Blog - Strona 859 z 1469 - Gazeta Ubezpieczeniowa – Portal
Strona główna Blog Strona 859

Generali większościowym udziałowcem indyjskiego joint venture życiowego

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Generali zakończyło przejęcie od Industrial Investment Trust Limited pakietu około 16% udziałów w Future Generali India Life oraz subskrypcję dodatkowych udziałów w FGLI, po uzyskaniu wszystkich niezbędnych zgód od odpowiednich organów regulacyjnych i antymonopolowych. Grupa posiada obecnie około 68% udziałów w FGIL, które mogą wzrosnąć do 71% do końca roku w wyniku kolejnych subskrypcji akcji przez ubezpieczyciela.

Transakcja jest zgodna ze strategią „Lifetime Partner 24: Driving Growth”, wzmacniając pozycję Generali na szybko rozwijających się rynkach, i potwierdza zaangażowanie grupy w zapewnianie rentownego wzrostu przy jednoczesnym tworzeniu wartości dla klientów.

– To przejęcie jest zgodne ze strategią Generali polegającą na wzmocnieniu jego pozycji na rynku o wysokim potencjale i nie możemy się doczekać pogłębienia naszej obecności w Indiach, stając się dożywotnimi partnerami z coraz większym udziałem indyjskich klientów – powiedział Jaime Anchústegui Melgarejo, dyrektor generalny Generali International.

Cieszymy się, że jesteśmy teraz w stanie skonsolidować naszą pozycję w Life Indian JV i stworzyć większą wartość dla naszych klientów, agentów, partnerów i dystrybutorów – dodał Rob Leonardi, dyrektor regionalny Generali Asia.

(AM, źródło: Generali)

Rynek ubezpieczeń należności jest wart prawie miliard złotych

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

645,2 mld zł – taką wartość osiągnęły należności handlowe objęte w ubiegłym roku ochroną przez polskie firmy ubezpieczeniowe. Jest to o 12% więcej niż w 2020 roku. Dobra sytuacja na rynku płatniczym spowodowała 60% spadek wartości wypłacanych odszkodowań, które w  2021 r. wyniosły 147 mln zł – wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeń.

– Na ten wynik złożyły się sprzyjające warunki makroekonomiczne, będące przede wszystkim efektem programów pomocowych dla przedsiębiorstw. Programy stworzone w krajach UE, Wielkiej Brytanii i USA stymulowały gospodarkę i w dużej mierze zapobiegły zatorom na rynku płatniczym. Nie bez znaczenia była też polityka banków centralnych, utrzymująca stopy procentowe na niskim poziomie – komentuje Andrzej Maciążek, wiceprezes zarządu PIU.

W 2021 r. polscy ubezpieczyciele zebrali dzięki ubezpieczeniom należności 911,5 mln zł składki, o 20% więcej niż poprzednim roku. Eksperci Izby wskazują, że wzrost był w głównej mierze efektem rosnących cen surowców i półproduktów.

Wzrost wartości transakcji wynikających z wysokiej dynamiki cen na rynkach towarowych przełożył się na zainteresowanie przedsiębiorców podwyższeniem limitów ubezpieczeniowych, przyznanych firmom. To wpłynęło na wzrost ogólnej ekspozycji ubezpieczycieli kredytu kupieckiego. W 2021 r. urosła ona o prawie 30% w porównaniu z rokiem ubiegłym – mówi Andrzej Maciążek.

2021 (dane w mln zł)Dynamika 2020/2021
Ekspozycja krajowa (31 grudnia)134 742127%
Ekspozycja eksportowa (31 grudnia)81 033130%
Ekspozycja łączna (31 grudnia)215 775128%
Ubezpieczone obroty krajowe503 239112%
Ubezpieczone obroty eksportowe141 970112%
Ubezpieczone obroty łącznie645 209112%
Składka przypisana brutto911,5120%
Odszkodowania i świadczenia wypłacone brutto147,839%

2022 r. zapowiada się źle

PIU alarmuje, że w obecnym roku sytuacja na rynku ubezpieczeń płatności pogorszyła się. Według informacji zebranych przez Izbę, ubezpieczyciele notują już wyższą liczbę upadłości i postępowań restrukturyzacyjnych.

– Środowisko wysokich stóp procentowych, inflacja oraz presja na rosnące koszty surowców i półproduktów będzie źródłem zakłóceń w płatnościach między partnerami handlowymi – tłumaczy Andrzej Maciążek.

PIU podkreśla, że od 2015 r., tj. od czasu gdy Izba zbiera dane o ubezpieczeniach należności, zarówno wartość ubezpieczanych obrotów, jak i ekspozycja ubezpieczycieli rosły szybciej niż polskie PKB.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

Koncentracja postępuje, choć udziały liderów zmalały

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Z danych Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że w 2021 r. pięć największych grup ubezpieczeniowych na polskim rynku odpowiada za 80% całkowitego przypisu składki sektora. To o 4 punkty procentowe więcej niż w roku poprzednim – zauważa „Dziennik Gazeta Prawna”.

„DGP” tłumaczy, że kluczowym czynnikiem wpływającym na wzrost poziomu koncentracji było przejęcie aktywów Avivy przez Allianz. Dzięki temu ten ostatni awansował z szóstego miejsca na czwarte, wyprzedzając Nationale-Nederlanden oraz Vienna Insurance Group. Gazeta zwraca jednak uwagę, że porównanie wyników za ostatnie dwa lata wszystkich pomiotów będących własnością lub współwłasnością Allianz pokazuje, że poziom udziału rynkowego obniżył się z 9,4 do 9,1%.

Dzięki przejęciu polskich aktywów AXA wzmocniła się też UNIQA, awansując na szóste miejsce. Ale i w jej przypadku łączny wskaźnik udziału w rynku jest niższy niż obu podmiotów w 2020 r., jeszcze przed ich połączeniem. Jakub Machnik, członek zarządu ds. finansów i ryzyka UNIQA tłumaczy, że w ub.r. jego firma była skoncentrowana na fuzji operacyjnej. Realizacja celów biznesowych nie była najważniejsza i  stąd wzrosty były niższe od rynkowych. Menedżer zapewnił, że w 2022 r. ma być lepiej.

Także Grupa PZU nie oparła się trendowi i obecnie jej udział w rynku (wraz z podmiotami zależnymi) wynosi nieco ponad 37%.

Więcej:

 „Dziennik Gazeta Prawna” z 28 marca, Łukasz Wilkowicz „Rynek ubezpieczeń coraz bardziej skoncentrowany”

https://edgp.gazetaprawna.pl/e-wydanie/58387,…

(AM, źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”)

PZU: Umiarkowany optymizm lidera rynku

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Dr hab. Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU SA, w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” oceniła, że pod względem finansowym ubiegły rok był bardzo dobry dla największego polskiego ubezpieczyciela. Jej zdaniem, mimo niestabilnego otoczenia, perspektywy jej firmy oraz całego rynku są niezłe.

Beata Kozłowska-Chyła zwróciła uwagę, że już w pierwszym roku obowiązywania nowej strategii Grupy PZU udało się zrealizować dużą część zapowiadanych w niej rozwiązań, m.in. uruchomić platformę PZU Benefity, abonamenty PZU Sport, wprowadzić abonamentowe i przedpłacone pakiety medyczne i profilaktyczne dla klientów indywidualnych w PZU Zdrowie, zaoferować ubezpieczenie od ryzyka biznesowego dla franczyzobiorców, wdrożyć programy Ryzyko PRO i Moje Akcje PZU, rozwinąć partnerstwa zewnętrzne czy stworzyć ubezpieczenia dla indywidualnych i korporacyjnych właścicieli instalacji OZE. Prezes wskazała, że ze względu na szeroką paletę usług finansowych oferowanych przez grupę i dostęp do danych klientów zakład chce budować ekosystemy oferujące konsumentom kompletne rozwiązanie w danym obszarze: dopasowane do wieku, sytuacji życiowej i oczekiwań ubezpieczenia, produkty bankowe i inwestycyjne, rozmaite usługi, jak dostarczenie leków, konsultację lekarską eksperta z zagranicy, pomoc w wyborze kursów hobbystycznych lub zajęć sportowych, naprawy domowe, wsparcie prawne czy rzetelne sprawdzenie jakości danej rzeczy, którą klient chce nabyć. Firma chce, by klient z takiego ekosystemu mógł wybrać „koszyk” potrzebnych mu produktów i usług.

Beata Kozłowska-Chyła jest zdania, że najdalej w drugiej połowie 2022 r. średnia składka na rynku komunikacyjnym zacznie wzrastać, zwiększy się też liczba polis OC i – szybciej – autocasco. Inaczej rynek może czekać interwencja Komisji Nadzoru Finansowego. Przyznała również, że PZU odczuł skutki wysokiej liczby zgonów związanych z Covid-19 w postaci wzrostu szkodowości w grupowych oraz indywidualnie kontynuowanych ubezpieczeniach na życie. Prezes zaznaczyła jednocześnie, że w IV kwartale ub.r. wpływ tego zjawiska wyraźnie się zmniejszył. Dodała też, że obecnie trudno przewidzieć wszystkie możliwe implikacje wojny na Ukrainie dla polskiej gospodarki. Beata Kozłowska-Chyła uważa jednak, że pogłębi ona wzrost cen na rynkach energii i żywności, zwiększy też koszty firm, a ponadto mogą wystąpić problemy z łańcuchami dostaw. Mimo to jej zdaniem perspektywy dla rynku ubezpieczeniowego nie są najgorsze. Według niej w obliczu zagrożeń świadomość ubezpieczeniowa klientów wzrosła, dlatego Beata Kozłowska-Chyła spodziewa się wzrostu sprzedaży ubezpieczeń, zwłaszcza w segmencie majątkowym. Z kolei „życiówka” będzie odbudowywać się po zaabsorbowaniu w 2021 r. skutków zwiększonej śmiertelności i powrotu na ścieżkę wzrostu.

Prezes PZU uważa też, że warunki makroekonomiczne, stabilizująca branżę ubezpieczeń konsolidacja, a zwłaszcza inflacja powinny wymusić weryfikację nieprzystających do realiów cen, przede wszystkim zatrzymać erozję taryf w komunikacyjnym OC.

Więcej:

„Rzeczpospolita” z 28 marca, Piotr Skwirowski „Mocne podstawy wyników PZU. I dobre perspektywy”

https://www.rp.pl/ubezpieczenia/art35961791-mocne-podstawy-wynikow-pzu-i-dobre-perspektywy

(AM, źródło: „Rzeczpospolita”)

PinPoint – jak działać w punkt

0

Oparty na sztucznej inteligencji i wykorzystujący technologię online system do zarządzania dla menedżerów sprzedaży został wdrożony w ERGO Hestii. PinPoint zapewnia regionalnym menedżerom sprzedaży sopockiego ubezpieczyciela intuicyjny dostęp do najważniejszych informacji koniecznych w codziennej pracy: kluczowych raportów sprzedażowych, zadań oraz informacji o realizacji celów sprzedażowych, w każdym miejscu i na każdym urządzeniu.

Zaawansowana, ale prosta technologia

– PinPoint to doskonały przykład wykorzystania technologii, która wspiera pracowników w ich codziennej pracy. Każdy menedżer sprzedaży zarządza dużą ilością informacji zgromadzonych w różnych miejscach. Stworzona przez nas platforma pomaga im odnaleźć się w zróżnicowanych danych i przeznaczać czas na to, co najważniejsze, czyli bezpośrednie wsparcie agentów – komentuje Katarzyna Kwiatkowska, kierowniczka ds. regionalnych menedżerów sprzedaży w Biurze Sprzedaży – Efektywność ERGO Hestii.

Katarzyna Kwiatkowska

System został osadzony w platformie Microsoft Teams, którą zna każdy – to dla wielu osób główne narzędzie podczas pracy zdalnej od początku pandemii. Regionalni menedżerowie sprzedaży mogą więc z niego korzystać w każdej chwili. A to ułatwia im współpracę z agentami.

Ciągłe dążenie do doskonałości obsługi

PinPoint jest kolejnym narzędziem wspierającym szerokie działania ERGO Hestii, mające na celu udoskonalenie relacji na linii regionalny menedżer sprzedaży – pośrednik.

Bardzo dbamy o to, żeby agenci otrzymywali możliwie najlepsze wsparcie ze strony naszych regionalnych menedżerów sprzedaży. Dlatego cyklicznie realizujemy badania zadowolenia pośredników ze współpracy z ERGO Hestią.

Od początku 2021 r. widzimy nieustanny wzrost zadowolenia pośredników w zakresie współpracy z regionalnymi menedżerami sprzedaży. Jestem pewna, że PinPoint pozwoli nam wejść na jeszcze wyższy poziom – zaznacza Katarzyna Kwiatkowska.

Widok 360 stopni

Nowa platforma dla regionalnych menedżerów sprzedaży zawiera dostęp do najważniejszych raportów sprzedażowych, informacji o realizacji celów sprzedażowych oraz zadań będących modułem wymiany informacji pomiędzy centralą a pracownikiem w terenie.

Już wkrótce platforma udostępni widok pośrednika 360 wraz z sygnalizowaniem najważniejszych trendów dotyczących sieci agencyjnej – wiedzy niezbędnej do wykonywania codziennych zadań.

– Dodatkowo platforma wykorzystuje sztuczną inteligencję, która wkrótce przekaże menedżerom informacje o potencjale agentów. Menedżer, wykorzystując pozyskane z PinPointa informacje, będzie mógł jeszcze skuteczniej pracować z pośrednikiem nad rozwojem jego portfela – komentuje Mateusz Jakitowicz, zastępca dyrektora ds. architektury systemów i danych w Departamencie IT ERGO Hestii.

Mateusz Jakitowicz

Z FMCG do ubezpieczeń

Koncepcja platformy została zaczerpnięta z rynku FMCG (ang. fast-moving consumer goods – produkty szybkozbywalne), na którym podobne systemy znalazły już zastosowanie i skutecznie wspierają zarządzanie sprzedażą. Wdrożenie PinPoint poprzedziły wielomiesięczne przygotowania obejmujące m.in. stworzenie modelu AI odpowiedniego dla rynku ubezpieczeń.

Warsztaty i betatesty wśród regionalnych menedżerów sprzedaży pozwoliły udoskonalić system zgodnie z ich potrzebami.

Platforma przekłada się na oszczędność czasu menedżerów, którzy nie poświęcają go już na szukanie informacji w różnego typu dokumentach czy odnajdywanie się w gąszczu raportów.

– Na rynku istnieje wiele różnego rodzaju systemów do zarządzania dla menedżerów sprzedaży. Problemy związane z ich wykorzystaniem zwykle są te same: skomplikowany interfejs, czasochłonne wprowadzanie danych, zbyt wiele raportów w jednym miejscu, z których trudno wyciągnąć jakieś wnioski. Na to wszystko nakłada się jeszcze brak czasu, bo zawsze priorytetem jest spotkanie z agentem.

PinPoint rozwiązuje wszystkie te problemy, dzięki czemu możemy poświęcać czas na to, co naprawdę jest ważne, czyli spotkania i rozmowy z naszymi partnerami biznesowymi – podsumowuje Mateusz Jakitowicz.

Zaoszczędzony czas menedżerowie mogą poświęcać na rozmowy i bezpośrednie spotkania z agentami, czyli na to, co od zawsze jest najważniejsze dla ERGO Hestii. Dbałość o relacje z agentami i brokerami to od lat priorytet ubezpieczyciela i wdrażana przez firmę technologia ma na celu wsparcie tej strategii biznesowej.

iBooster – jedna integracja, wiele towarzystw

0
Michał Dworakowski

Rozmowa z Michałem Dworakowskim, współwłaścicielem firmy Polskie Polisy, odpowiedzialnym za użyteczność rozwiązań ubezpieczeniowych

Aleksandra E. Wysocka: – Co to jest iBooster?

Michał Dworakowski: – iBooster powstał z marzenia o ubezpieczeniach zrozumiałych dla każdego. Upraszczanie procesów w naszej branży to bardzo trudne zadanie. Poświęciliśmy mu wiele lat, tworząc uniwersalne narzędzie, spełniające najwyższe wymagania jakości. Dostępne dla każdego użytkownika, niedostępne dla konkurencji.

iBooster to alternatywa dla konieczności integrowania się z każdym towarzystwem z osobna.

Nasze rozwiązanie ponad 20-krotnie przyspiesza integracje z API towarzystw oraz usprawnia wdrażanie nowych produktów ubezpieczeniowych.

iBooster to w 100% polski insurtech stworzony przez osoby działające na rynku ubezpieczeń od blisko 20 lat. Jesteśmy niezależni, nie jesteśmy powiązani w żaden sposób z jakąkolwiek multiagencją ubezpieczeń.

Czym różnicie się od innych rozwiązań technologicznych dla agentów?

– Wierzymy, że w życiu warto robić coś naprawdę dobrze. Specjalizujemy się w integracjach z towarzystwami. Codziennie doskonalimy połączenia z API towarzystw i jak tylko to możliwe, dodajemy kolejne. Koncentrujemy się przede wszystkim na integracjach z API, doskonalimy technologię, współpracujemy z najlepszymi specjalistami na rynku.

Co istotne, w ramach współpracy z iBooster można skorzystać zarówno z gotowej ścieżki badania potrzeb, zbierania zgód i danych, porównywania ofert i wystawiania polis, jak również podłączyć własną porównywarkę do API iBooster!

Czy macie już wdrożenia w multiagencjach?

– Tak. Z naszego rozwiązania korzystają agencje bardzo duże, średnie i mniejsze. Jeśli multiagencja już posiada własną porównywarkę, zachęcamy do podłączenia się do naszego API, bowiem codzienne utrzymanie wielu integracji jest bardzo kosztowne.

Jakie widzicie kluczowe potrzeby technologiczne po stronie agentów ubezpieczeniowych?

– Dla agenta najważniejsza jest jego własna, bezpieczna baza klientów i polis, która gwarantuje wysokie i powtarzalne przypisy składki. Z drugiej strony, zwłaszcza w dzisiejszych czasach, istotna jest optymalizacja kosztów. Dlatego iBooster integruje się z rozwiązaniami CRM agencji, a także z popularnymi programami na rynku, np. Polisą w Chmurze, Chester Plus (kolejne integracje już wkrótce), oraz bierze na siebie koszty obsługi integracji z API towarzystw.

Jeśli multiagencja rozwija lub chce stworzyć własne narzędzie klasy CRM i pragnie rozbudować je o rozwiązanie sprzedażowe pozwalające szybko wdrożyć produkt ubezpieczeniowy oraz porównywać wiele ofert i wystawiać polisy, procesor danych iBooster jest najlepszym wyborem.

Jakie macie plany biznesowe na ten rok?

– Rozmawiamy z poszczególnymi towarzystwami o doskonaleniu ich obecności w iBooster. Naszym celem jest ciągłe podnoszenie jakości integracji oraz dodawanie kolejnych. Jesteśmy otwarci na potrzeby multiagencji w zakresie integrowania różnorodnych produktów ubezpieczeniowych, a także budowania dedykowanych ścieżek sprzedaży.

W jaki sposób można przetestować iBooster?

– Twórcą iBoostera jest firma Polskie Polisy. Działamy w ramach Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego w Gdyni. Zapraszamy do sprawdzenia iBoostera podczas demonstracji osobistej lub online: kontakt@polskiepolisy.pl


Czym charakteryzuje się iBooster?

  • cały proces sprzedażowy w jednym narzędziu (potrzeby, zgody, ofertowanie i polisowanie)
  • przemyślany, prosty, autorski interfejs zbudowany z perspektywy agenta ubezpieczeniowego
  • nowoczesny, skalowalny system oparty na logicznej i przejrzystej architekturze
  • komunikacja z towarzystwami ubezpieczeń poprzez najnowsze wersje API
  • elastyczność: łatwość adaptacji do istniejących systemów realizujących funkcjonalności CRM

OPINIA AGENTA

Tomasz Dobis

Porównywarka ubezpieczeń komunikacyjnych powinna być dziś standardem u każdego multiagenta. iBooster jest narzędziem, które nieustannie ewoluuje, dostosowując się do wymagań rynku i agentów, dążąc do narzędzia, w mojej ocenie – kompletnego.

Dzięki iBooster:

  • po pierwsze, w zgodzie z RODO oraz IDD zbieramy dane klienta i przedstawiamy mu oferty ponad 20 marek towarzystw,
  • po drugie, sprzedajemy więcej „pakietów” dzięki możliwości szybkiego dostosowania ofert,
  • po trzecie, nasi współpracownicy zyskali czas, który teraz przeznaczają na fachową i kompleksową obsługę klienta, ubezpieczając majątek prywatny i firmy.

Z Michałem i Pawłem współpracujemy już od 2018 r. i szczerze polecam firmę Polskie Polisy jako rzetelnego i stabilnego partnera biznesowego.

Tomasz Dobis
KBS NDF

PZU ubezpieczy klientów serwisu eBilet.pl

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Ruszyła sprzedaż pierwszych polis PZU SA w ramach współpracy z eBilet.pl. Od 28 marca klienci tego serwisu będą mogli kupić bilety lub karnety (maks. do 5000 zł) wraz z ubezpieczeniem.

W ramach polisy PZU zapewni zwrot kosztów niewykorzystanego biletu lub karnetu w sytuacji, gdy klient lub ktoś z jego bliskich ulegnie nieszczęśliwemu wypadkowi, nagle zachoruje, straci bilet w wyniku rabunku czy też urodzi mu się dziecko przed planowanym terminem wydarzenia.

– Wiemy, że w życiu zdarzają się różne nieprzewidziane sytuacje. Produkt ten jest odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy kupują bilety często na wydarzenia w odległych terminach. Ubezpieczenie zapewnia  ochronę od momentu zakupu biletu do czasu rozpoczęcia wydarzenia. Zależy nam, aby nasi klienci czuli się komfortowo i w razie nieprzewidzianych zdarzeń mogli liczyć na wsparcie PZU – mówi Agnieszka Gocałek, pełnomocnik zarządu ds. Programów Partnerstwa Strategicznego PZU SA.

Przy zakupie biletu lub karnetu poprzez eBilet.pl, po podaniu najważniejszych informacji, w serwisie transakcyjnym pojawi się opcja zakupu ubezpieczenia. Wystarczy sfinalizować transakcję i dokonać jednej łącznej płatności za zakupiony bilet i ubezpieczenie. Polisę oraz ważne dokumenty dotyczące ubezpieczenia klient otrzyma od PZU na wskazany e-mail.

– To kolejna inicjatywa eBilet, która ma na celu zwiększenie komfortu oraz bezpieczeństwa naszych klientów. W sytuacjach losowych objętych polisą nowy produkt daje gwarancję odzyskania środków. Cieszę się, że możemy oferować go wspólnie ze sprawdzonym partnerem, jakim jest PZU – komentuje Bartosz Troński, wiceprezes zarządu eBilet Polska.

Dla klientów eBilet.pl PZU uruchomił infolinię, gdzie konsultanci odpowiedzą na wątpliwości i pytania. Szkody można zgłaszać 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

(AM, źródło: PZU)

SPBUiR zaprasza na szkolenie na temat odpowiedzialności za działania SI w kontekście ubezpieczeń

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

13 kwietnia odbędzie się szkolenie online zatytułowane „Jakie prawo zastosować i jaki sąd jest właściwy dla spraw ubezpieczeniowych z elementem zagranicznym? Odpowiedzialność cywilno-prawna za działania sztucznej inteligencji w kontekście ubezpieczeń”. Wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Polskich Brokerów Ubezpieczeniowych i Reasekuracyjnych poprowadzi dr hab. Mariusz Fras, adiunkt w Katedrze Prawa Cywilnego i Prawa Prywatnego Międzynarodowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego.

Szkolenie będzie składać się z dwóch bloków tematycznych. Podczas pierwszego z nich, zatytułowanego „Jakie prawo zastosować i jaki sąd jest właściwy dla spraw ubezpieczeniowych z elementem zagranicznym?” omówione zostaną następujące zagadnienia:

1. Prawo właściwe dla dużych ryzyk.

2. Prawo właściwe dla ryzyk masowych.

3. Prawo właściwe dla ubezpieczeń obowiązkowych.

4. Prawo właściwe dla ubezpieczeń grupowych.

5. Gdzie wytaczać powództwa w przypadku odpowiedzialności cywilnej?

Część druga pod tytułem „Odpowiedzialność cywilno-prawna za działania sztucznej inteligencji w kontekście ubezpieczeń” będzie poświęcona następującym tematom:

1. Robo-porada, a odpowiedzialność cywilna za nią.

2. Akty prawa europejskiego dotyczące sztucznej inteligencji.

3. Odpowiedzialność deliktowa.

4. Perspektywa wprowadzenia produktu ubezpieczeniowego – obowiązkowe ubezpieczenie OC programisty i inne możliwe warianty ubezpieczenia.

Rozpoczęcie szkolenia jest zaplanowane na godz. 11.00, a jego zakończenie na 15.00.

Link do rejestracji:

Po zakończeniu szkolenia dostępny będzie test sprawdzający przyswojoną wiedzę. Link do testu znajduje się pod oknem wideo, ale aktywny będzie dopiero po zakończeniu szkolenia. Test będzie dostępny w ciągu godziny po zakończeniu szkolenia i składa się z 5 losowo wybranych pytań z opcją zaznaczenia „tak” lub „nie”. Test zaliczają 3 poprawne odpowiedzi (60%). Czas wypełniania testu: do 30 minut.

Certyfikaty zaświadczające o ukończeniu szkolenia zostaną przekazane uczestnikom drogą elektroniczną – będą dostępne po zalogowaniu się na stronę szkolenia. Informacja o możliwości pobrania certyfikatu zostanie podana na stronie polbrokers.pl.

(AM, źródło: SPBUiR)

AXA: Francuska reasekuracja nie dla rosyjskich ubezpieczycieli

0
Źródło zdjęcia: 123rf.com

Francuski ubezpieczyciel AXA poinformował, że wstrzymuje wszystkie nowe inwestycje w rosyjskie aktywa i nie będzie już reasekurować rosyjskich firm ubezpieczeniowych.

AXA nie zawiera nowych umów ubezpieczeniowych dotyczących rosyjskiej własności znajdującej się w tym kraju i nie odnawia już zawartych. AXA zastrzega, że nie ma operacyjnej ani zarządczej kontroli nad RESO-GARANTIA, rosyjską firmą, w której nabyła udziały w 2008 r., i usuwa swoich dyrektorów z zarządu grupy.

(AC, źródło: Reuters)

Euler Hermes zmienił się w Allianz Trade

0

Allianz Trade – pod taką nazwą będzie teraz działać Euler Hermes. Ubezpieczyciel kredytu kupieckiego jest członkiem Grupy Allianz od 2018 roku. Według firmy przekształcenie w Allianz Trade ma być istotnym atutem wspierającym realizację jej planu strategicznego do 2025 r.

– Jesteśmy teraz Allianz Trade. Co to oznacza dla naszej spółki i pracowników? Jedno słowo: „więcej”. Więcej globalnych kompetencji i wiedzy, które inspirować będą więcej lokalnych rozwiązań. Więcej ufności w przyszłość i większe możliwości wspierania rozwoju firm. Więcej zdolności przewidywania i usług dostosowanych do potrzeb klienta. Większe możliwości w jeszcze lepszym nadążaniu za zmianami technologicznymi. Większa rozpoznawalność pozwalająca przyciągać nowe talenty i więcej możliwości w zakresie rozwoju zawodowego naszych pracowników. Jest się czym ekscytować, a dopiero zaczęliśmy analizować stojące przed nami możliwości – powiedziała Clarisse Kopff, CEO Allianz Trade.

– Jesteśmy podekscytowani faktem, że Euler Hermes staje się Allianz Trade i jesteśmy przekonani, że ta zmiana przyniesie wiele korzyści w zakresie rozpoznawalności, rozwoju biznesu, wzrostu i innowacji. Allianz Trade to wyjątkowy, oparty na danych i zaawansowany technologicznie biznes, z którego jesteśmy niezwykle dumni – dodał Chris Townsend, członek zarządu Allianz SE.

Nowa nazwa marki ma bezpośrednio wspierać realizację planu strategicznego Allianz Trade do 2025 roku. Przewiduje on wzrost we wszystkich liniach biznesowych i regionach geograficznych, opierając się w tym celu na trzech filarach:

  1. Poszerzanie działalności podstawowej: Allianz Trade chce zwiększyć przewagę konkurencyjną w segmencie ubezpieczeń kredytów kupieckich. Firma będzie kontynuować pracę nad dostarczaniem usług na najwyższym poziomie we wszystkich sektorach rynku, opierając się na swoich narzędziach oceny ryzyka, a także na umiejętnościach i infrastrukturze oraz wielokanałowej dystrybucji, obejmującej także sieć agentów Allianz. Celem Allianz Trade jest również przyspieszenie penetracji rynku w USA.
  2. Siła napędowa wzrostu: Allianz Trade będzie również stawiać na rozwój głównych czynników wzrostu w ostatnim czasie, takich jak gwarancje i rozwiązania specjalistyczne (Transactional Cover Unit & Excess of loss).
  3. Gotowość na nadejście nowego: trzeci priorytet Allianz Trade to koncentracja na aspektach długoterminowych. Firma chce wykorzystać możliwości, jakie stwarza przejście na handel online B2B i stać się kluczowym graczem w tym nowym ekosystemie.

– Rozwój jest w centrum naszej nowej strategii. Poszukujemy rozwiązań dla klientów działających zarówno na poziomie gospodarki krajowej, jak i globalnej, ponieważ to transakcje z odroczonym terminem płatności legitymizują obecnie wymianę handlową, są jej podstawą i stanowią o jej bezpieczeństwie. Jesteśmy zdeterminowani, by nadal realizować naszą misję dostarczania aktualnych, dokładnych informacji oraz świadczenia stabilnych i opartych na nich oraz naszym doświadczeniu usług. Wkraczamy w nowy etap dla naszej firmy i jestem podekscytowana, że mogę rozpocząć tę podróż, stając się częścią Allianz Trade – podsumowała Clarisse Kopff.

Allianz Trade działa w 52 krajach i zatrudnia ponad 5500 osób.

Artur Makowiecki

news@gu.com.pl

18,295FaniLubię
822ObserwującyObserwuj

Aktualne wydanie