dopasowanie zakresu ochrony do specyfiki firmy lub branży, struktury wiekowo-płciowej, wymaga dokładnego przemyślenia i omówienia zapytania z klientem. Często wymaga to od nas również wyedukowania klienta, wskazania mu istotnych elementów oferty i ich wpływu na końcową cenę.

Jest to niestety czasochłonne i nie pozwala na szybką modyfikację, dorzucenie kurtażu i biegnięcie do kolejnego tematu. Jednak jestem przekonana, że właśnie takie podejście daje solidny fundament na długoletnie partnerstwo oparte na wzajemnym zaufaniu.

Zaangażowanie wdrożeniowe

Temat, na który w Certo Broker od początku działalności kładziemy bardzo duży nacisk. Jakiś czas temu rozpoczęliśmy współpracę z nową osobą po stronie jednego z ubezpieczycieli. Spotkaliśmy się, żeby szczerze porozmawiać, czego obie strony oczekują od siebie i jak pracują. Gdy przedstawiłam, jak działamy, jak przeprowadzamy wdrożenie – bo to my jako Certo przygotowujemy ulotki, plakaty, stronę informacyjną, prowadzimy webinary, przeprowadzimy prezentacje u klienta – usłyszałam: „Ale to co my mamy robić? Bo standardowo to my robimy te wszystkie rzeczy”.

No właśnie, czy nie po to klient współpracuje z brokerem, aby móc w pełni oddać te sprawy w jego ręce z przekonaniem, że to my wykonamy pracę informacyjną i edukacyjną na rzecz pracowników? Czy to nie my jesteśmy tym doradcą, który powinien o programie opowiedzieć, skoro to my ten program tworzyliśmy i wiemy, dlaczego wygląda tak, a nie inaczej?

Rozpieszczamy naszych klientów i przyzwyczajamy do najwyższej jakości usług brokerskich, a to sprawia, że relacje, które nawiązujemy, są wieloletnie.

Innowacyjne podejście – bądźmy zauważalną wartością dodaną

Na rynku ubezpieczeń na życie możemy często usłyszeć: „Młodzi nie chcą się ubezpieczać”. To jest zdanie, które usprawiedliwia niską partycypację albo brak ubezpieczenia na życie w firmie. Jak już wielokrotnie mówiłam, nie zgadzam się z tymi opiniami.

Po pierwsze, może być tak, że program ubezpieczeniowy nie daje młodemu pracownikowi w jego odczuciu wartości dodanej, więc nie widzi on sensu, żeby z takiego ubezpieczenia korzystać.

Po drugie, warto zająć się formami komunikacji, które są stosowane na rynku, i zastanowić się, czy w ten sposób skutecznie komunikujemy się z najmłodszym pokoleniem pracowników. Długie, kilkustronne materiały informacyjne, drukowane ulotki czy 1,5-godzinne webinary to nie jest droga komunikacji, która ma szanse powodzenia.

My od paru już lat dajemy naszym klientom strony informacyjne, które są naturalnym miejscem poszukiwania treści dla młodych pracowników. Pozwalają pracownikowi poznać kluczowe elementy oferty, znaleźć dokumenty ze szczegółowymi zapisami, jeżeli tego potrzebuje, a także daje możliwość kontaktu z opiekunem po stronie brokera.

Jestem z tych stron niesamowicie dumna, ponieważ każda kolejna jest coraz lepsza, a w sytuacji, w której ubezpieczyciel dostarcza rozwiązanie przystępowania online, strona ta staje się miniaplikacją do przystępowania z dostarczoną przez nas częścią informacyjną. Dla klientów otrzymanie takiej strony jest standardowym elementem naszej obsługi, niezależnie czy klient zatrudnia 9, 50 czy 200 osób.

Relacje oparte na szacunku

Szacunek i wzajemne zaufanie to dla mnie niezwykle ważne elementy we współpracy biznesowej. Współpraca z ludźmi, którym ufamy, daje i nam, i klientom poczucie bezpieczeństwa.

Dokładnie na tych samych wartościach opieramy współpracę z ubezpieczycielami, z którymi relacje są niezwykle ważne. Jesteśmy wymagającym partnerem dla ubezpieczycieli, ale jakości wymagamy zarówno od dostawców, jak i całego zespołu Certo Broker.

Czego wymagamy od ubezpieczycieli? Przede wszystkim dobrej oferty i otwartego, elastycznego podejścia do przygotowywanych programów, nietypowych zapisów i innowacyjności. Resztę pracy bierzemy na siebie.

A to zauważa Daniel.

Daniel Zdziński

Zróżnicowanie programów

Kiedy rozpoczynałem swoją pracę w firmie brokerskiej, najważniejszym elementem wskazywanym przez wszystkich w zespole były dobre znajomości. Teoretycznie to wystarczało, żeby przejąć klienta. Nikt nie zwracał uwagi na zawartość merytoryczną programów ubezpieczeniowych, szczególnie w ubezpieczeniach na życie.

Trwało takie powszechne przekonanie, że skoro mowa o ubezpieczeniach grupowych, to wszyscy mają jeden program, posiadanie dwóch programów ze zróżnicowanymi sumami ubezpieczenia to już było prawie szaleństwo i wszystko się super kręciło.

Nikt się nie zastanawiał, czy można lepiej, inaczej. Ubezpieczyciele twierdzili, że każde różnicowanie programów to element antyselekcji, że przeczy idei ubezpieczeń grupowych, aktuariusze twierdzili oczywiście, że jest to niewykonalne. Ale jak wiadomo, świat się zmienia i rzeczywistość ubezpieczeniowa wokół również. To, co jeszcze kilkanaście lat temu było niewykonalne, dzisiaj staje się realną potrzebą rynku.

Byliśmy pierwszą firmą brokerską, która zaczęła wprowadzać rozbudowane programy ubezpieczeniowe, dające pracownikom możliwość wybrania zakresu ubezpieczenia, który z jednej strony zabezpiecza różne potrzeby ubezpieczeniowe, a z drugiej pozwala zachować wszystkie atuty ubezpieczenia grupowego, związanego z rozproszeniem ryzyka.

Narzędzia informatyczne

Również jako pierwsi na rynku uznaliśmy, że dostęp do informacji jest jednym z bardzo ważnych elementów przy wdrożeniu programu i jego późniejszej obsłudze. Wtedy powstawały pierwsze już bardzo rozbudowane programy informatyczne do obsługi ubezpieczeń grupowych. To był moment, kiedy żaden z ubezpieczycieli nie posiadał swojego „eRU” i wszystko odbywało się w formie papierowej, łącznie z podpisywanymi raportami obejmującymi niejednokrotnie dane osobowe kilkudziesięciu tysięcy ubezpieczonych.

Inni brokerzy również szybko zauważyli, że warto ten kierunek naśladować i nim podążać, bo już wtedy powoli rosło przekonanie, że nie wystarczy „jakoś”, tylko musi być naprawdę wysoka jakość.

Zauważyli to nawet ubezpieczyciele i dzisiaj w większości przypadków dysponują lepszymi lub gorszymi narzędziami do obsługi ubezpieczeń. Nie do końca potrafią zapanować nad kwestiami dostępu do informacji, ale w głównej mierze wynika to z konieczności dużej indywidualizacji narzędzia, a jak wiadomo, w korporacji kosztuje to zbyt drogo i trwa bardzo długo. Ale to rzeczywiście daje spore pole do popisu brokerom ubezpieczeniowym.

Odpowiedzmy zatem na pytanie: czy płakać, czy rosnąć? Jeżeli będzie więcej płaczących brokerów, to łatwiej będzie rosnąć brokerom, którzy nie płaczą, nie boją się inwestować w nowoczesne rozwiązania, zapewniają najwyższą jakość obsługi, nie idą na skróty, a ich jedynym elementem modyfikacji ubezpieczenia nie jest podniesienie składki na przysłowiowy już wyrw, czy nikomu niepotrzebne świadczenia medyczne, ewentualnie wydumane asisstance.

Jesteśmy przekonani, że im trudniejsza sytuacja w otaczającym nas świecie, tym ważniejsze jest partnerstwo oparte na profesjonalizmie i eksperckim podejściu. W tym kierunku będą podążać również klienci i same tylko znajomości nie wystarczą. Ktoś wreszcie powie „sprawdzam”, a wtedy niektórym pozostanie tylko płacz.

Marta Zdzińska
koordynatorka współpracy z klientami strategicznymi

Daniel Zdziński
prezes zarządu

18,200FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie