Blog - Strona 856 z 1524 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 856

Jakiego Kongresu Brokerów chce branża?

0
Aleksandra E. Wysocka

Za nami XXIV Kongres Brokerów w Mikołajkach, który odbył się pod hasłem „Nowa rzeczywistość, nowe możliwości”. W jubileuszowym roku (w marcu minęło dokładnie 30 lat od założenia Stowarzyszenia Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych) organizatorzy zanotowali rekordową frekwencję – ponad 1100 osób.

Wielkich zaskoczeń i innowacji nie było, ale uczestnicy wrócili do domów i biur zadowoleni z okazji do spotkań biznesowych i towarzyskich.

Fair Play dla Unum i ERGO Hestii

Podczas Kongresu, jak zawsze, wręczono nagrody Fair Play, które w tym roku przyznano Unum (ubezpieczenia na życie) i ERGO Hestii (ubezpieczenia majątkowe). Szczegółowe wyniki prezentowały się następująco:

Ubezpieczenia na życie

  1. Unum
  2. Compensa Życie
  3. PZU Życie

Ubezpieczenia majątkowe

  1. ERGO Hestia
  2. Warta
  3. UNIQA

Wykład inauguracyjny „Szczęście w nieszczęściu, czyli co nas trzyma w pionie” wygłosił prof. Janusz Czapiński. Odwołując się m.in. do wyników Diagnozy Społecznej, wskazywał na to, co wpływa na poczucie dobrostanu: geny, relacje społeczne, styl życia, dochód oraz zdrowie.

Wśród kongresowych gości znaleźli się przedstawiciele Komisji Nadzoru Finansowego (wyjątkowo liczna reprezentacja) i Ministerstwa Finansów. Polską Izbę Ubezpieczeń reprezentował wiceprezes Andrzej Maciążek, Polską Izbę Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych Małgorzata Kaniewska, natomiast Polskie Biuro Ubezpieczycieli Komunikacyjnych Mariusz Wichtowski. W imieniu PFR Portal PPK występował prezes Robert Zapotoczny. Zabrakło natomiast reprezentacji Rzecznika Finansowego, z którym relacje w ostatnich latach najwyraźniej nieco się ochłodziły. Rekordowo liczną reprezentację wydelegowało środowisko akademickie, które zdominowało oficjalne punkty programu kongresowego, z finałową debatą brokerską włącznie.

Jubileusz bez jubileuszu

SPBUiR otrzymało wiele życzeń z okazji 30-lecia. Podkreślano istotną rolę brokerów w tworzeniu nowoczesnego rynku ubezpieczeń. Jednak ci, którzy liczyli na większe obchody, byli rozczarowani.

Zabrakło wątków podsumowujących historię Stowarzyszenia i okolicznościowych odznaczeń dla osób zasłużonych dla organizacji (takich, jakie przyznano chociażby na 20-lecie).

Zawieszeni w pustce

Można było odnieść wrażenie, że część brokerów jest jak gdyby zawieszona w pustce – odcięta od przeszłości, ale także od przyszłości. W finalnej debacie brokerskiej wybrzmiały lęki przed nowymi technologiami i automatyzacjami. A szkoda, ponieważ zaawansowana analityka danych i automatyzacje właśnie mogą brokerom istotnie pomóc w codziennej pracy, a nie ich wykluczyć.

Wykluczenie grozi raczej tym, którzy powtarzając dość znaną prawdę o relacyjności ubezpieczeń, zatrzymali się w rozwoju zawodowym, stosując przestarzałe narzędzia i działając nieefektywnie. Oczywiście jest też druga strona medalu – brokerzy (i to niekoniecznie najwięksi), którzy działają w sposób zwinny i stopniowo dystansują bardziej ospałych konkurentów zarówno w relacjach, jak i w procesach.

Co w programie Kongresu?

Sam program Kongresu był w tym roku mocno zróżnicowany. Przewijały się tematy dotyczące zdrowia oraz coraz groźniejszego dla rynku niedoubezpieczenia związanego z inflacją oraz zarządzania ryzykiem. Na wyróżnienie zasługują na pewno strefy PZU i ERGO Hestii, gdzie postawiono w pierwszym miejscu na merytorykę.

Trafiony okazał się dobór gości specjalnych – rajdowiec Tomasz Kuchar na zaproszenie PZU przygotował angażującą prezentację o zachowaniach na drodze w sytuacjach ekstremalnych, z kolei ERGO Hestia zaprosiła ministra Radosława Sikorskiego i redaktora Jacka Żakowskiego, którzy dyskutowali o aktualnej sytuacji geopolitycznej. Uwagę zwrócili także ratownicy medyczni z Przebadani.pl i medyczny autobus Mondial Assistance, w którym wykonywano rozmaite badania.

Mówiono również o inflacji, benefitach pracowniczych i zagranicznych oraz krajowych programach medycznych. ERGO Hestia wniosła także istotny, ale wciąż nie do końca czytelny dla rynku temat ESG.

W programie znalazły się m.in.:

  • Wybrane aspekty działalności brokerskiej w ocenie KNF
  • Inflacja i ubezpieczenia 
  • Przełomowe ubezpieczenie szpitalne Pełna Opieka 
  • Klient w nowej rzeczywistości – seminarium AIDA i SPBUiR 
  • Nowe otwarcie PPK 
  • Jak oszczędzać na podatkach, wykorzystując benefity pracownicze? 
  • Debata brokerska: nowa rzeczywistość, nowe możliwości 

O rejsach, drinkach, iluzjonistach i koncertach nie będę pisać szczegółowo – generalnie brokerom nie zabrakło okazji ani do rozrywki, ani do wzmacniania i nawiązywania relacji biznesowych, ani do pogłębiania wiedzy z różnych zagadnień.

Jakiego Kongresu chce branża? Większość jest usatysfakcjonowana jego obecną formą, aczkolwiek są obszary, które można by (a nawet należy!) unowocześnić, zwłaszcza mając na uwadze oczekiwania młodszych generacji brokerskich, i to wyzwanie stoi przed zarządem SPBUiR.

Aleksandra E. Wysocka
redaktorka naczelna

Porozmawiajmy o Web 3.0 i Tech4Good, czyli Infoshare 2022

0

Web 3.0 i Tech4Good, innowacje technologiczne, trendy w biznesie oraz digital marketing – te zagadnienia będą wiodącymi tematami podczas Infoshare 2022, największej konferencji w regionie Europy Środkowej i Wschodniej poświęconej biznesowi, nowym technologiom i startupom. Patronem szesnastej edycji wydarzenia, które odbędzie się w Gdańsku w dniach 6–7 października, jest „Gazeta Ubezpieczeniowa”.

W trakcie dwóch dni Infoshare 2022 na sześciu scenach eksperci z całego świata omawiać będą zagadnienia dotyczące innowacji w biznesie i zarządzaniu, Web 3.0, Tech4Good oraz programowania. Nie zabraknie tematów związanych z Tech4UA oraz ekosystemem startupów w Ukrainie. Tegoroczna edycja stanowić będzie kompendium wiedzy na temat inwestowania, skutecznych sposobów zwiększania sprzedaży, studium najciekawszych wdrożeń technologicznych gigantów oraz innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez setki startupów z całego świata.

– Jednym z najbardziej gorących tematów tegorocznej edycji Infoshare będzie Web 3.0, który postrzegany jest jako ogromna szansa dla świata biznesu – globalnych marek i korporacji. Jednocześnie wyzwaniem dla nich pozostaje dostępność ekspertów IT, którzy potrafią programować w technologiach powiązanych z takimi obszarami, jak kryptowaluty, NFT i blockchain. Chcemy być mostem zarówno dla biznesu, który szuka specjalistów w tym obszarze, jak i dla programistów, którzy będą mogli zdobyć potrzebną im wiedzę podczas wystąpień na scenie i rozmów z liderami opinii Web 3.0. – mówi Grzegorz Borowski, CEO Infoshare.

16. edycja Infoshare to okazja do biznesowego networkingu i solidna dawka wiedzy od czołowych ekspertów na temat najgorętszych biznesowych trendów. Na scenie będzie można zobaczyć m.in. znanego blogera, front-end developera, kontrybutora do wielu projektów opensource Kenta C. Doddsa z Remix a także Venkata Subramaniama – specjalistę w zakresie architektury oprogramowania oraz dobrych praktyk programowania, autora wielu książek o programowaniu w Java, Scala, Kotlin, .Net. Wśród speakerów są również czołowe polskie nazwiska, takie jak Bartek Pucek z Pucek.com czy Michał Sadowski z Brand24.

Poza wystąpieniami uczestnicy konferencji będą mogli także przyjrzeć się najnowszym rozwiązaniom technologicznym prezentowanym przez startupy i wystawców na Expo.

Wstęp na konferencję zapewniają bilety dostępne na stronie organizatora, w tym darmowy Basic Pass, dostępny po wcześniejszej  rejestracji.

30 tys. euro czeka na startupy

Do 30 czerwca startupy mogą aplikować do konkursu Stratup Contest, by w finale powalczyć o nagrody o łącznej wartości 30 tysięcy euro w gotówce ufundowane przez Miasto Gdańsk, a także zaprezentować swoje pomysły przed inwestorami z całego świata. Dotąd w konkursie wzięło udział ponad 3 tys. startupów z całego świata. Rejestracja do konkursu odbywa się na stronie konferencji.

Więcej informacji na temat konferencji można znaleźć na jej stronie.

(AM, źródło: Infoshare)

Saltus Ubezpieczenia o zaletach polisy zdrowotnej dla profesjonalnych kierowców

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych Saltus Ubezpieczenia wynika, że do specjalistów najważniejszych dla profesjonalnych kierowców czeka się w ramach NFZ od 3 do 9 miesięcy. Dlatego kluczowe świadczenia powinna uwzględniać medycyna pracy.

– Dodatkowy problem to ciężki charakter pracy, przyczyniający się do wielu dolegliwości zdrowotnych, skutkujących absencją chorobową czy koniecznością zmiany pracy przez doświadczonych kierowców. Pracodawcy zdają sobie z tego sprawę i przywiązują coraz większą wagę do wyboru świadczeń profilaktycznych oferowanych pracownikom w ramach medycyny pracy oraz benefitów pozapłacowych. Po to, aby zapewnić kierowcom jak najlepsze warunki pracy i utrzymać ich w dobrym zdrowiu – mówi Xenia Kruszewska, dyrektor Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych Saltus Ubezpieczenia

Zawodowi kierowcy narażeni są na szereg negatywnych czynników, zostawiających ślad na ich zdrowiu. Należą do nich szczególnie długotrwałe przebywanie w pozycji siedzącej, a także długotrwały wysiłek fizyczny. Innymi szkodliwymi czynnikami są też spaliny, hałas, stres czy wibracje. Czynników można wymienić jeszcze więcej, a ich nagromadzenie prowadzi do zwiększonego ryzyka chorób zawodowych.

Do najczęstszych dolegliwości, z którymi zmagają się kierowcy, zaliczają się choroby układu kostno-stawowego, układu krążenia oraz układu nerwowego. Jednak nie wszystkie te problemy klasyfikuje się jako schorzenia zawodowe. Jako takich nie kwalifikuje się np. problemów kardiologicznych oraz nabytych wad postawy.

– Choć wady postawy stopniowo uznaje się za chorobę cywilizacyjną, to charakter pracy ma na to niebagatelny wpływ. To niedobrze, że problemy te nie znajduje się na liście chorób zawodowych i nie są częścią obowiązkowych działań profilaktycznych w ramach medycyny pracy. Zwłaszcza że są to schorzenia przewlekłe, z którymi od momentu zachorowania można się zmagać nawet do końca życia. Dlatego przeciwdziałanie nabytym wadom postawy powinno być stałym elementem opieki zdrowotnej zapewnianej przez pracodawcę, niezależnie od przepisów. Szczególnie w branży transportowej – dodaje Xenia Kruszewska.

Odpowiednio skonstruowany pakiet świadczeń medycznych dla pracowników powinien uwzględniać wszystkie problemy zdrowotne wynikające ze specyfiki wykonywanego zawodu i warunków pracy. Drugi istotny czynnik to czas oczekiwania na pomoc. Dlatego właśnie pracodawcy coraz częściej decydują się na dodatkową ochronę zatrudnionych w postaci ubezpieczenia zdrowotnego czy pakietu medycznego.

(AM, źródło: Brandscope)

Gallagher Re: Wyższe składki na globalnym rynku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Gallagher Re obserwuje największych globalnych ubezpieczycieli i reasekuratorów posiadających istotne linie komercyjne albo operacje reasekuracyjne. Wzrost składek w I kw. 2022 r. wyniósł przeciętnie 11%, dzięki nadal korzystnej wycenie linii ubezpieczeń komercyjnych i reasekuracji.

Wyniki działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej uległy wzmocnieniu, współczynnik łączony dla rynku wyniósł 94%, w porównaniu z 96% w I kw. 2021 r. Niemal każda firma osiągnęła współczynnik łączony poniżej 100%. Poprawie rentowności służyły wzrosty stawek, korzystne rozwiązanie ubiegłorocznych rezerw i niższe straty katastroficzne w porównaniu z I kw. 2021 r.

Rosnąca inflacja i oczekiwanie kontynuacji tego trendu wytworzyły zwiększenie niepewności co do wysokości przyszłych roszczeń i środków na likwidację szkód. Te czynniki, jak również wpływ utrzymujących się niskich stóp procentowych na przychody netto z inwestycji, przyczyniły się do wzrostu stawek. Firmy podwyższają stawki w wielu przypadkach czwarty rok z rzędu. Niektóre zarządy uważnie obserwują trendy wycen i roszczeń, aby w razie potrzeby korygować wzrost składek dla wsparcia rentowności.

Największe wzrosty składek wystąpiły u globalnych reasekuratorów (+20%) i u ubezpieczycieli i reasekuratorów z Ameryki Płn. i Bermudów (+13%). Chociaż nie miało to istotnego wpływu na wyniki I kw. ogółem, niektórzy ubezpieczyciele i reasekuratorzy ustanowili rezerwy na likwidację szkód związanych z wojną w Ukrainie. Osłabienie rynków kapitałowych przyczyniło się do spadku przeciętnego zwrotu na kapitale do 9% (w I kw. 2021 r. wynosił on 14%). Europejski współczynnik wypłacalności poprawił się do 227% (z 220% rok wcześniej), dzięki podniesieniu wolnych od ryzyka stóp i zatrzymaniu zysków. Zapewnia to solidną bazę dla zwrotów na kapitale. Pomimo dobrych wyników operacyjnych, kapitał własny obserwowanych przez Gallagher Re firm zaliczył znaczne spadki wynikające ze spadku wartości portfeli obligacji i udziałów.

(AC, źródło: Gallagher Re)

Gazeta Ubezpieczeniowa nr 24/2022

0
  • Artur Makowiecki: Podsumowanie tygodnia. Dzwonki alarmowe – str. 2
  • Adam Smółkowski, Przemysław Czapliński, ProService Finteco: Integracja z CEPiK w niecałe dwa miesiące? To możliwe – str. 3
  • Gala Biura Sprzedaży Ubezpieczeń Grupowych PZU Życie. Liga Mistrzów 2021 – str. 4
  • Agnieszka Durst-Wilczyńska, UNIQA: Dla klientów liczy się uczciwość, przejrzystość i cena – str. 7
  • TU Zdrowie z rekordowymi wynikami za 2021 r. – str. 8
  • KNF: Sprzedaż ubezpieczeń rośnie, rentowność rynku spada – str. 9
  • Wojenne stawki dla lotnictwa i żeglugi – str. 10
  • Marsh, Microsoft: Wzrost liczby globalnych cyberzagrożeń zmniejsza zaufanie do gotowości na cyberryzyko – str. 12
  • Ponad 14 mln sprawdzeń OC za pośrednictwem portalu UFG – str. 13
  • PIU: Życie ciągnie bancassurance w dół – str. 14
  • Pracodawcom będzie łatwiej realizować obowiązki związane z PPK – str. 15
  • Łukasz Kulisiewicz, PIU: Rekomendacje „likwidacyjne” faworyzują jedne podmioty kosztem innych – str. 16
  • KNF ma narzędzie interwencji produktowej i nie wahała się go użyć – str. 17
  • Gracjana Wilczyńska, Kancelaria Ryszewski Szubierajski: Pojazd nieużywany też musi być ubezpieczony – str. 19
  • Marcin Różański, Aon: Jak wyglądały ubezpieczenia w Polsce przed II wojną światową? – str. 20
  • Sławomir Dąblewski: Waga ankiety medycznej – str. 21
  • Adam Kubicki: Dlaczego zamożny klient jest ważny w rozwoju zawodowym agenta – str. 22
  • Biblioteczka Ubezpieczeniowca:Bill Lazier, Jim Collins, Twoja firma 2.0. Od dobrej do wielkiej, wyd. MT Biznes – str. 22
  • Hays: Kobiety są postrzegane przez pryzmat macierzyństwa – str. 24

Bezpieczny Dom TUZ Ubezpieczenia wyróżniony godłem „Teraz Polska”

0

Bezpieczny Dom jest jedynym ubezpieczeniem, które zostało nagrodzone w XXXII Edycji Konkursu na Najlepsze Produkty i Usługi „Teraz Polska”, organizowanego przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego. Dyplom z rąk prezesa Fundacji Krzysztofa Przybyła i przewodniczącego kapituły profesora Michała Kleibera odebrali prezes TUZ Ubezpieczenia, Piotr Zadrożny i menedżerka produktu Magdalena Stefan.

Wprowadzone w ubiegłym roku do oferty towarzystwa ubezpieczenie domu i mieszkania Bezpieczny Dom zapewnia ochronę na wypadek m.in. wybuchu gazu u sąsiada, szkód w wyniku akcji ratowniczej czy też zdarzeń mogących wynikać z rażącego niedbalstwa. Bezpieczny Dom skierowany jest do posiadaczy (własność hipoteczna, spółdzielcze prawo) lub użytkowników (nieruchomości lokatorskie, komunalne lub zakładowe oraz wynajmowane) domu jednorodzinnego lub mieszkania. Z ubezpieczenia mogą skorzystać zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorcy.

Ubezpieczenie jest dostępne w wariancie od ryzyk nazwanych lub all risk. W obu przypadkach polisa zapewnia drugą opinię medyczną, świadczenia assistance home-med, ubezpieczenie mienia poza domem w ramach ubezpieczenia ruchomości domowych – m.in. hulajnóg elektrycznych, instrumentów muzycznych, a także pokrycie kosztów poszukiwania i usunięcia przyczyny szkody.

Ponadto polisa zawiera ubezpieczenie od dewastacji (w tym graffiti), utraty wody lub gazu, szkód wyrządzonych akcją ratowniczą również podczas ratowania zdrowia i życia, kosztów uprzątnięcia pozostałości po szkodzie. W wariancie all risk dodatkowo ochroną objęte są szkody wyrządzone przez dzikie zwierzęta, przepięcia, stłuczenia szyb i elementów szklanych, a także kradzież mebli ogrodowych, grilli, roślin ogrodowych.

Po opłaceniu dodatkowej składki ochronę można rozszerzyć o ubezpieczenie od kradzieży zwykłej, również w wariancie od ryzyk nazwanych, przepięcia w wariancie od ryzyk nazwanych, powódź, stłuczenia szyb i elementów szklanych w wariancie od ryzyk nazwanych. Dodatkowym przedmiotem ochrony w ubezpieczeniu mienia są zielone źródła energii na budynku lub na posesji (po opłaceniu dodatkowej składki), budynki niemieszkalne czy też stałe elementy posesji, m.in. ogrodzenia, instalacje wraz z urządzeniami oraz osprzętem, które znajdują się poza budynkiem.

Ubezpieczeniem Bezpieczny Dom można objąć również nieruchomości w budowie. Umowę ubezpieczenia można zawrzeć na 12 lub 36 miesięcy.

Godło „Teraz Polska” to prestiżowa nagroda dla produktów, usług i innowacji. Jest przyznawana od ponad 30 lat. Znak „Teraz Polska” jest najefektywniejszym i najbardziej rozpoznawalnym znakiem promocyjnym na polskim rynku. Warto przypomnieć, że w ubiegłorocznej, XXXI edycji konkursu „Teraz Polska” laureatem w kategorii na najlepsze usługi brokerskie została spółka Inter Broker. Firma była pierwszym brokerem w Polsce, który uzyskał to wyróżnienie dla całego serwisu w zakresie ubezpieczeń.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Zapraszamy na #ubezpieczeniowyLIVE poświęcony maksymalizacji korzyści finansowych ze sprzedaży ubezpieczeń

0

 „Jak raz sprzedać i dwa razy dostać prowizję?” – taki tytuł nosi najnowsza odsłona programu #ubezpieczeniowyLIVE, który zostanie wyemitowany we wtorek 14 czerwca w godzinach 13:00–13:30. W odcinku wystąpi Wojciech Dworakowski z Easy Raty.

Podczas programu będzie można dowiedzieć się, jak zwiększyć liczbę sprzedanych pakietów OC/AC i produktów z wyższą składką nawet w czasie inflacji oraz jak pozyskać klientów firm leasingowych, oferując polisy kilkuletnie. Gość programu zdradzi też, jak otrzymać prowizję dwa razy za jedną sprzedaż i to od razu.

Wydarzenie Facebook:

https://fb.me/e/2GhXNN6yo

Wydarzenie LinkedIn: 

https://www.linkedin.com/events/6940651004518412288

(gu)

Grzegorz Buczkowski pokieruje AMICE przez kolejne trzy lata

0
Grzegorz Buczkowski

9 czerwca w Moguncji odbyło się Walne Zgromadzenie Stowarzyszenia Ubezpieczycieli Wzajemnych i Spółdzielni Ubezpieczeniowych w Europie (AMICE), w trakcie którego wybrano nową Radę dyrektorów organizacji. Grzegorz Buczkowski, jej dotychczasowy przewodniczący, został jednogłośnie powołany na trzecią już trzyletnią kadencję.

– Dziękuję członkom AMICE za wybór na stanowisko przewodniczącego na kolejną kadencję oraz za zaufanie do naszego zarządu w czasie mojego przewodnictwa – powiedział Grzegorz Buczkowski.

Wiceprzewodniczącymi Stowarzyszenia zostali ponownie wybrani Christophe Ollivier z FNMF  i Oliver Schoelle z Gothaerr, a Róbertowi Lilli z węgierskiego KOBE po raz kolejny powierzono funkcję skarbnika.

Do zarządu Stowarzyszenia powołano trzy nowe osoby: Spirosa Barkouzosa, dyrektora ds. ryzyka Syneteristiki, Toma de Trocha, dyrektora generalnego belgijskiego Fédérale Assurance i Belindę Walther Weger, dyrektor ds. spraw publicznych szwajcarskiej La Mobilière.

– Nowy zarząd AMICE odzwierciedla profil naszych członków w całej Europie pod względem wielkości, lokalizacji i struktury. Ta różnorodność umożliwia AMICE zrozumienie swoich członków w całym spektrum i jak najlepsze reprezentowanie ich poglądów i interesów na poziomie europejskim. Osobiście cieszę się, że mogę powitać w naszym zarządzie tak silną grupę nowych dyrektorów i nie mogę się doczekać, kiedy będę z nimi współpracować w nadchodzących latach – powiedział Grzegorz Buczkowski.

Z zarządu odeszli natomiast: Tom Meeus (Fédérale Assurance), Odilo Bürgy (La Mobilière) i Dimitrios Zorbas (Synerteristiki). Grzegorz Buczkowski podziękował im za cenny wkład w pracę Stowarzyszenia.

(AM, źródło: AMICE)

Od czego zacząć budowanie zespołu sprzedaży

0
Adam Kubicki

„Praca menedżera sprzedaży to bardzo trudny zawód” – słyszę często takie zdanie i całkowicie się z nim zgadzam. Według mnie trudność ta wynika z konieczności posiadania właściwej osobowości, cech charakteru i umiejętności, żeby kontrolować rozwój zespołu.

Zdecydowanie praca menedżera sprzedaży ma charakter interdyscyplinarny, musi łączyć w sobie umiejętności sprzedażowe, dobrą organizację czasu, zdolność motywowania innych ludzi i budowania ducha zespołu.

Wielu menedżerów, z którymi rozmawiam, ma poczucie braku panowania nad wynikami sprzedaży, nawet mimo posiadania czasami dużych zespołów. Mówią, że nie wiedzą, co przyniesie kolejny miesiąc. Czy można to zmienić? Czy jest możliwe stworzenie zespołu, który regularnie sprzedaje ubezpieczenia na satysfakcjonującym poziomie? Nie znam stuprocentowej odpowiedzi na to pytanie. Wiem jednak, że wiele w pracy menedżera można ulepszyć.

Najpoważniejszym błędem, który popełnia większość osób zajmujących się zarządzaniem sprzedażą ubezpieczeń, jest rekrutowanie i wdrażanie nowych osób oraz zarządzanie ludźmi, którzy nie mają odpowiednich predyspozycji lub nastawienia. Objawia się to pracą polegającą na wiecznym ciągnięciu za uszy takiej osoby i pobudzaniu jej motywacji. Jakaż to mordercza praca, ciągle wlewać w dziurawy garnek odpowiednią zawartość. Jeżeli pomnożymy to jeszcze przez kilka lub kilkanaście osób należących do zespołu, to trudno wyobrazić sobie stan zadowolenia menedżera w takiej sytuacji.

Jeśli ktoś spytałby mnie o to, jak dojść do efektywnego zespołu sprzedażowego, to odpowiedziałbym tak: najważniejszy jest pierwszy krok. Mam na myśli stworzenie profilu współpracownika, którego chcę mieć w zespole. Podobna sytuacja występuje w procesie wytwarzania produktów. Tam też przyjmuje się określone założenia dotyczące jakości, rodzaju materiałów i surowców. Jeśli dobierzemy niewłaściwe składniki, to wyprodukujemy przedmiot, który nie spełni oczekiwań klientów. Dlaczego miałoby być inaczej w sytuacji, w której rozważamy czynnik ludzki?

W zespole sprzedaży materiałem i surowcem do produkcji są właśnie charakter i umiejętności ludzi, którymi zarządza menedżer. Jeśli poluzuje politykę wprowadzania osób do zespołu i zaakceptuje odchylenia od profilu, który wcześniej sam zdefiniował, to nie powinien się dziwić temu, że tak trudno prowadzi się współpracowników na drodze do sukcesu w sprzedaży ubezpieczeń.

Okazuje się jednak, że wielu menedżerów nigdy nie zdefiniowało profilu idealnego współpracownika. Nie określili cech charakteru, osobowości i dodatkowych elementów, które muszą być spełnione, żeby warto było zainwestować czas w rozwój współpracownika. Nie mając profilu, rekrutują przypadkowe osoby będące na zakrętach życiowych, które jeszcze dodatkowo trzeba było mocno zachęcać do nawiązania współpracy.

Na czym polega określenie profilu współpracownika? Po pierwsze trzeba wziąć kartkę papieru i zastanowić się nad tym, jakie cechy charakteru pozwalają osiągnąć sukces w sprzedaży ubezpieczeń. Warto skorzystać z własnych doświadczeń i obserwacji. Jeśli jednak mamy zbyt mało danych, wystarczy zwrócić wzrok w stronę najlepszych sprzedawców. Jeśli ktoś od wielu lat osiąga sukces w sprzedaży ubezpieczeń, to z pewnością posiada pożądane przez nas cechy. Wystarczy tylko je zdiagnozować i zanotować.

Przykładowo, moje obserwacje liderów sprzedaży ubezpieczeń pokazują, że każdy z nich charakteryzuje się silną potrzebą zarabiania i wzrostu swoich dochodów. Czasami jest ona oparta na potrzebie posiadania, czasami na potrzebie spełnienia swojej ambicji lub poczucia bezpieczeństwa finansowego. Jednak każdy, kto silnie rozwija swoją sprzedaż, ma właśnie tę cechę – chce zarabiać coraz więcej.

Jeśli więc mój nowy współpracownik nie ma tego w sobie i wystarczy mu przeciętny dochód, byle był stabilny, to na pewnym etapie jego rozwoju istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że zatrzyma się i osiądzie na określonym poziomie sprzedaży.

Tworząc profil współpracownika, oprócz cech charakteru, warto wziąć pod uwagę dodatkowe czynniki, takie jak wiek, doświadczenie życiowe i baza kontaktów. Czasami młodsi współpracownicy potrafią rozruszać tak zwany zestarzały zespół. Czasami starszy współpracownik wniesie trochę spokoju i doświadczenia życiowego do bardzo młodego zespołu sprzedaży.

Współpracownik z dużą początkową bazą kontaktów zdecydowanie statystycznie ma większe szanse na osiąganie dobrych wyników sprzedażowych już od pierwszego miesiąca pracy. Dodatkowe elementy, które przedstawiłem, są tylko przykładami. Nie musisz się na nich wzorować. Możesz mieć własny zestaw wynikający z twoich doświadczeń i obserwacji.

Pamiętaj jednak, że profil kandydata i współpracownika tworzy się po to, aby później, tak jakbyśmy mierzyli coś linijką, sprawdzać, czy dana osoba i w jakim stopniu pasuje do twoich założeń. Wtedy nadchodzi najtrudniejszy moment. Zwłaszcza dla tych, którzy w ograniczonym stopniu poszukują nowych kandydatów.

Co zrobić w sytuacji, kiedy występuje duże niedopasowanie? Teoretycznie powinniśmy zrezygnować z rekrutacji takiej osoby. Praktycznie trzeba powalczyć z chęcią wzięcia jej do zespołu opartą na stwierdzeniu: A może się rozwinie. Jest to dość ryzykowna strategia i zawsze zachęcam menedżerów, żeby więcej rekrutowali i rezygnowali z kompromisów przy budowaniu zespołów, ponieważ finalnie to oni zapłacą największą cenę za to, kogo zrekrutowali do swojej drużyny.

Adam Kubicki
adam.kubicki@indus.com.pl

CUK Ubezpieczenia: Złote Romby zgromadziły setki współpracowników

0
Źródło zdjęcia: CUK Ubezpieczenia

Zmiany technologiczne i klientocentryczność organizacji oraz nowa strategia reklamowa to tylko część tematów, które zdominowały spotkanie zarządu z partnerami CUK Ubezpieczenia. Gala Złotych Rombów była okazją do podsumowań i wymiany dobrych praktyk po I kw. 2022 r.

Nie zabrakło również nagród dla właścicieli Placówek Franczyzowych, Punktów Partnerskich i Niezależnych Doradców, którzy uzyskali najlepsze wyniki sprzedażowe w 2021 r. W szczególny sposób wyróżniono i nagrodzono współpracowników należących do grona CUK Prestige Club.

Uroczysta Gala Złotych Rombów to tradycja multiagencji CUK Ubezpieczenia. Spotkanie dla partnerów firmy jest organizowane co roku. Uroczystość to dobry moment na podsumowanie aktywności biznesowych oraz przedstawienie planów na przyszłość.

Multiagencja konsekwentnie realizuje przyjętą strategię i kontynuuje rozwój na poziomie technologicznym oraz obsługowym, koncentrując się na potrzebach klienta.

– Mamy ambitne cele, które precyzyjnie rozpisaliśmy w strategii na kolejne lata. Ilościowy i jakościowy rozwój firmy jest priorytetem. Siła CUK to m.in. wspólne wypracowywanie rozwiązań i wsłuchiwanie się w głos współpracowników – mówił Jacek Byliński, prezes zarządu CUK Ubezpieczenia.

Firma osiągnęła w poprzednim roku bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Złote Romby były więc okazją do podziękowania i wyróżnienia partnerów z najlepszymi rezultatami, którzy otrzymali statuetki, dyplomy oraz nagrody pieniężne.

– Bardzo dobre wyniki sprzedażowe to rezultat wielu zmiennych, w tym obecności firmy we wszystkich kanałach. Dzięki sprzedaży omnichannelowej klienci CUK sami decydują, gdzie chcą kupić polisy, korzystając m.in z kalkulatorów na stronie www, aplikacji mobilnej, systemu wideo sprzedaży lub bezpośredniej wizyty w placówce. Cała sprzedaż niezależnie od formy zawarcia polis jest jednak przypisana do agenta, który jest opiekunem klienta i odpowiada za jak najlepszą obsługę – przypomniał Przemysław Grabowski, członek zarządu CUK Ubezpieczenia.

Filozofia OmniCUK, czyli swobodnego dostępu do polis z poziomu każdego urządzenia posiadającego łączność z internetem, placówki lub bezpośredniego kontaktu z agentem to znaczący wyróżnik CUK na rynku. 

Lata doświadczeń na rynku pozwoliły na dokładne zdefiniowanie person. Dzięki temu wiemy, że dostępność oraz jakość obsługi są kluczowymi elementami przewagi rynkowej i przygotowania działań marketingowych. Działamy spójnie i dobieramy narzędzia zgodne z zachowaniami naszych klientów – dodał Marcin Dyliński, dyrektor Departamentu Marketingu i e-Commerce w CUK Ubezpieczenia.

System szkoleniowy CUK uchodzi w branży za kompleksowy i innowacyjny. Każdego roku multiagencja szkoli setki osób chcących pracować w branży ubezpieczeniowej.

Wspieramy agentów na każdym etapie współpracy, niezależnie od stażu pracy. Współpracownicy mogą liczyć na atrakcyjne szkolenia oraz Dział Wsparcia Sprzedaży, który odpowiada na zapytania i pomaga w nietypowych sytuacjach – podsumowała Magdalena Kanarek, dyrektorka Departamentu Ubezpieczeń w CUK Ubezpieczenia.

Podczas Gali zgromadzeni goście mogli wysłuchać prelekcji Pawła Tkaczyka, uznanego eksperta w branży marketingowej, który opowiedział o roli budowania emocji w kontakcie z klientem, wpływie silnej marki na sprzedaż oraz psychologicznych aspektach dotyczących dokonywania wyborów przez konsumentów. 

Spotkanie było znakomitą okazją do wymiany doświadczeń oraz integracji, która po okresie pracy zdalnej pomaga w umacnianiu firmowych relacji i budowaniu wspólnoty wokół celów biznesowych.

18,427FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie